[WN] Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirandavb

Re: Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:15

Ik zeg niet dat anky geen talent heeft!! Ik vind haar echt super goed!!! Maar vind het echt knap als ze een groen paard, zelf in de top rijdt!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:17

Nou idd!! Met een rooie gaat het veel gemakkelijker :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:18

Misschien komt dat nog wel miranda :) Zoals ik al eerder zei: mensen moeten er een voorbeeld aan nemen om het rijden te leren op 'een oude fiets'. Ze had ook een 3 jarige kunnen kopen en zelf aan de gang kunnen gaan. In het geval van Anky met begeleiding van goede westerninstructie, denk ik dat het wel goed had gekomen hoor, maar ik vind het juist prijzenswaardig dat ze het leert op een paard die het al kan.

Als ze dat allemaal onder de knie heeft, dan ligt het vast en zeker in haar macht om een groen paard naar de top te rijden :j

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:19

Rom, je bent op dreef!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:20

mirandavb schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden.
Ik vind het wel leuk dat de western een beetje onder de aandacht word gebracht. maar een beetje jammer op zo'n manier!! Ze krijgt kant en klaar super paarden onder haar kont, en zegt dan, 'ach het is maar een hobby van me". Alsof je western rijden wel even doet!!! Ik vind het pas knap als ze een groen paard op zulk hoog niveau kan rijden, dan kan ze pas western rijden!!!

Nou, vind ik niet per se. Je moet het er altijd uit weten te halen. Natuurlijk is van groen naar de top een hele prestatie, maar je weet niet of elk paard dat kan. Als een topruiter dan een goed gereden paard krijgt, weet ie of de top ook bereikbaar kan zijn met dat paard. Zo een topper kunnen rijden is ook niet voor elke ruiter weggelegd. Je krijgt een goed paard, maar haal het eruit en zie op dat niveau te blijven. Er valt altijd wel iets te verfijnen. Een paard is ook geen robot, zeker niet die topsportpaarden die vaak aardig karakter hebben.
Natuurlijk kan ik met het beste paard en bveel goed training ook misschien op dat niveau komen, wat ik nu niet kan, maar misschien ook niet. Anky heeft ook al vele km's gemaakt en zoals Ricky haar moeder ooit tegen me zei, het is vooral km's maken en nog meer km's maken.........

Een hele leuke sportmerrie die prima kan spinnen en stoppen, mocht mijn zoontje op rijden. Hij mocht spinnen, maar moest bijv wel degelijk even zijn hulp verfijnen voor een nette spin. Ze spint als haar pap's tabasco, maar niet zomaar..........

Er zijn altijd verschillen en zulke mensen hebben middelen, mooi toch? Als er geen topsport is, gaat de sport zelf ook achteruit.

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:26

We gaan het allemaal zien!!! In ieder geval wordt de western een beetje onder de aandacht gebracht!!!!! Zet hem op anky!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 01:40

Sorry Superpony, maar ik ben het niet met je eens. Een groen paard de basisbeginselen van de reining bij te brengen is nog een heel ander verhaal dan het niveau van een eenmaal bevestigd paard vast te houden of zelfs te verfijnen.
Een werkwillig paard vinden, zonder teveel drang naar knokken, is een kwestie van zoeken en desnoods een goed gevulde portemonnee. Ik vind het een veel grotere prestatie om met bestaand materiaal, desnoods met eigen fok, zo ver mogelijk te komen. En dat zie ik weinig mensen in de westernsport doen. Wie van de topruiters is daar gekomen (of kan daar blijven) met een eigen fokproduct?

