[SGW] SGW Lisse 2010 - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:58

Evie_Bandido schreef:
Nadua: ik geloof dat jou ook nog even heb gesproken voor de cross? Mooi resultaat :D , het viel inderdaad niet mee om tempo te maken op die lange paden, zeker met een groot paard.

Ik zit even te denken maar kan me zo niet voor de geest halen. Welk startnummer had je?

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:09

Mootje schreef:
Nu herken ik je :j Tijd is voor nagenoeg niemand haalbaar in Lisse.
Even spammen met een waterbakfoto:
http://i125.photobucket.com/albums/p61/ ... G_7840.jpg

hahaha, zie ik mezelf ineens zitten :=
ik heb een paar foto's gemaakt (in totaal 5 - 10) maar ze werden niet mooi dus ben maar gestopt met foto's maken.
Ik zal wel even kijken of ik ze post (hier of in het fototopic)

Sannnn

Re: SGW Lisse 2010 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:36

Weet iemand van jullie misschien of er nog uitslagen lijst online komt?
Had al gekeken op startlijsten en op site van SGW Lisse maar kon het niet vinden.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:47

En ik zie mijn foto's er inderdaad tussen zitten :(:) beestje

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:01

@Karin een crosstraining of een echte cross met de nodige spanning en adrenaline vind ik nogal een verschil en dat merk je toch vaak terug in verschil in tempo of houding of balans. Je hebt als je een 5,8 hebt waarschijnlijk een 6 en een 5,5 gehad dus wat dat betreft de jury's wel op een lijn en dan kom je afgerond op 5,8 uit. Ik heb met mijn jongste ook een keer gehad dat hij op 5,8 uitkwam en dat is blijkbaar als 6 geteld want hij kreeg wel zijn winstpunten. Afwachten dus.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:17

Zamero schreef:
En ik zie mijn foto's er inderdaad tussen zitten :(:) beestje

Ik was zondag even aan het kijken, en toen heeft iemand jou val op film aan mij laten zien.. zag er best heftig uit :(:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:46

Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen. :+

whitje: :(:) ontzettend balen...
Mireilledons: Wat een super debuut!
xShanty: Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden, dat is belangrijk.
Amber: Super van Toot!
Freggle_Edge: Helemaal goed van je puppy, het is altijd erg spannend zo'n cross.
annikavolder: Fijn dat je tevreden bent.
zissely: Jammer van je val, volgende keer beter.
Beli: Hij is dus officieel puppy-af :P
start_l0ver: Gelukkig is je vertrouwen weer een beetje terug.
Zamero: Heftig! Gelukkig hebben jullie er niets aan over gehouden!
martinev: Gefeliciteerd met je 3e prijs!
hetismij: Gefeliciteerd met je 1e prijs!
Kimenventje: Jammer van je val.
Elegant: Balen dat andere ruiters jou zo in de weg zaten.
Magicsanne: Leuk dat je dochter zo fijn had gereden. Het is inderdaad wel erg droevig dat er zo slecht werd gereden.
Mootje: ik had je zondag al gesproken. Echt een super debuut! Corion is ook echt een super leuk paard. <3
daandriaan: Gefeliciteerd met je 6e plek!
broertje: Droom debuut, klink goed. ;)
heleenxx: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad.
Evie_Bandido: Gefeliciteerd met je 1e plaats!
astrid65: Volgende keer de laatste 20% en dan komt het helemaal goed.
Nadua: Mooi resultaat.
KarinL: Jammer van je stijlpunten & gefeliciteerd met je 5e plaats.
Savan_: Jammer dat er onterrecht een weigering aangerekend is, gelukkig was je gevoel wel goed.

Zooooooooooo nu nog even spammen :Y)

Mijn held op sokken doet het toch best goed ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 27-09-10 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:13

Sannnn schreef:
Weet iemand van jullie misschien of er nog uitslagen lijst online komt?
Had al gekeken op startlijsten en op site van SGW Lisse maar kon het niet vinden.

Ik heb van Cees van der Weiden begrepen dat de uitslagen deze week op de site van de vereniging geplaatst worden.
Ben zelf ook erg benieuwd waar ik geeindigd ben in de BB-paarden. Mijn vriendin/groom moest weg, dus we konden niet op de uitslagen en laat staan op de prijsuitreiking wachten.

