[WN] prijs van een paintveulen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:57

Vallerina"]
[quote="Cassidy"]En Toran, neem me niet kwalijk, maar door het feit dat je aanbiedt om eventuele verdere vragen via PB af te handelen, gaan er bij mij WEL alarmbelletjes rinkelen. Het lijkt zo haast of je wat te verbergen hebt? Knipoog
[/quote]

Topic 'Zooo braaaffff!'
[quote="Cassidy"]
in tegenstelling tot Henriette heb ik mezelf een halt toe kunnen roepen op het moment dat ik vol trots een topic erover wilde starten, omdat ik wist dat ik half westernrijdend bokt, die niet weet wat het precies inhoudt en alleen het verschrikkelijke woord "kluister"leest, over me heen zou krijgen. Quod erat demonstrandum....
[/quote]
Is dit recht alleen aan jou voor behouden??

[/quote]
Die opmerking snap ik even niet, en is in dit geval ook lichtjes uit zijn verband gerukt. Het zegt alleen dat ik niet zo gauw een belevenis op bokt neer ga zetten (cq een topic ga starten). Maar anderen die dat wel doen willen daar iets mee te delen. En riskeren daar commentaar op. Ook van mij. Zou ik me daarom in moeten houden? Mensen die berichtjes plaatsen vragen toch om antwoord? Of zie ik dat nu verkeerd?

[quote="Vallerina"]
Toran werd ongevraagd bij Bokt betrokken, wellicht probeert zij alleen iets recht te zetten.
[/quote]

Wat heeft ze hier recht gezet? Dat het paard van haar was en niet van KK. En verder niets...
En ik had er toch bijgezet....neem me niet kwalijk? Verward Haha! Knipoog

[quote="Vallerina schreef:
On topic:Iemand ergens op attenderen kan ook wel met wat minder drama.

Als je dit dramatisch vind heb je me nog niet dramatisch beleefd...*LOL*

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:23

toran"]
Ik weet precies wat de afstammeling van moeder en veulen is , ik heb de merrie en het veulen namelijk in mijn bezit, en Mikju voordat je op deze site zet van wie het veulen is en van alles nog meer mag je je eerst wel eens goed laten informeren, daarbij ben ik niet je baas maar ben jij een zaterdaghulpje !
Koe
Verder raad ik je aan om eerst met mij te overleggen voordat je foto's en namen op internet zet, ben erg trots op mijn veulens maar bepaal graag zelf wie, wat ,waar en wanneer .

Alle informatie over mijn paintjes en hun veulens kan iedereen verkrijgen bij mij en via mij
[/quote]

[quote="Cassidy"]
Maar anderen die dat wel doen willen daar iets mee te delen.
[/quote]

Jij kiest er voor om iets niet neer te zetten. Het was niet Toran die iets over haar paarden neer zette, dus blijkbaar wilde zij helemaal niets (mede) delen. Ze geeft nu aan dat als het over haar 'zaken' gaat, iedereen daar alles over mag weten, maar dan wel via haar. Als zij dat minder openbaar wil doen als dat menigeen zou willen, dan betekent dat toch niet meteen dat ze iets te verbergen heeft?

[quote="Cassidy"]
Wat heeft ze hier recht gezet? Dat het paard van haar was en niet van KK. En verder niets...
En ik had er toch bijgezet....neem me niet kwalijk? Verward Haha! Knipoog
[/quote]
Dat als iemand iets wil weten over haar paarden, ze bij haar moeten zijn.

[quote="Cassidy schreef:
Als je dit dramatisch vind heb je me nog niet dramatisch beleefd... *LOL*

Thank God !!!

On topic: leuk veulen, heel mooi getekend. Prijsindicatie: geen idee! Voor meer info: vraag het Toran!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:33

Citaat:
Weet je Dance....ik ben heel eerlijk, voor sommige mensen zelfs tegen het onbeschofte af, en zou er zelf nieteens op komen om een ander paard dan dat van mij te laten testen. Maar dit is dan ook n.a.v. het artikel in de Bit...
En blind vertrouwen op wat de AQHA op papier heeft gezet zou ik idd niet doen....

Mmm, eerlijk hoeft niet onbeschoft te zijn. Dat, eerlijk, ben ik ook, dus als reactie hierop: daar kan men zelf wel wat aan werken.

Voor wat betreft de AQHA. Daar kan ik alleen maar op melden, ik geloof ik heb het al een eerder geschreven in een ander topic, dat ik bij de koop van mijn Impressiefje een onderzoeksrapport van een erkend lab. meegeleverd kreeg. De AQHA heeft de fokker aangeschreven, die moest onder ede verklaren dat het onderzochte paard ook dat paard was hetwelk op het onderzoeksrapport was vermeld. Met de waarschuwing erbij dat het heftige juridische gevolgen zou hebben als bleek dat de fokker en verkoper van het paard een verkeerde verklaring zou afleggen, dus meineed zou plegen. Ik schrijf het hier nog netjes op, maar de bewoordingen in die brief waren niet misselijk. Ik heb van de AQHA alle correspondentie in kopie toegestuurd gekregen, ongevraagd.
Ik heb dus geen nieuwe test laten doen.

