Kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:38

Hee fannetje! :) Haha wat was die van jou ongeduldig zeg! Hoop dat Ligaro niet zo is, in juni :P
Ik heb er nog twee foto's van haha. Nu nog even een site zoeken waar ik ze kan uploaden want dat heb ik ook al in jaren niet meer gedaan.

Ik kwam dus alleen maar kijken (mensen vragen me namelijk wie ik aan het groomen was) maar als voorbereiding op mijn eerste kennismakingsklasse en om de zenuwen alvast weg te nemen, dus alleen maar kijken :)
Heb een hoop geleerd, bijvoorbeel ook dat het heel handig is om een groom te hebben in klasse I (die heb ik al). Zoveel meiden die aan kwamen bij de start om een starttijd aan te vragen, een half uur later konden starten maar dan nog helemaal terug moesten, paard nog moesten poetsen, opzadelen, eten, plassen etc en dan dus in de stress schoten!

Heb ook met klasse II en III ruiters gesproken, waarvan er één vroeger ooit nog eens op mijn huidige stal heeft gestaan. Wat is Nederland toch klein he! :)

En wat leuke foto'tjes gemaakt bij de finish met m'n nieuwe cam :)

ladyjoy

Re: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:39

Babybeertjes, ik heb jullie niet gezien maar jullie grooms zaten al een hele tijd bij de finish te wachten :D

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:02

@ wph1
Dat zou best kunnen inderdaad, weet wel dat jullie toen heel blij waren bij de finish toen de hartslag goed was :D

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:07

waar staan de uitslagen?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:12

wph1 schreef:
SUKANA ik denk dat ik dat was.
Ik reed op mijn fries een ruin en bij p/a gelijk aangeboden maar een hartslag van 67 :( na 10 minuten 60 ;) .
Bij finish ook gelijk aan geboden toen 78 :( na 10 minuten ook weer oke :j .
Dus we hebben het gehaald vond het echt super *\o/*

Vond ook heel leuk zag nog een andere fries van bokt ben even naar haar toe gegaan als ik het goed heb Eva.
Leuk om je even gezien te hebben hoe is jou rit verlopen.

Van de 3 friezen waren wij de snelste ;)

:j dat was ik. Waren net aangekomen dus was ff druk!
Rit verliep goed op een stomme afslag missen in het begin na..
4 km extra gereden :+
Net voor de P/A liep ze zich ff druk te maken, dribbelen en zichzelf groot te maken, dus kwamen met 80 binnen maar na 10 minuten 60.
* Dus Sukana, het kan ook mijn Fries zijn geweest*
Bij de finisch weer, kwamen met 72 binnen maar na 10 minuten 52.
Totale tijd: 3u18

Dus wat Vippie zegt, volgende keer bieden we niet meteen aan ;)

Het was een hele leuke dag, heel leerzaam. Voor mij maar vooral voor Zets :D
Die heeft haar energie vooral verspilt aan showen :+
Bij het naar huis gaan kreeg ik geen kans om het tussenschot op zij te zetten, ze stond al achter mij op de laadklep, zo van 'hop, naar huis'
Ze wilde ook alleen hooi eten, geen brok en op een gegeven moment zelfs geen appels meer :\
Terwijl dit tijdens het trainen onderweg altijd op gaat!

Super sfeer! Netjes geregeld allemaal +:)+
En wat een mooie rit :D

Helaas waren mijn moeder en groom wat minder enthousiast, die vonden het allemaal erg lang duren.
Waren ook van 's ochtend half 8 op stal tot 's avonds half 7.. :+
Mijn vader vond het wel leuk dus wie weet lukt het om nog eens mee te doen ;)

Ben ook wel benieuwd of iedereen zijn foto's online zet, aangezien we onderweg door veel verschillende mensen op de foto zijn gezet.
Zelf alleen foto's van voor en na de start.

