freeride schreef:oh wow storrum, echt briljant!!!! enne, hebben we niet allemaal een paard met 1 van de vertalingen als eigenschap
whaha de mijne heeft vele..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meikie schreef:Wat ook helpt bij de verkoop is meedoen met een wedstrijd. Door daar in je netwerk te verspreiden dat je paard te koop staat en of mensen mee willen denken wil ook weleens helpen.

LindseyM schreef:hihi, wat een leuke lijst met vertalingen, helaas klopt het wel. na een halfjaartje zoeken heb ik ook een heel handboek voor het ontcijferen van mp-advertenties opgesteld...
hier dus de reactie van een koper:
ik zag iemand schrijven dat advertenties bondig moeten, ieder zo zijn mening. ik vind een uitgebreide tekst juist fijn, als er maar wel nuttige en JUISTE info in staat.
ik vind dat veel verkopers geen realistisch beeld schetsen van hun paard, ik heb al regelmatig op advertenties met 'verkeersmakke' paarden gereageerd, en dan werd me aan de telefoon verteld dat de eigenaar er nooit mee naar buiten gaat maar dat het paard 'het zou moeten kunnen want er rijdt weleens een busje over het terrein naast zijn wei en dan doet hij niks' tja...
ik bepaal of ik een advertentie bekijk op basis van de bijgevoegde foto's.
zijn de foto's matig dan komt dat op mij over alsof de eigenaar niet te moeite neemt het paard juist te presenteren, en dan neem ik dus ook niet de moeite om op dit paard te reageren. een filmpje van alle gangen onder de man vind ik een groot pluspunt!!! hier vraag ik dus altijd naar en het is tegenwoordig met youtube zo gemaakt.
hopelijk kun je hier nog iets mee, succes met de verkoop!
elke koper wil graag iets anders lezen. en dat maakt het om een advertentie op te stellen aardig lastig.
dropje_90 schreef:@ Mister01, daar ben ik het helemaal mee eens. ik denk ook dat het voor verkopers erg moeilijk moet zijn en inderdaad heeft iedereen verschillende definities van braaf/goed doorgereden/verkeersmak/trailermak/goed opgevoed. bellen vind ik ook het beste want je hoort aan de toon inderdaad wel of het klopt wat ze zeggen![]()
TS. ik denk je advertentie gevonden te hebben en zal je ff een pb'tje sturen...
HolyPope schreef:Leuke advertentie.
Maar daar hou ik 't bij.
LindseyM schreef:is er niet ergens een topic waar mensen hun advertenties kunnen laten beoordelen? anders maken we die toch oliefanter?
HolyPope schreef:Tja meid, je schrijft dat je paard tussen de 6000 en 8000 euro kost.
Als ik dus je paard wil kopen ga ik niet 8000 bieden en dan praten als brugman om 'm voor 6000 mee te nemen.
Ik ga dan (als ik 'm zou willen) flink onder de 6000 bieden.

fanci_mike schreef:De klassieker: je paard te hoog inschatten...
absoluut. Natuurlijk doen we dat allemaal en tegelijkertijd ergens ook terecht want anders krijg je er helemaal niks meer voor. Maar.... ik zou echt nooit 6.000 betalen voor een ruin met een niet uitzonderlijk papier die blijkbaar nog niet fatsoenlijk ´afgericht´ is, sorry voor degene die die advertentie hier heeft gepost.