Sprengenrit, Laag-Soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirabagh

Re: Sprengenrit, Laag-Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:11

We zoeken nog 3 posten! Wie wil/kan evt nog helpen?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:24

Mirabagh....welke posten moeten nog bezet worden?
Ik ben nog steeds niet echt op geknapt, maar met een stoot medicatie zou ik wel in de middag een paar uurtjes wat kunnen doen.
Laat maar even weten als je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:30

Mirabagh schreef:
We hebben in de blauwe route (77km, 84 km en 120 km) op ca. 9 km een extra waterpunt gemaakt. Dit is op ca. 11 km in de groene route (klasse II 46 km)

Dat is fijn :)

Ik las dat de route groten deels onder de bomen door loopt? De vetgate van de 46 km is die ook in de schaduw? En is daar ook (drink) water aanwezig?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:33

Ik ga hem toch proberen te rijden , het ging vandaag zo goed in het bos.
Al moet ik er bij de P/A dan uit, dan heb ik toch het eerste deel gereden. *\o/*

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:40

Haha jij bent ook wispelturig!

Het is jammer dat ik geen vervoer meer heb kunnen regelen.. dus voor mij gaat het niet door, tenzij iemand zich opeeens nog aanbiedt de komende 2 dagen :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:00

Eh maar je hebt je toch al afgemeld? Denk niet dat je dan nog kunt starten. Vermoed dat je al aan de KNHS bent doorgegeven als zijnde afgemeld. Dus de organisatie is dan wel heel toegeeflijk als je wel mag :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:28

Ohhhh....maar ik sta toch gewoon op de lijst dat ik om 11.45 kan starten?
Maak ik hier nu weer een mega beginners fout??
Ben juist zo euforisch nu....want deze dag is heel speciaal voor me, mijn moeder had dan jarig zullen zijn en wil de rit aan haar opdragenl....daarom had ik zoveel moeite om het te moeten afzeggen.
Maar zoals het vandaag gegaan is, kan ik hem denk ik toch rijden.
Denk dat ik dan maar even een mailtje eraan waag.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:31

Ik heb de lintjes al zien hangen in het bos en dacht groene lintjes??? Hahahaha veel succes allemaal dit weekend! Zal de regen dans doen, al is het alleen al tegen het stof ;)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:32

Maar als je al hebt afgezegd.. lijkt het me dat je dan niet weer mee kan doen? Misschien is de plek al aan iemand op een wachtlijst gegeven of dergelijke.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:39

Heb meteen maar even een mailtje gestuurd.....nu maar hopen dat ik toch nog mee kan doen! :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:44

Als je gewoon op de lijst staat, denk ik dat je wel gewoon mee kan doen. Anders hadden ze vast wel een ander op jouw plaats gezet denk ik dan.
Maar je zal het wel van ze horen, ik hoop voor jou dat je mee kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:29

Ik denk niet dat ze de startlijst elke dag aanpassen. Ik sta ook nog op de startlijst maar rij ook niet meer mee. (werd uitgedaagt door een los lopend paard tijdens het rijden waardoor mijn paard achter over een afgrond in zou stappen, spronggewricht is wat verdikt en kan de bochten niet helemaal lekker lopen)

Ik zou gewoon even bellen/mailen en de situatie uitleggen. Wie weet kan het nog, maar er vanuit gaan en gewoon gaan rijden kan teleurstellend zijn als je niet eerst informeerd. Laat je even weten of je mee kan rijden? Zou wel fijn zijn. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:33

Jaaaaaa....ik ben van harte welkom om de rit te rijden.....ik helemaal blij!
Ik neem gewoon net als gister weer een cocktail aan medicijnen in en dan ga ik ervoor!! *\o/*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:06

Dan hoop ik voor je dat ze geen dopingtest gaan doen :+ :P

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:16

Djilna schreef:
Dan hoop ik voor je dat ze geen dopingtest gaan doen :+ :P

Die medicijnen moet ik zelf nemen hoor....dat is toch geen probleem, het zijn alleen pijnstillers en spier ontspanners??
Anders kan ik echt niet rijden.
Ik heb op EF nog een aantal vragen gelanceerd, hoop daar nog wat antwoorden op te krijgen.
Want ik vind het best heel spennend en sommige dingen weet ik gewoon niet meer van vorig jaar. :o

