[SGW] Nabespreking SGW Lisse outdoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TypicalDutch

Re: Nabespreking SGW Lisse outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:26

Inderdaad Vascol, ondanks een foutloos rondje had ik niet fijn gereden. Had het idee dat ik de hele tijd aan der kop moest zitten door al die krappe wendingen en daardoor kun je ook nooit een ritme rijden met al die bochten en slechte bodem. Gelukkig zijn er nog genoeg andere crossen!

vascolJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:35

_/-\o_ _/-\o_ zelfde hier!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:42

en hier. Ik was niet enthousiast en kom niet terug volgend jaar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:32

Voor zover ik kan zien klopt het bij mijn dochter wel maar ja, dat was de zaterdag. Als er inderdaad twee winstpunten door je neus geboord worden, daar wordt je niet vrolijk van.
Wij bekijken het volgend jaar wel. Ik vind het parkeren daar ook waardeloos. Niet eens het vele wandelen maar je paard staat zo onbeheerd. Zag meerdere trailers met gsm-nummers er op geplakt, vond ik een slimme zet.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:17

Wij hebben altijd bij elke wedstrijd zo'n briefje achter de ruit. Ze staan er altijd braaf op, maar je weet maar nooit. Ik was uitgesloten, wat gek haha :+ had gehoopt dat er bij de BB ook een stijljury zat, maar dat was dus niet zo.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:24

hier een vriendin van mij. die za teleugesteld terug kwam omdat de hele prijsuitrijking fout was gegaan. ze werd toen uiteindelijk 6e wat niet klopte. ze had namelijk 3e moeten worden. maarja ze heeft zich wel latenstruren bij de official (domdom) en nu staat er bij de uitslag dat ze alsnog 3e is geworden. maar ze heeft geen prijg gekregen hmmm.... ik vroeg me af of je dat dan nog kan krijgen op een een of andere manier??

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:38

Als ik haar was zou ik toch even mailen met de organisatie maar ja, iemand anders heeft die prijs natuurlijk gehad. Vervelend zeg. Klopten haar winstpunten wel?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:59

ja die klopte wel. wat ik ook zag is dat ze (l ponys) alle pony bij de vekeerde ruiter hadden gezet. :(
ik was er vorig jaar ook en toen vond ik het beter gedaan dan nu. wat een zooitje zeg. het is dat het de dichtbenzijnde cross is ander kom ik er nooit meer :j

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:17

Bij mij staat alles hetzelfde qua uitslag.

Ik had bij 5 ook het midden van het puntje en het stijltje genomen. Zo scheef kwam ik het makkelijkst weer op het pad uit. Was bang dat als ik het puntje zou nemen Max zou aantrekken op het tweede puntje.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:37

Daar was [naam] ook bang voor maar ze had geen problemen met het er langs sturen. L-pony's was inderdaad ook een zooitje maar zou het volgend jaar niet beter gaan? Nu was degene die alles opgezet had er vlak voor de wedstrijd mee opgehouden.

Wel heel jammer dat ze zaterdag wel hulp accepteerden maar zondag niet.

We zijn alleen maar naar Lisse gegaan omdat Princenhage was afgeblazen. Mijn dochter wilde dolgraag haar B-debuut maken en ik had gehoord dat Lisse een hele fijne cross was. Volgend jaar inderdaad maar eens heel hard over gaan nadenken. Het is alleen zo beperkt met de wedstrijden. Nog hoger Nederland in rijden vind ik wel een hele onderneming. Ik wil niet weten hoeveel diesel ik er steeds doorheen jaag.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:43

Voor ons is dit een prima cross. Lekker dichtbij op 15 minuten :-) Dat boscrossen ligt de Dais wel (Dijkgatsbos lag haar ook goed) dus voor haar is het een prima cross :-)

Parkeren vind ik niet zo'n punt, als je mooi op tijd bent dan sta je goed en ik laat toch nooit mn paard onbeheerd achter op de trailer.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:45

Pff nou heh Percy! Wat een geld allemaal! Ik baal er ook van daarom is Lisse nu ons laatste van het seizoen. Vorig jaar wilde ik nog naar België maar dat zat al zo vol met Belgen dat Nederlanders er helaas niet bij mochten. Zal nu wel niet anders zijn denk ik.... :(

Ondanks alles blijf ik Lisse super leuk vinden! Geweldig zo door het bos!
Ik hou weer niet zo van de crossen op open veld. Zoals EttenLeur en Princenhage vind ik niet erg maar enkel gras vind ik toch minder leuk.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:46

Max ook hoor Apple! Die is helemaal in zijn element! Dijkgatsbos vind ik indd ook geweldig!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:52

Ja, het is een hele dure grap Maximiliano. Ik heb mijn dochter via de knhs ingeschreven voor twee wedstrijden in België die werkelijk bij ons om de hoek liggen. Een in de gemeente waar we wonen en een zelfs in het dorp waar we zo te paard heen kunnen. Ik hoop echt heel hard dat ze er bij kan. Kan haar wel via de lrv inschrijven maar dan is ze bij twee organisaties winstpunten aan het sparen. Wordt het helemaal een lange weg.

