wie gaat er naar Kootwijk??? 18-4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:01

me is sukkel.....

Had de smid vorige week gebeld voor deze week nieuwe ijzers.
(had nog nooit in mijn leven ijzers versleten, tot dat ik vorige maand begon met endurance)
Kon hij deze hele week niet als ik kon en ik niet als hij kon. (komt dus volgende week dinsdag)
Vandaag, maar dat durfde hij net niet aan, aangezien ze morgen dus naar KW gaat.
Gevolg, gisteren de helft van 1 ijzer gesneuveld, zucht.... (had niet afgelopen weekeind nog zo'n 60 km moeten rijden)
En nu? Ik mazzel, woont hier nog een hele lieve smid, gaat vandaag voor me de ijzers eronder uit trekken en we gaan blootvoets. (achter had ik al geen ijzers.)

Gelukkig KW bospaden, zou dus geen enkel probleem moeten zijn. Maar me wel sukkel :o

Karin

Re: wie gaat er naar Kootwijk??? 18-4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:08

IJzerplanning in de endurance is een vak op zich. ;)

Maar in dit geval fijn dat je toch nog kunt meedoen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:10

Juist om dit soort voorbeelden laat ik de smid uiterlijk 2 weken voor de wedstrijd komen, en anders erna...
Mijn smid komt volgende week woensdag en pleurt er dan meteen zooltjes onder voor Banholt ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:44

Die van mij heeft vandaag nieuwe schoenen gekregen, lukt prima meestal. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:48

Nieuw beslag op de dag voor een wedstrijd doe ik nooit. Om risico's zoveel mogelijk uit te sluiten. Altijd minimaal een week van tevoren, bij voorkeur twee.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:51

met Karin eens!
Nou heb ik een heel kundige smid, en loopt Liekie nooit moeilijk als hij nieuwe schoenen heeft gekregen, maar ik loop het risico liever niet.
Daarbij hebben ijzers als ze er net onder zitten een grotere kans om eraf te vallen... (ook nog nooit meegemaakt gelukkig, wel toen ik een andere smid had ;) )

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:52

griebels schreef:
Juist om dit soort voorbeelden laat ik de smid uiterlijk 2 weken voor de wedstrijd komen, en anders erna...
Mijn smid komt volgende week woensdag en pleurt er dan meteen zooltjes onder voor Banholt ;)

Liekie heeft geen gevoelige hoeven toch?
Bliksem heeft afgelopen weekend ook bij elkaar 68km over grotendeels de wedstrijdroute gelopen en die had geen grijntje pijn (zonder zooltjes ook).

Bliksem is vorige week donderdag beslagen (dag voor vertrek naar Limburg dus) en die zien er wel al aardig ingelopen uit. Denk dat na wedstrijd Kootwijk en wedstrijd Banholt het zaakje wel aardig versleten is :+
Laatst bijgewerkt door Djilna op 17-04-09 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:52

Same here, ook nooit problemen gehad. Maar mijn smid zegt zelf ook dat hij liever het risico niet neemt als het ook anders kan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:59

Djilan schreef:
griebels schreef:

Liekie heeft geen gevoelige hoeven toch?
Bliksem heeft afgelopen weekend ook bij elkaar 68km over grotendeels de wedstrijdroute gelopen en die had geen grijntje pijn (zonder zooltjes ook).

Bliksem is vorige week donderdag beslagen (dag voor vertrek naar Limburg dus) en die zien er wel al aardig ingelopen uit. Denk dat na wedstrijd Kootwijk en wedstrijd Banholt het zaakje wel aardig versleten is :+

Wij hebben richting de loonse en drunense duinen een pad wat vol ligt met kiezels zo groot als golfballetjes. Het pad eronder is dan niet eens meer zichtbaar (dit is echt zonder te overdrijven). Hij loopt daar niet lekker op, andere stenerige paden heeft hij geen problemen mee. Maar... omdat ik niet weet hoe de paden er in Banholt uitzien en Liekie in Baileux een steen tussen zijn ijzer vast had zitten die er moeilijk onderuit te wrikken was heb ik gekozen voor zooltjes, maar wel alleen voor Banholt.

Liekie doet overigens ruim 10 weken met een beslag, daarna beginnen de nagels wat naar boven te steken. Volgens mijn hoefsmid is dat de tijd dat ze vervangen moeten worden, maar niet per direct. Hij zou daar nog ong 2 a 3 weken mee rond kunnen lopen.

