[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:11

Marieke, wat jammer zeg!! Die bodem moet echt onwijs slecht geweest zijn als ik zo al die pech lees...
Maar als ik je verslag zo lees, ben je wel uit het parcours gekomen zonder al te veel schade aan het vertrouwen van Ginny...

Itsme: mooie prestatie!! Gefeliciteerd met je 8e plaats!

Madelene, ook al zo'n springdrama... Gelukkig ging de cross lekker, dat maakt het misschien een beetje goed.

PB, klinkt inderdaad als een verstandige beslissing als ik zo zie wat de anderen met springen ervaren hebben. Wel jammer dat dit de afsluiting van het seizoen was...

Kim, wat een gedoe met dat dressuur zeg! Gelukkig heb je verder wel alles uit kunnen rijden, en dat zegt heel wat deze wedstrijd geloof ik.

Heleen, nette score hoor, voor zo'n korte cross-carriere!
Leuke foto's.

Teegee, wat een super resultaat!! Gefeliciteerd

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:15

Bokkers die in de prijzen zijn gevallen, van harte gefeliciteerd Lachen

Ik en mijn vriend zijn vandaag ook even wezen kijken, maar wat echt opviel was de springbodem, zo erg heb ik het nog nooit gezien, dus vind het knap dat er bokkers zijn die er foutloos doorheen zijn gekomen. Zelfs m'n vriend die niet echt verstand heeft van het hele SGW gebeuren zei al tegen mij; Whow wat is die bodem slecht zeg, is dat niet zielig voor die paarden? Clown Ook was hij nauwkeurig naar de kleuren etc van de paarden aan het kijken, welke hij niet en wel mooi vond haha. Lachen Heb onbewust denk ik wel veel bokkers gezien (had ik nou de rugnummers maar onthouden Clown ) Maar verder zag het er wel goed uit en was het een gezellige dag Ja

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:26

Gefeliciteerd TeeGee, super! Leuk om je ontmoet te hebben ook, jammer dat ik je niet heb kunnen zien rijden.

Leliaardje: wat heb je een mooie foto's gemaakt! Ik heb net al een bestelling geplaatst bij je!

Dank je wel, Irene en Nickeltje. Ik ben ook wel erg blij met mijn paard. Crossen is zó leuk om te doen!
Dat water komt vast wel goed!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:43

Hey! nog een een link naar een filmpje van mijn deelname!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:17

Leuk filmpje merel, lekker weer een een prettige springbodem.

@Marieke, is jou dus exact hetzelfde overkomen.
@PB, raar dat ze het dan door laten gaan. Zeker omdat in de B toch ook de mindere goden of onervaren ruiters zitten. Hadden ze dan niet beter het springen binnen kunnen doen? Of mag dat niet?

Alle andere die super hebben gereden Go jij! Go jij! en de rest, volgend jaar gewoon opnieuw doen en van de winter gewoon lekker blijven oefenen.(ga ik tenminste wel doen)

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:12

Zo er zijn weer veel mooie(en minder mooie) verslagen bij gekomen. Jammer dat de springbodem zo slecht was. Voor iedereen met winstpunten en/of prijs toppie!
En voor de wat mindere resultaat Ach gut , gauw op naar volgend jaar!

Merel: wat een leuk filmpje! Heb je geloof ik uit de cross zien komen Knipoog

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:01

@ irene ja gelukkig wel zelfs een 7 Tong uitsteken (zag ik op uitslagen)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:09

balen dat de bodem gisteren zo slecht was.....

Jenga: leuk filmpje zeg!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:29

Gister heb ik ook meegereden in Bathmen.

Dressuur was Undercover erg gespannen, maar had daardoor wel weer een mooie houding. Kon er wat wat moeilijk aan rijden en was niet zo heel tevreden. Toch nog 188 punten ( en volgens de jury meer dan zat voor zo'n proef) Leuk commentaar Tong uitsteken

Springen ging wat minder, ik vond het springterrein erg slecht en verbaasde me erover dat ze de hindernissen niet een keer iets naar links of rechts hebben gezet, zodat de lijn die gereden moest worden niet zo kapot en glad meer was. Ook stond het springparcours hoog zat, met zo'n bodem. Erg paardvriendelijk was het niet. Undercover had nog een aantal glijders, maar bleef wel springen. Uiteindelijk 2 balken, maar vond dat hij het super had gedaan, naar omstandigheden.

Toen richting de cross. Hij was echt onwijs heet en had er zoveel zin in. We waren vrij vroeg want het springen liep wat in. Dus kon het rustig aan doen. Eenmaal richting het starthok was er bijna geen houden meer aan. In het starthok stond hij te bibberen van alle energie. Hij ontplofte zowat, en bij het startsein gingen we ineens heel hard Tong uitsteken Hindernis 1,2 en 3 waren dan ook zo voorbij. Toen het weiland op en we hadden het tempo er flink in zitten, zodat we het in het bos wat rustiger aan konden doen. Alles ging echt voorbeeldig. Hij deed zo goed zijn best. Bij de waterbak de afsprong genomen van de L ( wat ook mocht) ipv erin te lopen. En zag dat ik toen nog 47 sec op de klok had staan. Even een stukje gedraafd en zo het laatste stuk heel langzaam gegaloppeerd. Ik kwam precies met 20 sec voor de tijd binnen en een foutloze rit.

