[SGW] 12 september Tripalon, de Treekhoeve in Leusden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: 12 september Tripalon, de Treekhoeve in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:42

Als je maar lol hebt. Gewoon lekker tripalons en misschien een BB cross meepakken volgend jaar! Wie weet!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:08

Ik sta er stiekem ook van te kijken dat je met zoveel weigeringen nog zo'n hoge plek hebt in het klassement. Waren er echt zo'n groene combinaties? Welke klasse was je gestart?

Bob jammer dat je afgegroet hebt in de dressuur, maar de rest klinkt toch lekker.

Ik ben benieuwd wat voor hindernissen jullie bij de cross moesten springen?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:16

Klasse uh uh B licht staat op de site vermeld....? Ongeveer 40 cm _O-
En het is ook niet de hoogte voor ons, wel voor het eerst een uit wedstrijd met nieuw soort hindernissen. En natuurlijk een heel parcour, doen we ook nooit :P
In deze klasse waren we verdeeld onder jeugd en volwassen, manege paard en eigen paard.

Toevallig 2 hindernissen op de foto:

Afbeelding

Afbeelding

Er stonden voor onze klasse 4 van zulke hindernissen op het terrein, daarna ging je het bos in. In het bos zelf hadden ze gewoon van staanders en balken sprongen gemaakt. Als laatste sprong hadden wij een waterbak met sprong.
In de klasse B had je meer boomstammen te springen ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:22

Nou... ik moet zeggen dat ik dat nog steeds beste spronen vind voor de 40cm eigenlijk. B licht was toch de laagste klasse? Deze sprongen had ik daarbij niet verwacht in elk geval. Ik dacht van die struikelboompjes op de grond.

Ik ben benieuwd naar de hindernissen die de rest gesprongen heeft. Ik heb voornamelijk niet meegedaan omdat ik het niet helemaal de moeite vond met al die gewone hindernissen in het bos.

Vreemd trouwens dat het terein van de crosspiste toch altijd zo zwaar is. Je zou denken dat het met die regenval mooi aangestampt zou zijn. Ze hebben altijd leuke hindernissen staan op zich, maar die ondergrond maakt het lastig.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:26

Ik had voor mijzelf juist echt geen problemen in de cross verwacht. Afgelopen zomer sgw trainingen mee gedaan en dat ging super, mijn fjordje word altijd erg blij hiervan en is dan ook heel dapper, maar vandaag dus echt niet.
Ach, het maakt ook niet uit hoor, ben nog steeds aan het nagenieten hahaha.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:27

Whoeeeehooeeeee! Super trots op Tivara :D Dressuur ging niet zo goed voor ons, maar toch 5e met 185 punten. Springen waren we foutloos, cross ook, en nog 1e geworden ook! En een hele leuk (lekkere) prijs! :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:28

Ja jullie gingen super :D
En ook een dinerbon? :P

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:50

nou ben ook al weer een tijdje thuis :) ging voor mn gevoel voor de 1e keer wel goed. Dressuur ging lekker, 194 punten en 2e plaats, springen helaas 1 weigering, was mn eigen schuld reed net wat te hard op de hindernis af en ja dan denkt ze doe t lekker zelf ;) Cross ging wat minder voorspoedig van start. Eerste 4 hindernissen maar 1 foutloos doorheen gekomen ;) Had het idee dat mn paard niet voorbereid was op de hindernissen, omdat je zo zonder inspringen vanuit een groep weg moest rijden*, dit stond duidelijk niet in haar planning. Maar ook door onze onervarenheid natuurlijk ( 1 echte les gehad en verder op stal in de wei wat geoefend) In het bos ging het beter, al hoewel het wel 2 hindernissen kostte om te snappen dat je in het bos gewone hindernissen tegenkomt en daar ook overheen moet en niet heel hard langs moet gaan :) Maar goed is was tevreden en een hoop ervaring rijker. Zeker dat ze het water in is gegaan (na wat tegenstribbeling) dit heeft ze nog nooit alleen gedaan, wilde alleen als er iemand voor haar reed :) Enne iedereen gefeliciteerd hier die gewonnen heeft :D Kiki jij startte volgens mij na mij (nr 31) Ik zat op de schimmel (waar er overigens een hele hoop van waren merkte ik, maar ik was dus nr 30) Naja in ieder geval een leuke (vermoeiende) dag gehad :D Ben benieuwd naar eventuele foto's die zijn gemaakt. Weet iemand toevallig of er ergens al foto;s zijn opgedoken van vandaag?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:53

