[SGW] Doelen voor 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:13

sanurie schreef:
Leuk topic!!!

Nou als eerst ga ik in 2012 naar de paarden. Rijd nu nog pony's met mijn mega grote E pony. Dus dat is al nieuw, ben benieuwd hoe het me bevalt.

Dressuur: Momenteel me gericht op me dressuur. Mijn doel is dan ook om voor het buitenseizoen weer begint, in het L1 te rijden met punten en in hele grote vooruitgang zelfs L2(droomt verder). En verder het seizoen me dressuur op niveau houden dat niet alles voor niks is geweest. En dan aan het eind van het jaar punten in het L2 heb. Moeilijke taak voor mij als ruiter, en paardje. Dus trainen hard verder!!
Springen: Ik wil eind binnenseizoen weer x een wedstrijdje meepakken. Momenteel en voorlopig niet actief op de wedstrijden. Eerst dan weer x B(was L hoogte voor mij bij de pony's) en als lekker aanpakt naar het L(M hoogte voor mij bij de pony's) want hier ben ik geëindigd bij de pony's. Dan buitenseizoen lekker doorstarten in het L, goed bevestigd zijn en dan maar weer eens nadenken over M plannen.
SGW: Begin seizoen weer wat crosshindernissen opzoeken, eerste wedstrijdje starten bij de B paarden(moeilijkere cross dan pony's maar verwacht daar totaal geen problemen mee) en hopelijk winstpunten rijden. Dit jaar niet gelukt door me dressuur.....
En dan heel misschien in de toekomst L SGW, ligt aan vele dingen, me dressuur, me ouders(mamma vind het cross nog steeds best eng).

En natuurlijk met heel veel plezier en geen enge ongelukken graag O:)
Genoeg weer dus, jaar is eigenlijk te kort om alles in te kunnen doen.

Dressuur: Helaas door de Rhino en vorst bijna 2 maanden niet kunnen starten. Dus voor cross seizoen niet gelukt maar we pakken tussendoor nog wat dressuur wedstrijdje dus wie weet!
Springen: !x B gestart en nu al weer L. Selecties in het L meerijden en dan zien we wel weer verder!
SGW: Eerste 2 winstpunten zijn al binnen en hopelijk morgen weer puntjes erbij. Zoja dan staat het L debuut gepland!!

Ben dus redelijk goed onderweg :)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:57

fatal_flower schreef:
Springen en SGW: lekker B blijven, met meer vertrouwen en routine rondrijden.
dressuur: Z2 in 2012, we hebben geen haast, eerst in deze klasse meer bevestigen (en nog meer winstpunten rijden natuurlijk).
Genieten van mijn paard :)

springen en SGW: vertrouwen en routine, dat gaat tijdens trainingen harstikke goed. Nu op wedstrijden (sgw) nog! Dus nog werk aan de winkel...
dressuurdoel: we zijn Z2 startgerechtigd, dat is best snel gegaan :) Ik denk dat ik eind zomerseizoen/begin winterseizoen de overstap ga maken, afhankelijk van hoe ze het verder oppakt.
Genieten van mijn paard doe ik ook nog steeds en gezond is ze gelukkig ook nog :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:32

Leuk om te lezen hoe iedereen er nu voor staat! Gelukkig bijna alleen maar goeie berichten!

Op TG met Vossie en Jitske na!
TG hoop echt voor je dat Vossie er snel weer bovenop is!
Jitske wat een pech zeg! Hopelijk ben ook jij er weer snel bovenop!
Mistid met jou gaat het nu toch gelukkig weer helemaal goed??!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:36

MelanieB schreef:
Leuk Leonoor!

Mijn doelen:

Dressuur: M1 starten
Springen: lekker L springen, en M startgerechtigd worden
Cross: Lekker in het B blijven en zien hoe paard het aanpakt. Heb niet echt een doel.

Voor Bonny hoop ik dat ze weer kan rijden/opbouwen..

Mijn doelen zijn omgegooid :')
Paardlief verkocht dus de doelen weg.
Met Bonny iig doel bereikt; weer mogen rijden, opbouwen, en zelfs zondag M1 starten en een heel laag parcoursje mogen springen :)
Verder hoop ik dit jaar nog heel af en toe een springparcourtje mee te nemen maar geen doelen, gewoon genieten.
wbt sgw; ik wil heel graag nog eens starten, maar dat zal als ik al mag, najaar zijn. En anders volgend jaar lekker bij de paarden, wel eens een crosslesje meepakken tussendoor. En misschien groomen bij sommige sgw'ers :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:48

hennydehart schreef:
Mistid met jou gaat het nu toch gelukkig weer helemaal goed??!

Was het maar zo mooi :Y) .

Mijn rug/been wordt langzaamaan beter, maar loop nog wel bij een revalidatiearts. Mijn neus moet waarschijnlijk weer gebroken worden want het tussenschotje staat scheef na mijn val, waardoor mijn neus niet zo werkt als dat hoort :P . Sinds die val loop ik ook nog elke dag 2/3x tegen een dichte deur aan en ben nog heel verstrooid (hersenschudding).En nu mijn enkel, maar dat belemmert het rijden niet zo.

