[SGW] Verslagen SGW Gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:14

Kris schreef:
Neem ik maandag obi wel mee en op vrijdag waterbak training met Pasjha. Is anders ook niet tof voor jou!

Is goed, word voor mij idd mijn laatste les en wil wat voorbereiding pakken voor Hattem op wat technischere dikkere dingen.
Ik zal Rob even mailen dat jij in mijn les meekomt. Zie ik je maandag 24e , 13 uur.

Loetie84

Re: Verslagen SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:20

Ja balen he CaKa? Ik weet hoe je je voelt... Gelukkig begint het beter te worden en kan ik inmiddels ook punten rijden als de dressuur wel naast de cross is! Maar t is niet leuk niet nee... :(:)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:25

Tjemig, toch wel wat wisselende verhalen hier. Inderdaad een knuffel voor hen die het nodig hebben omdat ze verkeerd zijn gereden, niet alle onderdelen hebben mogen starten of anderszins gestrand zijn en hoera voor hen die lekker in de prijzen gereden hebben of in ieder geval met een goed gevoel terugkijken op een lekker weekeind Gorssel.
Mijn verslagje dan maar: dressuur ging in mijn ogen best aardig. Alleen de galoponderdelen vierde mijnheer een klein feestje dat gepaard ging met rennen en stoer doen. Maar was tevreden met de proef. De jury niet: 167 punten. Helaas wisten mijn grooms niet dat de protocollen meengemomen konden worden, dus heb zowel mijn dressuurprotocol niet als mijn stijlprotocollen. Springen was echt dramatisch. Ongecontroleerd, aan de kletter en toch gelukkig maar 1 balk. En toen de cross.. tjonge bij het verkennen had ik zo mijn twijfels over een aantal hindernissen. Bleek nergens voor nodig! Net als in Markelo kwamen we foutloos rond. Dus ondanks dressuur en springen helemaal gelukkig naar huis gegaan. Bleek ook nog een 6 en een 7 voor stijl te hebben, dus 2 winstpunten rijker.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:37

Heb het topic doorgelezen en zag hele goeie resultaten +:)+ , maar helaas ook wat mindere.. :(:) Vooral erg rot voor degene die niet van start konden in de cross.. Hopelijk gaat het de volgende keer weer beter!!

Hier ook nog een kort verslagje van mij :)

Gisteren was voor ons echt een topdag! Dressuur ging opzich lekker, hij mocht wat actiever hier en daar en wat meer aan het been, maar een nette score van 193 punten. Daarna omzadelen en op naar het springen, mijn paard vindt het over het algemeen nog wel is de makkelijkste manier om gewoon de benen te laten hangen als de hindernissen niet interessant genoeg zijn haha :Y) Maar hij deed goed zijn best en het werd een foutloos rondje :) Daarna richting de cross, lekker zenuwachtig want er stonden veel bekenden overal (het was voor mij een thuiswedstrijd) en aangezien het de derde sgw was voor mijn paard, vond hij sommige crosshindernissen (vooral tijdens het trainen) nog wel is behoorlijk 'eng' :)) Hij deed het super, met inspringen keek hij al nergens naar en ook in de cross sprong die alles, hij kwam op de voederbak wel aardig terug, maar hij sprong netjes door! Uiteindelijk ben ik heeel blij (lees; juichend :):) ) door de finish gekomen, en werd nog blijer nadat ik zag dat we eindelijk de optimale tijd hadden gehaald waar we zo hard voor hadden getraind :D De eerste 2 sgw's ging het me ook niet om de tijd, maar om de ervaring maargoed mijn paard is ietwat lui aangelegd dus hij deed het liever wat langzamer, zodat hij bij sgw castenray ook gewoon vrolijk met de hartslag van een stalpaard bij de na-keuring stond :') Voor de stijl hadden we 3 keer en 8 en 3 keer een 7 :) Uiteindelijk zijn we in onze ring (ring 8) 6e geworden. Van de club is er ook altijd een sponsordeken te winnen voor het beste lid en die hebben we ook gewonnen, waarna ik als oude traditie in de waterbak (gelukkig niet de echte, maar een waterbak voor onder een springhindernis die ze achterin de manege hadden gelegd) ben gegooid, steenkoud haha maar wel leuk _O-