Nou inderdaad een hoop schimmels :+
Dus ik heb jou waarschijnlijk wel gezien, maar niet herkend :P

Ik heb alleen foto's die mijn vriend heeft gemaakt, verder nog niks gezien :n

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:03

was jij niet aan het inrijden voor de cross toen mn paard stond te grazen langs de bak? Was jou paardje toen niet "jaloers" ;) of was jij dat niet :P

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:16

Ohja! Dat was ik dus :D

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:27

ik heb vandaag de hele dag fotos gemaakt voor de site :)
eeuhm ik sta op de foto van josewoos met de bruine laarzen
mn computer die doet nu heel sloom met laden maar de fotos komen op de site van de treekhoeve en ergens anders te staan.
de link zet ik hier neer oke? :D

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:28

Stond jij ook bij de dressuur foto's te maken? :)

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:29

jup! op het hoekje tussen de bakken in :P

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:30

Dan heb ik nog met jou gepraat na mijn proef :D

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:31

*bekijkt profiel*
jaa dat klopt!! nette proef hoor!!

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:34

Dankjewel :D Alleen de punten vielen wel wat tegen :=
Heb je ook foto's gemaakt bij de cross?
Zal dan vast niets van mij bijzitten :') want dat ging zoo slecht.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:37

heb volgens mij van iedereen fotos van de cross :)
alleen soms volgde ik het niet helemaal :o maar heb het in ieder geval wel geprobeerd! :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:38

Ben benieuwd naar de foto's!

Wij zijn ook geweest, mn paard werd gereden.

Dressuur 173, ging echt nergens over, de punten dan, gewoon een nette proef met 2 kleine foutjes.
Springen foutloos en een stop op de insprong van de waterbak tijdens de cross.

Uiteindelijk een 2e plek en erg tevreden over de combinatie en vooral het paard, 2e keer dat ze zoiets deed ;)

Sommige stukken vond ik de organisatie super, andere vielen tegen.
In elk geval weten wij dat deze combinatie klaar is om officiele crossen mee te gaan pakken en daar kwamen we voor.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 05:44

Ik hoop dat de uitslagen ook nog op de site komen! Ik was helaas niet bij de prijsuitrijking omdat ik op tijd moest zijn voor het bezoekuur in het ziekenhuis.

(niet dat ik in de prijzen zat.. 0 punten in de dressuur is toch vrij laag. hihih)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:15

@Annetje: de crosshindernissen waren alleen in de hoogste klasse pittig, maar in de '70 cm volwassenen' viel het wel mee. Het gedeelte in het bos was inderdaad met gewone hindernissen, maar vooral de lengte van het traject was een goede oefening. Het was best vermoeiend (voor paard EN RUITER! hah) om het hele stuk te galopperen!

Het terrein was inderdaad zwaar en het feit dat je vrij lang in een groepje aan het rondstappen was (zonder dat je kon draven) maakte het lastig om dan in eens bij de rest weg te rijden en met een aanloopje van 30 meter de eerste hindernis (mini-picknicktafeltje) te nemen. Dit resulteerde ook in veel weigeringen op de eerste hindernissen. En sommige paarden waren ook bekaf na het bostraject en toen moesten ze als laatste nog wat hindernissen op het crossveldje nemen. Sommige waren te moe (dat leek in ieder geval zo).

Maar het was wel erg leuk. Ze stonden ook in het veld te fluiten als je aankwam galopperen.. dat vond ik erg stoer.. Net echt! haha

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 09:21

Poeh, spierpijn hier! Hahaha

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:47

@Josewoos: IK OOK! Zo'n lang stuk in galop moet ik toch vaker doen.. Hoop dat het paard niet zo'n spierpijn heeft.. Ik heb 'm vanmorgen naar de wei gebracht, dus met het zonnetje op z'n rug valt dat misschien wel mee.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 09:52

Die van mij staat ook lekker de hele dag buiten, vanavond zal ik even lekker een stukje met hem wandelen, voor de rest mag hij ook gewoon even bij komen haha.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:22

Whaha, ik verga ook van de spierpijn! :')

@J_H; Ik was inderdaad nummer 31, wat toevallig!