[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:42

Omdat ik het nog niet zag staan hiet de aftrap van het verslagentopic.....

Vandaag heb ik deelgenomen aan SGW Dijkgatsbos te Wieringerwerf. Het zou mijn M-debuut worden. Omdat het toch weer een stapje verder is, was ik best een beetje zenuwachtig......

Vanochtend vertrokken om 6:30 van stal tegelijkertijd met Marieke. Samen reden we in snel tempo naar de kop van Noord Holland.
Eenmaal ingechecked kon ik het niet laten direct de cross te verkennen...

Om 8:30 kwam Carin(Caatje uit Apeldoorn) aan op het terrein dus ging ik voor de 2e keer lopen (crossen is ook goed voor de ruiter;))

toen we terug kwamen konden we ons direct opmaken voor de dressuur. Ik had daar helemaal geen zin in, maarja tis een verplicht onderdeel:S Carin kon me voorlezen en dat was luid en duidelijk. Zelf vond ik mijn L2 proefje wat rommelig, maarja ik wilde die dag alleen maar de cross rond komen, dus het kon me niet zoveel schelen...Uiteindelijk nog 194 punten(5e)

de tijden waren strak want na de dressuur kon ik direct omzadelen en door naar het springen. Het parcours stond dramatisch laag!!!! en maakte me er dan ook totaal niet druk om.... resultaat foutloos

Toen door naar de cross... we startten direct lekker, het tempo en het ritme zat er goed in. tripple, stijl, muur, plantenbak, betonnen rioolbuizen en een dikke picnictafel passeerden de revue met twee hoeven in zijn neus. hindernis 7 was een stijl en 8 een trakener met een alternatief, waarvan ik al had besloten dat ik voor het alternatief zou gaan. Ik kwam over zeven, stond op de rem, maakte rechtom een draai zodat ik mooi over 8 alt. kwam. Niks aan de hand dacht ik! Werd er door de hindernisjury geroepen dat hij telde als weigering!!! Waarom??? Omdat ik mijn lijn had gekuisd! Ik riep nog dat geldt niet als weigering!!!(van twee aparte hindernissen mag je je lijn kruizen, niet tussen a en b) Ik weer door naar een tripple, witte hekken, een piano en twee fijne heggen.... kruip door sluip door naar de MZ boog waar ik suc6vol het alternatief weer nam, nog een paard dikke lekkere hindernissen, twee stijltjes en een paar wijntonnen kwam ik bij de waterpartij (ik maakte me enigszins druk hierover omdat hij de laatste tijd wel terug komt op t water) 1e stijl ging goed, 2e stijl ging goed, maar toch wel al wat terug, dus ff bij geschreeuwd en toegeschreeuwd door Marieke en Carin toch ook over nr 3 het water in. toen heel snel via de opsprong naar de finish!!!! YES!!! SUC6VOL M-debuut!!!!!

Na de cross alvast naar het secretariaat gegaan om melding te maken van de getelde fout waar ik het niet mee eens was. want dan zou ik gewoon foutloos zijn...

Toch bij de uitslag stond er een weigering op het formulier(toch nog 7e net buiten de prijzen, zonder weigering zou ik 5e zijn...), ben meteen in beklag gegaan, alles uitgelegd, en kreeg gelijk, totdat ze het toch maar gingen navragen bij de hindernisjury die er onderlangs weer een heel ander verhaal van had gemaakt, alsof ik die trakhener al had aangereden!!! Helaas gingen ze niet overstag en had ik een weigering.... Maar ach! toch een winstpunt, dat is ook niet slecht voor een M-debuut. Schoffie liep super, en dat geeft me veel vertrouwen voor gorssel!!!!!

OP NAAR M GORSSEL!!!!!!!

ps: CA, SUPE BEDANKT VOOR DE GEZELLIGE SUPPORT!!! NEXXT TIME IN GORSSEL!!!!

