Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoals ik al eerder zei: mensen moeten er een voorbeeld aan nemen om het rijden te leren op 'een oude fiets'. Ze had ook een 3 jarige kunnen kopen en zelf aan de gang kunnen gaan. In het geval van Anky met begeleiding van goede westerninstructie, denk ik dat het wel goed had gekomen hoor, maar ik vind het juist prijzenswaardig dat ze het leert op een paard die het al kan.
mirandavb schreef:Ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden.
Ik vind het wel leuk dat de western een beetje onder de aandacht word gebracht. maar een beetje jammer op zo'n manier!! Ze krijgt kant en klaar super paarden onder haar kont, en zegt dan, 'ach het is maar een hobby van me". Alsof je western rijden wel even doet!!! Ik vind het pas knap als ze een groen paard op zulk hoog niveau kan rijden, dan kan ze pas western rijden!!!

Cassidy schreef:Sorry Superpony, maar ik ben het niet met je eens. Een groen paard de basisbeginselen van de reining bij te brengen is nog een heel ander verhaal dan het niveau van een eenmaal bevestigd paard vast te houden of zelfs te verfijnen.
Een werkwillig paard vinden, zonder teveel drang naar knokken, is een kwestie van zoeken en desnoods een goed gevulde portemonnee. Ik vind het een veel grotere prestatie om met bestaand materiaal, desnoods met eigen fok, zo ver mogelijk te komen. En dat zie ik weinig mensen in de westernsport doen. Wie van de topruiters is daar gekomen (of kan daar blijven) met een eigen fokproduct?
Ik geloof ergens gelezen te hebben dat ze meer iets met ruinen heeft dan met merries. Misschien dat ze daarom nu voor dit paard heeft gekozen. Ik wens haar veel succes! dofuzz schreef:wanneer je op dit soort atleten als ruiter de minste fout maakt zullen zij je daarvoor terecht wijzen. dus alle respect voor Anky.