[SGW] Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:08

Nishant schreef:
Ja, jullie zaten eerst wel mooi voor de hindernis na de waterbak.
Ik was dat meisje met de zwart met witte kruising border collie/schrotse collie hond die later ook foto's ging maken.

Dat zal deze geweest zijn :) bij gebrek aan paarden :P
Afbeelding
jammer van de gele kliko :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:25

@ Tientjeh ik heb ook een aantal slecht rijdende B ruiters gezien. Paard het helemaal zelf uit laten zoeken, te lange beugels, paarden die na H5 al niet meer vooruit te branden waren en ruiters die niet weten wat verlichte zit betekent. Daarnaast zag ik ook iemand in de B met Thiedemannbit rijden naar de start van de cross terwijl dat echt niet mag (zat geloof ik ook nog net in de prijzen).
@ Bvw gaaf dat Frits ondertussen ook een waterrat is geworden. Wie had dat ooit gedacht met zijn rare capriolen bij het water. Verstand komt toch met de jaren :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:41

Ik heb zelf de eerste 6 hindernissen ook niet al te netjes gereden.. :o Daarna wel, was ook te zien in de cijfers voor stijl. Paard wilde iig nog wel heel goed vooruit.
http://www.esmeeblom.nl/webwinkel/SGW_B ... .20/84.jpg

En ach, bij de B-paarden valt het imo vaak nog wel heel erg mee in vergelijking met de B-pony's.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:49

De B paarden vind ik soms ook vrij ernstig.... Inderdaad wat Caro allemaal zegt, giga lange beugels. Geen verlichte zit. Niet gaan terugzitten voor hindernissen. En ook in verlichte zit door het water, help je je paard ook niet mee.zag hier ook een filmpje langskomen van volle galop en verlichte zit door het water :o

mireilledons

Re: Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:02

Deze beginnende B-ruiter heeft zich vast ook schuldig gemaakt aan stijlfouten in t begin van het seizoen. Maar voel mij nu niet meer aangesproken! Had deze x zelfs een 7 gemiddeld voor stijl:) heb ik ook echt voor getraind en toen beugels nóg een gat korter gedaan vlak voor de start. Jammer van de weigeringen. Moet nu nog leren te blijven rijden en paard door te drukken voordat hij helemaal terugkomt. Lekker doortrainen dus.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:05

Super Mireille! En die 7 heb je zeker niet voor niets!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:08

Denk dat het ook een kwestie is van wennen. Vaak zijn er ook B ruiters die zelf weinig getraind hebben en daardoor weinig ervaring hebben...
Al zag ik zondag in de M ook nog mensen waarvan je verwacht dat die op dat niveau niet op die manier rijden.

Merk wel dat mensen er vaak te makkelijk over denken. Vaak zijn het dan ook nog degene die het voor de wind gaat.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:09

Ik denk dat ik dezelfde heb gezien in de M :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:17

Haha, dat denk ik ook.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:17

En ik denk dat ik het ook wel weet!

Wat ik overigens ook hoorde was dat er 1 meisje gewoon met 2 paarden is gestart.
Dus 1 in de dressuur en een ander in de cross en het springen.

Niemand die het door had (behalve iemand die de combinatie goed kent), paarden zijn ook volle broers/zussen weet niet wat het is.

Erg apart iig!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:19

tientjeh schreef:
De B paarden vind ik soms ook vrij ernstig.... Inderdaad wat Caro allemaal zegt, giga lange beugels. Geen verlichte zit. Niet gaan terugzitten voor hindernissen. En ook in verlichte zit door het water, help je je paard ook niet mee.zag hier ook een filmpje langskomen van volle galop en verlichte zit door het water :o

Ja dat was ik, nam haar wel terug bij de inloop en zat ook netjes terug, maar lukte niet helemaal tot draf. En voor mijn gevoel galoppeerden we nog vrij rustig door het water. Maarja achteraf was dat dus iets minder. :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:22

Kan de beste overkomen toch! :D Maar als je paard aan het struikelen was gekomen, had je er voorover afgelegen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:59

Skygirl schreef:
tientjeh schreef:

Ja dat was ik, nam haar wel terug bij de inloop en zat ook netjes terug, maar lukte niet helemaal tot draf. En voor mijn gevoel galoppeerden we nog vrij rustig door het water. Maarja achteraf was dat dus iets minder. :P

Rowie ik zeg niet voor niks iedere les dat je niet te hard door het water moet gaan!! Moet je echt niet doen hoor, je hebt een superfijn paard en het zou echt jammer zijn als ze een keer struikelt en daardoor vertrouwen verliest.

Nishant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:12

Finlandia schreef:
Nishant schreef:
Ja, jullie zaten eerst wel mooi voor de hindernis na de waterbak.
Ik was dat meisje met de zwart met witte kruising border collie/schrotse collie hond die later ook foto's ging maken.

