[WN] [b]Ruiterhal rijbaan regels > heeft de linkerhand voorrang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [b]Ruiterhal rijbaan regels > heeft de linkerhand voorrang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:48

Maar noem eens een voorbeeld? Bij de NRHA is alles al goed geregeld, dus vertel waarom dat anders moet :)

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 22:51

Het is net de spraakverwarring bij de toren van Babel . _/-\o_

Romkabouter even buiten beschouwing gelaten; :) die regeert met gezag in zijn eigen westernstal en heeft geen regels nodig om samen met zijn eveneens dominante paard veilig een rondje door zijn eigen kudde ruiters te rijden. :wave:

Ook laten we diegene die geschrokken zijn omdat ze nog nooit van enige regels gehoord hebben even niet meedoen. :wave:

Maar hebben wij, alle andere, Western of Engels rijdend

wel in de gaten dat wij allemaal rijden volgens exact dezelfde regels!!!!!!??????? :o? :)*

Nee, dus,…… :(:)

Of je het nu gelooft of niet, wij die netjes regels proberen op de juiste wijze te hanteren, rijden allemaal volgens exact dezelfde regels. :)*

Letterlijk dezelfde regels, :list:
die zo onduidelijk opgeschreven zijn dat door de vele jaren heen elk bestuur van een vereniging of eigenaar van een manege of rijhal er in kleine lettertjes een eigen vertaling achter of tussen heeft geschreven zodat hij of zij het in elk geval voor zichzelf snapt en het zo uit kan leggen aan een leerling.

Wordt het niet eens tijd dat een overkoepelde organisatie, ik denk dan aan de KNHS , hier eens op zijn minst probeert een logische simpele eenheid in aan te brengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:54

Ben je nu echt zo blind of denk je echt dat de NRHA ''bakregels'' (cirkel links, cirkel rechts, cirkels voorrang op fencen) hetzelfde zijn als de KNHS regels die moeilijk doen met de hoefslag, met snellere gang en zijgangen en dergelijke prietpraat?

De regels zijn al duidelijk. Dat jij ze niet begrijpt, dat is niet een probleem van de rest van Westen Nederland.

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 23:01

Even opletten zeg . Al heel vroeg in deze topic hebben we het gehad over het feit dat Reining ruiters het prima voor elkaar hebben. Western rijden bestaat niet alleen maar uit Reining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:04

Toch grappig dat je juist de onderdelen bij de KNHS aan de man probeert te brengen waar de KNHS geen interesse in heeft. Het enige waar de KNHS actief in is, is de reining. Waarom zouden ze dus juist bij de rest ''invloed'' willen? (nog afgezien van de vraag of het wenselijk is).

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 06:16

@Blyss, deze gelijkheid in regels is alleen maar voortgekomen doordat veel van oorsprong Engels rijdende ruiters overgestapt zijn naar de westernsport. De regels die zij vroeger geleerd hebben namen zij onbedoeld mee de westernsport in. Op het moment dat je nu de regels gaat veranderen in de Engelse tak van sport wil dat dus niet automatisch zeggen dat het binnen de westernsport mee zal veranderen.

Sterker nog wat er dan gebeurd is dat de nieuwe lichting overstappers weer andere regels mee gaat nemen. Je komt binnen de westernsport alleen tot een geheel wanneer alle westernverenigingen opeens deze regels op zouden leggen, maar eerlijk gezegd denk ik dat de wereld nog eerder vergaat dan dat een Amerikaanse vereniging opeens bakregels gaat opleggen.

Dus stop het verspillen van je energie aan de KNHS. De KNHS zal nooit de bakregels in de westernsport gaan beïnvloeden. Leer gewoon anticiperen en kijk vooral voor je en niet naar je paard.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:21

Nog even over het knhs verhaal en western/reining... Hierbij zijn misschien nog geen 20 ruiters aangesloten. En dit zijn echt niet de 20 beste van nederland.

Daarnaast is de tendens in europa juist weer meer dat de reiners die in begin wel cri starten ern nu mee kappen omdat het teveel gedoe is en teveel afwijkt van de nrha.
Mijn vermoeden is dan ook dat dit een stille dood zal sterven ipv groter worden.
In ieder geval als je kijkt naar kwaliteit.

Dus ja, wij western ruiters hebben niks met de knhs te maken en willen dat ook graag zo houden!
Als je knhs leuk vind ga dan lekker weer engels rijden.

Knhs regels en regels die alle western verenigingen aan houden staan voor een groot deel lijnrecht tegenover elkaar.
Want, in tegenstelling tot wat jij denkt, is er wel degelijk een grote basis in de regelmboeken van aqha, apha, aphc, nrha en nsba die heel erg overeen komen, die basis dus. De verschillen die er zijn zijn inderdaad gericht op ras of dicipline.
Enige die hier buiten valt is de wran. Maar die is dan ook nl en niet internationaal.

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 08:31

Ja, ik ben overtuigd . :)
Wijze oude Romkabouter ziet het nog niet zo verkeerd. Ik ben over de streep.

IK PLEIT VOOR GEEN REGELS
gebruik je gezonde verstand, denk niet na over 'domme' regeltjes, die de helft niet kent of anders begrijpt

Dan wijk je vanzelf uit naar rechts als een botsing dreigt, teminste als je geen engelsman ben. _O-

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:37

Krijg ik nou gewoon gelijk? Het moet niet gekker worden :D
Verder snapte ik absoluut niet meer waar het over ging.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:07

hoe voelt dat rom iemand die het met je eens is
want tja dat gevoel ken je niet he :D

maakt niks meer uit waar het over ging, jij had
dit keer helemaal gelijk!!! *\o/*

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:17

Hier geld:

Hou je doppen open, je hebt ze niet voor niets (geen visueel beperkte rijders hier 8-) )
Boem is ho, plons is water
Wie valt van zijn paard trakteert op taart (nog niet gebeurt hier :( )
Rij je iemand van zijn/haar paard trakteer jij op taart

Makkelijker kan niet dacht ik ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:45

aikon schreef:
Hier geld:

Wie valt van zijn paard trakteert op taart

Makkelijker kan niet dacht ik ;)

dit is de enige zinnige regel uit het engels die ik accuut wil overnemen naar de westernsport :9
hier bij de rijvereniging geldt hij trouwens ook en ja, ik heb al eens taart geproefd

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:31

Romkabouter schreef:
Krijg ik nou gewoon gelijk? Het moet niet gekker worden :D
Verder snapte ik absoluut niet meer waar het over ging.

Je snapt toch wel dat jouw gelijk geven een grapje was,..... of moet ik dat ook nog uitleggen,....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:13

Je mag best toegeven dat ik gelijk heb hoor :))