[WN] Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:49

Lara_Silver schreef:
Ik woon inmiddels zo'n 700 km van mijn oude woonplaats. Dus nee dat aanzicht is me de benzine niet waard, die gaat er nu alleen maar nog uit voor familiebezoek. Anders was ik graag komen kijken, dan had ik ter plekke mijn mening kunnen onderbouwen.

Helaas. Is inderdaad beetje erg ver dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:50

Ik persoonlijk vind een gammel lichaam van de ruiter geen reden om een jong dier bewust of onbewust door te pakken.

Gewrichten die uit de kom schieten bij jezelf is heel vervelend, kan ik over meepraten want bij mij schiet ook alles uit de kom en m'n rug doet niet goed meer mee, maar de enige manier om je eigen lichaam daarin te beschermen is om jezelf op tijd te trainen, niet je paard. Jij zal je gewrichten sterk moeten maken en je spieren. Je verlangt nu eigenlijk iets van je paard omdat je het zelf niet kan, wil, of durft.

En een aalstreep maakt 'm niet gelijk een fjord... Mijn pony heeft ook een bruine streep over d'r billen lopen, maar tis geen fjord (denk ik dan). Zoals gezegd, als ze over de kruising niet eerlijk zijn, weet je dan zeker dat de leeftijd klopt?

En tja, m'n enige tip die ik nog kan geven is: ga aan je eigen lichaam werken voordat je dat van je puppydier gaat trainen en dus gaat verlangen...

En pijn is niet fijn, dat begrijp ik helemaal, heb het zelf ook elke winter weer, maar juist omdat je zelf pijn ook niet fijn vindt; laat deze pup dan gewoon nog even buiten spelen en ga aan de fysio voor je eigen lichamelijke training.

Lara_Silver

Re: Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:53

Ik denk overigens dat dit dier eenmaal op gewicht en in de spieren gegarandeerd die 'wow-factor' zal hebben. En dat het wachten en laten uitgroeien het echt wel waard zou zijn. Ze verleren niets!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:55

Dat denk ik ook. Mooie ronde achterhand doet al wonderen.
IJslander niet toevallig in deze mix verwerkt? Die zijn ook dun en bont. En in foto 3 vond ik er wel iets in zitten, vooral omdat het een hele unieke mix is. Ben wel geen IJslander kenner, kan dat ik iets heel stoms zeg :+

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:22

Jeetje, toen ik die foto's zag schrok ik wel effe hoor :( . Ten eerste is het paard nog véél te puppy en ten tweede ben je te groot en te zwaar voor dat paardje ! Ik wil je er zeker niet mee kwetsen, maar het is echt geen zicht :n . Laat je pony zeker nog een jaar lekker in de weide staan, als je hem graag ziet dan doe je toch alles voor je pony en dus zeker er nu nog niet te gaan opzitten :( ?!
Ohja, ook al is het een licht boomlooszadel, het ding is veel te groot voor je pony ...

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 23:25

chimello schreef:
Dat denk ik ook. Mooie ronde achterhand doet al wonderen.
IJslander niet toevallig in deze mix verwerkt? Die zijn ook dun en bont. En in foto 3 vond ik er wel iets in zitten, vooral omdat het een hele unieke mix is. Ben wel geen IJslander kenner, kan dat ik iets heel stoms zeg :+

Hihi dat had ik nog niet eens bedacht maar zou ook zomaar kunnen! Jammer dat dat niet te testen is... maar ach zo'n verrassingspakket is ook leuk :D blijft een vraagteken wat hij gaat doen. Hij kan iig wel als een echte arabier showen en de rest. Tsjah. Dat zullen we nooit weten vrees ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:27

Jammer ja, ik had ook eens een mixje, was een verwaarloosd paardje en we hebben ons ook altijd afgevraagd wat het nu voor ras was. Dat zal voor altijd in m'n hoofd blijven spoken helaas :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:52

Volgens mij zijn er wel testen die ras kunnen bepalen, dat kan iig ook bij honden.

Ik vind het er lekker relaxed en vriendelijk uitzien, fijn om er de eerste keren zo op te kunnen zitten.
Maar ik schrok ook een beetje van hoe onbespierd hij is,zeker gezien er fjord en kwpn in zit.
Ik zou hem toch nog een paar maanden op een lekker vette weide zetten en wat spieropbouwende training doen en pas later verder gaan met rijden.
Ik snap dat je het liever niet hoort, want je hebt lang genoeg moeten wachten tot hij 3 is. Maar het is voor een onbeleerd paard al moeilijk genoeg te leren lopen met een ruiter op zijn rug, als hij goed bespierd is heeft hij de beste basis.
Aversie tegen het rijden zit er zo in en zie het er maar weer eens uit te krijgen, zeker als het om lichamelijk ongemak gaat.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 06:23

anneliesdj schreef:
Volgens mij zijn er wel testen die ras kunnen bepalen, dat kan iig ook bij honden.