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 05:13

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:04

tjonge waar gaat het weer over zeg...
Natuurlijk krijgt zo iemand een goed paard onder de kont, of denken jullie dat ze Salinero ook zelf zadelmak gemaakt heeft?!
Ik vind 't leuk en ben benieuwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:33

Cassidy schreef:
Sorry Superpony, maar ik ben het niet met je eens. Een groen paard de basisbeginselen van de reining bij te brengen is nog een heel ander verhaal dan het niveau van een eenmaal bevestigd paard vast te houden of zelfs te verfijnen.
Een werkwillig paard vinden, zonder teveel drang naar knokken, is een kwestie van zoeken en desnoods een goed gevulde portemonnee. Ik vind het een veel grotere prestatie om met bestaand materiaal, desnoods met eigen fok, zo ver mogelijk te komen. En dat zie ik weinig mensen in de westernsport doen. Wie van de topruiters is daar gekomen (of kan daar blijven) met een eigen fokproduct?

Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat er wel heel makkelijk wordt gedacht nu, omdat ze een getraind paard heeft. Natuurlijk is zelf fokken en dat paard naar de top krijgen een hele grote prestatie, maar.........Niet iedereen heeft de kans om zo een topper te fokken. Ook blijft het een gok of dat paard ook die hoge top gaat bereiken. dat zijn er maar een paar natuurlijk en de rest vind een andere bestemming. Soms ook hoog niveau, maar niet internationaal or whatever.....Fokken kost tijd, net als inrijden en trainen. Dat kan niet iedereen qua kosten en tijd. Trainers moeten ook geld verdienen met paarden van anderen en lesgeven bijv. Om dan zelf elk fokprodukt naar het hoogste niveau te trainen, gaat niet lukken.
Als Anky nu zelf moet gaan fokken en opleiden moet ze uit het niets een goede merrie hebben/leasen en goede hengst uitzoeken met alle risico's van het fokken. dat duurt jaren voor ze kan trainen......
Als zij nu al zoveel jaren doorbrengt op paarden en ook al zoveel reininglessen heeft gehad is het best logisch om een goed paard te zoeken via haar trainer(s). Zij heeft toevallig de mogelijkheid om een topper uit te zoeken dan......Ik denk dat heel veel mensen dat wel zouden willen en zouden doen als ze dat konden. het gebeurt namelijk al dat heel wat mindere ruiters op goede paarden rijden. waarom worden er anders zovel goede paarden door trainers uitgebracht? Als je dat zelf zou kunnen............
Ook al is het dus een kant en klaar paard, Anky moet echt wel trainen om het eruit te krijgen. Juist zo een werkwillig en goed paard zal reageren op de minste geringste aanwijzing en fout die ze maakt.

vb, ik mocht ooit een goed dressuurpaard rijden en die bleef maar changeren wat ik niet wilde, dus kwam achter mijn eigen fouten!
Onze lieve schattige shet, gaat rennen als je trekt zoals zoveel paarden. Zal voor Anky dus ook een goede les zijn, om los te laten en heel bewust te zijn van haar zit etc etc etc. Weet ze vast allemaal al, maar dat is dus haar ervaring die ze meeneemt. Als het goed gaat, heeft ze het gewoon verdient, net als ieder ander die er hard voor werkt en veel geld en tijd in stopt. zij is daar niet uniek in.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:20

ik heb in het reining wereldje héél wat paarden gezien die absolute cracks waren onder Rieky Young, Bernard Fonck, Jan Boogaerts maar ook Rudi Kronsteiner, Martin Larcombe, Grisha Ludwig en Andrea Fappani, Shawn Flarida e.a. en de ene trophy na de andere wegkaapten tot ze bij een andere ruiter of zelfs trainer kwamen, en toen waren ze niet eens top 10 meer op dezelfde wedstrijden die ze vroeger wonnen.

iemand die denkt dat een "finished reiner" rijden en showen een makkie is raad ik aan zijn visie hierover te veranderen of het eens gaan te proberen. deze paarden hebben zo veel oefeningen gekregen en zijn zo atletisch en sterk door die training dat wanneer je als niet ervaren reiner hiermee aan de slag gaat, ze al snel hun atletisch vermogen en kracht tegen je gaan gebruiken en met hun nieuwe ruiter een kat en muis spelletje gaan spelen.

