[SGW] SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:13

Als de bodem heel hard is moet je zo klein mogelijke stiften draaien. Grote gaan de grond niet in dan lopen ze cross op 'hakken'.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:14

peanutbutter schreef:
Als de bodem heel hard is moet je zo klein mogelijke stiften draaien. Grote gaan de grond niet in dan lopen ze cross op 'hakken'.

In ieder geval moeten ze een punt hebben! Vierkante (groot of klein) zonder punt gaan ook de grond niet in.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:32

Simmie schreef:
peanutbutter schreef:

In ieder geval moeten ze een punt hebben! Vierkante (groot of klein) zonder punt gaan ook de grond niet in.

Zowiezo vind ik persoonlijk met een punt altijd het beste!ik doe altijd punt aan de buitenkant, en gewone vierkante aan de binnenkant!

redbutton

Re: SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:41

bij mij ging het wel redelijk...
dressuur ging wel redelijk (ben zelf niet tevreden omdat ik weet dat ie veel beter kan) voor t springen was ik voor t eerst in een jaar weer foutloos!! :D (renaldo is echt vreselijk nonchalant in het springen en tilt vaak zn benen niet op) in de cross gingen we goed van start,, bij hindernis 11 reed ik er niet goed aan en hij weigert (hij weigert bijna nooit) en ik ben daardoor er niet op berekent en ik val eraf... echt op zo'n simpel hindernisje... echt heel erg jammer..
dat ongeluk was echt vreselijk, hoe dat paard lag te gillen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:42

Jij hebt het dus gehoord? Lijkt mij vreselijk...

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:07

jaa toen het net gebeurt was gingen we naar huis (we hoefde toch niet op de prijsuitrijking te wachten) en toen kwamen langs de finish,, ik krijg er nog kippenvel van als ik eraan terug denk,, vooral dat gegil...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:21

Zal even uitleg geven.

Amazone staat idd daar op stal na de laatste hindernis wilde het paard naar links en zei nmaar rechts het bruggetje over en schijnt dus zijn been verdraait te hebben enidd twas gelijk afgelopen.

Corien (gene van het paard) storte gelijk in, lochies!

Paard is in een trailer gelegt..

Vind het echt vereselijk voor corien!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:27

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:44

Volgens mij zit corine ook op bokt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:24

Sandra.. oh oke.. mischien meld ze zich nog wel eens..
Vind het echt sneu voro der :( dit gun je niemand

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:26

Wow wat een heftig verhaal. Sterkte voor de betrokkenen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:59

Bah, wat een sneu voorval. Echt iets wast je hoopt dat nooit gebeurt.

Ik kom zelf van een zandbodem en heb dus alleen heel kleine stompe kalkoenen. Weer wat geleerd dus. Zal mijn assortiment eens gaan uitbreiden. Merkte inderdaad wel dat dit niet optimaal was.

Kan ik ook ergens wat meer info vinden over die stiften? In ruitersport zaken heb ik daar nog nooit een zinnig advies over gekregen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:06

Over welke stiften wil je wat meer weten P0l?
In het basisboek Eventing van Karin Donckers staat ook mooi beschreven in welke situaties en welke bodemomstandigheden welke stiften het beste zijn.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:45

Ik kijkl naar de bodem en pas daar me stiften op aan :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:49

Dat doe ik ook Corien, maar dan moet je wel weten welke stiften je op welke bodem het best kan gebruiken. Dat weet niet iedereen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:55

Dat boek lijkt me wel interessant, al is het meeste inmiddels wel bekend. Puntjes moet ik ook echt gaan halen, ik heb nu alleen maar kleine vierkantjes :\

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:35

sim: grofweg welke kalkoenen op welke bodem horen. Puntjes snap ik (nu) nog wel maar dan hoor ik mensen over andere kalkoenen aan binnen een buitenzijde....

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:42

Ik gebruik meestal grote blokken, als de bodem hard is gebruik ik grote punten. Ga ook maar kleine punten halen voor als de bodem net zo hard is als afgelopen weekend.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:05

pol013 schreef:
sim: grofweg welke kalkoenen op welke bodem horen. Puntjes snap ik (nu) nog wel maar dan hoor ik mensen over andere kalkoenen aan binnen een buitenzijde....

In het boek van Karin Doncker staat het volgende:

Harde grond: kleine scherpere stiften
Natte grond: grotere stiften
Zachte grond: geen stiften
Bij gras: altijd stiften.

Ik zelf doe nooit verschillende stiften in een ijzer draaien. Als ik voor kleine met punt kies, dan zitten er 8 dezelfde in. Ik zie zelf het nut niet echt van 2 verschillende stiften per ijzer. Sommigen doen dat wel, maar dat is ieders eigen keuze. Tis ook een beetje aftasten waar je paard prettig mee loopt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:44

Klinkt idd wel lochies simmie! :P

Ik heb een x op een but veld echt grote aan de buiten zeiden gedaan en de binnenzeide kleinere, ging aardig goed moet ik zeggen :j van andere ruiters zag ik de paarden toch flink glijden..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:50

Simmie schreef:
pol013 schreef:

In het boek van Karin Doncker staat het volgende:

Harde grond: kleine scherpere stiften
Natte grond: grotere stiften
Zachte grond: geen stiften
Bij gras: altijd stiften.

Ik zelf doe nooit verschillende stiften in een ijzer draaien. Als ik voor kleine met punt kies, dan zitten er 8 dezelfde in. Ik zie zelf het nut niet echt van 2 verschillende stiften per ijzer. Sommigen doen dat wel, maar dat is ieders eigen keuze. Tis ook een beetje aftasten waar je paard prettig mee loopt.

Ik draai met punten wel binnen voor andere stiften in. Wel van dezelfde lengte alleen dan recht, dit ivm beschadigingen die ik wel eens bij mijn pony had. Merrie sloeg zichzelf dat ik der net had ook de schieffels op de voorbenen en ik heb voor mezelf het idee dat een rechte stift minder schade aanricht in zo'n geval dan een punt. Dat doe ik niet alleen met de cross, maar ook met springen. Als de bodem heel hard en droog is wil ik nog wel eens zonder dressuren.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:53

Je paard heeft dan toch beschermers aan dus kan toch eigenlijk geen schieffel slaan?

*we gaan wel erg offtopic :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:57

Tuurlijk heeft mijn paard beschermers om :roll: Alleen als een paard zichzelf in het land al een schieffel op de benen slaat (meerdere zelfs) dan geeft dat wat aan over hoe een paard loopt. Ook heb ik al een keer een wondje tussen springschoen en crossbeschermer gehad.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:40

Jee, wat heftig zeg! Zo iets wens je niemand toe, heel veel sterkte!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:01

Ik hoor ook weleens dat ze aan de binnenkant andere schroeven draaien dan aan de buitenkant. Maar hoe dat nou precies werkt weet ik ook niet.
Ik weet alleen dat op een harde bodem puntjes beter zijn (alleen heb ik die helaas niet van Tackx). En op een zachte bodem beter langere en dan van die vierkante.