Afbeelding

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:24

Ehtelate jou heb ik zowieso gezien! Herken je aan het super leuke dekje namelijk.
Mooi om te horen iedereen tot nu toe er zo enthousiast over de rit is :)
Foto Hippique heeft misschien wel foto's gemaakt. Althans, de afgelopen keren had die wel foto's. Dus wie weet dat die er ditmaal ook bij was.

El_shakeera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:29

fannetje schreef:
Ook ik ben een beetje verbrand. Heerlijke rit gehad, met een iets te fanatiek paard.

En Ladyjoy tegengekomen, helaas geen praatje kunnen maken, paard had geen zin om stil te staan bij de start.
Hij wou maar wat graag gaan, wat bijna resluteerde in dat hij bijna wat vrijwilligers omver liep, gelukkig kom ik dat net verhelpen.
Normaal staat hij heel rustig bij de start te wachten tot hij gaan mag, gister dus niet :o

Gister voor het eerst in een groepje gestart, wat een hoop leermomenten gaf. En een hoop regelwerk :D
Je moet toch met iedereeen rekening houden, maar wel erg gezellig hoor!
En erg fijn dat iedereen goedgekeurd door de wedstrijd heen komt.

Genieten was het, door jou goede begeleiding! :D Bedankt!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:55

Was jij degene met de schimmel Arab (aan je bokt naam te raden)?

El_shakeera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:58

ladyjoy schreef:
Was jij degene met de schimmel Arab (aan je bokt naam te raden)?

Ja, met dat witte spookie! :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:15

wph1 schreef:
[Zal ik de volgende keer aan denken maar het was ook de 1ste keer en van je fouten moet je het leren.......

Helemaal juist :D Zo leer je je paard kennen en kun je volgende wedstrijd op anticiperen. Wp zijn meer waard dan een hoog plekje in het klassement ;).

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:05

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:02

Ik heb de smaak te pakken en heb me ingeschreven voor ommen.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:16

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag; ik dacht dat je voor een wedstrijd 30 punten kon "verdienen".
Nu zag ik op de uitslagenlijst dat de winares van Kootwijk 26 punten had.
Volgens de uitslag had ze meteen aangeboden bij P/A en finish en een gemiddelde tijd van tussen de 12 en 13 km/pu gereden.
Dan zou het toch 10+10+ 10 = 30 punten moeten zijn?

Weet iemand hoe dit nu precies zit. Ik ben erg nieuwsgierig! :D

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:02

Babybeertjes schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag; ik dacht dat je voor een wedstrijd 30 punten kon "verdienen".
Volgens de uitslag had ze meteen aangeboden bij P/A en finish en een gemiddelde tijd van tussen de 12 en 13 km/pu gereden.

ik heb mee gereden en inderdaad 26 punten maar dit was mijn lijstje
PA gelijk aangeboden + goed 10 punten
Finish gelijk aangeobden + goed 10 punten
snelheid 12,407 km/h 10 punten

dus ik zou 30 punten moeten hebben toch?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:03

Ik snapte het inderdaad ook niet, dacht al dat ik de enige was :o?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:05

Ik zie het nu pas op de uitslagen lijst, maar dat veranderd niets aan de volgorde van plaatsing.
Ze hebben het aantal punten voor de snelheid niet goed ingegeven denk ik.
Ach gaat toch meer om de winstpunten en plaatsing dan daadwerkelijk die 30 punten toch?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:07

Even een kleine aanvulling op de foutieve punten.
Gebleken is dat per ongeluk een verkeerde maximale snelheid in klasse 1 was ingevuld.
Dit is inmiddels in een gecorrigeerde uitslag aangepast. Deze aangepaste uitslag is doorgezet naar bestuur, jury en KNHS.
Hoe en of dit wordt opgepakt is mij verder niet bekend.

Uitslagen worden in een computer programma verwerkt.
Dit programma wordt al enkele jaren gebruikt en in Kootwijk zat 1 van de meest ervaren computermedewerkers.
Over fouten in klasse 2 uitslag is niets bekend en zijn ook geen meldingen van gemaakt bij de jury.

