[WN] Dagje eifelgoldranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:51

Pienb schreef:
dat is de reden waarom ik vind dat dit gesloten moet worden, Cira heeft dit niet zelf geplaatst en hier dus niet voor gekozen, ik vind niet dat je zomaar een filmpje van een amateur hier moet kunnen plaatsne en vervolgens daarover op een zeer negatieve manier discusseren.

Zolang Cira niet zelf meldt dat ze het er niet mee eens is blijft een topic lopen.

Omdat jij vindt dat er geen vuiltje aan de lucht is met haar trainingsmethode maakt het niet dat anderen daar anders tegenaan kijken.
Daarmee maakt het ook niet dat zij ongelijk hebben en "negatief discussieren". Er wordt louter van verschil van mening gesproken.
Wees blij dat er gewoon openlijk gediscussieerd kan worden op dit forum. Jij bent altijd maar bezig om iemand de mond te snoeren ipv open te staan voor een andere visie. Misschien kun je proberen om wat minder een "welles niettus" discussie van alles te maken.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:51

let even op in het topic van Shawn, die wordt de hemel in geprezen! (behalve over de leeftijd dan)

Alsof hij dat bereikt heeft met aaien.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:54

volgens mij is toch echt wel een regel hier op bokt staat in de regels:

Citaat:
Plaats alleen foto's waar je zelf opstaat, dus niet van je verzorger/instructeur. Als zij foto's op Bokt willen zetten, kunnen ze dat zelf doen.

dus snap niet waarom het hier niet van toepassing zou zijn.

waar het om gaat is dat de persoon op de foto's hier niet voor heeft gekozen, daar gaat het mij om.
en of het dan cira (die ik nogmaals persoonlijk niet eens ken!) of jan op de hoek is maakt mij niet uit...
ik vind dit gewoon niet ok.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:56

Pienb schreef:
dat klopt maar de persoon die ter discussie staat heeft dit niet zelf geplaatst!!!
dit kan toch niet zomaar? is er niet zoals als privacy, portretrecht ed? daar hebben jullie toch ook in rol in?
dus ik kan hier filmpjes van alles en iedereen plaatsen zonder hun medeweten en daar mag de rest dan lekker over gaan vertellen wat ze wel niet allemaal niet vinden kunnen en mishandeling vinden?
als ik een filmpje van mezelf plaats prima, maar zij heeft dit niet zelf gedaan!

met dit soort opmerkingen wakker jij steeds de discussie weer aan Pienb
Dat jij deze trainingsmethode nou goed vind, prima
maar accepteer nou eens dat anderen het niet vinden..

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:02

Met die quote over die regel heb je wel een punt pienb.
Als het eigenlijk al niet volgens de regels mag zou dat filmpje niet geplaatst mogen worden.
Maar nogmaals, misschien heeft de TS wel toestemming.

quarterH

Re: Dagje eifelgoldranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:05

Loody, het gaat er niet of ik het er wel of niet mee eens ben en wat anderen vinden. het gaat erom dat de persoon op de foto's hier niet voor heeft gekozen en ik het dan niet netjes vind......
dat zou ik ook niet vinden als ik het helemaal niks vond.

verplaats je daar eens in, stel dit was jij en iemand plaatst een filmpje over jou en vervolgens geven mensen daar kritiek op en jij weet het niet eens en kunt niet reageren, zou je toch ook niet leuk vinden? we hebben het hier over een mens met gevoel enzo.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:16

Ik neem aan dat TS toestemming heeft om dit te plaatsen, zoniet dan is het idd niet leuk voor degene die op het paardje zit.(ik zou me dan vreselijk schamen) dat ik zo aan het rijden ben

Maar aangezien het wel geplaatst is mogen er wel reacties opgegeven worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:18

Moderatoropmerking:
Zal ik dan ook alle foto's van wedstrijden en shows maar gaan verwijderen? Daar staat de TS ook niet altijd zelf op ;)
Ik ben wel benieuwd waar je die regel vandaan hebt, in de regels van WN-ITP staat die regel namelijk niet.

Als Cira dit topic gesloten dan wel verwijderd wil hebben, dan kan ze dat zelf aangeven bij het moderatorteam. Tot die tijd blijft dit topic gewoon open. Dus graag weer ontopic.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:53

Mooie paarden....zeker :j

Ik vind de manier van trainen niet goed....plus het feit dat deze paarden veels te jong zijn voor dit soort fratsen :n

Klein detail: Alle paarden hebben hetzelfde tuig op....... :\

zwarte_veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:08

Ik vind het er niet slecht uitzien, het werk op zich ziet er vrij goed uit^^

Ik zou bij de spins wat langzamer gaan vooral rechtsom, hier en daar zie je hem een aantal passen springen. ;)

En verder zou ik ook nog wat meer aan de gemakken doen met zulke jonge viervoeters, heb je later nog zoveel genieten van.

groetjes

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:21

Paintlinger schreef:

Ik vind de manier van trainen niet goed....plus het feit dat deze paarden veels te jong zijn voor dit soort fratsen :n

Bij de meeste/alle trainingsstallen hebben de paarden allemaal hetzelfde tuig op/om. Als je je paard er naar toe brengt lever je hem/haar kaal af. Hierdoor heeft mijn merrie een enorme pl**rishekel aan het zadel gekregen hiephoi :n

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:25

Ja....dat is een heule slechte bezuiniging.
Ik ben sowieso helemaal klaar met de 'stoom-je-paard-in-2-weken-klaar-stallen'.