Helaas geen prijs meer door de balken van het springparcours, maar wel een superfijne afsluiting van het jaar. Hij crosste zo lekker. Dus volgend jaar op naar de L!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:31

Mooi gereden Tientjeh!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:59

Leliaardje. Je hebt echt super mooie foto's gemaakt. De mijne ga ik ook zeker bestellen!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:14

Ja ik heb ook een leuke foto leliaardje..super Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:26

Leuk filmpje Merel!

Zaterdag heb ik wel gezien dat de organisatie met een roller het springveld plat maakte ze hebben hun best gedaan jammer dat het toch tegenviel gisteren!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:30

Ja met die regenval van zaterdag op zondag kon het ook niet anders dan dat het drassig ging worden. Het is gewoon enorm jammer. Maar echt rekening met de hoogte van de hindernissen werd er niet gehouden. Dat viel me wel wat tegen. De cross daarintegen was echt super!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:35

ik vond de bodem van de cross goed te doen

had je nog mijn stijlblaadjes ??

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:37

Ja die heb ik nog voor je meegenomen. De bodem in de cross was inderdaad echt super!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:40

Hadden de paarden geen last van die grote gravel stukken, die op het terrein lagen zo vlak voordat je het koolzaadveld in ging?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:45

Bij mij in ieder geval niet Ruud. Ik heb daar dan ook in een normaal tempo gegaloppeerd. Kon daarna op het veld wel weer wat gas geven. Vond dat stuk inderdaad vrij hard en heb daarom even rustig aan gedaan.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:18

Mijne was daar niet zo blij, heb ook rustig aan gedaan.

Ruud, echt jammer hoor en helemaal omdat het de laatste cross was.
Marieke, ik heb je volgens mij gezien in je vrachtwagen. En ik was op het zandpad voor de cross toen jij aan het springen was. Kon het natuurlijk niet zien van die afstand maar ook echt jammer.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:53

Ik heb geprobeerd een beetje naast het gravel te galloperen. Echter wil mijn paard het liefst de kortste weg. Maar ik vond het ook wat hard.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:09

In het M vond ik het stuk gravel tussen 12 en 13 niet heel erg hinderlijk, maar bij hindernis 16 na het koolzaadveld had je een flinke afsprong waarbij je landde op het gravelpad... dat idee vond ik minder want als je paard bij die afsprong uit balans raakt, komt ie met zijn knietjes op de steentjes, kan lelijke breuken in gewrichten veroorzaken, laat staan dat je er zelf afrolt......

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:45

Hier ook mijn verslagje van gister. Dressuur ging niet zo lekker, Amber had behoorlijk wat te kijken tijdens het proefje. Dat zei je jury ook al. Ik bleek toch nog 189 punten te hebben. (dressuur gaat de laatste tijd toch behoorlijk goed, in Laren had ik 191, in Barchem 200, in diepenheim 190, en hier 189 dus) Het springen ging na omstandigheden super, toch een fijn baistempo en veel controle tussen de hindernissen door. 1 Balkje op de dubbel, dus dat was redelijk. Ze had een hartslag van 52 dus ik kon ontspannen de cross in zei de DA Haha! Hindernis 1 moest ze even inkomen, toch goed gespongen, daarna gingen we als een trein. Helaas een stop op 6, de laagste hindernis van de cross Bloos Bloos Na een lang, recht stuk moest je een bocht van 90 graden maken, de bocht was te klein, en het tempo te hoog. Daarna pakte ze alles super fijn aan. Ben ergens in de middenmoot geeindigd.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:06

Hey super bokkers !!!!! Ik lees echt meerdere goede verhalen van sommigen en ook voor diegene die minder gingen ...veel succes voor het nieuwe seizoen Go jij! Go jij!

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:24

Iedereen gefeliciteerd met de overwinningen! Haha!
En alle minder prestatie's. Volgend jaar er 2 keer zo hard tegen aan. Cool

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:55

mijn verslag zal ook niet lang zijn. Dressuur had ik met inrijden helaas een bijna aanrijding met nr 153. Ze was net rustig en toen telkens dat ze een schimmel zag vloog ze er vandoor, stond stil of gooide dr hoofd in de sterren Boos! Weg mn halfuur waarin ik eindelijk ontspanning had gekregen Boos! En tijdens mn proef stond een toeschouwer van 153 met een zweep tegen zn laars te slaan Boos! (paard kan niet tegen klikken en slaan van zwepen) Springen ging klote, balk op 1, weigering+schuiver op 2, op 4ab ging ze zo hard dat ik 5 vergat (had geen stuur meer) dus 2e ongehoorzaamheid, 8ab beide balk, 9 stopte ze zonder reden, dus 3e ongehoorzaamheid en k mocht niet crossen Boos! De bodem was onverantwoord vond ik. En ik las net dat de organisatie dat ook vond, waarom hebben ze het dan door laten gaan? Of even verplaatsen, ze hadden een immens veld! Erg jammer, want naar mijn idee komen mijn weigeringen door de bodem, ze heeft namelijk nog nooit "zomaar" gestopt Boos! Erg bittere afsluiting van mn seizoen..

Weet iemand of en hoeveel verliespunten ik nu heb?

(ik zei al voor de grap geen, ik heb die hele cross niet gestart dus kan ik geen verliespunten in de cross hebben, helaas zal het zo wel niet werken Clown )