AMEN
vroeger (10 jaar terug) konden ze alleen maar dood spuiten. toch mooi at er goede alternatieven zijn gekomen! 4 weken en zelfs 4 maanden vind ik niet zo'n probleem.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dofuzz schreef:rudi's run is absoluut de max ! het paard is super geconcentreerd en hetzelfde geldt voor rudi. het paard reageert op elke suggestie van rudi met een ongelooflijke positieve instelling maw rudi kan het zo brengen alsof alles het idee van het paard is. daarenboven getuigt deze run van een geweldig atletisch talent van het paard dat alles geeft wat er te geven valt omdat het gevraagd wordt en niet gedwongen.
hoe mooi het er ook uitziet op het clipje, irl was het nog veel indrukwekkender. ik had het privilege dit historische moment (één na hoogste nrha score ooit) live mee te maken in Reggio Emilia, Italie en dat was nog veel impressionanter. iedereen op de tribune ging uit zijn dak, terwijl ze toch met kippenvel aan hun zitje gekluisterd zaten. deze run was van een onwereldse schoonheid die een nieuwe standaard gezet heeft (op de euro futurity in Kreuth werd behoorlijk streng en laag gejureerd en het minste bobbeltje in de run werd zwaar aangerekend omdat oa rudi bewezen heeft dat het ook zonder kan).
toch is op deze pagina's het enige waar over gesproken wordt de staart van het paard ! zielig !
1. een alcoholblock is altijd tijdelijk en is ongeveer 4 maand effectief. daarna is de normale beweging terug.
2. vandaag wordt veelal homeopatisch geblockt en dat is 4 uur actief vooraleer de beweging volledig terugkomt.
3. naar wat mij verteld wordt vinden nrha juries een "dode" staart even storend als een overactieve staart.
zelfs bij het zien van absolute wereldklasse wordt over een nietig detail en non-onderwerp op bokt 4 pagina's gevuld en het negativisme tot een kunstvorm verheven. proficiat. mij lijkt het dat deze criticasters nooit dit nivo zullen bereiken en daarom maar 1 spijker op wel erg laag water zoeken om de discussie van de schoonheid en klasse weg te halen.
Wranglerbutt schreef:Ja klopt, dus een kwestie van langzaam uit de sport terugtrekken?? (Verloop van eigenaren IS ook heel groot hierin!) OF op een minder hoog nivo meegaan? Sowieso mag je een paard alleen laten trainen op dat nivo waar hij het talent voor heeft, is mijn onbescheiden mening dan! En ook hopen dat de medefokkers, fokken met de hengsten en merrie's , waar ze zeker van zijn , dat hun bepalende prestaties zonder "fix" (taiblock/ sufmakertje) is gebeurt? Dus uiteindelijk een kwestie van eigen verantwoording nemen, doe er niet aan mee, op stop met de sport. En in Europa is het trouwens niet zo gebruikelijk ,als het in de USA is, en zo moet het ook blijven!Hoe ga jij als eigenaar/fokker van op internationaal niveau uitgebrachte reiners, met natuurlijke staarten, eigenlijk om met de concurrentie die zo'n tailjob hebben gehad? Jouw (hypothetisch natuurlijk) paard plust misschien niet op een onderdeel omdat hij een staartzwiepje laat zien terwijl de concurrent plust omdat die stille staart zo'n mooi rustig plaatje oplevert? Het behandelde paard zou mischien wel echt verzet met zijn staart hebben vertoond als -ie niet was behandeld.... Dat is toch oneerlijke concurrentie? I call it cheating! IMO is dat net zo onsportief als het gebruik van doping. De eerlijke eigenaar/trainer/ruiter is dus in het nadeel t.o.v. de cheater
Pienb schreef:De Mod moet maar even knippen en plakken, ik ga niet alles herhalen en ook niet zelf knutselen!mbt tailblock": laten we hier verder gaan [WN-AM] 'tailblock'
Pienb schreef:vroeger (10 jaar terug) konden ze alleen maar dood spuiten. toch mooi at er goede alternatieven zijn gekomen! 4 weken en zelfs 4 maanden vind ik niet zo'n probleem.

_Vanes_ schreef:@ Adrienne: Over Gunner kan je ook op vele manieren kritiek hebben! Zo is er altijd wat! Oftewel zo kan er altijd wat zijn, het is maar hoe ver je zoekt of graaft!
De daarover gaande berichten die al in dit topic zijn geplaatst laat ik hier staan, als ik die daarin zet is dat topic door de war en vallen er gaten in dit topic.Adrienne schreef:Verder gezien hier Pienb het normaal lijkt te vinden dat je staarten verdooft, vooral nu het niet meer langdurig is en met andere middelen zegt dat in elk geval ook al genoeg over haar interesse in het welzijn van het dier!
Ik zie gewoon liever een proef op een nog "levend" wezen met een eigen inbreng. Dat is gewoon mijn mening.

dofuzz schreef:zo adrienne, dat is een boude uitspraak ! jij claimt dus dat wanneer de comunicatie absoluut is en je als ruiter zo in tune bent met je paard, en je paard zo in tune is met jou als ruiter als rudi in dit geval met star sprangled whiz, dat het paard dan per definitie geïntimideerd is en als een machine loopt. sterk ! als een paard enkel maar "natuurlijk" loopt als hij je regelmatig een middelvigertje flipt dan mag je mijn portie aan de honden voeren.