Geweldig leuk om alle verhalen te lezen. Van iedere ervaring leren we weer! Super leuk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:54

Nadua schreef:
Evie_Bandido schreef:
Nadua: ik geloof dat jou ook nog even heb gesproken voor de cross? Mooi resultaat :D , het viel inderdaad niet mee om tempo te maken op die lange paden, zeker met een groot paard.

Ik zit even te denken maar kan me zo niet voor de geest halen. Welk startnummer had je?

Ik had nummer 72, jij was geloof ik 74?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:19

Evie_Bandido schreef:
Ik had nummer 72, jij was geloof ik 74?

Nee ik had nr 70 :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:35

nummer 70 heb ik geloof ik ook gesproken :+ , jij reed toch op een vos met bruinige crosskleuren?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:35

ja klopt, grote vos met lichte manen en bruine spullen. Ik ga even in je profiel kijken. :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:39

Uitslagen staan op de site!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 06:55

magicsanne schreef:
@Karin een crosstraining of een echte cross met de nodige spanning en adrenaline vind ik nogal een verschil en dat merk je toch vaak terug in verschil in tempo of houding of balans. Je hebt als je een 5,8 hebt waarschijnlijk een 6 en een 5,5 gehad dus wat dat betreft de jury's wel op een lijn en dan kom je afgerond op 5,8 uit. Ik heb met mijn jongste ook een keer gehad dat hij op 5,8 uitkwam en dat is blijkbaar als 6 geteld want hij kreeg wel zijn winstpunten. Afwachten dus.

Ik hoop het echt, want het is wel een bittere na smaak zo!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:50

Ga er maar niet vanuit :n Heel af en toe sluipt er een foutieve WP doorheen (en vroeger was de grens 5.5, dus ik weet niet van wanneer MS haar wp was ?).
De regel 6.0 voor stijl is er in ieder geval niet voor niets! Het zou wat zijn als alle kamikaze ruiters met brave paarden met een groot hart allemaal overgaan naar het L na twee foutloze crossen (waarmee ik niet wil impliceren dat jij kamikaze bent, trouwens!).
Ik heb normaal ook 1 tot 1.5punt hoger, maar ja, als je op beide lijntjes waar de stijljury staat aan 't prutsen bent kan je een lager cijfer verwachten!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:02

Haha zit met Tootje zelf nog boven de middenmoot, 13de :))
Ok nu is er ook niet goed gereden zag ik haha.

Maar toch, zoveel uitgesloten ! Dat ik best trots ben op Puppylief dat hij zo goed sprong !

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:05

Wel kleine rubrieken in de B paarden! Normaal zit je toch gauw aan de 30 deelnemers per ring.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:17

Amber_ schreef:
Haha zit met Tootje zelf nog boven de middenmoot, 13de :))
Ok nu is er ook niet goed gereden zag ik haha.

Maar toch, zoveel uitgesloten ! Dat ik best trots ben op Puppylief dat hij zo goed sprong !

Gefeliciteerd! Ik ben 11e geworden. Water was dus toch echt een weigering. Hebben daar ook wel even gestaan, dus tijdsoverschrijding is dan logisch. Maar ik had al een goed gevoel over de oefencross en die is nu meer dan bevestigd! Zeker ook gezien het grote aantal uitsluitingen.

Zoncorde en ik hadden ook moeite met het lijntje. Hij glibberde weg in de bocht voor die bezembak dus die sprong hij uit stilstand. De boom ging wel vloeiend, maar naar de laatste hindernis moest ik echt gaan zitten om hem voorwaarts te houden. Hij heeft zo'n hekel aan wit.. Maar goed dus dat wij niet met een cijfer beoordeeld zijn op stijl. Althans, in deze uitslag zie ik daar geen cijfer voor.