Uiteraard blijft alles mensen werk en is een typefout snel gemaakt. Maar aan het eind van de dag is de deelnemer zelf verantwoordelijk om zijn eigen uitslag te controleren en bij vermeende onjuistheden te melden bij de jury (binnen 30 min na bekend maken uitslag).

Mochten mensen zich als vrijwilliger voor computermedewerker willen aanmelden, dan even een mailtje naar Aart :)*

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:42

Allemaal bedankt voor de reacties!

@Ruud, ik stond naast jullie met de trailer :) en was blij met alle informatie die jullie me gaven!
Goed dat je aangeeft dat je er zelf op moet letten. Het was mij wel meteen opgevallen maar aangezien het onze eerste wedstrijd was dacht ik, eerst maar even het regelement erop nalezen...

Een les voor de volgende keer, die er zeker gaat komen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:35

Babybeertjes schreef:
Hallo allemaal,

Klopt is systeemfout in de computer, is al gemeld bij de KNHS in het juryrapport ook ivm evt punten voor het KNHS kampioenschap. Kwamen we achter toen we de VETkaarten aan het controleren waren naast de uitslagenlijst. Voor het klassement maakte het niks uit want iedereen had -4 punten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:01

Was geen systeemfout, maar max snelheid was verkeerd ingevoerd door organisatie.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:16

Vippie schreef:

Klopt is systeemfout in de computer, is al gemeld bij de KNHS in het juryrapport ook ivm evt punten voor het KNHS kampioenschap. Kwamen we achter toen we de VETkaarten aan het controleren waren naast de uitslagenlijst. Voor het klassement maakte het niks uit want iedereen had -4 punten.[/quote]

Dit klopt niet. De winnares zou er 4 punten bij krijgen, en dus van 26 naar 30 punten gaan. Ikzelf sta nu op nummer 29, heb nu 22 punten en zou er 2 punten bij krijgen, dus totaal 24. Maar bijvoorbeeld nummer 31, heeft nu 21 punten en zou er 4 bij krijgen. Zij hoort dus in de uitslag boven mij te eindigen.

Ik heb de lijst doorgelopen en er veranderd wel degelijk het e.e.a. in de uitslag. ;)

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:17

Vippie schreef:
Babybeertjes schreef:
Klopt is systeemfout in de computer, is al gemeld bij de KNHS in het juryrapport ook ivm evt punten voor het KNHS kampioenschap. Kwamen we achter toen we de VETkaarten aan het controleren waren naast de uitslagenlijst. Voor het klassement maakte het niks uit want iedereen had -4 punten.

Nog een voorbeeld waarbij dit niet klopt; de nummers 21 t/m 24 op de uitslagen lijst hebben nu 24 punten, en zouden er géén 4 punten bij krijgen. Zij hebben namelijk gelijk aangemeld bij de P/A en Finish en een gemiddelde gereden van tussen de 9 en de 10 km/pu = dit is dan 10+10+4=24, gelijk aan de 24 punten waarmee ze nu in de uitslag staan.

Zal er een nieuwe, juiste lijst gepubliceerd gaan worden op deronline.nl?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:11

Babybeertjes schreef:
Zal er een nieuwe, juiste lijst gepubliceerd gaan worden op deronline.nl?

Normaliter gebeurt dat niet. Althans in het verleden is dat nooit gebeurd als er nog wat wijzigde.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:36

Dat is in het verleden wel eens gebeurt Vippie, nl toen de afstand in Soest bijv niet klopte. Daar is ook een gewijzigde uitslag gepubliceerd. Zal nu denk ik ook wel gebeuren.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 07:23

Djilna schreef:
Dat is in het verleden wel eens gebeurt Vippie, nl toen de afstand in Soest bijv niet klopte. Daar is ook een gewijzigde uitslag gepubliceerd. Zal nu denk ik ook wel gebeuren.

Maar de keren dat ik niet in de uitslag stond terwijl ik wel een rit goed uitgereden had toch echt niet hoor. Maaja das maar het probleem van 1 ruiter en niet van een hele wedstrijd.