Dan wat HYPP betreft. Een heel vervelend defect wat allerhande gevolgen kan hebben. Ik denk echter dat er procentueel gezien in NL minder paarden met dit defect rond lopen dan met vele andere aandoeningen. Het aantal is dus te verwaarlozen. Ik weet wat je nu gaat zeggen, dat het je maar zal treffen. Maar goed, je hebt dus een plicht alles na te gaan en dat zou ik bij de koop van een paard zeker doen. Ik wist ook pas wat HYPP betekende toen ik ermee geconfronteerd werd. Toen heb ik dat eerst eens nageplozen uiteraard.

Citaat:
Verder lijkt het alsof we weer in persoonlijke vete's belanden, over het veulen gaat het niet meer iig

De vraag ging over een specifiek veulen, maar wel met Impressief in het pedigree. De reacties hierop betreffen dus in het algemeen al deze nakomelingen.

Als er iemand persoonlijke vete's heeft vechten ze dat maar ergens anders uit en niet hier.

toran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:42

Als eerste het veulen is van mij en niet te koop ! Ten tweede dance bedankt voor je wijze woorden, zo ist maar net !
Daarnaast vind ik dat als je raad of wat dan ook over internet vraagt je op zijn minst de juiste informatie , namen enz moet hebben.
Ik kies er inderdaad niet voor om via dit soort wegen mijn paarden , veulens whatever op internet tegen te komen ! met foto en al ! Extreme duivel
Dus bij deze einde discussie , lijkt mij .
nog even dit cassidy heb niets te verbergen mijn paardjes en veulens staan ook op internet , maar dan op de paintsite. hier heb ik dan wel zelf voor gekozen en hoop dat iedereen ze ziet want ze zijn super !!!!!!!*D

groetjes Esther,

rv.dancers@worldonline.nl

toran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:14

O ja nog even voordat daar vragen over komen de reden dat ik niet verkoop is omdat ik het veulen helemaal geweldig vind, en plaats heb om haar aan te houden, en bedankt voor het welkom heten ben even kwijt wie je was maar dank je wel !

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:26

Cassidy schreef:
En blind vertrouwen op wat de AQHA op papier heeft gezet zou ik idd niet doen....

tja... wij hebben dus destijds onze merrie laten testen... wat moet je dan, als je de AQHA niet kan vertrouwen? Gaaaap

Verder komt, als het goed is, de uitslag óók op het papier te staan... maar niet alleen op het papier v. de merrie, maar ook op het papier van haar evt. nakomelingen...

Dus als ik dan blij ben met zo'n merrie, getest en wel, kan ik niet met haar fokken, want de AQHA kun je ook niet vertrouwen.... en hoeveel testen moet je dan doen, wil het ''safe'' zijn
Verward

Verder is er hier het nodige wel gezegd over hypp en nogmaals... hartstikke goed !
En het is een leuk veulen ! *LOL*
Al het overige wat er hier geschreven wordt....

Toran; het welkom was van mij Knipoog de manier waarop je hier terecht bent gekomen, is misschien wat minder, maar bokt ''kan'' heel leuk zijn hoor Haha!

Veel plezier met je ''baby'' Party!!

groetjes

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 16:59

toran nog even dit. ik heb je laatst wel gezegd dat ik foto's op het forum zou zetten! Ik had het nogmaals niet moeten doen, en daar ben ik me heel goed bewust van. Maar er is nu niets meer aan te doen, hoe erg het me ook spijt....

toran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:12

No hard feelings , ik zie je zaterdag toch kun je het veulen van cloud bekijken , een mooi zwart bont merrie veulen , helemaal te gek.
Over leg en vraag de volgende keer gewoon aan mij en info over wat dan ook of meningen kun je hier bespreken en halen, maar foto met vraag ?
Overleg in het vervolg ff !
En gelukkig kun je zolang je bij ons loopt met alle veulens knuffelen !!!

groetjes Esther.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 21:13

Okej Haha! leuk een merrieveulen!!! Tot zaterdag dan maar....

trefpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:41

Mikju schreef:
Ik wil een paintveulen kopen, maar ik heb geen idee wat een redelijke prijs is voor zo'n paardje... Die ik op het oog heb is net een dagje oud.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Wij hebben onze paint veulens gekocht aan 2500 Euro, ze komen van de Paintranch in belgie, www.paintranch.be dit is de grootste paintranch in belgie en de prijzen zijn goed betaalbaar, binnenkort beginne wij ook een ranch, www.trefpuntranch.be, nou ik hoop dat je een beetje een richting van prijs hebt

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:33

erg leuk veulentje idd ja...
maar kijk idd wel uit met afstammingen van impressive...
dat hypp gen ver oorzaakt een soort van spierziekte bij paarden
en ik zal je vertellen dat je bij paarden die deze ziekte hebben zo ver mogelijk uit de buurt wil blijven...

want dat is echt heel erg triest om te zien!!!

er zijn ook zat leuke veulentjes te koop waar geen impressive in zit!!

kijk maar eens op www.dutchpainthorseclub.nl
of of www.eaglesranch.com en dan naar afstammingen en via daar kan je naar de paarden die te koop staan...

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:41

laat ik er wel nog ff bij vertellen dat het volgens mij zo is dat er sinds een aantal jaren bij alle amerikaanse rassen wordt getest op het hypp gen en dat deze uitslag dan ook op het papier komt te staan dus niet alleen maar bij afstammingen van impressive....

en ook al zou een paard het hypp gen bij zich dragen dan nog is het niet zeker dat de ziekte ook bij het paard uitbreekt...

maar goed...
ik geloof ook niet echt dat het aan mij is om dit te vertellen. Lips are sealed