Big issue is nogsteeds mijn rug,wat nu dus langzaam opknapt.

maximiliano

Re: [SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:53

Ohhh jeetje! Dat heb ik helemaal niet meegekregen! Hoop dat die arts wat voor je kan betekenen wat betreft je rug!
Van je neus wel! oliebol dat hij weer gebroken moet worden! Weet ik alles van... Is echt geen pretje!!
Dan ook nog is je enkel erbij! Wat een pech zeg -O-

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:27

Leuk om alle tussenstanden te lezen! Jitske en Mistid, sterkte! De meeste anderen hebben gelukkig wel wat meer geluk en zijn zo te lezen goed bezig!

marleeentje schreef:
2011 was het jaar van oefenen en trainen met Amigo: van groen paard naar oefenparcoursen springen, crossen en onderlinge dressuurwedstrijdjes. Maar in 2012 wordt het serieus en gaan we echt aan het werk. Ook al ben ik geen super fanatieke wedstrijdruiter (ga niet iedere week op wedstrijd, eens per maand is ook goed :-) )

Maar zonder (wedstrijd)doelen komen we nergens, dus hierbij ook mijn doelen:
Dressuur: eind van het jaar minimaal L dressuur met winstpunten
Springen: ons debuut maken in het B springen en hopelijk ook hier wat winstpuntjes rijden
SGW: starten in de B bij SGW Vlietlanden en Lisse en daar rondkomen

Verder in de zomer de wekelijkse crosslessen bij de Voorruiters volgen en vooral veel plezier beleven aan mijn leuke paardje!

Van mijn kant ook maar even een tussenstandje (wel een goede stok achter de deur trouwens, zo'n tussenstand!)
Dressuur: In januari begonnen in de B. Inmiddels 3 wedstrijden verder en 5 winstpunten rijker. Zondag weer wedstrijd. Dus gaat de goede kant op.
Springen: Nog niet in de planning, wel oefenparcoursen gereden.
SGW: Over twee weken starten de crosstrainingen weer, zin in! Verder 2 oefencrossen op de planning (Rijpwetering en Voorhout), om vervolgens ons B debuut bij de Vlietlanden te maken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:17

hennydehart schreef:
Ohhh jeetje! Dat heb ik helemaal niet meegekregen! Hoop dat die arts wat voor je kan betekenen wat betreft je rug!
Van je neus wel! oliebol dat hij weer gebroken moet worden! Weet ik alles van... Is echt geen pretje!!
Dan ook nog is je enkel erbij! Wat een pech zeg -O-

Klopt dat je de rug niet hebt meegekregen, dat komt voort uit een ongeluk wat al in 2010 is gebeurd :Y) .
Neus heb ik ook al ervaring mee :') maar dat belemmert verder niet met rijden, en m'n enkel is zo weer klaar :D

Tiahastrona

Re: [SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:29

Had nog niet eerder mijn doelen erbij gezet. (Lees altijd alleen de doelen van de mede bokkers)

Dressuur: een proef rijden waar de wissels van mij zijn en goed gesprongen
Springen: Lekker verder rijden in het B en nog wat puntjes halen
SGW: tot nu toe alleen geoefend. Ingeschreven voor Vlietland, en die wil ik uitrijden

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:00

caro29 schreef:
Mijn doelen zijn voor 2012:
SGW: lekker in de M rondrijden en dan zien we wel waar wij eindigen.
Springen: lekker in het M rondrijden.
Dressuur: hopelijk gaan we de M2 uit maar het zal hoofdzakelijk om het springen en crossen gaan.
Verder gezond en heel blijven.

Mijn doel is om uberhaupt dit jaar gewoon weer op wedstrijden te verschijnen. Sinds november 2011 (Bathmen) niet meer op wedstrijd geweest en niet veel op paard gezeten. Misschien sla ik het crossen dit jaar wel over over start een paar hier in de buurt in het L.

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:01

VD_NH schreef:
Nou laat ik mijn doelen voor dit jaar ook maar is opschrijven. Of ik tussen pony's of paarden start hangt af van het secetariaat. Eerst zou ik paarden doen maar bij nader inzien wil ik toch wel naar de pony's.
Mijn grootste en belangrijkste doel is me paardje op conditie houden en geen ongelukken krijgen en onzelf dus gezond houden
dressuur: mijn doel voor de dressuur is eind van het jaar met Trevor L1 startgerechtig te zijn (het liefst al met punt) maar omdat we weinig dressuren gaat dit nog wel moeilijk worden. Ik moet tijdens het trainen serieuser worden en niet alleen altijd het oefenen op springen en korten bochten en afraffelen maar gewoon netjes me bochten rijden na een half jaar geen les te hebben gehad is mijn houding ook verslechterd dus ook waar weer op stampen!

springen: met kerst ga ik me eerste B parcours met hem rijden dus afhankelijk hoe dat gaat wil ik eind 2012 in de L1 een punt hebben. Mogt dit niet lukken ben ik tevreden met een paar punten in de B omdat ik natuurlijk niet elke week wedstrijd ga rijden.

sgw: mijn doel voor het sgw is een paar keer echt starten in de B vanaf april ga ik in Renswoude crosstraingingen krijgen dus als dat goed gaat en ik in de oefencross gewoon lekker rond kan rijden wil ik een paar puntjes rijden in de B.

Nou ik denk dat dit mijn doelen wel ongeveer zijn. Als ik ze niet haal vind ik dat niet erg. Laten we niks over haasten en gewoon lekker gezond blijven en rijden

oke L1 dressuur gaat nooit lukken :') kan aankomende 8weken geen wedstrijden rijden i.v.m. school...
L1springen ook niet want ik rijd nu B80 :')
en cross wel =:) want heb mijn eerste crossles reeds achter de rug =:)