[WN] Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:15

unihorses schreef:
en jij sugereerd hiermee dat ook de top dit soort paard onvriendelijke methodes gebruikt op weg naar dus het is maar oke?!

Ik zeg alleen dat, als iedereen Halleluja roept en mooie plaatjes ziet, dat dit nog he-le-maal niets zegt over de manier waarop men tot dit resultaat is gekomen. Suggereren doe ik hierbij niets. Ik wil alleen aangeven dat niet alles zo is als het lijkt. Een waardeoordeel heb je mij niet zien geven. En als je goed gelezen hebt, zie je dat ik een vraag stelde. Hoef er geen antwoord op hoor, wil alleen tot nadenken zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:07

Cer schreef:
Of nee, wacht, die is niet nodig, waarom zouden mensen dit willen gaan doen :? :') De eliteplaatsen zijn al vergeven

De eliteplaatsen zijn idd al vergeven. De sport heeft serieuze problemen om nieuwe starters te trekken. Een weekendje starten op een grotere show kost al snel een paar 100 Euro, dus waarom zou je nog starten als je sowieso al geen kans maakt op een plaats vooraan? Waarom worden er niet-officiele NRHA klasses uit de grond gestampt zoals snaffle bit classes binnen de DRHA? Dat is toch echt om wat meer starters te trekken. Verplicht starten op shank en op een hand is namelijk anders toch alleen voor een clubje van happy few weggelegd. En daar kan een show echt niet op draaien.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:15

Cassidy schreef:
Nirvana_ schreef:
Zonde, want ik heb er ook dingen van gezien dat ik oprecht zei 'wauw!'

En op het moment dat je die dingen ziet, zie je natuurlijk ook op wat voor manier men daar gekomen is?

Natuurlijk zie je die niet :+ En ook zij zullen fouten gemaakt hebben. Betekent niet dat ik die fouten goed praat, maar ik vind het bewonderingswaardig wat ze kunnen. Misschien zeg ik dat over tien jaar ook wel over TS, maar dan zal ze nog een behoorlijke weg te gaan hebben, en dit goedkeuren zal ik niet :)

leeneliefje

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:39

grappig dat er steeds wordt gezegd dat je niet een beeld kan krijgen van 'moment opname's'
laat een foto nou precies een momentopname zijn en daarmee dus het hele nut van foto's plaatsen op bokt in het algemeen in twijfel wordt getrokken. :roll:

anyway, ik vind het een ontzettend gaaf paard, echt heel erg stoer! <3
ik ben geen westernruiter, dus zal me niet aan rijtechnisch commentaar wagen. :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 06:50

leeneliefje schreef:
grappig dat er steeds wordt gezegd dat je niet een beeld kan krijgen van 'moment opname's'
laat een foto nou precies een momentopname zijn en daarmee dus het hele nut van foto's plaatsen op bokt in het algemeen in twijfel wordt getrokken. :roll:

Het ligt aan het doel waarmee de foto's worden geplaatst. TS is trots op haar paard en wilde dat delen. Ik denk niet dat ze had verwacht half Bokt met rijtechnisch commentaar over d'r heen te krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:37

Cassidy schreef:
De eliteplaatsen zijn idd al vergeven.

Ja, er zijn er maar een aantal die het goed kunnen en de rest zal het nooit leren.. dat is wat ik opmaak uit diverse bokttopics

Citaat:
De sport heeft serieuze problemen om nieuwe starters te trekken.

Wonder why that is...

Citaat:
Een weekendje starten op een grotere show kost al snel een paar 100 Euro, dus waarom zou je nog starten als je sowieso al geen kans maakt op een plaats vooraan?

Precies, het zijn steeds dezelfde, en nieuwelingen komen er niet tussen. Het is niet alleen die paar 100 euro startgeld, maar ook het dure paard (pas nog een paar topics over gezien), de dure accomedatie en de dure trainer.. En ohja, mensen moeten het ook nog willen :)* Gezien de reclame die ik (maar ik ben bevooroordeeld) er de laatste tijd van gezien heb, zou ik ook niet perse willen..