Jammer dat een paard tegenwoordig geen tijd meer krijgt om te leren en dat de (desbetreffende) eigenaren geen geduld hebben.....(en goedgelovig zijn...)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:12

rapido schreef:
Paintlinger schreef:

Bij de meeste/alle trainingsstallen hebben de paarden allemaal hetzelfde tuig op/om. Als je je paard er naar toe brengt lever je hem/haar kaal af. Hierdoor heeft mijn merrie een enorme pl**rishekel aan het zadel gekregen hiephoi :n

Uh ze hebben wel 10 verschillende westernzadels van hetzelfde merk hoor.
dus ze zien er misschien hetzelfde uit maare...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:15

Hmmm...oke, kan ook....
Maar ik wordt hier nogsteeds niet vrolijk van..... :\

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:20

Hahahaha, het zelfde tuig:

Ik denk dat men even een kijkje moet nemen in hun zadelkamer om te zien hoeveel materiaal hun hebben.
Misschien heeel toevallig zal dit zadel en hoofdstel wel op alle drie de paarden gepast hebben.

Dat men hier een disscusie aan gaat over de rijstel, oke dat kan, maar over het materiaal, opvoeding van paarden, en de omgang met hun paarden.
Voordat je daar over mag beginnen moet je toch echt een keer bij hun mee gedraaid hebben

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:05

klopt, maar wil nog niet zeggen dat het allemaal perfect past ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:11

Sann_e: een 3 jarige die al zo loopt is voor mij genoeg....echt niet mijn ding, ik geef een paard liever iets meer tijd ;)

En natuurlijk kan een zadel op meerdere paarden passen. dat geluk heb ik ook......

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:16

Even een vraagje, hoe denken jullie dan over die amerikanen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:37

Ik denk helemaal niks over Amerikanen! Over niemand niet. Ik denk dat als een paard beleerd word dit allemaal eerst met een gewone snaffel word gedaan en als hulpmiddel eventueel een martingaal ( tenminste, zo heb ik het geleerd) en pas in later stadium word gereden met een shank als alles op de snaffel (zonder die martingaal) bevestigd is. Maar kan me voorstellen dat het bij paarden die voor de verkoop bestempt zijn wat sneller moet!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:00

Bij Amerikanen zit hetzelfde verschil als bij ons. Grote trainers met paarden van eigenaren zullen zich daaraan moeten houden wat de eigenaar wil. Vaak is dat hier ook het geval. In Amerika moeten jonge paarden zo snel mogelijk beoordeeld worden op hun kunnen, even vlammen en daarna als dekhengst door het leven. Kun je eigenlijk niet vergelijken vind ik. Ook in Amerika heb je harde en minder harde trainers. In de regel wordt er wel ingereden op snaffle en pas met 4 of 5 een shank erin. Ligt er ook aan hoe sterk het paard in de mond blijft.
Hier zullen er altijd mensen zijn die denken dat het op een heel langzame manier beter is maar dat is niet altijd waar.
Er zijn echt trainers die het beste met hun paard voor hebben maar toch ook wel eens hard moeten zijn. Dat is helemaal niet erg als er voor het paard altijd maar een mogelijk bestaat om de goede weg te kiezen. De beloning volgt dan gelijk.
Goed paardrijden is echt niet makkelijk!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:07

Helemaal mee eens!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:29

die amerikanen beginnen ook met 2 jarige leeftijd, dus het valt wel te vergelijken. er zijn ook paarden die hier zo zijn ingereden en die daarna een nieuwe eigenaar krijgen, en dan misschien 5 wedstrijdjes in een jaar lopen. dat valt wel te vergelijken...

Het probleem is en blijft gewoon dat er vele manieren van rijden zijn, ieder heeft zijn eigen manier. de 1 berijkt wat hij/zij wil door vroeg hard te gaan trainen en de ander bouwt het langzaam op. En tenslotte past niet elke rijstijl bij elk paard, dit blijf je houden ( dit "probleem").

Zelf ben ik er geen voorstander van om met 2 jarige leeftijd al te beginnen, maar ik snap wel dat iedereen een eigen manier heeft en iedereen een eigenmening over het zadelmak maken en het in rijden en uitbrengen van paarden..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:26

FindingJack: Tuurlijk is heel langzaam ook niet goed.......maar er is toch ook wel ergens een tussenweg.....?

(Ik denk dat ik die gebruik namelijk...)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:39

Natuurlijk is er een tussenweg! Ik denk dat ik die zelf ook hanteer. Steamy heb ik ingereden met bijna 4 jaar. Ik ga hem dit jaar alleen op de futurity showen omdat het volgend jaar niet meer kan maar verder show ik hem dit jaar nog niet. Eerst sterker maken en dan volgend jaar beginnen. Maar dan.......ik heb er maar 1 en hoef er m'n brood niet mee te verdienen. ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:00

Pienb schreef:
dat is de reden waarom ik vind dat dit gesloten moet worden, Cira heeft dit niet zelf geplaatst en hier dus niet voor gekozen, ik vind niet dat je zomaar een filmpje van een amateur hier moet kunnen plaatsne en vervolgens daarover op een zeer negatieve manier discusseren.

Waarom niet eigenlijk? Het gaat toch niet om de persoon maar om de manier waarop?
Zat topics van Anky waar ook de aloude rolllkur discussie weer op gang komt ;)