Dat rijden door het bos vond mijn dochter helemaal fantastisch. Ik vond dat vroeger in Wassenaar zo leuk. Hoorde laatst van iemand dat wat vroeger de cross van Wassenaar was nu de Vlietlanden is geworden. Die van Wassenaar heb ik hele goede herinneringen aan :j

Ik laat het paard wel onbeheerd staan Apple. We zijn tussen de dressuur en het springen bij hem gebleven maar al die uren dat we op de uitslag hebben gewacht stond hij op de trailer. Hij staat vaak op de trailer terwijl wij uit de buurt zijn maar ik ga voortaan ook een briefje ophangen aan de trailer want er zal maar iets gebeuren. Meestal staan de trailer op een terrein waar je er een oogje op kan houden, dat vind ik wel prettiger.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:55

Bij mij hangt er altijd "bij onraad bel.... " werkt ideaal!

Hopen dat het lukt dan Percy! Ik had vorig jaar pech helaas!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:05

Dat zag ik inderdaad bij een paar trailers hangen. Nooit zelf aan gedacht.

Ik hoop ook dat het lukt. De vorige keer in Merksplas deed de knhs moeilijk, ze zou niet mogen starten, klasse klopte niet etc. etc. Waarop wij de moed opgaven, komen we daar om in elk geval even wat bekenden aan te moedigen, stond ze op de startlijst :? Helaas had ze toen wij aankwamen zonder paard net de cross in gemoeten en ging het hem niet meer worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:08

Wees maar blij, anders had ze een officiële waarschuwing achteraf gekregen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:14

Ja, dat is ook precies de reden dat we besloten het maar te laten voor wat het is maar ik snap niet dat de knhs haar dan alsnog wel aangemeld heeft. Het klopte ook niet, ze zou Bo moeten starten en niet aspiranten. Bo was er gewoon maar aspiranten wordt eigenlijk bijna nooit verreden. Dat is meer een soort BB in Nederland. Volgens de knhs moest ze aspiranten starten. Nu heb ik haar voor Bo opgegeven en hebben ze haar inschrijving weer gewoon verwerkt.

Nou ja, gebeurd is gebeurd. Als de volgende cross weer goed gaat is ze de B uit en kan ze hier gewoon B gaan starten waarbij het dan bij de L bijgeteld gaat worden. Ik had haar voor Merksplas eigenlijk lid willen maken van de lrv en haar via hen daar laten starten maar ook dat ging niet helemaal zoals gepland.

Het is gewoon zo leuk om dichtbij te starten. En gezellig want dan zie je veel bekenden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:38

Lisse is nog niets veranderd lees ik. Snap dat het lastig is om daar een cross te bouwen ivm beperkingen. Heb er 1 keer M gestart, nooit meer. Aantal jaar later nog eens geweest, merrie trapte dwars door kratten wat als grondlijn diende. Nu echt nooit meer.

Persoonlijk vind ik Lisse en W'werf niet te vergelijken. Bochten zijn minder haaks, paden beter en hindernissen beter afgewerkt. Heb daar nog nooit lege sinaasappelkistjes als grondlijn gehad.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:39

W'werf staat ook iets uitdagender dan Lisse :-)

Lisse is al veel verbeterd, geen lege kistjes als grondlijn. Klasse M paarden is er al een aantal jaar niet meer en dit jaar was de waterbak erg verbeterd tov voorgaande jaren.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:08

We hadden het over "boscrossen" Roos. Niet dat we ze met elkaar vergeleken ofzo.
Die kratten waren indd 2 jaar geleden. Toen was er indd iemand doorheen getrapt. Was jij dat dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 05:28

Ik was er 1 van. Zaterdag waren er al een paar door gegaan en zondag als laatste starter ging ik ook. Bos was toen op sommige punten extreem slecht.

Apple, lees ieder jaar dat er een hoop verbeterd is, maar tussen mijn M start en de laatste keer zaten een aantal jaar. Ben er ook eens met mijn pony geweest en toen was ik ook niet erg enthousiast.

Ze moeten het daar met beperkte middelen doen, krijgen steeds minder ruimte en minder tijd om de cross te bouwen.
Voor mij is het een cross die niet prettig is, terwijl ik niets tegen een boscross heb, persoonlijk vind ik het leuk als een cross gedeeltelijk of helemaal door bos gaat.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:17

En nu ik de uitslagen zie, zijn er alwéér fouten gemaakt. Ik hoop niet dat deze lijsten naar de KNHS zijn gegaan, want dan heb ik een probleem. Mijn paard en combinatienummer staan wel goed, maar mijn naam is verwisseld bij iemand die uitgesloten was. Ik hoop niet dat ik dan 2 verliespunten aan mijn broek krijg terwijl ik gewonnen heb >;) . Nee de uitslagenverwerking is echt héél erg slecht.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:01

Tegen mijn dochter hadden ze gezegd dat ze de lijsten direct door zouden mailen naar de knhs. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat je inderdaad een probleem heb. Denk dat je beter het secretariaat kan bellen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:58

In de lokale weekkrant van Lisse is een foto geplaatst van mij tijdens het springparcours. Leuk!

Afbeelding