Op naar Texel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:08

EvelienH schreef:
Ik ben ook tevreden over mijn dubbel L debuut! Eerst mocht Wendel, dressuur ging redelijk, 186 punten. Springen foutloos en 3 weigeringen in de cross. Ze had een beetje moeite met op gang komen, mede doordat er geen cross hindernissen waren om los te springen :? Na hindernis 5 pakte ze weer super aan! Ben tevreden, ze moet gewoon meer vertrouwen krijgen en dan komt het allemaal goed.
Met Capri heb ik maar kort los kunnen rijden met dressuur, hij was erg gespannen in de ring. Had 193 punten. Springen onterecht een weigering aangerekend, paard staakte maar niet in de buurt van een hindernis. Ringmeester vroeg nog; Doet hij dit vaker zo uit het niets, uhhh ja, hij is niet helemaal normaal. ;) Heb het er met een aantal mensen over gehad en ze vonden het allemaal raar dat het als weigering is aangerekend. Daarnaast 2 voor tijd door zijn gekl**t. Cross foutloos en zelfs gecontroleerd, soms wel met grof geweld maar je moet ergens beginnen. :D Uiteindelijk 30 sec. te langzaam. Ging eigenlijk heel fijn behalve dat hij weer zo belachelijk groot het water insprong. Hij is bang van water en het lijkt wel alsof hij denkt; Als ik nou heeeel groot inspring, spring ik misschien wel over het water. :+ Landde ergens middenin de waterbak en was blij dat ik geen gewone cap op had. :P
Menneer was ook met starten weer zo debiel aan het doen, met 4 benen de lucht in, steigeren, bokken, dat paard weet echt niet wat hij met zijn spanning moet doen.

Zal morgen even alles lezen, ga nu lekker douchen en :Z

Bij het gewone springen is staken idd een ongehoorzaamheid dus 4 strafpunten ongeacht of je in de buurt van een hindernis bent lees maar na in het springregelement.
In de cross kan je alleen een weigering krijgen bij het aanrijden van een hindernis.

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:30

EvelienH schreef:
Ik ben ook tevreden over mijn dubbel L debuut! Eerst mocht Wendel, dressuur ging redelijk, 186 punten. Springen foutloos en 3 weigeringen in de cross. Ze had een beetje moeite met op gang komen, mede doordat er geen cross hindernissen waren om los te springen :? Na hindernis 5 pakte ze weer super aan! Ben tevreden, ze moet gewoon meer vertrouwen krijgen en dan komt het allemaal goed.
Met Capri heb ik maar kort los kunnen rijden met dressuur, hij was erg gespannen in de ring. Had 193 punten. Springen onterecht een weigering aangerekend, paard staakte maar niet in de buurt van een hindernis. Ringmeester vroeg nog; Doet hij dit vaker zo uit het niets, uhhh ja, hij is niet helemaal normaal. ;) Heb het er met een aantal mensen over gehad en ze vonden het allemaal raar dat het als weigering is aangerekend. Daarnaast 2 voor tijd door zijn gekl**t. Cross foutloos en zelfs gecontroleerd, soms wel met grof geweld maar je moet ergens beginnen. :D Uiteindelijk 30 sec. te langzaam. Ging eigenlijk heel fijn behalve dat hij weer zo belachelijk groot het water insprong. Hij is bang van water en het lijkt wel alsof hij denkt; Als ik nou heeeel groot inspring, spring ik misschien wel over het water. :+ Landde ergens middenin de waterbak en was blij dat ik geen gewone cap op had. :P
Menneer was ook met starten weer zo debiel aan het doen, met 4 benen de lucht in, steigeren, bokken, dat paard weet echt niet wat hij met zijn spanning moet doen.

Zal morgen even alles lezen, ga nu lekker douchen en :Z

Er lag toch een boom op het pad naar de start om op los te springen?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:40

Wel leuk om te zien ik heb toch voor mijn stijl nog een 7.3 daar ben ik wel erg blij mee :D

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:41

Er lag idd een boom op het pad, wel op struikelhoogte misschien als je L rijdt, maar er lag er wel 1 :+
vond het zelf een prima huppeltje, net genoeg om hem attent te maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:06

Ik heb die boomwortel met kleurige plantjes erin ook niet gesprongen :n Ik had niet het idee dat ik mijn paard hier een plezier mee zou doen, al had ik wel graag een sprongetje gemaakt voor de start. Nu had ik alleen gedraafd en een sprintje getrokken.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:14

Waarom je paard daar geen plezier mee doen Mootje? Is overigens een serieuze vraag, vond er toch weinig mis mee eerlijk gezegd. Ik galoppeerde erover en ging de cross in, mijn paard trok er eigenlijk wel op aan.
Zat me toen nog te bedenken waarom het zoiets simpels was, maar normaal is het wel op een overzichtelijke plaats hier niet dus daarom denk ik makkelijk gemaakt zodat er weinig kon gebeuren.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:15

Dat vind ik eerlijk gezegd geen inspring hindernis. :+ Het was zo belachelijk laag! Vind dat ze gewoon 2 fatsoenlijke inspring hindernissen neer moeten leggen, hoeft niet hoog maar ze moeten er ook niet over struikelen.