[SGW] SGW Chaam - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:43

Jetske, jammer dat je de cross niet meer in mocht :\

Martine, mooi debuut zo :-)

Simmie, klinkt als een positief begin van het nieuwe seizoen +:)+ Fijn dat het springparcours zo goed ging.

Annemiek, dat wordt dus wat trainen op het water :-) Je weet in elk geval waar je aan kunt werken. Mooie start van het seizoen voor je vader.

Cobrst dat klinkt als een goede voorbereiding voor Etten-Leur. Alleen nog even in dat springparcours een oplossing vinden.

FuegoJoy gefeliciteerd :-)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:46

Dank je wel , het was echt TOP ...

Heerlijk om kind en pony zo te zien genieten XX

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:30

Jammer Jetske, veel paarden hadden problemen in het springparcours, waaronder Koekie!

Goed gedaan Sim, zeker met in je achterhoofd de toestand van Sim een paar maanden geleden!

Komt met Zoefje ook wel goed Annemiek! Was ook bepaald geen oefencrossje! Ik vond het best imponerend, zeker voor jonge paarden!

Had je zien springen met Max Cobrst, jammer dat Max zo onvoorzichtig is, daar doe je ook niet zo veel aan. Misschien zou je wel wat meer op sluiten en controle (lijntjes!) kunnen trainen, want ik vond Max wel heel lang worden in het parcours en dan gaan ze natuurlijk ook vlakker springen.

Leuk FuegoJoy, zo'n enthousiaste dochter!

Bij mij overheerste zeker weer het gevoel van YES wat is crossen toch gaaf!! Dressuur was Koek heel erg fris, echt boksessies zoals ie nog nooit heeft gedaan :+ Gelukkig net op tijd weer bij de les en 199 punten in dressuur.
Gin wordt steeds beter te rijden en afgezien van 1 volte in galop waarbij ze op de plek bleef hupsen (een 3 :+ ) ook wel veel achten en 197 punten.

Bij het springen was Koek heel enthousiast, losspringen trok ie er enorm aan, dus ik dacht dat het wel goed ging komen. Al bij het inrijden van de ring was hij heel bang voor hindernis 4, kreeg hem er al niet langs en ik had geen tijd om er even omheen te rijden, want ik kreeg echt direct de bel. Weigering op 2 en daarna 2 op 4....jammer maar helaas! geen idee waardoor het kwam, er gingen wel meer paarden uit op die hindernis 4, maar het waren gewoon oranje palen met een witte bak eronder. Deze week mag Koekie iig elke dag springen, heb al bedacht wat ik allemaal kan gebruiken.....van zaagselpakken tot paraplu's....strafkamp annex dapperheidstraining dus }:0

Had niet veel tijd om teleurgesteld te zijn, want Gin mocht direct daarna. Springen ging super! Ze heeft zo enorm veel geleerd de laatste tijd en liet zich heel fijn rijden. Nog wel flinke wappers, maar nu met de afzet netjes bij de sprong. Foutloos, alleen 3 tijdfouten. Er is dus nog hoop Nick!!
Crossen ging uit het boekje, wat een geweldig paard!! Ze loopt echt zo profi door de cross, alsof ze er al tientallen in de benen heeft. Zaag ging keurig, greppeltje en picknicktafel ook, een heerlijke rit! Wel wat te langzaam, maar ik had expres geen horloge omgedaan. Wilde de eerste rit gewoon fijne afstanden rijden in een constant tempo en behalve een foute afstand op 2 (en een enórme wapper) ging het super!

Op naar Etten Leur!

Sim

Re: SGW Chaam - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:34

Had je gister al gesproken mariek, ontzettend jammer van Koek, maar hij was echt bang. Dat kon je goed zien.

Je foto met Gin over de heg van hindernis 5 is supergaaf! Die van martinev en van mezelf mogen er ook zijn!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:46

Oe leuk! Waar staan die foto's dan?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:47

Op evenementenfoto.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:51

wup: heb jou nog over het zandpad voor de 'haag' voorbij zien komen. Gin en jij zagen er nog vrolijk en fit uit.

Sim: je springparcours zag er netjes uit. Paard trok er inderdaad aardig op aan.