Foto van ons op de sprong voor de waterbak:
http://i395.photobucket.com/albums/pp33/muriel15/IMGP7101-1.jpg

Ik heb trouwens zaterdag de hele dag foto's gemaakt bij de waterbak, daarvan komt nog een topic :)
@ Valyra : van jou heb ik ook een foto van gisteren zie ik net, wat een draf door die waterbak wow!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:49

O heb je mijn bijna val er ook opstaan dan? Nr 129.
Zou leuk zijn ;-)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:51

Muriel super gereden zeg! :) Gefeliciteerd met je prijs en met de deken. Wat staat dat felle oranje jullie goed :) Wat leuk dat je een foto van ons hebt in de waterbak! Ben erg benieuwd :) Zag op film terug dat Valyra inderdaad met de benen liep te gooien in het water ;) Ik wilde alleen eigenlijk in galop maar dat wilde ze niet :P

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:03

Marjan1984 schreef:
O heb je mijn bijna val er ook opstaan dan? Nr 129.
Zou leuk zijn ;-)

Ja, haha moest gelijk aan jou denken (was hindernisrechter op de waterbak) omdat er inderdaad 1 was die bijna viel en daarna heel vrolijk schreeuwde naar de fotograaf of het er op stond _O- Haha, maar weet niet of ik het al hier mag plaatsen, maar deze foto vind ik erg leuk: http://i395.photobucket.com/albums/pp33/muriel15/bokt1.jpg paard gaat gewoon vrolijk door met de cross :D

En dankjewel valyra! :)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:11

Geweldige foto. Dankjewel!
Ik was zo blij dat ik bleef zitten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:11

wat een geniale foto!! :D!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:12

Muriel dan heb ik jou nog gezien. We stonden bij elkaar in de buurt met de trailer

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:30

Marjan1984 schreef:
Geweldige foto. Dankjewel!
Ik was zo blij dat ik bleef zitten

Dat snap ik... :Y) De waterbak was echt mega-smerig. Ik had mijn springschoenen heel goed gewassen op stal en er kwam allemaal klei-achtige modder van af. Thuis wou ik ze nog even weken in de badkuip, maar binnen no-time was het water pikzwart! Als je daar in was gevallen, was je echt niet blij hoor! :o

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:31

nee inderdaad zeg :oo

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:32

dit is mijn weigerfoto :+

Afbeelding

zal vanavond nog ff verslag typen.
(was overigens de enige weigering in e cross)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:49

Hier ook even mijn verslagje. Ik zal vanavond alle andere verslagen eens even op mn gemakkie doorlezen :) !

Super dagje gehad, al heb ik zo hier en daar wel doodsangsten uitgestaan :P ! Dressuur ging voor driekwart van de proef fijn, totdat King ineens bedacht dat we kort hierna zouden gaan crossen, resultaat 190 punten. We hadden het tempo er flink in zitten waardoor we het springparcours letterlijk doorsjeesden en hierdoor 1 balk eraf tikten. Vervolgens de cross in, i.p.v. dat ik met King ging crossen, ging hij met mij volgens mij :o ! De waterbak leverde een bijna-val op, gelukkig kon ik net op tijd terug in het zadel krabbelen en 1 langsloper op de steeple. Vervolgens wel met kippenvel door de finish, dat crossen geeft toch altijd wel een kick hè *D !! Stijlpunten vielen me trouwens 100% mee. Ik had lage cijfers verwacht aangezien het tempo naar mijn idee te hoog lag, maar de jury's dachten hier kennelijk anders over: bij hindernis vier 2x een 8 en een 9 en op het veld voor het water 3x een 7! Hopelijk over 2 weken in Neede een wat rustiger tempo en meer controle, heb er onwijs veel zin in :):) !

