[WN] de WRAN ruiter op het NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

de WRAN ruiter op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 21:15

zo met het vooruitzicht op het FNW NK even een overpeinzing van mijn kant.

" ik ben bang dat de WRAN ruiter ondergesneeuwd gaat worden door NRHA en de DSBA ruiters "

Hoe denken anderen hierover?
Laatst bijgewerkt door Jos op 20-08-08 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Re: de WRAN ruiter op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:18

tja jos maar volgens mij gebeurd dat ook al jaren...

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:36

Ik denk dat je daar gelijk in hebt.Maar er zijn hier al meer topics over geweest. Persoonlijk vind ik dat een WRAN NK voor WRAN ruiters moet zijn, maar das een discusie op zich.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:39

Het is geen wran NK
Het is meer als dat alleen,veel meer.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 21:42

het is een FNW NK
met een DPHC NK , een DWRA NK en een WRAN NK
toch?
en als extra's NRHA DSBA FNW klasses
en een AQHA show
Laatst bijgewerkt door Jos op 20-08-08 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:55

Helemaal goed Cool

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:09

Jos, bedoel je dat de DSBA en NRHA ruiters de plaatsen gaan verdelen op het WRAN NK??

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:17

zou zo maar kunnen Johanna.
bij de reining is dit al een paar jaar zo

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:44

maar een heleboel ruiters die alleen reining rijden starten volgens mij zowel bij de WRAN als bij de DRHA, dus ik snap het probleem van 'ondersneeuwen' niet helemaal....

of bedoel je dit meer voor de allround ruiters die meerdere onderdelen starten op een NK?

of denk je dat door het uitschrijven van de extra NRHA klasse nu opeens de grotere namen die DRHA rijden nu ook ff de WRAN wedstrijd meepikken....? ik denk dat dit laatste wel meevalt, volgens mij geven de 'grote' reiningruiters niet zoveel om een WRAN titel Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:50

Imo kan je dit probleem oplossen door de voorronde´s af te schaffen en dat je op gewone wran wedstrijden punten moet halen voor het NK.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:06

rosanja schreef:
maar een heleboel ruiters die alleen reining rijden starten volgens mij zowel bij de WRAN als bij de DRHA, dus ik snap het probleem van 'ondersneeuwen' niet helemaal....

Ohh is dat zo? Ik denk niet dat er veel open en amateur NRHA ruiters ook wran starten door het jaar heen.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:16

Hmm mischien formuleer ik het niet goed, ik bedoel wel hetzelde te zeggen als jij Rob_H Knipoog

ik bedoelde te zeggen dat de volgens mij de meeste NK WRAN reining ruiters (L1/L2) ook wel NRHA starten (maar wrs in de rookie/green ass gras klasse)
andersom denk ik idd niet dat er veel NRHA ruiters zijn (uit de hogere klasse zeg maar zoals de open klasses) die een WRAN wedstrijd (willen) starten

conclusie: volgens mij is er daardoor geen sprake van ondersneeuwen omdat de groep ruiters die deel gaat nemen aan WRAN NK reining volgens mij niet veel verandert tov voorgaande jaren

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:21

Eigenlijk toch een beetje uhhhhh vreemd dan de L1 en L2 wran reining ruiters bij de NRHA GAG of Rookie ruiters zijn.
Maar ik denk dat je wat betreft het wran NK wel gelijk hebt.Maar als er een jackpot klasse is dat ligt het iets anders.(denk ik)

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:30

Ik heb het wel over een gemiddelde natuurlijk, er zijn wel degelijk een aantal uitzonderingen dus L1 ruiters die 'hoger' rijden bij de NRHA, bijv Jurgen Pouls, Evelien Geerlof, Bo Kasbergen
En een jackpot zal idd ook een ander verhaal opleveren

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:18

kijk even op de site van de swrn uitslagen NK 2007
http://www.swrn.info/
ik zie daar geen echte WRAN ruiter tussen staan.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:34

De wran wedstrijden die ik zelf gereden heb, hadden geen of 1 ruiter in de L1 reining die dan bij de L2 gevoegd wordt.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:05

Er is meer dan reining hoor Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:32