Hindernis 4 (spring) heb ik ook meerdere paarden raar op zien doen. Snapte het ook niet helemaal.

In de cross vond ik die zaag best pittig.
Dat picknickbankje terug het bos in ook maar daar gingen alle paarden eigenlijk heel makkelijk overheen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:53

Mooie foto van Sims!

Zaag vond ik ook best lastig, vooral voor jonge/kijkerige paarden. Waren ook wel veel weigeringen op.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:53

Dank je Pol.
Hindernis 2 en 4 waren idd echt scherprechters in het springparcours.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:01

grappige was wel dat de hindernis jury´s zeiden dat er bij de pony´s bijna geen weigeringen op waren geweest. Maar volgens hen kwamen die er ook zo hard op aan scheuren...

Misschien dat ze eerst aan het kijken waren naar de zaag en dan pas het tweede deel in de gaten kregen. Beetje idee of je je verslikt in een te grote hap.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:10

Wow wat was Chaam een gave cross zeg! Ik reed voor het eerst mee met Zara, mijn baby paard, in de klasse B paarden (Nr. 134) Toen ik de cross liep vond ik hem inderdaad ook erg imponerend met serieuze vraagstukken erin. Dressuur ging heel fijn, 203 punten en een 4e plaats. Met het springen had mevrouw al een flink tempo erin en zat baasjelief er meer voor de show op dat dan ik nog iets te vertellen had. Had helaas een balkje. De cross ging geweldig! Heb overal wel misschien iets te brutaal gereden waardoor ik veel grote afstanden had, maar ik vond het in eerste instantie het belangrijkst dat Zara in de gaten kreeg dat ze toch echt tussen dat witte en dat rode vlaggetje door moest. Kreeg helaas een stop op de bosuitsprong na het water door mijn eigen onoplettendheid, maar met een tijd van 5.33 en een weigering ben ik al met al toch erg tevreden!

Op naar Etten Leur!

P.s. Felicitaties voor alle prijswinnaars en voor degenen waar het iets minder mee ging... kop op en de volgende keer beter!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:37

Fijn dat alle beebies weer veel geleerd hebben gisteren.
Jammer van Koekie Marieke, maar die komt er wel!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:55

@ Jetske; Balen dat het springen niet ging! Er waren écht wel veel uitsluitingen bij springen!
@ Martine; Heb je nog zien crossen, het zag er heel vlot uit! :D
@ Simmie; Heb je nog een paar keer bijna aangereden bij het losrijden van dressuur, sorry daarvoor. :o
Fijn dat Sims weer zo fijn springt!
@ Annemieke; Zag je nog uit de cross gestapt komen, jammer van het water!
@Cobrst; Jammer van je balkjes,
@ Kim; Heb je ook nog zien crossen, Zag er heel vlot uit! Bij de zaag even wat stemhulpen? ;)

Eerst dressuur gereden met Eponym, ging best fijn. Was 4de :)
Daarna springen, is altijd spannend wat ie doet,
maar was foutloos. Daarna de cross in, had ie echt véél zin in.
Kon hem bijna niet houden, vlot het water in, jammer genoeg een weigering op de bosuitsprong
had mijn zweep niet bij. Maar alsnog in totaal een 6de plaats. :D

Met Ramona ging dressuur echt niet lekker,
met losrijden had ik mijn handen al vol, en in de ring werd ze knetter, bokken met galopaanspringen, stap was geen stap maar half draf.. :+
Springen ging wel lekker , foutloos :) Toen de cross in , was pas haar 4de cross,
op de 1 een weigering (waar er trouwens nog veel paarden richting de auto gingen),
Toen had ze de hindernis gezien, sprong ze er zo over,... Foutloos over 2, maar bij 3 & 4 &5 weer hetzelfde. :(
Ben maar gestopt... Ze is nog niet zeker genoeg. De eerste keer weigert ze, dan heeft ze de hindernis gezien & dan springt ze er zo over zonder dat ik iets moet doen...

Ben trouwens nog geïnterviewd, wel meer bokkers geloof ik. :D

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:32

Haha ja ze heeft af en toe een streng woordje van de baas nodig want ze wil nog weleens stiekem op het allerlaaste moment erlangs schieten. Ook mijn vader hielp een handje mee hoorde ik wel haha! En ik moet ook wel zeggen dat ik nogal tegen de zaag opzag dus het was ook een beetje onzekerheid denk ik...