Talida

Re: Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:50

Jammer Jenga van deze miscommunicatie maar verders top gereden dus! OK dan!

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:53

noh jenga ! daar baal je toch ook van !!! maar wel fijn dat je zo goed hebt gereden Knipoog

mijn verslagje houd ik kort Tong uitsteken

half 7 vertrokken en kwart over 7 op plaats van bestemming.
even gekeken naar eventuele wijzigginggen enz.

paardje uit de wagen gehaald en even lekker gepeotst want ik had alle tijd Lachen lang leve massage borstel... Haha! paardje was bijna aan het slaapwandelen Knipoog maargoed..opgemaakt voor de dressuur L1 ( L debuut ) en proefje ging lekker... uitslagen weet ik niet...springen 2 balken...beetje simpel gereden....maar ze was lekker rond te rijden...cross...FOUTLOOS Haha! ben echt super trots op mijn meisje eerste L debuut..en de 4e cross voor haar en mij Lachen op naar gorsel

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:00

Even een klein verslagje van mij ook:

Dressuur ging zeer slecht. Met het losrijden liep hij fijn, maar toen ik de ring in kwam werd ie heel erg tegen de hand en begon ie met zijn hoofd te schudden... Toch nog 173 punten, en daarmee 2 na laatste.
Het springen ging supper, foutloos! Normaal vliegen bij ons de balken in het rond, maar nu dus niet!
Toen de cross, ging erg lekker. Helaas een weigering op de boom voor de eerste greppel, hij liep daar al naar te kijken en wij hebben een beetje greppelvrees... Bloos Nog een keer aangereden en daarna meteen het alternatief gepakt, ging wel goed. Verder de cross super uitgereden, dus ik ben zeer tevreden Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:03

Jenga, gefeliciteerd, dat is een mooi M-debuut OK dan!

Starremans ook een mooi L-debuut zo te lezen Lachen

Lisa91, jammer van de weigering, maar verder prima resultaat Lachen

Klinkt allemaal lekker positief tot nu toe Lachen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:12

Goed gedaan Jenga!

Starremans en Lisa ook lekker gecrosst. Ben benieuwd naar de rest!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:03

Zo ben ik ook weer!

Vanmorgen ook optijd vertrokken. Ben toen eerst de cross gaan fietsen, kwam ik jenga en caatje tegen Haha! gezellig stukje meegelopen.
Zag de cross wel zitten, het was ook mijn M debuut.
Toen gedressuurd ging echt lekker had 192 punten.
Weer de cross een keer gefietst en met gvdt gepraat bij de trackener.
Onderweg nog ineke en simmie gezien en even mee gepraat.
Paard klaar gemaakt en tpen gingen we springen, ging erg lekker en foutloos.
Toen de cross in, hij ging lekker, had mooi tempo, helaas een stop op de trackener wat eigenlijk me eigen schuld was, reed niet echt fanatiek genoeg. Verder onwijs lekker gereden, hij twijfelde nergens en ook bij het steilje en die sloot erachter ( waar alternatieven opwaren dacht hindernis 18 ofzo) ging echt super!
Dus kwam door de finisch met 1 weigering dus ben nu M CROSS Haha!, was echt blij.

Verder veel bokkers gezien zoals nickeltje, bianca nog gezien bij de DA en onderweg toen ik aan het crossen was haha)

jenga: gefeliciteerd he!
en idd op naar gorssel Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:11

Hee geweldig Lachen. Dat is ook een mooi debuut Lachen

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:15

Jenga: Balen van dat gedoe bij het alternatief. Helemaal omdat je het direct aankaartte. Maar wel gefeliciteerd met je winstpunt!
Starremans: Gefeliciteerd met je winstpunten!
Lisa 91: Jammer van de weigerng. Maar gelukkig wel een positief gevoel over de rest.

Dan ook maar even een kort verslagje van mijn dag. Het debuut in de M cross. De dressuur ging zoals gewoonlijk niet echt super. Verbeteringen mogelijk. Na de dressuur was ik 6e dus dat was best aardig.
Bij het inspringen mikte ze er heel hard een balk af. Dat resulteerde in het beentjes optrekken in het parcour waardoor daar alles bleef liggen Haha! .
Bij de cross was mijn doel foutloos. De tijd vond ik wat minder van belang. Maar Mindy pakte alles lekker aan. Alleen het smalletje aan het eind van de M/Z lus moest ik wel even goed de benen erbij zodat we tussen de vlaggetjes door gingen. Ondertussen had ik door dat het met de tijd ook wel goed zat. Dus foutloos en binnen de tijd! Was stiekem wel trots op dat ze het zo goed had gedaan.

De uitslag verbaasde nog meer. 1e!
Dus helemaal happy

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:17

Ook een mooi debuut dus Lachen. En nog een eerste plaats ook OK dan!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:19

Kylyco: volgens mij heb ik jou gezien, wij vonden jouw paard zo mooi Lachen Gefeliciteerd met je eerste plaats!

Er komen mooie M-debuuten voorbij zeg!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:25

Goede resultaten, maar het meeste wist ik al.
Heb geen puf voor een verslag, maar ik heb in ieder geval alle 3 de onderdelen uitgereden. Haha!
Later wel wat uitgebreider.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:27

Lisa91 schreef:
Kylyco: volgens mij heb ik jou gezien, wij vonden jouw paard zo mooi Lachen Gefeliciteerd met je eerste plaats!

Haha bedankt Lachen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:29

Ja en dat k*twijf was ik.......

Wees dan zo'n held en stap op me af en loop niet te provoceren Misselijk neem tenminste aan dat jij het was die me later een k*twijf noemde. Als dat niet zo was bied ik me excuus aan, maar er zijn voor de rest geen problemen geweest en er liep een groepje met een man, een wat stevige vrouw en iemand in een sgwofflife vest bij die hindernis.
Ik riep dat je oa je lijn had gekruist. Je reed rechtdoor, paard ging op de rem toen hij het slootje zag, stapte opzij weg, pas achterwaarts en toen weer een rare draai om vervolgens je volte in te draaien. Ging snel, maar zowel ik als 2 andere crossruiters waarvan er 1 zeker M gecrosst heeft zeiden tegelijk dat is 1 weigering.

Heb wel een leuke dag gehad en gelukkig Nickeltje Simmie en Bianca voorbij zien komen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:30

Simmie, dat is alvast een beter resultaat dan dat je lange tijd gehad hebt Haha! Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:34

Jenga, jammer dat ze je die weigering die geen weigering is wel aangereked hebben!!
Wel goed gereden joh!!

Starremans, dat klinkt als een super debuut!!!

Lisa, klinkt ondanks een weigering toch als een mooie dag!!

Ladyzwien, wat goed!!!!

Kylyco, dan ook gewoon even eerste worden!!! Knap hoor.

Zelf ben ik minder gelukkig.
Dressuur erg druk maar redelijk braaf.
Springen begon als vanouds met erg hard losrijden, maar tot ieders enorme verbazing heb ik mijn eerste foutloze parcours gereden!!!!!
In de cross gingen we super van start Nick was erg gehoorzaam en trok heerlijk op alles.
Tot 12, een niet echt bijzondere triple bar, daar weigerde ze (dat is dus al niks voor Nick) en bij de tweede aanrijden sprong ze wel maar zijn we er over de kop overheen gelazerd...
Nick is links voor kreupel, is verder niks aan te zien en raar, ze heeft de hindernis geramd met haar achterbenen...
Ik denk dat ze zich ergens voor de hindernis verstapt heeft, niet lekker liep en daarom heeft geweigerd...
Hoop dat het met Nick over een paar dagen over is.
Ik heb een erg pijnlijke stijve nek en allerlei maffe blauwe plekken, onder andere op mn voorhoofd...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:37

Dat is naar Nick Scheve mond . Gelukkig zo op het eerste gezicht niets ernstigs. Morgen zullen jullie alletwee wel flinke spierpijn hebben Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:39

Was jij dat Marije, er werd wel omgeroepen dat er een val van ruiter met paard was, maar had niet de link met jou gelegd.
Naar wat ik begreep is Nickje met der voet tussen de laagste balk en de grondbalk van de triple gekomen of stond ze op de grondbalk en is het daardoor misgegaan.
Poster was zich rotgeschrokken en had een nogal onsamenhangend verhaal, dus het kan best heel anders geweest zijn.
Was al zo blij voor je dat ik je nog voorbij zag komen in de cross, was je in ieder geval het springparcours door.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:39

Sim das goed nieuws toch?
GvdT, jij hebt je ook vermaakt lees ik Clown

Nikceltje, das minder, sterkte en hopelijk houdt ze er niks aan over!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:41

Hé Roos, ik heb je aanmoedigingen zeker wel gehoord hoor, maar ik moest me echt goed concentreren dus heb ik niet gedag gezwaaid....

Waren de speculaasjes lekker? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:42

Ik lees wat superdebuten (Jenga, Kylylco, Starremans, LZ), knap gedaan in het M!

Lisa is tevreden, jammer van je weigering.

Wb de discussie over een al of niet weigering, de hindernisrechter krijgt in geval van twijfel altijd gelijk, en IMO niet meer dan terecht.

Nickeltje, wat balen joh! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent Ach gut Hopelijk knappen jullie alletwee snel op. Het klinkt wel als een ontzettend enge val, als ik het stukje van GvdT lees en dat verklaart wel dat ze voor kreupel is.

Sim, batterij is leeg dus heb geen SMS gezien, maar wel goed dat je iig alles hebt uitgereden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:44

Ik heb je wel gesmst idd. Vroeg me al af waarom ik niks terug kreeg. Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:44

Ja hoor, hoop bekende gesproken en tig keer voor gek verklaard dat ik 4 dagen vrijwilliger ben, maar zonder vrijwilligers valt er niets te crossen en aangezien ik ook graag cross, vind ik het niet meer dan normaal om ook wat vrijwilligs te doen om een nader te kunnen laten crossen.

Ja jij was op dieet en toen RK al over het slootje was bedacht ik dat ze had gezegd dat een speculaasje wilde als ze langs kwam.
Het duurde voor mijn gevoel heel lang eer ik nummer 85 hoorde omroepen en er waren er al wat gesneuveld in het springparcours...
Goed dat je niet gezwaaid hebt, maar ik wilde je toch even laten weten dat ik blij was dat je je parcours had overleefd.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:45

Lisa91 schreef:
Even een klein verslagje van mij ook:

Dressuur ging zeer slecht. Met het losrijden liep hij fijn, maar toen ik de ring in kwam werd ie heel erg tegen de hand en begon ie met zijn hoofd te schudden... Toch nog 173 punten, en daarmee 2 na laatste.
Het springen ging supper, foutloos! Normaal vliegen bij ons de balken in het rond, maar nu dus niet!
Toen de cross, ging erg lekker. Helaas een weigering op de boom voor de eerste greppel, hij liep daar al naar te kijken en wij hebben een beetje greppelvrees... Bloos Nog een keer aangereden en daarna meteen het alternatief gepakt, ging wel goed. Verder de cross super uitgereden, dus ik ben zeer tevreden Lachen

Ik heb je nog zien gaan Lisa, in het bos (hoe kan het ook anders) bij een twee hindernissen vlak achter elkaar nr 15 en 16 ofzo. Zag je moeder nog als trouwe supporter bij de waterbak staan. Maar moest toen nog dat slingertje lopen.

Ziet er leuk uit allemaal, wel zijn sommige stukken echt slecht qua bodem in het bos. Hopen dat er niet veel regen meer gaat vallen. Ik heb er in ieder geval al zin in.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:47

Luux, alvast heel veel succes Lachen