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:25

Jij bent toch ook sporter, dus theoretisch gezien kunnen ze jou ook testen. Nu komt dat volgens mij in de praktijk nooit voor hoor :D
ja zag je vragen. Vrijdag enten gaat niet lukken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:25

Nou ja, je weet toch dat bij sommige wedstrijden behalve de paarden ook de ruiters worden gekeurd. Er komt dan een huisarts (of een geneeskunde-student) langs die grofweg dezelfde keuringen bij jou doet als je paard. Ook moet je een stukje rennen om te laten zien dat je nergens last van hebt. Aan het einde wordt een steekproef genomen, een paar ruiters moeten dan in een klein kamertje wachten tot ze moeten plassen. De grooms moeten dat dan snel opvangen en inleveren bij de huisarts. Mocht er iets doping-achtigs uitkomen, dan wordt je gediskwalificeerd.

:+

Edit: als ruiter word je dus niet gecontroleerd, hoogstens heel erg indirect. Als jij bijv. zeer scheef op je paard zit, komt dat er wel uit op de nakeuring (gevoelige rug of kreupel bijvoorbeeld).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:21

OMG, zou het nu op het enten alsnog fout gaan?
Dan laat ik hem vrijdag niet enten, maar dan is zijn laatste enring 2 juli 2009 geweest, dat zou dus betekenen een dag te laat.
We doen dat altijd op stal omdat dan de hele bups geeent word.
Het zal toch niet waar zijn???!!!! := ^)
Als dit echt zou betekenen dat ik niet mee mag doen, dan heeft het waarschijnlijk zo moeten zijn, maar wat zal ik daar verdrietig om zijn zeg! |(

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:25

Dat is niet leuk Onassa, maar wel te voorkomen geweest door de reglementen te lezen, zo nipt enten is ook risico vol, stel dat je paard niet geent mag worden door een infectie of zo dan loop je meteen alles mis en moet je een nieuwe basis enting laten zetten.
ieder half jaar enten op een pensionstal of manege word ook vaak gedaan, zit je altijd goed.
Ik vraag me ook af of het wel verstandig zou zijn geweest om te starten met zoveel medicatie, het is erg benauwd en warm en het is pittig terrein, je hebt toch altijd wat stress etc. lijkt met niet zo goed voor je gezondheid als dat al niet optimaal is.
Kom gezellig langs bij de standjes die er staan of ga mee als vrijwilliger, ben je er toch bij en voel je er toch bij betrokken al rijd je niet.
Misschien word je wel tegen jezelf in bescherming genomen, je weet het nooit :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:40

Ja, weet het elmo, maar juist de datum was voor mij zo belangrijk gezien het de verjaardag van mijn moeder was en het zou een thuis wedstrijd voor me zijn.
Het terrein is me al levenslang bekend, dus dat is het probleem voor mij en poown niet.
Maar goed, het schijnt zaterdag toch weer erg warm en benauwd te worden en dat gaat mij dan denk ik niet lukken, ook niet als ik mijn medicijnen inneem.
Dus idd....misschien moet het gewoon zo zijn.
Ik ga er zeker heen, hoe dan ook!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 21:12

Wat een gedoe allemaal Onassa,maar zou zeggen ga gewoon lekker genieten van sfeer.
En volgend jaar weer een kans,en hopelijk meer geluk!

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het allemaal zal gaan :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:01

Tja dank je Kelz....ik ga gewoon supporten en veel foto's maken van deelnemers.
Doe ik toch nog iets nuttigs die dag en leuke fotos zijnn denk ik ook altijd wel welkom.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:03

Ik vind het echt jammer voor je, maar denk dat gezien het weer het voor jouzelf sowieso beter is :(:)
Enne, zie je dan wel, ik loop er ook rond!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:11

Dank je Djil.
Rij jij ook nog niet mee ivm de blessure van Blikkie??
En idd...gezien de weersvoorspelling is het voor mijn eigen gezondheid en herstel misschien beter zo.....het heeft dus waarschijnlijk zo moeten zijn.
Maar ik ga lekker veel foto's maken, is ook leuk om te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:18

Hè dat is alsnog best jammer. Maar goed, wie weet wel beter voor jezelf. :(:)