Citaat:
Waarom worden er niet-officiele NRHA klasses uit de grond gestampt zoals snaffle bit classes binnen de DRHA? Dat is toch echt om wat meer starters te trekken.

Worden deze nu wel of niet georganiseerd?
Want ik dacht dat bijv Wran heel laagdrempelig was? Maar nu worden Wran starters wel uitgelachen door de elite, dus die vinden het misschien ook niet zo leuk? (gemoedelijke sfeer? mwaahhh 8-) )

Citaat:
Verplicht starten op shank en op een hand is namelijk anders toch alleen voor een clubje van happy few weggelegd. En daar kan een show echt niet op draaien.

Starten op shanks met 1 hand is wel te doen :j En niet alleen met QPA's. Maar als daar vantevoren al heel denigrerend over gedaan wordt, kan ik me voorstellen dat men er vanaf ziet. Maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor..

Persoonlijk vind ik weinig ontwikkeling in de westernsport de laatste jaren, behalve misschien de trailclass. Maar dit is allemaal een heel andere discussie en zeker niet geschikt voor een fototopic (waarbij je, zelfs als je trots bent op je paard, misschien een tikje kan opletten op welke fotos je plaatst, met die digidingen van tegenwoordig moet dat helemaal makkelijk zijn :j )

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:49

Jeetje wat een fijn en mooi paard, mocht ik ooit weer ga rijden zou je me met deze heel blij maken!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:40

Cassidy schreef:
leeneliefje schreef:

Het ligt aan het doel waarmee de foto's worden geplaatst. TS is trots op haar paard en wilde dat delen. Ik denk niet dat ze had verwacht half Bokt met rijtechnisch commentaar over d'r heen te krijgen.

welke reden er ook achter zit dat je foto's plaatst. als er zogenaamd van foto's geen beeld kan worden gevormd dan is dat toch niet alleen maar rijtechnisch?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:34

Wat een gezeik hier.... Dit weerhoud mij er dus nu van op een fototopic van mezelf te openen van de eerste keer dat ik na een aantal jaar (bedrijfsongeval) weer op een paard zit.

Wat ik hier zie is een geconcentreerd paard dat graag wil doen wat z'n ruiter vraagt, maar die af en toe wat correctie/aanwijzing nodig heeft. Met 2 handen en shanks rijden doe ik ook.... Boeien!!! Het bit is net zo scherp als de hand die het vasthoud.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:42

Cer schreef:
Want ik dacht dat bijv Wran heel laagdrempelig was? Maar nu worden Wran starters wel uitgelachen door de elite, dus die vinden het misschien ook niet zo leuk? (gemoedelijke sfeer? mwaahhh 8-) )

WRAN laagdrempelig? Als beginnend wedstrijdrijdend reiningruiter moet je tegenwoordig (met helm op) eerst door de lagere klasses heen pleasuren voordat je ueberhaupt een wedstrijd kunt starten in de reining. En als de beginnersoefeningen haast nog moeilijker zijn dan de standaard oefeningen, dan sla je de WRAN over en start je meteen DRHA. Al dan niet op trens en op twee handen. Wat een ander voor paard heeft maakt mij helemaal niet uit, in de NRHA kun je ze ook tegenkomen, de papierloze non-QPA-ers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:30

Oh ja dat is waar, er zijn nu levels natuurlijk :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:37

Ik denk dat de discussie in dit topic sowieso weinig zin heeft .... Zoals je kunt zien reageert TS niet.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:18

Gaaf paard, en verder zie ik niks geks. Laats een clinic bijgewoond van een western ruiter uit Duitsland die behoorlijk hoog rijd en die ik erg eerlijk vind, en die heb ik ook met shanks op twee handen zien rijden. niks geks.

Ik dacht ook wel oeh, wat een korte beugels ;)