Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romkabouter schreef:LDRD schreef:Adrienne, lees ook even mijn link en lees dan ook even door tot het onderwerp 'eigen schuld'.
Het is nog steeds onduidelijk wat je ermee bedoeld hoor.
Paintless schreef:dat las ik er ook in, en daarop heb ik mijn keuze gebaseerd..
eigenschuld kan wel wezen. dan zou ik dat alleen vinden als ze echt bij haar op de kont gingen rijden. dat vind ik zo wie zo aso. en vind ik ook dat ze recht heeft op een beetje ruimte. maar dat is alleen als ze echt dicht op haar zitten. (lees, 10 cm of minder, continu)
dit verwacht ik niet in een pleasure klasse, dus neem ik het risico niet. als ze minder gaat slaan, of beter getraint is, dan hang ik er denk ik nog wel een strikje in, want je weet het nooit 100% zeker. maar ik ga daar nu goed mee aan het werk. en zoek ik een gezellige ploeg waar wij beide lekker kunnen rijden.

sliding schreef:Heeft dat paard geen rem dan ?? Of neemt de ruiter liever een schop in ontvangst dan een korte brake-of-gait ??pleasure helaas de situatie voor dat de ruiter achter jouw ingesloten wordt door ruiters naast en achter hem, op dat moment kan hij niets anders doen dan achter jouw blijven met als gevolg dat hij voor langere tijd dicht op jouw paard moet rijden.

Backup schreef:En toch is dat raar ........
Gemeente doet werkzaamheden aan de weg
rood lint/borden en iemand negeert dat, struikeld en is de rest van zn leven invalide
Die kunnen de gemeente volgens mij dan ook niet aansprakelijk stellen, of ze moeten kunnen aantonen dat de waarschuwingen niet duidelijk waren????
DubbelDun schreef:sliding schreef:pleasure helaas de situatie voor dat de ruiter achter jouw ingesloten wordt door ruiters naast en achter hem, op dat moment kan hij niets anders doen dan achter jouw blijven met als gevolg dat hij voor langere tijd dicht op jouw paard moet rijden.DubbelDun schreef:Heeft dat paard geen rem dan ?? Of neemt de ruiter liever een schop in ontvangst dan een korte brake-of-gait ??
Paardrijden is net autorijden; bumperkleven is not-done en anticiperen/vooruitkijken levert veilig rijgedrag op.
DubbelDun schreef:[/quote]Ik keur niet goed dat iemand met een slaand paard op een wedstrijd verschijnt, maar ook de jury zal het rode lintje hopelijk zien en rekening houden met die ruiters die voor veiligheid gaan en afstand proberen te houden.