Foto van mijn bijna-valmomentje :')
http://i395.photobucket.com/albums/pp33 ... GP7114.jpg

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:58

Ik moet altijd zooooo lachen om die bijna-val-momentjes! Ik heb van mezelf ook hele leuke :D Heerlijk! Maar vooral top dat bijna iedereen is blijven zitten! Het was ook een pittige voor de B (vond ik) Zeker voor mensen met paarden die nog een beetje moeten wennen aan het water.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:00

Mij is vertelt dat het voor het B ook eigenlijk niet mag.

er mag in de B geen water combinatie zitten. dus is de stijl apart genummerd. maar binnen een bepaald aantal meters zijn ze verplicht er een combinatie van te maken.

dat is me vertelt hoor, ik weet er het fijne niet van :D En er zijn genoeg combinaties super doorheen gereden, dus wat dat betreft is er weinig te klagen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:10

Er wordt wel meer geroepen over wat wel en wat niet mag in de B, maar in de reglementen staat hier maar bar weinig over. Heel veel mag wel, maar volgens mij is het een 'gewoonte-regel' dat er geen trakheners in de B zitten en dat de B geen water insprong hebben... Maar ik kan niet vinden dat het niet mag.

Citaat:
d. Aard der hindernissen
1.
De hindernissen moeten vast en indrukwekkend door hun vorm en aanzicht zijn en zoveel mogelijk in
natuurlijke staat worden gehouden. Indien natuurlijke hindernissen worden gebruikt moeten zij, indien
nodig, verstevigd worden zodat zij voor elke combinatie gedurende de wedstrijd hetzelfde blijven
(slootkanten e.d.).
2.
Een enkele boom mag niet zo gebruikt worden, dat een paard hier onderdoor kan.
3.
De toegestane maximum hoogte, breedte en diepte van de hindernissen in de cross-country staat
vermeld in de bijlagen 3 en 4.
4.
Een bouwploeg dient gedurende het verloop van de gehele cross-country aanwezig te zijn om indien
nodig hindernissen of onderdelen daarvan te herstellen in de oorspronkelijke staat of om zodanige
veranderingen aan te brengen dat gevaar wordt voorkomen.
5.
Hindernissen in de cross-country, waarop een paard dat valt, vast zou kunnen komen te zitten of
waarop het zich zou kunnen verwonden, mogen alleen zodanig worden gebouwd, dat zij snel kunnen
worden afgebroken en weer identiek kunnen worden opgebouwd. Een dergelijke constructie mag de
stevigheid van de hindernis niet verminderen.
6.
Een oxer mag nooit een afsprong of een waterinsprong zijn.
7.
Bij alle hindernissen dient een grondlijn aanwezig te zijn. Een valse grondlijn is niet toegestaan.
8.
Bij een hindernis waarvan het voorste gedeelte in een verticaal vlak is gebouwd en bij een hindernis
die geheel in het verticale vlak ligt (steilsprong) dient er een verloop van minimaal 15 graden te zijn.
9.
Een zgn.'coffin' in de klassen B, L (in deze klassen is alleen een'halve coffin' toegestaan) en M dient
met een minimum tussenruimte van één galopsprong gebouwd te worden.
10.
De diepte van de waterhindernis mag over de gehele lengte niet meer zijn dan 25 cm. De lengte van
het watergedeelte van een waterhindernis moet tenminste 6 m zijn. Als er sprake is van een uitsprong
uit het water of een hindernis in het water, moet de minimale lengte van het water 9 m bedragen.
11.
Heggen, bullfences en soortgelijke hindernissen mogen slechts de maximum hoogte overschrijden
indien de hoogte van het vaste gedeelte van de hindernis waarover het paard moet springen, de
voorgeschreven maximum hoogte niet overtreft (duidelijk markeren). Wanneer het uitsluitend heggen
betreft, mag de totale extra hoogte 20 cm niet overschrijden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:14

Volgens mij mag dit wel. Een sprong zoveel meter voor het water en een trakhener in de B. Ben het wel eens tegengekomen maar weet even niet meer waar.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:15

heb het ook niet uitgezocht hoor, uiteindelijk is het alleen maar een goede oefening en een uitdagende hindernis. goed voor elk!! :j

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:18

Ik heb ook een keer de regelementen doorgespit of er een trakehner in de B mag zitten, dit wordt nergens genoemd naar mijn weten :n Gelukkig zit er toch vaak een alternatief op!

