[WN] non pro status opgeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:02

Waarom niet?? je houd je strikt aan de regels.Maar een mailtje en je weet het.Dit is trouwens voor mij ook een oplossing.(aqha accepteerd een samenlevings contract nm niet)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:26

korrelzout schreef:
Hallo,Ik zit in dubio of ik mijn non pro status zal op zal geven en pro zal worden.
.......................zal jij je non pro status opgeven omdat het de regels zijn? met gevolg dat je dus eigenlijk voor spek en bonen mee rijd en de NRHA sponsord met je inschrijfgeld.of zal je het risico nemen dat je verraden kan worden en dus geschorst word.
Daarvoor is de Rookie-pro ingevoerd!! Gewoon daar mee gaan doen. Kan je daarnaast bv ook nog de snafflebit doen, novicehorse en natuurlijk flink paid-warm-uppen. Dus dan heb je nog zat te starten! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:38

Rob_H schreef:
Waarom niet?? je houd je strikt aan de regels.Maar een mailtje en je weet het.Dit is trouwens voor mij ook een oplossing.(aqha accepteerd een samenlevings contract nm niet)

Mochten ze het toch niet toestaan dan willen we best een dagje naar het westen komen voor een feestje hoor Rob, is echt geen enkel probleem :+

DubbelFun

Re: non pro status opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:25

Ik dacht dat ze hun 1e lustrum al gevierd hadden onderhand...

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:35

AQHA accepteert samenlevingscontract absoluut wel! Naar de notaris, officieel document laten maken, kopie met begeleidende brief opsturen naar de AQHA en er is geen probleem.

Groetjes, Gisela

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:29

Dit is wat ik als antwoord kreeg op mijn vraag aan de aqha.

Citaat:
Thank you for your recent e-mail. AQHA does not recognize what is
referred to as a 'Common Law Marriage,' because the rules/laws for this
type of arrangement vary from state to state, province to province, and
country to country. If you and your partner are not legally married,
providing AQHA with a legal marriage license, then you may not exhibit
each other's horses in the AQHA Amateur Division.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:31

DubbelDun schreef:
Ik dacht dat ze hun 1e lustrum al gevierd hadden onderhand...

Dat dachten wij ook :D Maar er komt steeds wat anders tussen 8-)

korrelzout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:45

bedankt voor al jullie reacties.
ik heb zelf geen computer dus duurt even voordat ik kan reageren.

aan de hand van de berichtjes en nadenken heb ik besloten te stoppen met les geven en paarden rijden van andere.
erg jammer want ik vond het leuk om te doen.
maar het is niet anders.

ik vind ook dat les geven en trainen heel anders is als showen.
dus om nou te zegen dat als je goed bent komen de paarden vanzelf wel vind ik erg kortzichtig.
somige mensen kunnen goed rijden maar wat minder showen
door bijv. wedstrijd stress of wat dan ook.

een goed paard krijg je alleen als je ook goed kan showen.
dat is namelijk wat iemand wil dat er met een goed paard gebeurt.
dat die ook goed geshowd word en logich ook toch.
anders heb je niks aan je top paard.

en wat ik bedoel met dat somige non pro's met veel geld en goeie paarden gewoon in de non pro kunnen blijven.
is niet zo bedoelt dat ik het niet kan uitstaan dat hun dat doen.
heb niks tegen die mensen en het is ook niet zo dat ik ze erop aankijk of dat ik me er druk om maak.
maar meer dat ik de regelgeving gewoon vreemd vind.
omdat ze eigenlijk dan net zo goed rijden (of net zulke goeie paarden ligt aan de situatie) als pro's maar non pro's mochen blijven
en ik ben gewoon van mening dat het niet uit maakt dat je wat verdiend met paarden.
en dat je gewoon tegen het nivo moet rijden waarvan jijzelf bent geld of geen geld wel of niet verdienen met paarden.
en ik was nieuwschierig wat andere ervan zouden vinden.

nou nu weet ik dat ;)
heel duidelijk :D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:40

Tja,dan kun je nu wel stoppen met lesgeven, maar dat betekent dat je toch nog een aantal jaar als pro zou moeten starten.Ik weet zo niet uit mijn hoofd,maar ik geloof bij de NRHA 8 jaar?en bij de AQHA 5 jaar?
Iedere actie heeft nu eenmaal een consequantie, of dat paardrijden of wat anders is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:00

Nu willen we natuurlijk allemaal weten wie je bent korrelzout 8-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:18

Ik denk dat de we dat kunnen shaken Rom :D Schaduwaccount zal wel niet voor niets aangemaakt zijn :P TS had waarschijnlijk van te voren al het idee dat hij of zij iets niet helemaal goed deed :)

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:25

Aan de ene kant is het heel logisch dat je zegt dat je op een bepaald niveau moet rijden voordat je les gaat geven. De realiteits is dat veel beginners die willen starten met westernrijden en nog geen wedstrijden willen rijden moeilijk iemand kunnen vinden om hen de basis bij te leren. Niet iedereen heeft een erkende westerntrainer om de hoek zitten of is bereidt de dure lessen te betalen. Vele hebben geen trailer of geen tijd/geld om uren te rijden naar een trainer waarom kunnen deze mensen dan niet openbaar les krijgen van een goede ruiter uit de buurt? Die gewoon voor de lol een of twee mensen helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:51

Een wedstrijdorganisatie zal toch érgens grenzen moeten trekken... Anders krijg je van die mafketels die ik in het begin ook wel in de bak heb gehad met grootse verhalen over hoeveel ze wel niet hebben gewonnen. Tussen hun eigen klantjes... := Lekker sportief...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:55

kmvreter schreef:
waarom kunnen deze mensen dan niet openbaar les krijgen van een goede ruiter uit de buurt? Die gewoon voor de lol een of twee mensen helpt?

Bij de wran kan dat dus wel. Een goede ruiter is dan wel minstens Level2 denk ik.
Dat dat bij apha/aqha niet kan is ook logisch, daar zijn veel meer instructeurs. Net als er hier engelse instructeurs zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:59

Als je als instructeur niet goed genoeg bent om in de L2 te starten, dan zou ik al helemaal niet snappen waarom je les geeft :D

Ook mensen die net beginnen hebben wel les nodig van iemand die snapt waar het over gaat. Basis is zeer belangrijk.