wanneer je op dit soort atleten als ruiter de minste fout maakt zullen zij je daarvoor terecht wijzen. dus alle respect voor Anky. en zoals hierboven reeds vermeld, misschien moesten meer mensen hieraan een voorbeeld nemen en niet denken dat ze zelf een paard kunnen trainen tot een finished reiner! ik zie trouwens op het internationale circuit nog niet zo veel doe-het-zelf reining paarden.

bij mijn weten zit er in het nederlandse a-kader 1 ruiter, nl Rieky Young dus elke versterking is welkom!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:49

Anky zal toch met haar ervaring snel leren en veel inzicht hebben in de training die ze krijgt. het hoe en waarom beter begrijpen, omdat je weet hoe een paard in elkaar zit en hoe nauw hulpen kunnen zijn etc etc. of je nou wel of niet achter haar stijl staat.

Iedereen klaagt over de dingen die je ziet op hoog niveau, maar de gemiddelde ruiter maakt ook veel fouten en is daarbij niet altijd even lief of eerlijk to zijn/haar paard.

De meesten van ons komen toch niet in dat a-kader. je moet zoveel middelen hebben. En dan nog zijn het niet per se de beste ruiters, maar wel de mensen met die middelen die het evt zouden kunnen bereiken. de mensen die dus idd toppers kunnen kopen, de beste training en veel training kunnen nemen, maar er ook veel tijd voor vrij kunnen maken. Die mensen laten ook geen topper staan als ze hem kunnen aanschaffen, dus waarom Anky wel?

Als zij erbij kan komen, prima, laat gaan. Als ze het niet red, valt ze vanzelf af. Maar ik denk dat zo iemand echt veel ervaring heeft en de goede middelen om wel hogerop te komen. Zij hoeft ook niet van onder af aan te beginnen op wedstrijden, want je kan thuis trainen eerst tot hoger niveau.

Toppaarden zijn 9 van de 10x karakter paarden, of het nou western/ springen/ dressuur of wat dan ook is......

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:00

Ik denk inderdaad dat Anky toch wel heel aardig 'rondjes' kan rijden hoor, waarschijnlijk een stuk beter dan de meeste westernruiters hier ;-) Ik geloof ergens gelezen te hebben dat ze meer iets met ruinen heeft dan met merries. Misschien dat ze daarom nu voor dit paard heeft gekozen. Ik wens haar veel succes!

xxShowxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:40

Weet je zonder het talent wat je toch wel moet bezitten om ergens heel goed in de worden en de drive die moet hebben en de goede begeleiding kom je zelfs met een paardje als whizje niet goed uit de verf. dan word je een leuke middenklasser misschien ( waar ook niks mis mee is hoor) ....
Aangezien anky wel bezit over al deze dingen denk ik dat zij en whizje nog een leuke combinatie kunnen worden om naar uit te kijken binnen de sport!!!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:35

dofuzz schreef:
wanneer je op dit soort atleten als ruiter de minste fout maakt zullen zij je daarvoor terecht wijzen. dus alle respect voor Anky.

Hahaha, ja ik heb ooit op zo'n paard mogen zitten en we hebben een half uur galopwissels gedaan :P
Althans ik deed niks (dacht ik) maar deed het toch echt verkeerd, rete-moeilijk!! (even voor the record; ik schaar mij niet achter de topruiters hoor!! )

Maar ik zie dit topic en denk "Holland en Bokt op zijn smalst" :n
Mensen wees toch eens een beetje trots op het feit dat wij Ollanders zo'n topruiter hebben!
En dat deze topruiter ook nog eens de westernsport in de spotlights zet bij de gevestigde garde, die deze tak van sport toch vaak echt een beetje smalend "Koiboitje spelen" noemt.
Dus wat mij betreft; "go Anky" ;)