Liekie heeft indd keiharde hoeven, maar ik ben liever voorzichtig O:)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:04

Ah ok, en we zijn op de route idd wat steenpuinpaden tegen gekomen. Vers gelegd leek wel. Bliksem liep er gelukkig overheen alsof er niets lag...
maar verstandig dan om zooltjes te doen ja :j

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:14

Heb je geen foto's van de paden gemaakt? Of zoiezo foto's van je trainingsritjes daar?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:25

Ja die zijn er, maar ik heb ze nog niet. Staan bij Aart op de camera. Kan niet wachten...
Die paden staan er trouwens niet op denk ik.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:32

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:37

Oh beter! Lekker :)
Nu echt zonder jas rijden Moniek :P

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:42

Op www.zoover.nl en dan kootwijk geeft hij 55% kans op regen over 24 uur...
Ik geloof die van weeronline wel :=

En indd, die jas kan na het eerste rondje wel uit denk ik ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:46

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:52

Die is ook goed om te geloven ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:42

10 wkn met je beslag! Wauw, maar dan train jij niet op asfalt! (stomme Alblasserwaard zonder ruiterpaden)
Ik deed altijd zolang met mijn beslag (voordat ik vorige maand bedacht endurance te gaan rijden, kon eigenlijk nog wel langer dan dat),
maar dat ga ik nou nooit meer halen vrees ik (gezien de afgesleten ijzers nu).
De bermen hier of blubberdrama of mollenellende of gewoon geen berm aanwezig.

Ondertussen vanochtend zelf 1 ijzer eronder uitgesloopt.
De ander mag de smid doen kreeg ik niet los, met mijn gebrek aan gereedschap. (vijl en hoevenkrabber)

Mijn probleem was dus ook dat smid het vandaag niet durfde, hoewel mijn pony nooit problemen heeft
met nieuwe ijzers (op 1 x na, maar toen bleken haar schoenen te krap aangemeten).
Morgen dus blootvoets, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik hoef maar 1 rondje, dus kan met jas starten en finishen.

waar in de L en D duinen dan? (ik zwerf als ik ga meestal bij de Roestelberg (heb ook hond die mag dan rondje los als ik terug kom))

Banholt had me overigens erg mooie rit geleken, maar ik kom 's avonds ervoor laat pas terug uit Stockholm voor mijn werk.
Leek me dus niet zo'n slim plan. Bovendien wel zware rit voor beginners zoals wij.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:02

Ik pb je het weekend wel ff...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 02:21

Iedereen veel succes en plezier!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:45

Ben weer thuis, joepie!!!

Josfoto, was jij neem ik aan midden in het heideveld?
Je werd direct gespot door mijn fjord, die dacht wat doet die vreemde snuiter met die toeter
daar en die wou eigenlijk op expeditie het heideveld in om het van dichtbij te gaan bekijken.

Heb heerlijke dag gehad, prachtige route, wel zwaar voor pony die sinds maand is gebombadeerd
tot endurance pony en die normaal op asfalt op het vlakke traint.

Complimenten aan de organisatie, ook al heb ik her en der stil moeten staan om te bedenken waar ze nou vonden dat ik heen moest.
(eigenlijk in het begin stuk al) Ik was gelukkig goed gereden, maar ook aantal mensen verkeerd.

Al met al geslaagd dagje uit!
Voorkeuring hf 40 / min, PA hf 56 /min aangeboden na 2 1/2 minuut, finish hf 48/min aangeboden na 1 1/2 minuut.
gemiddelde snelheid 10.26 km/u.
Had het advies van de voorbespreking ter harte genomen over dat het zwaar zou zijn en heb er zeker in het begin
een heel relaxt uitje van gemaakt.
Ben overigens al lang blij, want ik had natuurlijk gisteren mijn ijzers eronderuit en vandaag dus op blote voeten gelopen.

Ik heb aan het eind tijdje bij de finish gestaan met fototoestel, ben nu de foto's aan het downloaden.
staan vanavond? op www.picasaweb.google.nl/sjolvir (uiteraard onder de datum van vandaag en met endurance KW erbij)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:11

Het was een super dag, met super weer en een super route!

Zelf een dubbel gevoel over ons rondje.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:19

Sjolvir schreef:
Ben weer thuis, joepie!!!

Josfoto, was jij neem ik aan midden in het heideveld?

Hey...that's us!!! Gaaf!!!

Afbeelding

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:56

Ja, stond daar midden op de hei ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:56

En dan vraagt iedereen zich altijd af of die pluis van mij wel wat kan zien onder die kuif, nou geen probleem gok ik zo...

Sjol die jou spot....
http://www.pbase.com/joska/image/111478292

(oke ik geef toe ze had hier een staartje in)