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:40

Zag net op de foto's dat er een jongen met een haflinger in Z pony's gevaarlijk in de waterbak is gevallen.
Vind het wel niet normaal, crosst Z-pony's en niet eens iets om zijn beentjes. :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:55

Ja inderdaad Marieke, zo zag ik iemand in het L paarden zonder achter beschermers. Maar goed ieder zn keus.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:05

Marieke_xXx schreef:
Zag net op de foto's dat er een jongen met een haflinger in Z pony's gevaarlijk in de waterbak is gevallen.
Vind het wel niet normaal, crosst Z-pony's en niet eens iets om zijn beentjes. :+

ik dacht ook dat goede bescherming een vereiste was, maar we hebben idd toch meerder pony's zien lopen zonder beenbescherming en ook pony's en paarden zonder bescherming achter, best link :j

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:21

Vereiste is het niet, maar zeker wel aan te raden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:36

Heb net even zitten kijken naar de foto's van leuk op de foto.
Bij de eerste startnummers (pony's) zat wel een erg behulpzame hindernisjury. Zo te zien heeft de helft van de pony's een zetje gekregen het water in. En een erg stoute pony die er eerst niet in wil en vervolgens de waterbak via de zijkant weer verlaat. :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 15:50

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:59

Ja klopt Pol, er zat een hele aardige mevrouw bij het water die onwillige pony's even aan de hand nam en ermee het water instapte. Maar dat was ook bij de oefencross, dus dat is alleen maar goed denk ik.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:31

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:49

nou hier ook mijn verslagje dus...

Niet zo´n fijne opwarmer van dit jaar.. Dressuur ging wel erg fijn, had nog nooit zo´n fijne proef met haar gereden.. Hierna gingen we al bokkend terug naar de trailer... Cross gelopen en vond de zaag ook idd pittig voor 1e keer weer van het seizoen... Met springen was ze super heet, voor alles weg schieten bokken springen opzij springen... Met been eraan gebleven maar ging daardoor alleen nog harder... In het parcour een stop op 4, idd een vrij normale hindernis, verder erg fijn maar heet

Losgesprongen voor de cross ging fijn, maar erin, keek ze best, vind ik niks voor haar, laatste keer in ijsselsteyn liep ze met 2 vingers in haar neus uit.. Een stop op 2.. had geen afstand en dan stopt ze (gelukkig aan de ene kant) en hield haar niet meer, toen door naar 3 op 4 weer een stop... 5 ging goed en 6 ook.. Bij de picknick tafel op het laatste moment weer een stop, was niet mijn dag vandaag denk ik, te moeilijk aan te rijden en zij te enthousiast... ben er af gesprongen bij 7 om ongelukken te voorkomen.. Krimh rustig gekregen nog een keer opnieuw aangereden en toen ging het wel goed... Waterbak nog door geweest geen enkel probleem..

Op stage goed overlegd en we gaan het nu met een pessoabitje proberen, zodat ik net wat meer te vertellen heb, kan er nu te weinig aan rijden.. Al met al wel een goed gevoel overgehouden aan deze dag, weet waar de fouten en problemen zitten..

Op naar etten leur

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:38

Marieke: wat jammer van Koek zeg!! Echt zonde.
Super dat Ginny zo lekker liep :) Je foto is ook mooi!
Ginny is leuk! Je hebt zo wel weer lekkere cross paardjes hé?
Ik had je nog gezien voor je met Ginny van start ging, maar ik weet niet zeker of je zag dat ik het was :o

Wauw Kim! Jouw kleuter heeft het goed gedaan zeg!
Echt super netjes!! Had je nog prijs dan? Waren best veel stops.

Marieke_xXx: Netjes van Excell joh! Gefeliciteerd met je prijs.
Met Ramona nog maar wat oefenen dan. Komt ook vast goed!

Martine: gave foto inderdaad!!
Zowel zijn technieken, als jouw houding en zit zijn echt heel netjes! :)

Luxket: Jammer dat je hem net niet de baas kan.
Hopelijk helpt een ander bitje, zodat je wat fijner rond kan sturen!

Richard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:52