[WN] 30 plus pony kamp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:29

Nou dat is net het probleem, ben absoluut niet van plan om te laten castereren. HIj is juist niet ondeugend, maar eerder te braaf.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:30

KingMarco schreef:
Nou dat is net het probleem, ben absoluut niet van plan om te laten castereren. HIj is juist niet ondeugend, maar eerder te braaf.

Aaaaaaahhh, toe nou.........lijkt me zoooo interessant om eens te zien, hihihiii, Party!! . ( eehhh, ik pest je maar hoor....)

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:38

Nou ik heb op zeeeeeeeer jonge leeftijd genoeg casteraties gezien, niet aan mijn beessie. Je mag vast wel een keer kijken op een manege en als ze je dan alle leuke klussen laten doen dan genees je vanzelf wel. Ballen opruimen, paarden week lang afspuiten (die vervolgens je knieen kapot trappen). Maar mocht het er ooit onverhoopt van komen ben je de eerste die ik uinodig hoor.
Alleen omdat het een iets ouder paardje betreft (9½) moet ie wel naar Utrecht, dus denk achteraf dat je er niet eens bij mag zijn. Hij zou daar dan ook een week moeten verblijven.
Maar als er nog mensen zijn met een oplossing voor het vervoersprobleem?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:59

Irma...........ik zat je te stangen......je blijft wel serieus reageren, grappig, Lachen Mij krijgen ze niet klein hoor, met een stel castraties, heb jaren lang, als dierenarts- assistente mogen genieten van vele castraties en zelf castraties uitgevoerd, heeeeeeeeerlijk Extreme duivel .
Mijn manneke mag ook zijn ballen behouden, dus zal niet snel de castratie van mijn hengst meemaken *LOL* .

Een vervoersprobleem, aiiiii, kan hij rustig bij andere paarden op een trailer?

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:16

Ja geen enkel probleem, hij heeft vaker bij een andere hengst vaker op de trailer gestaan. Maar dan mochten ze geen lichamelijk contact hebben, dan was er niets aan de hand. Met zo'n schot vooraan al helemaal niet.
Dat ik zo serieus bleef reageren komt omdat er zoveel gezeur kan zijn over een hengst dat je er af en toe niet goed van word. En echt iedereen die hem kent vind het echt een droppie. Hij is echt een sul met een stoere blik. Dit is bv ook een van de redenen dat ik geen wedstrijden mag starten. Het is een hengst en ik heb nog niet eerder landelijk op L niveau gestart. Het word vaak zo overtrokken, tuurlijk zijn er wel wellustige hengsten die voor gevaarlijke situaties zorgen. Maar als je L rijd heb je er net zo goed je handen vol aan en er zijn genoeg ruinen en merries die veel gevaarlijker zijn. Maar dit is allemaal mijn mening, wellicht ben ik eenigzinds bevooroordeeld.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:28

Nee, hoor, ik snap je wel. Maar hier bij deze western- afdeling zijn er erg veel Bokkers met eigen hengsten, dus we kijken er wat makkelijker tegenaan. Ik weet niet hoe Sil het vindt en of het mogelijk is natuurlijk, maar is het met stalling e.d. te regelen, zal vast niemand het een probleem vinden hoor, Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:31

Ik wil mijn baby-hengstje ook graag meenemen als dat mag van Sil!
Kan hij mammie ook weer even zien en is heeel goed voor zijn ervaring Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:36

mijn kindje........ Huilen Moeten we wel in het zelfde weekend kunnen natuurlijk..... }> . Een weekendje hier logeren met hem kan ook hoor.....vanaf april heb ik thuis de paddock en de stal helemaal leeg!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:51

FlyingHigh schreef:
mijn kindje........ Huilen Moeten we wel in het zelfde weekend kunnen natuurlijk..... }> . Een weekendje hier logeren met hem kan ook hoor.....vanaf april heb ik thuis de paddock en de stal helemaal leeg!!!

Da's ook gezzellllig Haha! Haha!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:33

Dit wordt wel allemaal hééééél ondeugend!!! }> }> Haha! Haha! !
Leuk!!! Vingers aflikken Vingers aflikken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:22

Ik ben bij de castratie van mijn eigen knollewopsie geweest, dus weet er alles van FlyingHigh }> Haha! Is DAT nou jammer? *LOL*
Ben blij dat ik een ruintje heb, met al die hengsten dalijk worden alle merries spontaan hengstig *LOL*

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:32

Misschien iemand die iets voor mijn vervoer probleem weet? Normaal huur/leen ik een trailer en laat paps rijden, maar die zit voorlopig in Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:14

Ik kom langs praktisch langs NV op weg naar Sil, maar om 'm nou naast m'n merrie op de veewagen te zetten..... Haha!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:27

Als je nou een hengstenschot zou hebben is er geen enkel probleem, maar dat zal wel niet Tong uitsteken ? Ik weet eigenlijk niet hoe hij op een merrie in de trailer zou reageren. In een bak reageert hij namelijk totaal niet, hij kijkt alleen maar met gestrekte oortjes naar andere hengsten die op veel hoger niveau aan het trainen zijn *LOL* (misschien om te kijken hoe het moet), derest is niet intresant genoeg. Maar dat hoef ik ook niet uit te proberen, we hoeven ook niet het spek op de kat te binden.
Misschien iemand die een 2e keer wil rijden tegen rijkostenvergoeding Verward
Toch jammer hoor dat eeuwige gedoe met vervoer. Toch maar door sparen voor rijbewijs E + auto + trailer.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:13

Met een hengstenschot ertussen en een behoorlijke lading Vicks om de neusgaten (van de hengst uiteraard) zou het moeten lukken Cool . Maaarrre, de merrie kan ook wel heftig reageren Schijnheilig

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:06

Ik heb de castratie van mijn paard op foto en in zijn fotoalbum geplakt Lachen Aangezien ik ook zijn geboorte en tanden wisselen en 1e ijzertjes op foto heb hoorde dit er ook bij Knipoog

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:58

Met een hengstenschot en een hooinet heb je verder geen kind meer aan hem. Die merrie ja dat kan een ander verhaal zijn die heeft misschien een lading Vicks nodig om af leiden.
Maar zou er eventueel iemand zijn die mijn paardje mee zou willen nemen? Uiteraard tegen een vergoeding. Vind het zo jammer dat ik het anders moet missen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 14:27

Het is dat het geen doen is vanuit hier (Noorden) om eerst de truck te halen en dan steeds maar op en neer te rijden, anders zou ik zeggen geen probleem om te lenen eventueel. Maar er zal toch wel iemand zijn die je mee kunt nemen. Je zou ook misschien een trailer kunnen huren, dat is niet zo erg duur voor een paar dagen en wel makkelijk. Succes verder.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 14:32

De trailer huren is ook geen probleem alleen heb ik geen auto die hem mag trekken. Nou ja huren is ook best pittig hoor, 35 euro per dag. Zelf heb ik ook geen E-rijbewijs helaas.