[SGW] SGW Neede - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:35

MelanieB schreef:
Als je gediskwalificeerd word in de L of hoger, krijg je dan -2 wp?

Ja dat klopt, daarom wil ik vrijwillig stoppen voor ik gediskwalificeerd word.
(alleen in de cross, bij het springen of dressuur geeft geen verliespunten)

CoriienRN

Re: SGW Neede - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 06:47

Amber watskeburt ???

Dat is wel balen motje11 :(

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 06:53

Ik was 9e bij de DB pony's en er waren 7 prijzen jammer hihi.
maar ben heel tevreden voor de 2e keer crossen. Alleen ik moet zeggen dat ik slordig reed voor mijn doen bij de dressuur.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 06:56

Balk op hindernis 6, was zo bezig met hem rustig krijgen dat ik over hindernis 8 sprong. Toen ging de bel O:).

Nu kan ik er gelukkig om 'lachen' maar gisteren was ik echt boos en teleurgesteld vooral.
Hele dag aan verhuizen geweest, nachtdienst gehad en gelijk naar Neede.
En dat dit... Maar vooral omdat ik zo graag die moeilijke lijntjes had willen doen ! :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 06:59

We begonnen zo op 2 := Hij telde gewoon zijn voetjes niet op haha.. ?
Afbeelding

En toen ging het beter :D, maar helaas was ik er niet bij met mijn hoofd.
Afbeelding

Ik wil wel even snel nog Ratjelover bedanken dat ze me geholpen heeft :D !
Nadua feliciteren, toch super hoor die puntjes.

En rest probeer ik binnenkort snel te lezen !

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:03

Amber jou heb ik nog zien springen :D
kwas net terug van cross lopen zag der netjes uit jammer van hindernis 7 ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:14

Dan mijn verslagje. We zijn zoals gewoonlijk na een zoektocht maar weer via de achterdeur naar binnen gekomen :+

Cross verkend in de mist. De afstand van hindernis 12AB vond ik erg dubieus (9,5 m?!). Springparcours had dit jaar voor het eerst logische lijnen.
Dressuurproefje gedaan, en dat ging heel fijn. Behalve de rechtervolte in galop waar hij iets door mijn binnenbeen viel. Jury was het er niet mee eens en ik stond zowat onderaan.

Op naar het springen. Ik heb de afgelopen 2 weken een enorme springdip gehad, waar ik nog niet helemaal overheen ben, dus ik was wel een beetje zenuwachtig daarvoor. Gelukkig kon ik deze week nog terecht bij mijn springinstructeur die me heel fijn geholpen heeft. Ik heb dus constant gedacht aan wat hij allemaal gezegd heeft en zo proberen te rijden in het parcours.
Het gevolg daarvan was dat ik niet echt meer met het parcours bezig was. Op 3 viel een balkje, geen idee waarom precies, maar dat vond ik ook niet zo erg. Maar ik kom over 8b, en ik was helemaal blij dat het zo goed gegaan was. Beloon het paard, ga lekker stappen. Roept er iemand langs de kant... en hindernis 9 dan???
...9??? Eh, sjips! Snel in galop en 9 gedaan. Was ook nog binnen de tijd :+

Cross ging gewoon lekker. Bij de waterbak wat mensen omver moeten rijden (daar werd volgens mij niet gefloten).
Alleen bij 12 ab. Ik wist van verkennen dat ik de middelste combinatie moest hebben. Maar toen ik eraan kwam in vollge galop leek die wel heel laag en in een flits van gedachten kon ik me niet voorstellen dat ik die moest doen. Ik keek naar de linkse, die zag er hoger/aantrekkelijker/spring-mij uit. Daar naartoe, ben ik er bijna, staat daar een rood bordje bij. Hmm, dat kan niet! Het was toch de middelste!
Inmiddels was ik links van de middelste ong. 2 meter ervoor. Ik kon hem nog bijsturen en ik wist ook nog dat ik hem flink terug moest rijden omdat ik daar 2 hele krappe galopsprongen wilde maken. Ik meende ook nog ergens stijljury's te zien en daarna dacht ik... dat zullen wel een paar tweeen zijn :+
Was uiteindelijk foutloos met een beetje tijdsoverschrijding.

Wel goeie stijlpunten. Ze zaten niet bij 12 ab :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:22

Ik lees goede verslagen en minder goede. Renske en marloes gefeliciteerd.
Voor de pechvogels volgende keer beter.