Dat zal deze geweest zijn :) bij gebrek aan paarden :P
Afbeelding
jammer van de gele kliko :+

Ja, dat is mijn hond.
Ze vond het volgens mij erg leuk om naar de paarden te kijken. :D

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:26

Mijn dag was ook niet zoals gehoopt

Dressuur had ik nog geen 10 minuutjes losgereden, proef ging voor me gevoel redelijk maar had toch 195 punten dus was super blij:)
Springen 1 balkje op de laatste hindernis dus ook tevreden
De cross ging al moeizaam van start en bij hindernis 3 lag ik er helaas af:(

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:31

Jammer joh! Welke klasse had je gereden?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:35

hindernis 3 is dus echt een struikelblok geweest voor vele.
zaterdag met verkennen zei die hindernisjury ook al dat er veel stops op waren.

Ik moet zeggen dat ik zondag ook wel iets lange beugels heb gehad in de cross maar met dit zadel trek ik het niet om ze korter te doen. want dan gaan me knieen eraan. bij het zadel van ol/bay zit ik wel korter.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:08

Evony schreef:
En ik denk dat ik het ook wel weet!

Wat ik overigens ook hoorde was dat er 1 meisje gewoon met 2 paarden is gestart.
Dus 1 in de dressuur en een ander in de cross en het springen.

Niemand die het door had (behalve iemand die de combinatie goed kent), paarden zijn ook volle broers/zussen weet niet wat het is.

Erg apart iig!

echt!?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:11

Dat is dan echt schandalig. Is het niet zo'n broodje aap verhaal? Bah mensen gaan anders0wel heel ver voor een overwinning

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:16

Ik hoorde het van iemand die de combinatie goed scheen te kennen. Maar goed weet het verder ook niet precies!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:41

Wij hebben een heerlijke afsluiter van het seizoen gehad.
Achtergrondinfo: We hebben M gecrosst maar door problemen met het springparcours rijd ik alweer een hele tijd HC in de B en gisteren voor de tweede keer weer in de L (HC).

Dressuur: ik ben op het moment bezig Otto wat meer lengte in de hals te laten nemen met rijden. Ik wil hiermee bereiken dat hij de onderhals wat meer ontspant en meer ruimte krijgt in het voorbeen. Dit is een trainingsproces dat wel even nodig heeft en dat op wedstrijd misschien niet het gewenste beeld geeft. Hoewel wat meer ontspanning in de hals en meer ruimte in het voorbeen natuurlijk geen kwaad kan bij Otto. Ik was dus heel benieuwd hoe het beoordeeld zou worden. Ik was wel tevreden over de proef, het was niet spetterend maar hij bleef wel lekker nageeflijk. Uiteindelijk 178 punten met hetzelfde commentaar als altijd, hahaha. Halsstrekken moet meer en verruimen moet meer enz.. Eigenlijk geen verschil in de beoordeling dus. _O-
Toen de cross twee keer gelopen. Tegen hindernis 9 (hoog en massief puntje in het lijntje met de boompjes) en 11 (vrij hoge bezembak boven op de helling bij de trapjes) zag ik het meeste op. Ik moet zeggen dat ik de L zeker geen “makkie” vind, ondanks dat ik met Ot al M heb gecrosst. Bij de waterbak heb ik nog een vosje het water in geholpen. Dat vind ik nou de leuke dingen aan een cross. Hij stond al een tijdje te aarzelen en ging er bijna in. Maar elke keer als ze hem een tik gaf sloeg hij terug of draaide om omdat ze de teugels in één hand had. Ik zei al een paar keer tegen mezelf: ”Niet mee bemoeien… niet mee bemoeien!” Maar uiteindelijk kon ik het niet meer weerstaan en ging er naartoe. :D Ik vroeg aan het meisje: ”Ben je er al uit, mag ik helpen?” (beetje cru, maar anders mag ik me er natuurlijk helemaal niet mee bemoeien) Nee, ze dacht dat ze er al wel uit was, met een schuin oog op de hindernisjury. Dus heb ik het paardje aan de teugel genomen en recht voor het water gezet. Nu drijven! Je zag dat hij wel wilde maar het een beetje spannend vond. Toen stak hij zijn neus naar beneden om aan het water te snuffelen. Dat betekent meestal dat ze wel zo gaan. En inderdaad, voetje voor voetje ging hij het water in en onder applaus de waterbak door. Leuk hoor! Dat vind ik nog mooier dan als het makkelijk gaat. :j
Toen opgezadeld en naar het springen. Ik had het parcours helaas niet kunnen lopen omdat ze al begonnen waren, dus maar goed vanaf de zijkant gekeken. Even losgereden, de bodem was inderdaad niet zo fijn. Toen de ring in. De eerste paar hindernissen gingen niet zo goed, ik reed als een slappe dweil. -O- Na de derde heb ik me herpakt en ben beter gaan rijden. Toen ging het ook wat beter, wel drie balken maar nog steeds geen weigeringen. *\o/* Jeej Otto!!!

