[SGW] Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 06:43

Bedankt voor alle felicitaties. Ben wel echt blij. Te vaak op kampioenschap 2e geworden. Nu eindelijk gelukt.
@ibon: de pauze heeft ons idd goed gedaan, alleen missen we nog wat ritme. Maar mijn super paardje redt zich er wel uit.
@leli: ik had geen idee dat jij het was, anders had ik nog iets langer gekletst. We hadden echt een super tijd en pas bij de wijnvaten op de klok gekeken, toen heel relaxed door de waterbak.
@bianca: toch dat abonnement maar eens opzeggen, want dat is geen goede.
@motje: super van je springen en je cross!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 07:00

Sabertje: ik had toen toch geen tijd om te kletsen: wilde het veld in om Giga te zien -O- .
Motje: goed gedaan!! Lekker joh om zo relaxed rond te rijden.
Sannn, vanochtend bedacht ik me opeens dat Laurie en ik jou wel hebben zien dressuren: we hebben nog jaloers naar de heerlijke gangen van What zitten kijken! Je proef is niet echt tot me doorgedrongen, maar wel dat hij gaaf bewoog.

tientjeh

Re: Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:50

Ben benieuwd wanneer de uitslagen van gister erop komen!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:24

Sabertje gefeliciteerd met je kampioenschap, super gedaan!!! Ik hoopte het al voor je maar wist niet wat degene had gedaan die voor je stond na de dressuur.

Ik heb (ondanks dat de uitslag het niet doet vermoeden) lekker gereden. Dressuur voor ons doen redelijk, al is er nog veel te verbeteren. Terechte 187 punten.
Zoef had er goed zin in met springen maar voor mijn gevoel toch met redelijke controle, een balk op 6 omdat de afstand te dicht werd.
In de cross met veel moeite over 1 en 2 gekomen want ze wil liever niet bij andere paardjes weg. Daarna pakte ze erg fijn aan, zelfs op het open terrein waar ze in het begin veel moeite mee had. Op 11 en weigering die totaal mijn eigen fout was. Ze trok op de opsprong bij 10b waardoor ik aan de rechterteugel ging hangen en bij 11 zei ze: "bedankt en pakte de rechterteugel vast" en kon er zo links langs lopen. Daarna lekker tot het water. Zoef was niet van plan om er in te springen. Drie stops en einde cross. Daarna achter die achter mij aan het water nog ingesprongen en gestopt.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:29

Jammer van het water, maar fijn dat het verder lekker ging. Volgens mij heb ik een foto van je op H6.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:30

215??? Leuk, leuk. Zien!! ik PB je mijn e mail even.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:31

Leliaardje, heb je nou mij net niet voorbij zien komen? :+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:31

tientjeh schreef:
Leliaardje, heb je nou mij net niet voorbij zien komen? :+

Welk nummer had je?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:32

165

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:33

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:33

Sabine: je mag kiezen: blauwe cap of roodwitte cap?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:34

tientjeh schreef:
165

Toen waren we bij Giga bij de trailer. Sorry ^)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:35

haha geeft niet hoor!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:36

Jantine jij was 6e, net buiten de prijzen!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:37

Leliaardje schreef:
Sabine: je mag kiezen: blauwe cap of roodwitte cap?

Doe maar rood/wit. :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:38

ohja joh Heleen! En dat terwijl ik na de dressuur er echt bagger voorstond. ( over de punten en plaatsing kan ik nog boos worden!)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:16

bianca daar moet je echt mee stoppen!
Jantine netjes toch om zo op te klimmen
Annetje mij kan je niet hebben gezien, ik was er niet
Sabertje netjes hoor! gefelicitereerd

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:15

Beetje laat, maar toch nog even mijn verslagje van zaterdag van de B paarden.
Dressuur ging fijn, maar met 203 punten ergens in de middenmoot geeindigd.....
Springen ging heel fijn foutloos en gecontroleerd,
Cross ging ik iets voorzichtig van start, maar vanaf nr 3 pakte hij goed aan en dan heb ik ook het vertrouwen als de eerste hindernissen goed zijn gegaan. Helaas een stomme langsloper op 7 ( de groentekraam). Hij beukte tegen mijn rechterbeen aan en was ongehoorzaam en scheurde in volle vaart langs de hindernis... ( stomme is dat ik vorig jaar precies hetzelfde had, en ik dacht nog: dit gaat me niet weer gebeuren.... wel dus ;-)) Daarna weer superfijn gereden!!
had 5,5,6 voor stijl op het veld en 8,7,8 bij de wijnvaten/waterbak.
Winstpuntje rijker dus!
Ik heb een super dag gehad, jammer van de regen.
Ik wil de organisatie ook bedanken voor een super wedstrijd! Volgend jaar kom ik zeker weer!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:02

Ik denk dat de dressuuruitslagen nu absoluut niet doorslaggevend waren, maar de cross wel, met name H 4 en 5 (fout rijders) en H 10 ( paarden die rechtuit trokken) en het water was voor velen ook lastig. Ik weet in ieder geval dat in ring 8 wat bovenaan stond met dressuur eruit lag met de cross. Dus ik ben ook wel nieuwsgierig naar de einduitslagen van de cross.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:04

Dat blijkt inderdaad Bianca. Ik stond 1 na laatste na de dressuur ( onbegrijpelijk dat paarden die compleet in de staak gaan dus nog hogere punten scoren dan een brave proef), en uiteindelijk geklommen naar een 6e plaats.