Ik denk dat veel paarden op de sprong voor het water wel wat meer twijfelden dan op andere sprongen, maar het is wel een mooie oefening een x zo :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:26

Irene2 schreef:
heb het ook niet uitgezocht hoor, uiteindelijk is het alleen maar een goede oefening en een uitdagende hindernis. goed voor elk!! :j

Was ook geen aanval op jou hoor Y;( Gewoon even een algemene opmerking dat er vaak wordt geroepen dat 'er niets niet mag in de B' maar niemand weet waar het staat ;) Het enige wat niet mag (wat ik kan vinden, als iemand andere bronnen heeft, lees ik die graag) staat hierboven in mijn quote en komt uit het wedstrijdreglement eventing.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:32

Toch maar even een berichtje plaatsen hier :)
De dressuur ging zondag best goed, 185 punten dacht ik. Springen foutloos. De cross begon heel goed, maar bij de waterbak ging het niet helemaal goed. Bij de spring voor het water vergat hij zn achterbenen hoog genoeg op te tillen (ik denk dat hij afgeleid was doordat hij het water zag ofzo?), ik kreeg hem al niet helemaal terug en kwam dus net niet genoeg terug. Maarja hij dus die balk meenemen, het lukt hem dus op de een of andere manier om door te galopperen, hij zal nog wel een sprongetje erover hebben gemaakt ofzo. Maar ik kon het niet uitzitten, dus daar lag ik dan.. :(
Ik vind het echt niet erg om er een keer af te vallen, maar in markelo was ik ook gevallen, en in hoogenweg fout parcours, dus ik baal nogal. Dus nu maar hopen dat diepenheim eindelijk een keer goed gaat.. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:36

Owh, marijkiiii, wat enorm balen! Hopelijk wel net voor het water geland?

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:41

DyonS schreef:
Hier ook even mijn verslagje. Ik zal vanavond alle andere verslagen eens even op mn gemakkie doorlezen :) !

Super dagje gehad, al heb ik zo hier en daar wel doodsangsten uitgestaan :P ! Dressuur ging voor driekwart van de proef fijn, totdat King ineens bedacht dat we kort hierna zouden gaan crossen, resultaat 190 punten. We hadden het tempo er flink in zitten waardoor we het springparcours letterlijk doorsjeesden en hierdoor 1 balk eraf tikten. Vervolgens de cross in, i.p.v. dat ik met King ging crossen, ging hij met mij volgens mij :o ! De waterbak leverde een bijna-val op, gelukkig kon ik net op tijd terug in het zadel krabbelen en 1 langsloper op de steeple. Vervolgens wel met kippenvel door de finish, dat crossen geeft toch altijd wel een kick hè *D !! Stijlpunten vielen me trouwens 100% mee. Ik had lage cijfers verwacht aangezien het tempo naar mijn idee te hoog lag, maar de jury's dachten hier kennelijk anders over: bij hindernis vier 2x een 8 en een 9 en op het veld voor het water 3x een 7! Hopelijk over 2 weken in Neede een wat rustiger tempo en meer controle, heb er onwijs veel zin in :):) !

Foto van mijn bijna-valmomentje :')
http://i395.photobucket.com/albums/pp33 ... GP7114.jpg

Leuke foto :), volgens mij was jij na mij in de cross, herken je van bij het starthok, ik was nummer 270.

@ Irene2 van mij zou bijna zo'n zelfde foto kunnen zijn, ook een vosje, had alleen een weigering op 10 en kon met een beetje links rechts nog net voorwaarts blijven op het water, om er vervolgens in stap doorheen te gaan.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:43

Idd, dat gelukkig wel ja!