[WN] 1 keer Wran starten of paardje te oefenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: 1 keer Wran starten of paardje te oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:50

We moeten gewoon zorgen dat die sport eens wat groter wordt zodat er ook meer shows komen :-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:15

Nou, aan de wran shows ligt het niet ;)

2009:
22-02-2009 Silver Ranch
08-03-2009 Stuifzand
28-03-2009 Den Ham
29-03-2009 VeCa
19-04-2009 Stan Veliscek
26-04-2009 Silver Ranch
02-05-2009 Wieringermeer
03-05-2009 Vrouwenpolder
21-05-2009 Gouda
01-06-2009 Callantsoog
12-06-2009 Summershow
28-06-2009 Ve-Ca Stables
05-07-2009 Silver Ranch
05-07-2009 HCR
10-07-2007 Hoogenweg
02-08-2009 Nieuwe Brug
16-08-2009 Padery Ranch
30-08-2009 Vrouwenpolder
06-09-2009 Uitgeest
06-09-2009 Den Ham
22-09-2009 NK
11-10-2009 Bleiswijk
01-11-2009 Saasveld
08-11-2009 Beverwijk
22-11-2009 Oosterwolde

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:40

PienB De WRAN organiseert zelf niets hoor, die stelt alleen 'de middelen' ter beschikking. Dus als er in het Zuiden niets is komt dat omdat niemand zich geroepen voelt om wat te organiseren. En nee, in het Zuiden wil ik niet eens gratis wonen......
Paintless Als je 'niet-WRAN' wedstrijden wilt rijden kan je ook vlak over de grens terecht hoor: http://www.nwn.de/westernrider-connecti ... rmine.html

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:39

Duitsland is ook zeker vanuit het noorden goed te doen :j

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:01

:D JAWOHL immer nur gerade aus :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:04

Romkabouter schreef:
Dat valt mee paintless, binnen anderhalf uur zijn bijna alle paintshows en aqha shows te bereiken. (Dit jaar weet ik zo ff niet)
DRHA is alleen wel in het zuiden, dat is wel jammer.

Verder zie ik niet wat er mis is met wran shows, het is toch een beetje de breedtesport van het westernrijden. Of je nu blij bent met de regelgeving of niet.

ja maar Duitsland is toch al gouw 2 uur rijden met trailer. de paint shows en NQHA shows is voor mij geen optie.. want ik heb geen pampierke bij mijn knolletje gekregen. dus zit ik al gouw aan de niet vaste rassenshows vast en wran is het dichtstbij voor mij. maar als ik het niet met wran eens ben, wil ik dus ook niet aan hun spelletje mee doen. de manier waarom het spel gespeeld wordt, staat me niet aan.
maar doordat de moeder van mijn paardje een onbekende is blijft er niet veel voor mij over.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:04

Tja dan blijft er niet veel over voor je.... jammer, maar heb jij persoonlijk last van de wran??? en van de spelletjes?? zoals ze genoemd worden? ik niet ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:14

Dat is ook een keuze. Mensen die per se niet bij de WRAN willen starten of alleen rassenshows willen doen, zullen echt een raspaard met papiertje moeten kopen. Ik heb dat ook niet en zal dan naar de WRAN gaan, als ik zou willen starten. wat er verder om de WRAN heen gebeurt merk ik niks van, behalve dat je als nieuw starter misschien een cap op moet, omdat je laag begint. Maar ook daar kan ik wat aan doen, want ik zou niet zonder galop starten als ik weet dat we dat goed beheersen en het oneerlijk zou zijn. Dat is toch niet erg? Als je het echt zo goed doet, ben je zo in een hogere level.
daarnaast kan je dan voor de reining naar de NRHA wat ik zelf wel zou doen. Ik heb geen wedstrijd ambities meer en zou niet echt starten voor het winnen, maar meer voor het meedoen en de leukste show uitkiezen.
Of als laatste optie Duitsland. Mensen klagen in Nederland zo snel over afstand, maar we zijn een klein landje en gewoon niet veel gewend qua reizen.

Ik denk dat meer mensen moeten kijken naar het plezier van het meedoen, want voor de meesten is het recreatie en dat moet gewoon leuk blijven. En vaak een grote mond of veel klagen voor je ooit wat gedaan hebt, vind ik wel storend soms. Ga lekker rijde, en meedoen als je dat wilt. Ben je echt te goed of steek je boven al het niveau uit, kom dan maar eens opnieuw met klachten. Niemand persoonlijk, maar algemeen gevoel wat je soms krijgt en ben niet de enige, maar spreek het nu even uit, sorry.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:03

Paintless Wat is nou jouw punt en welke oplossingen heb jij dan? Eerst vindt je 3 uur rijden veel, komt een oplossing dat je maar amper 2 uur hoeft te rijden (een kilometer of 115).....is het ook weer niet goed.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:37

Paintless schreef:
ja maar Duitsland is toch al gouw 2 uur rijden met trailer.