Overigens vond ik zelf de cross niet bijzonder moeilijk en voorzag ik ook nergens problemen met mijn paard.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:09

Ik vond het rijtje 10a,b en 11 best spannend en verwachtte ook problemen voor de waterbak, maar H4 had ik eigenlijk wat minder problemen op verwacht.

Nog even over de organisatie:
ik heb wel flink gemord en gebaald over onze starttijden: als de L dressuur een uur later begonnen was, had dat flink wat wachttijd voor iedereen gescheeld en hadden er ook niet 6 mensen meer dan 6 uur wachttijd hoeven hebben. Ik heb dan achteraf geluk gehad doordat Lielle ziek af moest melden :(:) , maar er zijn wel een paar anderen geweest die echt heel erg lang moesten wachten.

Maar verder vond ik het goed georganiseerd: duidelijke omschrijvingen bij de cross hindernissen, alles lekker dicht bij elkaar.
Geen ringmeester bij de dressuur, maar die heb ik zelf niet echt gemist. Ik vond dat er goed omgeroepen werd hoe iedereen het deed in de cross en ik vind het helemaal super dat de cross tijd zo duidelijk omgeroepen werd. Dat was in Etten Leur ook zo: vind ik echt super! Kan me niet herinneren dat eerder mee gemaakt te hebben.
Verder super mooie champignongs mee en een heerlijk stuk vlaai gegeten :9 .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:12

tientjeh schreef:
Dat blijkt inderdaad Bianca. Ik stond 1 na laatste na de dressuur ( onbegrijpelijk dat paarden die compleet in de staak gaan dus nog hogere punten scoren dan een brave proef), en uiteindelijk geklommen naar een 6e plaats.

Overigens vond ik zelf de cross niet bijzonder moeilijk en voorzag ik ook nergens problemen met mijn paard.

Ik vond de cross ook niet bijzonder moeilijk, maar ja verkeerd rijden is pech (en dat deden er meer bij 4 en 5 terwijl het wel heel duidelijk was wat moest.... :o ). Bij H 10 had je er dus ook bij die vol aantrokken op de wal en dan lig je er ook uit en bij het water heb ik wel flink wat stops gezien door paarden die toch even twijfelden. Maar die zag ik er bij de M en eenster ook... :P

Ik heb mijn foto gezien van H 4 en dan houd ik idd strak rechts aan wat ik wilde om recht naar H 5 door te trekken, maar ja.....ik passeer de vlag dus net teveel rechts waardoor ik over 4 A heen ga......met een blik recht voorruit naar 5 dus op dat moment had ik het niet in de gaten, daarna zie je mij wel omkijken en twijfelen, spring ik 5 en kijk ik weer om en dan zie je mij balen.... :D

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:14

In Ring 8 waren er ten opzichte van de andere ringen echt veel uitsluitingen. Bijna de helft was daar uitgesloten en in de andere ringen ongeveer 1/3 denk ik. Veel uitgesloten vanwege foutief parcours en enkele doordat ze niet bij de dierenarts door de keuring waren gekomen.
Laatst bijgewerkt door Heleen_B op 07-05-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:18

Dat vind ik ook Leliaardje! Dat de tijd direct werd omgeroepen. Ik kwam op 5.24 binnen. Net 1 sec te langzaam dus. Zag in de waterbak dat ik nog 8 sec had. Dus op het laatst nog even alles op alles gezet. Toch nog best vlot gedaan tot de finisch.

Water was inderdaad voor velen een struikelblok. Uk had geen enkele twijfel. Die ging er zo hard op af dat ik hem even wat moest temperen. Die is gewoon zelf gretig op het water. Heerlijk dier!
In lijntjes denk hij ook gigantisch goed mee en luistert hij heel aandachtig naar wat ik van hem vraag. Praat dan onderweg ook heel veel. Klinkt stom, maar werkt wel goed. Hoef maar licht te sturen om hem te krijgen waar ik wil. Looplust heeft hij zat, dus ik moet hem voor de hindernissen wel altijd even iets terugzetten.
Dat is denk ik ook een voordeel aan zo'n klein paardje ( met kleine galopsprongen). Die kan je plaatsen waar je wil.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:19

Staan foto's van B-paarden online!

Ik denk dat ik deze ga bestellen. We hebben allebei zo'n pretbek :D

Afbeelding