[WN] Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:41

hollywood86 schreef:
Alleen de wran, de rest doet gelukkig niet mee aan die onzin over leeftijden.
Daar is dit het doel met de 3 en 4 jarigen :)

http://www.youtube.com/watch?v=sNa5qwurV8A

ik vind die minimum leeftijd voor een paard niet verkeerd. zo heb je geen reden meer om te jong in te rijden. met 18 maand ofzo.
ik vind dat een 3 jarige nog niet zo hoeft te lopen als in je filmpje.

maar misschien is dat mijn kortzichtigheid. ik ben zuinig op mijn paardje.

ik vind ook wel dat de vergelijking met Dressuur ook niet kan. we rijden western. ik doe dat met een reden, en dat is omdat ik dressuur niet leuk vond. dus hoef ik daar ook niet steeds mee te vergeleken worden.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 18:25

Paintless schreef:
ik vind ook wel dat de vergelijking met Dressuur ook niet kan. we rijden western. ik doe dat met een reden, en dat is omdat ik dressuur niet leuk vond. dus hoef ik daar ook niet steeds mee te vergeleken worden.

Het is geen rijkundige vergelijking. >;)
Maar er wordt gekeken naar hoe men omgaat met de jonge paarden en in welke klasse/level je deze mag/moet starten.
Er wordt gekeken naar welk systeem er wordt gebruikt.
Net als de vergelijking met het Duitse systeem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:14

Paintless schreef:
ik vind die minimum leeftijd voor een paard niet verkeerd. zo heb je geen reden meer om te jong in te rijden. met 18 maand ofzo.

Hoeveel procent van de WRAN-starters heeft geen QPA ??
Want alleen voor deze groep geldt die regel. De rest start gewoon de eerste jaren alleen op rassenshows.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:35

DubbelDun schreef:
Paintless schreef:

Hoeveel procent van de WRAN-starters heeft geen QPA ??
Want alleen voor deze groep geldt die regel. De rest start gewoon de eerste jaren alleen op rassenshows.

dat is wel zo. maar toch vind ik dát geen verkeerd iets.
ik ben niet zo'n zeikerd dat ik ga roepen dat het zo verkeerd is, maar toch moet je toegeven dat 18 maand gewoon té jong is. ben allang blij dat wij geen two year old pleasure hebben.
en de rassenshows zijn gewoon veel duurder dan de WRAN shows.. dus dat zou voor een aantal een reden kunnen zijn om met de WRAN mee te doen, in plaats van de rassenshow.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:57

sliding schreef:
Paintless schreef:

Het is geen rijkundige vergelijking. >;)
Maar er wordt gekeken naar hoe men omgaat met de jonge paarden en in welke klasse/level je deze mag/moet starten.
Er wordt gekeken naar welk systeem er wordt gebruikt.
Net als de vergelijking met het Duitse systeem.

dank je sliding want vind het inderdaad gek dat iedereen het wel met het duitse punten systeem vergelijkt en met de dressuur systeem hebben ze ineens
een grote afkeer van, het gaat inderdaad om het systeem en niet om de rijtechnische vergelijking

en ik vind het persoonlijk onverantwoord om met een paard van 18 maand te gaan starten maar dat is ieders eigen ik zou zo'n paardje nooit kopen als ie 5 a 6 jaar is
en durf hem dan al helemaal niet op foto te laten zetten...

Paintless

Re: Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:15

nou nee. ik ook niet. maar ik weet wel dat het ieders eigen is, maar tegen dierenmishandeling moet gewoon wat gedaan worden.

je hebt jong en je hebt jong.. men kan ook overdrijven. gelukkig mag de mijne nog wel een jaar lekker paard zijn.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:15

Paintless schreef:
nou nee. ik ook niet. maar ik weet wel dat het ieders eigen is, maar tegen dierenmishandeling moet gewoon wat gedaan worden.

je hebt jong en je hebt jong.. men kan ook overdrijven. gelukkig mag de mijne nog wel een jaar lekker paard zijn.

inderdaad het is ieders eigen beslissing en zoals je zegt men kan ook overdrijven in het presteren van.....
een paard moet wel een paard blijven inderdaad, laat ze lekker volgroeien zodat je er jaaaaren plezier van hebt ipv een jaartje