[SGW] Voorbespreking SGW Nijeberkoop 19-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Voorbespreking SGW Nijeberkoop 19-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:43

Mijn paard was foutloos, helaas met lage stijlpunten. Maar erg tevreden. :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:53

Daar zat de 2e jury inderdaad. Na het heksenoog en dan 10a en 10b zeg maar.
Bij mij snapte ik de punten ook niet helemaal.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:08

Hier is het ook goed gegaan! Foutloos gesprongen en foutloze cros met 5.14 als tijd.
Vond het geslinger en gehobbel wat minder, hierdoor niet echt een fijn tempo kunnen vinden. Maar ben wel super tevreden!
Ad nog een 6e prijs in de B cross.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:32

Erg mooie cross stond er zeg!! Als er iemand mooie foto's heeft van nummer 165 van de oefencross hoor ik het heel graag! :j

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:20

Ik ben ook weer tevreden :) Had een balkje in het springen en een foutloze cross! Als iemand nog foto's heeft van nr 15, die zijn welkom :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:45

Ik heb nog wat foto's gemaakt, maar niet erg veel. Aantal pony's en paar paarden tijdens de oefencross.
Moet ze nog uitzoeken en bewerken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 16:57

De eerste stijljury zat dan bij 5-6AB? Daar had ik alleen maar achten met Chall :D . Als de tweede jury daadwerkelijk bij het heksenoog en die dubbel zat dan kan ik me daar met beide paarden ook niet in de punten vinden. Maar vond die dubbel daar sowieso op een erg rare afstand staan. 9 en een beetje, ik heb Chall verschrikkelijk krap op de eerste geparkeerd, heel zacht door de dubbel gereden en haast nog dichter op de tweede, en alsnog kwam ik veel te krap uit op 2 galopssprongen. Durfde hem niet op 1 te doen omdat ik daar dan weer last van krijg met gewone springparcoursen.
Zelfs voor Beau was hij krap, terwijl Beau klein galoppeert en eigenlijk altijd een pas teveel moet lopen.

De eerste dubbel had wel een hele fijne afstand.

Chall had een stop op de tonnen en Beau 3 stops, een op hindernis 2, een op de tonnen en een op die er na.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:10

Empress schreef:
Hier is het ook goed gegaan! Foutloos gesprongen en foutloze cros met 5.14 als tijd.
Vond het geslinger en gehobbel wat minder, hierdoor niet echt een fijn tempo kunnen vinden. Maar ben wel super tevreden!

Hebben wij dan nog samen staan kletsen?

janine12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:13

Heerlijk dagje gehad! Wat moeite bij hindernis 2 (die was blijkbaar eng) en hij weigerde bij de hindernis voor het heksenoog. Daarna alles heerlijk gesprongen en echt genoten. Wel lage stijlpunten gekregen, maar dat had ik verwacht. Ik voelde me niet helemaal lekker en had veel last van mn rug, bovendien werkte mn gaatjestang niet dus had ik mn beugels nog op dressuurmaat. (ik ben nogal klein) Maar voor een 2e oefencross ben ik echt tevreden!
Als iemand ons op de foto kunnen krijgen ondanks mijn vreselijke houding hoor ik het graag! Nummer 130, op een haflinger in het blauw.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:44

mistid schreef:
De eerste stijljury zat dan bij 5-6AB? Daar had ik alleen maar achten met Chall :D . Als de tweede jury daadwerkelijk bij het heksenoog en die dubbel zat dan kan ik me daar met beide paarden ook niet in de punten vinden. Maar vond die dubbel daar sowieso op een erg rare afstand staan. 9 en een beetje, ik heb Chall verschrikkelijk krap op de eerste geparkeerd, heel zacht door de dubbel gereden en haast nog dichter op de tweede, en alsnog kwam ik veel te krap uit op 2 galopssprongen. Durfde hem niet op 1 te doen omdat ik daar dan weer last van krijg met gewone springparcoursen.
Zelfs voor Beau was hij krap, terwijl Beau klein galoppeert en eigenlijk altijd een pas teveel moet lopen.

De eerste dubbel had wel een hele fijne afstand.

Chall had een stop op de tonnen en Beau 3 stops, een op hindernis 2, een op de tonnen en een op die er na.

Hij stond toch echt op 10 meter 20 hoor. Prima dubbel.
Mijn vriend had een meetlint bij zich zaterdag. Toen hebben we hem gemeten. Gewoon 2 galopssprongen

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:06

Tendance schreef:
Empress schreef:

Hebben wij dan nog samen staan kletsen?