Toen naar de cross. Ik had er helemaal zin in (en Ot ook) maar zag nog best tegen een paar hindernissen op. %) Met een stuiterende Ot als een speer van start. 1, 2 en drie in een rechte lijn, schuin over 4 en met een boog naar 5 omdat ik die aan de linkerkant naar rechts toe wilde springen om recht op 6 (het dakje) af te gaan. 5 ging al een beetje aarzelend en toen stopte hij voor 6. Even ervoor gezet en aangedreven, toen een volte gemaakt en toen sprong hij hem wel. Omdat hij dat stukje niet zo lekker aanvoelde besloot ik 9 maar niet te nemen. (nou ja, het alternatief dan) Ik vond hem toch wel erg hoog en massief en wil liever fijn afsluiten. Om na een weigering een alternatief te pakken vind ik niet goed voor het paard, maar ik wil natuurlijk wel de cross uitrijden. Maar op 8, de eerste van dat lijntje, besloot ik toch rechtdoor te trekken en we gingen zo, hop, over 9!!!
Helemaal blij door naar 10, die hebben we al zooo vaak gesprongen. ;)
Toen het leuke lijntje voor de trapjes. Hier verheugde ik me wel op want dat zijn dingen die ik in de B zo mis, die het crossen interessant maken. Wel met de wat hogere hindernis 11 ertussen. Maar dat lijntje erna met de afsprong vond ik leuk want dat is net iets wat Ot en ik goed kunnen. *D Het ging ook goed. Goed over 11, in een strakke lijn door naar de linkerkant van 12 en super de trapjes af. Gauw de teugels weer op maat gepakt (dat heb ik wel geleerd na Hattem ;) ) en goed door de hooiberg. Over de schuine, rustig door de bocht met het mulle zand en over de oxer de berg op. Stukkie door het bos galopperen en toen kwam geloof ik de hooiruif (?). Daarna kwam nog een zompig stuk land dat we volgens plan helemaal rechts namen waar de ondergrond goed was. Bos weer in. En daar stond toch altijd die coffin? Met een paar boomstammen ervoor op een richel? Weet iemand waar die gebleven zijn, namen we nu een ander pad? Door naar de waterbak. De hindernis ervoor was geloof ik al half afgebroken, ik dacht dat hij een stukje hoger was toen ik cross verkende. Die deed ie prima, insprong ook. In het water verloor ik een stijgbeugel tijdens het drijven omdat Ot ook niet altijd makkelijk doorgaloppeert in het water. Maar daar mag ik niet over zeuren want we hebben deze cross tenslotte al eens zonder zadel en hoofdstel gereden. ;)
Zonder stijgbeugel goed over de hindernis in het water en ook die twee erna gingen prima. Ik heb er een erg lekker gevoel aan overgehouden!

Hartslag voor en na de cross 48, niet moe te krijgen. ;)

Leuke dag, leuke afsluiter, ik hoop dat jullie ook fijn gereden hebben!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:09

Sannnn schreef:
Denk dat het ook een kwestie is van wennen. Vaak zijn er ook B ruiters die zelf weinig getraind hebben en daardoor weinig ervaring hebben...

Als ik voor mezelf mag spreken is het inderdaad een kwestie van wennen en van lessen. Ik heb het afgelopen jaar best wat crosslessen gehad (stuk of 15) en pas bij mijn laatste 2 heb ik geleerd om alles vanuit verlichte zit te doen en mijn handen ver naar voren te plaatsen. (Had beide keren ook van iemand anders les dan daarvoor, en beiden bevielen mij erg goed...) Maar dat gaat bij mij niet in 1 lesje hoor! Ik zag afgelopen zondag op de springfoto al wel veel verbetering, maar het duurt nou eenmaal even voordat "het nieuwe rijden" er bij mij in zit :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:32

Motje11, als je nu dacht, wie is dat mens die me bij me voornaam noemt bij het springen... dat was ik :D Ik vroeg of je klaar was met het stijltje. Op de goeie gok dat het Marieke was. haha.

Dat stuk met de coiffin, dat stond wel altijd aan dat pad, maar dat is allemaal afgezet nu, volgens mij door de grondeigenaren. Hindernissen zijn ook weg en de greppel is dichtgegooit.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:32

super marieke! Deze winter goed aan de slag met het springen en dan volgend seizoen een paar L crossjes en dan kan je het eind van het seizoen wel weer in de M :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:04

Hindernisrechter van de beruchte hindernis 3 meld zich :D

Ik had zelf het idee dat de paarden enorm op het gat achter de hindernis keken en daarom op de rem gingen.
Later kreeg ik uit het publiek nog de schuld dat het aan mijn hesje zou liggen dat de paarden daar van schrokken. Ik stond echter schuin achter de L/M hindernis en de meeste paarden (op 1 na) die weigerden gingen juist mijn kant op.

Maargoed we hadden in de B 2 maal een val, 1 uitsluiting die bleef maar weigeren en 7 gewone weigeringen en das best veel. In de L en M waren alle combinaties foutloos op 3.

De andere val was ook niet echt door de hindernis, het paard stopt, de ruiter draaide het paard half om en gaf het een tik waardoor het de bosjes invloog en de ruiter aan een tak bleef hangen.dat was wel echt sneu.

Fijn om te lezen dat het vlaggenbreekmeisje ;) geen nare dingen heeft overgehouden.