Ik vond de 1e dubbel hindernis 4a/b wel goed staan qua afstand alleen vond mijn paard het nodig om die in 1 galopsprong te doen.
Bij 12a/b had ik ook problemen. Ik kwam wat schuin over de 1e waardoor ik heftig moest sturen over de B. Zaterdag zaten zij geloof ik ook niet bij 12a/b. Ben nog steeds benieuwd waar wel
Ik vond persoonlijk deze wat makkelijker te rijden dan Gorssel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:32

Ze zaten bij 6 en bij 15.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:57

Heeft iemand enig idee welke fotograven er stonden?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:14

Ik weet alleen MDH photodesign. Ik weet wel dat ik vaker op de foto ben gezet maar ik heb nog niet ontdekt door wie allemaal.
MHD zou niks op internet zetten maar dat doen ze wel vaker niet.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:15

Jammer, had er misschien nog wel 1 willen bestellen.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:50

Voor iedereen die goed gereden heeft Gefeliciteerd, voor degene waar het minder mee ging, gewoon vergeten en volgende keer beter :)

Ik mocht zaterdag al aan de start verschijnen bij het B-paarden Was pas mijn eerste SGW dit seizoen, altijd weer spannend! De dressuur ging lekker. Na de tijd nog even naar de jury gegaan en die was eerst nogal bevooroordeeld over mijn verschijning met een haflinger, maar na mijn proef vond ze dat ik keurig had gereden en dat ik vooral die overgangen er perfect in had zitten! Nou dat zat wel goed dacht ik :D en inderdaad, na de dressuur stond ik met 201 punten tweede in de dressuur. Daarna het springparcours in, ik had één balkje op 6. Het paste gewoon niet, naja.. jammer maar helaas.

Vervolgens de cross in, mevrouw wilde eerst niet naar het starthok :+ maar toen we daar eenmaal waren, hadden we nog precies 10 seconden voor vertrek. Net optijd dus. Cross ging lekker. Kreeg overal een lekkere afstand behalve op 12a, kwam er heel dicht voor, maar gelukkig sprong ze toch nog. (reed 3 galopsprongen in 9,5 meter hihi)

Ik kwam volgens mij met 6 tijdfouten uit de cross, maar was verder wel foutloos. Ik wil Angelique uitdraven na de cross, loopt ze kreupel! |( Ik heb geen idee waar dat heeft kunnen gebeuren. Ik haar eerst uitgestapt en me daarna gemeld bij de DA. Hartslag was nog iets aan de hoge kant (88), maar ze zag er verder gezond uit dus ik mocht door. Toen een stukje draven. Ze liep echt niet zuiver rechtsvoor, maar het was prima zo! (ik vraag me af, wat zijn de criteria voor deze keuring? Is op 4 benen lopen al meer dan voldoende?)

Ik heb der weer op trailer gezet en ben naar huis gegaan. Daar het been goed afgespoten en haar weer op de wei gezet. Ze doet haar favo spelletje: andere paarden opjagen en loopt te rennen en te doen. Zo heel veel last heeft ze er dus niet van :S . Gisteren liep ze nog niet goed :( haar been is nergens dik of warm en voor mijn gevoel zit het ook meer in de schouder dan in het been.

Voor mij dus nog even afwachten wanneer ze weer kan starten. Ik hoop komend weekend alweer, maar ik zie het somber in!

(Ik was trouwens nog wel 8ste, er waren helaas maar 7 prijzen)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:52

Amber, jeetje wat jammer!! Mijn moeder vertelde thuis dat ze een gave fjord had gezien, dus dat zou die van jou wel zijn geweest!

Scum, haha goed verhaal van die dubbel. Gelukkig heb je verder fijn gereden :)

Mjoor, goh wat vervelend van je pony... Wel heel erg vreemd dat ze goed is gekeurd, want daar is volgens mij een keuring ook voor: om te kijken of ze goed lopen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:06

Scum schreef:
Cross verkend in de mist. De afstand van hindernis 12AB vond ik erg dubieus (9,5 m?!).

Toch heb ik bij 12ab (net als 4 clubgenoten) gewoon ruim 10 gemeten en had ik daar echt 2 hele fijne normale galopsprongen! Snap niet wat er mis is met die sprong??? 4ab stond wel wat krap, verder zat er niets raars qua afstanden in volgens mij hoor!