Ik vind het er lekker relaxed en vriendelijk uitzien, fijn om er de eerste keren zo op te kunnen zitten.
Maar ik schrok ook een beetje van hoe onbespierd hij is,zeker gezien er fjord en kwpn in zit.
Ik zou hem toch nog een paar maanden op een lekker vette weide zetten en wat spieropbouwende training doen en pas later verder gaan met rijden.
Ik snap dat je het liever niet hoort, want je hebt lang genoeg moeten wachten tot hij 3 is. Maar het is voor een onbeleerd paard al moeilijk genoeg te leren lopen met een ruiter op zijn rug, als hij goed bespierd is heeft hij de beste basis.
Aversie tegen het rijden zit er zo in en zie het er maar weer eens uit te krijgen, zeker als het om lichamelijk ongemak gaat.

het onbespierde is redelijk kenmerkend voor jonge fjorden hoor. Mijn fjorden ruin van nu 5 zag er als 3 jarige ook zoals deze uit. Nu is hij 5 en begint hij pas echt een ronde kont te krijgen. Fjorden zijn over het algemeen wel laatbloeiers

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 07:06

Blon_D schreef:
anneliesdj schreef:

het onbespierde is redelijk kenmerkend voor jonge fjorden hoor. Mijn fjorden ruin van nu 5 zag er als 3 jarige ook zoals deze uit. Nu is hij 5 en begint hij pas echt een ronde kont te krijgen. Fjorden zijn over het algemeen wel laatbloeiers

Oh dan houd ik hoop haha. Het uitgebalanceerde dieet wat hij nu krijgt lijkt wel goed aan te slaan. Kontje vult wat op en.... geen ribben meer. Niet eens de schaduw van een rib. Ben niet heel goed in schatten met gewicht maar denk dat er al weer een kilo of 30 meer op zit dan een paar weken geleden.
We trainen lekker door en dan komt dat kontje vanzelf wel.
En Gucci? Die vind al dat voer niet erg ;) zelfs als stiefzus Heaven het niet allemaal op krijgt helpt hij wel een handje ;)

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:55

wat een leuk paardje! /3 :j

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 15:15

Thanks Iris !
Inmiddels ziet hij er zo uit :)
Afbeelding

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:48

wauw wat een verandering al! enorm mooi kleurtje heeft ie!!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:07

Durf het bijna niet te zeggen...duidelijk dat hij meer te eten heeft dan toen je met hem begon...
Neem aan dat je dat zelf ook inziet?
Al vele malen beter zo!
Sucses

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:20

vivana schreef:
Durf het bijna niet te zeggen...duidelijk dat hij meer te eten heeft dan toen je met hem begon...
Neem aan dat je dat zelf ook inziet?
Al vele malen beter zo!
Sucses

Ja wat een verschil he. Hij gaat met de week meer de breedte in.
Niet alleen krijgt hij meer en beter te eten dan op de vorige stalling. Hij heeft het ook veel meer naar zijn zin tussen al die vriendjes. Vind dat je ook dat kan zien en merken.
Trots op mn ventje!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:38

Wat een verschil! :-)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:22

Hier zou echt wel wat IJslands bloed kunnen inzitten. Mijn vijfjarige IJs ziet er ook erg smal en dun en onbespierd uit, maar heeft rollen vet in zijn nek en ook op zijn ribben zit er een laagje vet van een cm of twee. En hij heeft een conditie om ú tegen te zeggen en is ijzersterk, dus mensen : verkijk u hier niet op. Ik vind het een leuk paardje. Op de laatste foto ziet hij er erg goed uit.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:27

Wat een mooierd <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:49

hij lijkt wel een broertje van ons veulen! bedankt dat we je foto's mochten zien. leuk nu heb ik een beeld bij wat wij over 3jaar hebben! *\o/*

(mag ik vragen naar jullie beiden lengte en stokmaat )

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 08:50

kwita schreef:
hij lijkt wel een broertje van ons veulen! bedankt dat we je foto's mochten zien. leuk nu heb ik een beeld bij wat wij over 3jaar hebben! *\o/*

Dan ben ik wel erg benieuwd naar jullie veulen!! :)

Gucci is 2 maanden terug op 1.48 gemeten en ik ben 1.65 ;)

Thanks voor de leuke reacties! Hij ziet er met de dag beter uit!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:08

Jeetje wat een verschil. Op de eerste foto's is het nog net een veulentje en nu is het al veel meer paard. Wel een gaaf beestje, bijzonder kleurtje.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 12:59

Weer een update. Hier van 1 augustus. Aller eerste keer galop onder het zadel met super lichtgewicht ruiter die hij helemaal kan vertrouwen!
Afbeelding

19 Augustus toen hij mooi stond te wezen in het land.
Afbeelding

En gisteren!
Afbeelding

Doeiiiii !
Afbeelding

Hij staat nu stil omdat hij in het land zijn been bij zijn spronggewricht opengehaald had. Met geduld, liefde en verzorging komt dat wel weer goed maar nu mag hij dan ook lekker rustig alle indrukken laten inwerken en gaan we volgend jaar weer verder !

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:05

Wat een ontzettend leuk paardje :D !

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:19

Die foto's van nu kun je wel zien dat die in goede zin veranderd is.
Schrok me nogal dood bij de foto's in de begin post, als je had gezegd dat die twee was dan had ik je zeker geloven.
Doe rustig aan en geef hem in ieder geval de tijd.