[WN] Do's en Don'ts bij het verkopen van een westernpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:05

Waarom wachten tot de volgende eigenaar, je hebt er veel meer profijt van om nu papieren aan te vragen. 1. Je zal meer geïnteresseerde hebben en 2. je zou meer kunnen vragen ;)

Edit: zie je berichtje al, ben benieuwd of je er gebruik van gaat maken. :D

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:07

Ik snap het niet.
Al zou ik haar aanbieden met papier dan zou nog niemand geinteresseerd zijn in haar voor de wedstrijd denk ik, omdat ze geen ervaring heeft en niet specefiek reining getraind is en al 11 is, dus wat maakt nu dat papiertje nog uit?
Niet dat ik het niet wil regelen hoor, maar heeft ze het wel dan is het nog niet goed genoeg ;)
Of zie ik het nu verkeerd?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:08

Blanket schreef:
Waarom wachten tot de volgende eigenaar, je hebt er veel meer profijt van om nu papieren aan te vragen. 1. Je zal meer geïnteresseerde hebben en 2. je zou meer kunnen vragen ;)

Edit: zie je berichtje al, ben benieuwd of je er gebruik van gaat maken. :D

Kan altijd meer vragen... maar of we het krijgen is een tweede :+

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:12

Wellicht niet voor een zeer ambitieuze wedstrijdruiter maar een merrie met AQHA papieren is wel interessanter voor de fok dan zonder.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:12

Blanket schreef:
Wellicht niet voor een zeer ambitieuze wedstrijdruiter maar een merrie met AQHA papieren is wel interessanter voor de fok dan zonder.

dat is wel waar ja.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:14

Misschien in je advertentie melden dat je het papier nog erbij kan aanvragen?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:16

MissPK schreef:
Misschien in je advertentie melden dat je het papier nog erbij kan aanvragen?

Goede tip.
+:)+

DubbelFun

Re: Do's en Don'ts bij het verkopen van een westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:52

Als het paard al 11 jaar is dan kun je een papier erbij wel vergeten, de max. leeftijd om dit aan te vragen is 4 jaar.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:58

Je rijdt niet met papieren maar met een paard. Het paard heeft geen wedstrijdervaring en is al 11, dus daarvoor moet je haar al niet kopen. Mensen die echt wedstrijden willen rijden, zullen dit paard al niet interessant vinden. Je kan alsnog wedstrijdjes starten maar op hoog niveau ga niet geraken. Ik zie het nut dus niet om er alsnog papieren bij te halen en er dan nog meer voor de vragen, je spreekt dan de verkeerde groep kopers an.
De prijs is idd iets te hoog. Maar ik ken zeker recreatieruiters die echt eindelijk een betrouwbaar fijn gereden paard willen en die inzien dat ze daar dan wel een prijs voor moeten neerleggen. Een goede 500 euro minder vragen en ik denk dat je al meer mensen aan kan spreken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:18

Blanket schreef:

Een merrie met goed AQHA papier is pas interessant voor de fok als er dollars op haar naam staan. Ofwel wanneer ze succesvol geshowd is.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:05

@breakthelaw: Zie mijn reactie op jouw pb

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:10

My_Little_P schreef:
@breakthelaw: Zie mijn reactie op jouw pb

en reactie terug ;)

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:30

rapido schreef:
Een merrie met goed AQHA papier is pas interessant voor de fok als er dollars op haar naam staan. Ofwel wanneer ze succesvol geshowd is.

Dan vraag ik me af waar de meeste rekreatie quarters vandaan komen - het zijn alleen de hoge prijsklasse sportpaarden waar de merrie zelf geshowt is :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:27

Daar heb je wel een punt ja! Over het algemeen boeit het de recreant niet wie of wat de moeder is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:34

Ivm genetische afwijkingen als o.a. HYPP en HERDA is het voor een recreant zéker interessant om een papier te hebben en niet een 'onbekend' paard.
'Show'-ouder(s) zal de recreant idd wordt zijn :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:34

zij is een .. euh... wat is het.. half zus van mijn eerste merrie? nee, anders. dat was een dochter van Teedona Step. dit is een kleindochter van..

leuk paard. als ik er niet al een had zou ik wel geïnteresseerd zijn, maar idd, die papieren. zonder papieren kan je geen AQHA rijden. (ahum, ik zeg dus niet dat ze geen Quarter is :P )
en dat vind ik nou juist het leukste van een Quarter, het tegen elkaar wedstrijdjes doen. :P

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:33

Citaat:
en dat vind ik nou juist het leukste van een Quarter, het tegen elkaar wedstrijdjes doen. :P

Ooo, maar dat kan ook bij de Paints, appaloosa's, Arabieren en je hebt Haflinger dagen enz enz, :D
O ja en de WRAN , dan heb je geen papieren nodig. <<)
Grapje :=

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:52

ja maar dan is het niet Quarters onderling... margreet!! pas op of ik wordt boos.. :o

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:16

Oeoeoe nu word ik bang #)
En dan......? ~~}>

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:23

dan euh... loop ik stampend weg :o

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:39

Paintless schreef:
zij is een .. euh... wat is het.. half zus van mijn eerste merrie? nee, anders. dat was een dochter van Teedona Step. dit is een kleindochter van..

leuk paard. als ik er niet al een had zou ik wel geïnteresseerd zijn, maar idd, die papieren. zonder papieren kan je geen AQHA rijden. (ahum, ik zeg dus niet dat ze geen Quarter is :P )

Papier is dus voor 300 dollar tot eind 2012 aan te vragen.
Ik kan alles verzorgen (DNA van moeders en handtekening van de hengsten eigenaar van die tijd) alleen zal de neiuwe eigenaar het (waarschijnlijk) zelf moeten doen als die daar interesse in heeft.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:50

breakthelaw schreef:
Paintless schreef:

Ik kan alles verzorgen (DNA van moeders en handtekening van de hengsten eigenaar van die tijd) alleen zal de neiuwe eigenaar het (waarschijnlijk) zelf moeten doen als die daar interesse in heeft.

ik heb al een Quarter.. kan er echt niet meer bij hebben. Financieel niet haalbaar.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:25

ja een hele leuke zus van Hutch toch?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:45

[/quote]

Ik kan alles verzorgen (DNA van moeders en handtekening van de hengsten eigenaar van die tijd) alleen zal de neiuwe eigenaar het (waarschijnlijk) zelf moeten doen als die daar interesse in heeft.[/quote]

ik heb al een Quarter.. kan er echt niet meer bij hebben. Financieel niet haalbaar.[/quote]

Bekend gebeuren.

De hele paarden handel ligt op zijn achterwerk.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:06

Dus die van jou staat ook nog te koop dan?