@ amber: wat onwijs balen zeg! Ook niet echt handig :+

@ renske : gefeliciteerd!! super zeg!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:32

12a/b stond gewoon op 2 galopsprongen. De rest stond gewoon goed. Vond dat er wel hele lage sprongen tussen zaten. Ik had af en toe bijna struikelpartijen. Vooral de laatste 2 hindernissen.
Geloof dat er meer hindernissen lager waren dan 80 cm

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:56

4 stond op 9 meter en van 12 b naar 12 c stond ook weer erg krap.
Nou maakt het niet erg veel uit en maken paarden wel een extra krabbel of een grote sprong, maar echt ideaal is het niet.
Bank, smalletje, bank stond op heel fanatiek doorrijden, gelukkig wilde Viool dat wel ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:06

Ik vond 4 voor de B ook wat aan de krappe kant. Kon je ook erg goed zien aan de afdrukken in het gras. Bij 12 had ik geen problemen, heb een fijne afstand gereden :j De afdrukken in het gras waren hier ook veel beter verdeeld.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:12

Ik had in geen enkele dubbel fijne afstanden, Vent heeft erg grote galop dus had ze nu op 2 krap, vorige keer Wieringerwerf heeft ie ze meestal op 1 galopsprong gepakt :+

Overigens, nog steeds niet bekend welke fotografen er nog meer waren? Achter de dubbel van 12 stond er ook eentje, die hoorde niet bij MDH. Vent wou er bijna nog voor de b hindernis weigeren toen hij die man zag :+

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:31

Amber dank je wel ;)
Vond het echt klote voor je! Maar volgende week ga je weer knallen he!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:36

4 heb ik op 10 meter gemeten, met 3 personen gelopen. En daar kwam ik gewoon goed uit.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:53

maar dat was voor de L en M een driesprong. Van de tweede naar ne derde stond krapper.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:37

goeiemiddag, eindelijk dan ook ons verslagje.

Dressuur in ring 1 gereden, ging redelijk, had 188, (was idd nog wat mistig :-)) en toen ie klaar was draafde ie hard terug richting trailers met de oortjes helemala naar voren :-) hij wist al wat er ging komen.

Op naar het springen, parcours van Theo, dus ik wist wel dat de lijnen beter waren dan anders hier :-), hij bouwt bijna altijd fijne lijnen (oud instructeur), zeker in de cross. Waren foutloos.
Toen naar de DA, hartslag was stukkie hoger dan in Gorssel (daar in de 40 2x) en nu 64, maar alsnog goed.

Losrijden voor de cross, paar keer sprongetje gemaakt en toen de cross in, zo braaf als ie anders altijd wachtte zo ongeduldig werd ie nu toch wel :-). De hele cross ging superfijn, water nam ie een sprong erin :-), oh ja alleen 12ab had ik volgens mij 1 galopsprong en een krabbel maar verder ging het wel lekker, vooral 6 sprong ie echt superfijn (die ik best breed vond) en de kazen ook.
Foutloos gefinisht binnen de tijd met voldoende voor stijl,..
Had een heel goed gevoel over de cross,.. in Gorssel was ie nog twijfelachtig bij een aantal hindernissen, nu niet meer,..
En als ie wat een beetje eng vond kon ik hem zo bijdrukken en ging ie netjes door met een peptalk (de gans bijvoorbeeld haha)

Daarna weer naar de DA en was 72 dacht ik.

Helemaal blij, onze dressuur zal nooi mega worden dus 188 was ik best blij mee,..

Uieindelijk 4e prijs,.. dik tevreden, leuke dag gehad,..

Zondag gekeken bij de L,.. veel weig. gezien op het water....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:06

renskek schreef:
4 stond op 9 meter en van 12 b naar 12 c stond ook weer erg krap.
Nou maakt het niet erg veel uit en maken paarden wel een extra krabbel of een grote sprong, maar echt ideaal is het niet.
Bank, smalletje, bank stond op heel fanatiek doorrijden, gelukkig wilde Viool dat wel ;)

'Jou' hindernis 4 was de puntjes toch? Die stond idd echt mega mega krap. Dat had gewoon 10 moeten zijn.
Rest stond gewoon 10 meter, naar wat ik gemeten heb. Ik kwam alleen al iets groot over de oxer van 4 en daarom had ik zo'n mega korte afstand.

mamvansandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:30

hallo hier onze uitslag
dressuur 191
springen 1 balkje sukkel lette niet op
cross foutloos 3 sec buiten de tijd
tweede plaats ring 1
Laatst bijgewerkt door mamvansandy op 28-09-09 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt