[WN] Het leed dat paard verkopen heet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:31

freeride schreef:
oh wow storrum, echt briljant!!!! enne, hebben we niet allemaal een paard met 1 van de vertalingen als eigenschap :)

whaha de mijne heeft vele.. :+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:38

meikie schreef:
Wat ook helpt bij de verkoop is meedoen met een wedstrijd. Door daar in je netwerk te verspreiden dat je paard te koop staat en of mensen mee willen denken wil ook weleens helpen.

Hij is er nog niet helemaal aan toe om al naar show te gaan, maar als ik naar een clinic of show ga kijken of met mijn andere paard neem ik wel flyers mee om hem bij mensen onder de aandacht te brengen. :D

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:42

hihi, wat een leuke lijst met vertalingen, helaas klopt het wel. na een halfjaartje zoeken heb ik ook een heel handboek voor het ontcijferen van mp-advertenties opgesteld... :(
hier dus de reactie van een koper:
ik zag iemand schrijven dat advertenties bondig moeten, ieder zo zijn mening. ik vind een uitgebreide tekst juist fijn, als er maar wel nuttige en JUISTE info in staat.
ik vind dat veel verkopers geen realistisch beeld schetsen van hun paard, ik heb al regelmatig op advertenties met 'verkeersmakke' paarden gereageerd, en dan werd me aan de telefoon verteld dat de eigenaar er nooit mee naar buiten gaat maar dat het paard 'het zou moeten kunnen want er rijdt weleens een busje over het terrein naast zijn wei en dan doet hij niks' tja...

ik bepaal of ik een advertentie bekijk op basis van de bijgevoegde foto's.
zijn de foto's matig dan komt dat op mij over alsof de eigenaar niet te moeite neemt het paard juist te presenteren, en dan neem ik dus ook niet de moeite om op dit paard te reageren. een filmpje van alle gangen onder de man vind ik een groot pluspunt!!! hier vraag ik dus altijd naar en het is tegenwoordig met youtube zo gemaakt.

hopelijk kun je hier nog iets mee, succes met de verkoop!

pummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:11

Hoi jee grappig ik lees deze verhalen en weet gelijk over welke quarter het gaat want ik heb gereageerd op jou merrie omdat ze me wel aansprak maar je vraagt een hoop geld voor een paard wat nog niks heeft gelopen en je foto's zijn niet best en wat ik ook vond is dat als je een paard aanbied van die prijsklasse dat hij of zij op ze minst röntgenologische keuringen moet hebben gehad maar ik vind het nog steeds een leuk paard . Mvg Pum

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:08

LindseyM schreef:
hihi, wat een leuke lijst met vertalingen, helaas klopt het wel. na een halfjaartje zoeken heb ik ook een heel handboek voor het ontcijferen van mp-advertenties opgesteld... :(
hier dus de reactie van een koper:
ik zag iemand schrijven dat advertenties bondig moeten, ieder zo zijn mening. ik vind een uitgebreide tekst juist fijn, als er maar wel nuttige en JUISTE info in staat.
ik vind dat veel verkopers geen realistisch beeld schetsen van hun paard, ik heb al regelmatig op advertenties met 'verkeersmakke' paarden gereageerd, en dan werd me aan de telefoon verteld dat de eigenaar er nooit mee naar buiten gaat maar dat het paard 'het zou moeten kunnen want er rijdt weleens een busje over het terrein naast zijn wei en dan doet hij niks' tja...

ik bepaal of ik een advertentie bekijk op basis van de bijgevoegde foto's.
zijn de foto's matig dan komt dat op mij over alsof de eigenaar niet te moeite neemt het paard juist te presenteren, en dan neem ik dus ook niet de moeite om op dit paard te reageren. een filmpje van alle gangen onder de man vind ik een groot pluspunt!!! hier vraag ik dus altijd naar en het is tegenwoordig met youtube zo gemaakt.

hopelijk kun je hier nog iets mee, succes met de verkoop!

ik ben er ook wel achter dat het maar net aan de koper ligt welke info er gewaardeerd wordt :D elke koper wil graag iets anders lezen. en dat maakt het om een advertentie op te stellen aardig lastig.

maar dan heb je idd ook nog dat iedereen anders tegenover dingen staat. wat is netjes opgevoed? voor de een is dit meelopen aan een touwtje terwijl hij steeds aan je zit te plukken, je gaat stil staan en paard loopt nog door of zelfs tegen je aan, maar hij slaat of bijt niet.
en voor de ander is dat weer een heel ander verhaal.

zulk soort dingen is ook heel lastig in een advertentie te melden, je kan moeilijk al jouw aangeleerde dingen vermelden, dan wordt het een advertentie van tig pagina's :D
maar zo is het voor een koper idd ook heel lastig om te selecteren welk paard wel iets voor jou is en welke niet.

ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon raadzaam is om te bellen met een verkoper, dan hoor je vaak snel genoeg hoe die persoon met zijn paard omgaat en hoe het paardje is.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:16

En als je belt al je vragen opschrijven want gegarandeert vergeet je de helft te vragen :D

dropje_90

Re: Het leed dat paard verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:08

@ Mister01, daar ben ik het helemaal mee eens. ik denk ook dat het voor verkopers erg moeilijk moet zijn en inderdaad heeft iedereen verschillende definities van braaf/goed doorgereden/verkeersmak/trailermak/goed opgevoed. bellen vind ik ook het beste want je hoort aan de toon inderdaad wel of het klopt wat ze zeggen ;)
TS. ik denk je advertentie gevonden te hebben en zal je ff een pb'tje sturen...

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:10

dropje_90 schreef:
@ Mister01, daar ben ik het helemaal mee eens. ik denk ook dat het voor verkopers erg moeilijk moet zijn en inderdaad heeft iedereen verschillende definities van braaf/goed doorgereden/verkeersmak/trailermak/goed opgevoed. bellen vind ik ook het beste want je hoort aan de toon inderdaad wel of het klopt wat ze zeggen ;)
TS. ik denk je advertentie gevonden te hebben en zal je ff een pb'tje sturen...

oeps, dat ben ik onder mijn zusjes naam... vergeten uit en in te loggen. sorry! :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:11

Dana82 schreef:
En als je belt al je vragen opschrijven want gegarandeert vergeet je de helft te vragen :D

Je moet niet de helft vragen....
Dat kan later altijd nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:48

ja maar t is wel fijn als je de belangrijkste dingen weet holypope, vooral als je een pokke eind er voor moet rijden ...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:34

Ja, nou ja... Ik bedoel eigenlijk als je je paard gaat verkopen.....

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:12

HolyPope schreef:
Ja, nou ja... Ik bedoel eigenlijk als je je paard gaat verkopen.....

:D

Of te lui zijn om veel te vragen :+ :$

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:20

Hé kunnen we dit topic niet verplaatsen naar PP? Nu lijkt het of alleen westerners welkom zijn, is dat zo?

Wat vinden jullie van mijn adv?
http://www.sporthorses.be/advertentie/p ... kid/884497
Vanavond zet ik werk ik nog wat aan het bewerken van het filmpje, gisteren een gaan trainen en had hem gedot en met witte bandages... Maar natuurlijk is niemand perfect, en zo ook geen enkel paard. Knippen jullie alle 'foutjes' uit de film dan?

wat betreft 'alleen het slechtste paard van stal verkopen':

Wij verkopen ook wegens tijdsgebrek. Ik rijd meerdere paarden, en zo ook voor deze mensen. Omdat hij WEL wat potentie heeft in dressuur (mss niet super drafwerk (hij mist het zwierend voorbeentje), maar wel soepel, neemt goed de oefeningen aan en heeft aanleg tot verzamelen), en mijn ambities echt ligt in SGW en springen, heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wil uitbrengen, waarop de eigenaars besloten hebben hem te verkopen. Ik rijd er op wedstrijd momenteel 6, als ik hem er nog bij moet nemen kom ik helemaal niet meer rond.... Dan vinden jullie dat niet te betrouwen?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:26

Leuke advertentie.

Maar daar hou ik 't bij.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:30

is er niet ergens een topic waar mensen hun advertenties kunnen laten beoordelen? anders maken we die toch oliefanter? :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:57

HolyPope schreef:
Leuke advertentie.

Maar daar hou ik 't bij.

Haha, daar ben ik niet veel mee! Heb je dan wat tips? Of wat bedoel je met daar hou ik het bij?

LindseyM schreef:
is er niet ergens een topic waar mensen hun advertenties kunnen laten beoordelen? anders maken we die toch oliefanter? :)

Vind ik puik plan! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:04

Oliefanter schreef:
Hé kunnen we dit topic niet verplaatsen naar PP? Nu lijkt het of alleen westerners welkom zijn, is dat zo?

Het staat toch niet voor niets onder western?
Quarter etc zijn nu eenmaal andere markt dan de standaard dressuurpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:15

Oliefanter, dit is inderdaad een topic over het verkopen van westernpaarden. Open anders een vergelijkbaar topic bij een ander deel van dit forum waar de Engelse ruiters rond´lopen´, er zijn er vast wel genoeg die daarover mee willen praten met je. :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:22

Tja meid, je schrijft dat je paard tussen de 6000 en 8000 euro kost.

Als ik dus je paard wil kopen ga ik niet 8000 bieden en dan praten als brugman om 'm voor 6000 mee te nemen.
Ik ga dan (als ik 'm zou willen) flink onder de 6000 bieden.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:53

HolyPope schreef:
Tja meid, je schrijft dat je paard tussen de 6000 en 8000 euro kost.

Als ik dus je paard wil kopen ga ik niet 8000 bieden en dan praten als brugman om 'm voor 6000 mee te nemen.
Ik ga dan (als ik 'm zou willen) flink onder de 6000 bieden.

Dat ligt niet aan deze 'meid', maar aan de website waar het paard op te koop staat.
De site bied namelijk zoek categorieën en die lopen 0-1000, 1.000-2.000 etc etc waaronder ook 6.000-8.000.
Dat is dus niet de prijs van de verkoper, maar de zoek categorie voor een koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:55

Ik snap niet dat hij tussen de 6.000 en 8.000 kost terwijl in de advertentie staat dat ze iemand zoeken die het dier ´naar behoren wil africhten´. Sorry maar voor een niet afgericht paard zonder prestaties en zonder bijzondere afstamming zou ik echt nooit zoveel geld neertellen, helemaal voor een Engels gereden paard, daar is de keuze inmiddels reuze...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:07

Oooh, hahaha nou ja ik ben ook niet op zoek naar een paard en ik ben ook al geen HumbleTalent in het zoeken naar paarden.
Mijn fout, heb de advertentie niet goed gelezen dan. Maar 6000 is inderdaad redelijk hoog in de boom, ik zou eerder denken aan iets van 3000.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:41

De klassieker: je paard te hoog inschatten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:55

fanci_mike schreef:
De klassieker: je paard te hoog inschatten...

:j absoluut. Natuurlijk doen we dat allemaal en tegelijkertijd ergens ook terecht want anders krijg je er helemaal niks meer voor. Maar.... ik zou echt nooit 6.000 betalen voor een ruin met een niet uitzonderlijk papier die blijkbaar nog niet fatsoenlijk ´afgericht´ is, sorry voor degene die die advertentie hier heeft gepost.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 00:01

Het blijft wat een gek ervoor geeft, wie er op je pad komt etc. Nog steeds zat mensen die het wel kunnen betalen en willen betalen, maar dan ook bijbehorende eisen hebben. Als ik morgen bijv 20.000 neer kan tellen, geef ik dat nog steeds niet uit aan een paard wat maar 5000 waard is. Als iemand graag 20.000 beerteld, omdat ie graag dat paard wil hebben, prima.

Onze shet is zeg maar western gereden zo ver als je dat zo kan noemen. Ik heb daar 2x een belachelijk bod op gehad. Puur omdat het beestje superbraaf is en mensen maar moeilijk een braaf ponietje kunnen vinden wat iets van de western kent. En ze vinden het gewoon leuk, dus willen dan opeens wel iets met 3 nullen neerleggen voor een beestje dat geen papier heeft en gewoon een hele eenvoudige shet is.

Je kon van dat bedrag nog geen quarter kopen, maar toch.............Wat een gek ervoor over heeft en wie op je pad komt.

Overigens niet gedaan, want het hele beestje staat niet te koop, hebben we al 12 jaar en blijft. Zelfs een goed bod is nog niet een deel van wat het beestje in 12 jaar aan onderhoud heeft gekost, dus waarom zouden we het doen? We willen hem helemaal niet kwijt. Gaat het dus ook niet om. Mensen zien zo een leuk en braaf din en ondanks de simpele uitvoering komen mensen dan zelf naar je toe om te vragen of je zoon er straks vanaf gaat en hij dan te koop komt.
Ook al is het maar een shet, ene goed paardje verkoopt zichzelf.

Nu waarschijnlijk een stuk moeilijker ook dan 5 jaar geleden............( rond die tijd paar keer bod gehad )