Jaaa volgens mij wel!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:21

Sterker nog ik weet het wel zeker!!!

kevenenwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:25

janine12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:38

Aah jammer, ik sta er niet op! Zitten verder wel erg leuke foto's bij. :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:39

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:43

Ik ook helaas niet. ........

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:24

mijn foto's komen in deze map te staan, duurt alleen nog wel een nachtje voor ze er allemaal in staan... :Y)
http://oypo.nl/pixxer.asp?id=F5189604AB1452FC

(ik heb iedereen op de foto, een paar aan het einde alleen in galop/draf omdat ik toen net aan het lopen was tussen hindernissen :+ )

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 06:37

_l_amanda_l_ schreef:
mijn foto's komen in deze map te staan, duurt alleen nog wel een nachtje voor ze er allemaal in staan... :Y)

(ik heb iedereen op de foto, een paar aan het einde alleen in galop/draf omdat ik toen net aan het lopen was tussen hindernissen :+ )

Top!!! Ik heb mezelf voorbij zien komen. Ga er straks even 1 bij je bestellen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:19

het uploaden is net pas klaar, dus nu staan ze er allemaal in ;)
Vond het een goed geslaagde cross! Mooie hindernissen en een verbazingwekkend droog parcours!
Wel heel sneu voor het meisje (nr 12) die net achter "mijn " hindernis keihard tegen de vlakte ging en haar sleutelbeen brak... Ambulance erbij, het zal je zaterdag maar wezen... :(:)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:21

ik heb mezelf ook voorbij zijn komen, ik ga ook zeker een paar bestellen! Ik ben trouwens de gene met de tinker (:

22marf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:21

Er zijn mooie foto's gemaakt van mij en mijn Blitzer :)

Nog een klein verslagje:
Ik ben best tevreden met mijn resultaten.
- Springen toch één balkje er af (had het niet door). Maar de Blitzer ging door, dacht bij H1 dat hij weer in zijn
stop modus zou, maar dat viel mee.
- veterinair voorkeuring hartslag 66, valt ook mee :)
Voor de start van de cross had de Blitzer nog een Road runner moment omdat er een stoere witte paard over de finish denderde :D
- Cross ging lekker, had alleen wel wat mis-afstanden in de dubbels. Stijl een 6 en een 7, tijd was volgens mij
5:31, beetje langzaam. volgend jaar maar wat op snelheid oefenen.
- veterinair nakeuring hartslag 66, dat had ik niet verwacht aangezien hij naar de paarden in de stapmolen zat
te staren of dat aliens waren.

Was een mooie cross en de bodem was mooi, petje af voor de organisatie!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:04

Ik zie al een paar erg leuke galop foto's voorbij komen van mij :j
Zijn er ook nog springfoto's van mij gemaakt? (nr 165)

Ik hoop dat er nog ergens voor de winter zo'n mooie cross word georganiseerd! Wauw wat was het mooi zeg!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:32

22marf schreef:
Voor de start van de cross had de Blitzer nog een Road runner moment omdat er een stoere witte paard over de finish denderde :D

Sorry :o zag je nog gaan.

Netjes gedaan!

Hier ook al heel wat mooie foto's binnen. De schimmel wordt op deze manier wel een dure, blijf maar foto's bestellen elke keer :+

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:42

Voor de geïnteresseerden: ik reed de oefencross met helmcamera.
Heb het filmpje op youtube gezet zodat de liefhebbers de cross nog eens kunnen herbeleven :D

http://www.youtube.com/watch?v=wJO-o1Zt ... e=youtu.be

Wat youtube met mijn kader heeft gedaan weet ik niet, maar de schokken zijn er grotendeels uit dus ik vind het toch wel een verbetering haha.

Ik had 3 weigeringen en vergat met mijn stomme kop gewoon een hindernis te rijden bij een dubbel met haagjes. Maar dat maakt allemaal niks uit want het was onze eerste keer en gewoon voor de lol! En we hadden zeker lol dus een zeer geslaagde dag :)

janine12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:58

_l_amanda_l_ schreef:

Ook ik sta er op, heeeel erg blij mee. Vind het vooral ook geweldig dat je dit moment op de foto hebt. Stomme dressuurbeugels. :+
Afbeelding Afbeelding

Ben voor de 1e keer op vreemd terrein ook heel erg tevreden, stoere pony! <3