Nee hoor, je zit in Drachten. Je bent binnen anderhalf uur op zijn plek.
Bovendien zitten er maar een stuk of 2 wedstrijden op een half uurtje rijden. De rest is allemaal verder, dus op zich maakt het niet zoveel uit.

Paintless schreef:
de paint shows en NQHA shows is voor mij geen optie.. want ik heb geen pampierke bij mijn knolletje gekregen. dus zit ik al gouw aan de niet vaste rassenshows vast

Ja, dat is zo

Paintless schreef:
maar als ik het niet met wran eens ben, wil ik dus ook niet aan hun spelletje mee doen. de manier waarom het spel gespeeld wordt, staat me niet aan.

En wat is die manier dan? En waarom zou je dan geen wedstrijden starten? Je merkt er op de wedstrijd niks van hoor. En dan nog. je hoeft geen lid te zijn om wedstrijden te starten hoor.

Paintless schreef:
maar doordat de moeder van mijn paardje een onbekende is blijft er niet veel voor mij over.

Tja, als je engels rijdt en je hebt een hekel aan de knhs en je wilt er geen lid van zijn kom je ook niet ver.

Als je lekker dichtbij wedstrijden wilt gaan rijden, moet je dressuur gaan starten. Dan heb je keuze genoeg.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:16

ik heb het door.

ik weet ook wel dat ik me niet aan moest stellen. bovendien, hoe goed ben ik nou wel niet. waardeloos gewoon, letterlijk omdat ik nog niets heb laten zien.

als ik het allemaal heb laten bezinken gaat het uiteindelijk mij om de lol en het laten zien wat ik met mijn paard bereikt heb. (dmv training weliswaar)

duzzz cappie kopen.. :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:16

wat krijgen we nu? was net zo trots op je.... :-) :-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:19

Paintless schreef:
ik heb het door.

ik weet ook wel dat ik me niet aan moest stellen. bovendien, hoe goed ben ik nou wel niet. waardeloos gewoon, letterlijk omdat ik nog niets heb laten zien.

als ik het allemaal heb laten bezinken gaat het uiteindelijk mij om de lol en het laten zien wat ik met mijn paard bereikt heb. (dmv training weliswaar)

duzzz cappie kopen.. :D

Ik ben wel trots op je. Uiteindelijk ben je elke dag blij als je samen vooruit gaat. Als je gaat showen, moet je het maar zien als trots op je paard hem aan de buitenwereld showen. dat mag alleen leuk zijn voor jullie allebei. Die cap kom je wel overheen en als het goed gaat, kan ie af! Geniet er maar van en doe je best!!

Valenciatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:03

Hallo..

Ik heb even een vraagje ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar aangezien het hier over de wran enzo gaat. Als het niet mag hoor ik het ook snel genoeg..

Nou, Ik wil graag een startnummer aanvragen bij de wran nu is mij vraag: Ze vragen om het paspoortnummer is dat hetzelfde als het chipnummer? Want heb echt geen flauw idee.
Mischien is het wel een hele domme vraag maar hoop dat iemand me het kan uitleggen.

groetjes..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:22

ja dat is het zelfde nummer.

sorrie pientje.. (euh, das ook voor het eerst)
ik ben het niet met de WRAN eens, ik zou zelf ook nooit een capregel geaccepteerd hebben, maar anders blijft er niet zoveel voor mij over, behalve elke keer naar duitsland rijden.
aangezien ik wel wran starten wil, al is het maar om haar wat aan wedstrijden en de spanning die daarbij komt kijken, (ik heb alleen maar onderlingen gestart, 1 keer met haar)
wil ik niet kom ver rijden.
KNHS heeft mijns inziens niets te zoeken in het western wereldje. en of ik lid wordt weet ik nog niet. waarschijnlijk niet.

thuis en in de les rij ik gewoon zonder cappie, zoals ik gewend ben. tenzij ze zich als zo'n draak manifesteerd dat ze gevaarlijk wordt, maar ik denk dat ik dr dan even in training zet bij iemand. ik ben geen sterruiter, ik heb niet zoveel wedstrijden gedaan. ik rij pas 6 jaar western, met engels heb ik me nooit tot wedstrijden aangetrokken gevoeld.
de cap draag ik dan omdat het moet, niet omdat ik me dan veiliger voel. eerder een schijnveiligheid.