Wat is nu weer een "WRAN ruiter" Verward

Het is een FNW NK en als er ruiters van de WRAN ondergesneeuwd worden moeten ze beter worden. Een groot deel van het FNW NK zijn trouwens voor de WRAN voorrondes, dus dat ondersneeuwen valt wel mee denk ik.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:07

rom , dat is makkelijk gezegd, "dan moeten ze beter worden"
bij de WRAN wedstrijden starten er door het jaar heen veel gemiddelde paarden . waaronder ook haflingers allround paarden enz...
op de regionale wedstrijden presteren deze goed.
je gaat dus opgewekt naar het NK .
maar daar wordt je geconfronteerd met hele andere paarden en ruiters die eigenlijk wat prestatie betreft boven level 1 uitsteken , en die je op de regionale shows niet tegen komt.
bij de reining is dit al jaren zo.

nu de DSBA er bij gekomen is , zou je die verschuiving ook kunnen krijgen bij de pleasure.
de gewone WRAN ruiter(de ruiter die door het jaar heen wran wedstrijden start) krijgt het dan wel erg moeilijk ben ik bang

maar misschien valt het wel mee hoor.
begrijp me niet verkeerd dat ik het niet leuk vind dat er een hoger nivo komt, maar je kan je als L1 ruiter door het jaar heen niet meten met de hogere nivo L1 ruiters.
degradatie naar L2 zit er ook niet in , want op de regionale shows starten er maar weining L1 ruiters en word het soms samengevoegd met L2 , dus de kans dat je dan een prijs wint en punten haalt is groot.

vandaar mijn vraag, maar ik denk, gezien de reakties, dat het geliukkig allemaal wel mee gaat vallen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:53

Hoe kun je nu verwachten dat je met een gemiddeld paard wel bij de top kunt komen?

Ik ben wel voor een systeem dat je om een WRAN NK te mogen starten ook een x aantal punten moet hebben overigens, dit filtert de mensen die niet een wedstrijd starten door het jaar heen er wel uit. Ook vind ik samenvoegen van levels geen goed idee op een wedstrijd, maar dat moet nog kristaliseren denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:01

Misschien wordt het tijd dat er een show komt voor alle-rassen-behalve-de-amerikaanse met een eigen NK en dat er daarbuiten een show komt voor alle-rassen-samen (wat nu dus de WRAN is).

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:06

DubbelDun schreef:
Misschien wordt het tijd dat er een show komt voor alle-rassen-behalve-de-amerikaanse met een eigen NK en dat er daarbuiten een show komt voor alle-rassen-samen (wat nu dus de WRAN is).

Misschien wordt het tijd dat er 1 NK komt voor de beste ruiters?? Wat houdt een titel van nederlandskampioen nog in als je niet de beste bent??

Ik gun iedereen zijn titel, zijn lol en plezier, zijn topprestatie. Maar we moeten wel reeel blijven. Je ziet ook in de top dressuur/springsport bepaalde rassen wel en niet.. In andere sporten zie je ook dat mensen het beste materiaal gebruiken (wel eens een wielerwedstrijd gezien waaraan een opoe fiets mee doet?)

Op een Kampioenschap gaat het om de beste!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:22

Ik kan het alleen maar toejuichen dat ook niet-quarters meekunnen in de sport. Maar, buiten enkele uitzonderingen, zijn quarters nu eenmaal beter geschikt, zeker voor de reining. Als je dus meedoet aan bv diet NK weet je dat op voorhand.
Het is natuurlijk een ontzettend uitdaging om met een niet-quarter het vuur aan de schenen van de quarters te leggen. Knipoog

Voor de rest ga ik mee met romkabouter. Hoe kan je nu ooit iets winnen als men steeds levels gaat samenvoegen, er is wel een reden hé dat er verschillende niveau's zijn. Dat is alleen maar demotiverend voor de "mindere" klasse en mensen zullen afhaken. Zijn er maar 2 kandidaten, dan is dat zo maar.
Ik vind het eigenlijk maar logisch dat je door het jaar met wedstrijden x aantal punten moet behalen om dan aan een NK te mogen meedoen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:24

DubbelDun schreef:

Slecht idee, er winnen regelmatig niet QPA's dus dat is het probleem niet

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:25

mienmien schreef:
Misschien wordt het tijd dat er 1 NK komt voor de beste ruiters?? Wat houdt een titel van nederlandskampioen nog in als je niet de beste bent??

Ik gun iedereen zijn titel, zijn lol en plezier, zijn topprestatie. Maar we moeten wel reeel blijven. Je ziet ook in de top dressuur/springsport bepaalde rassen wel en niet.. In andere sporten zie je ook dat mensen het beste materiaal gebruiken (wel eens een wielerwedstrijd gezien waaraan een opoe fiets mee doet?)

Op een Kampioenschap gaat het om de beste!

jeetje, dat daar nou niet aan gedacht is! Tong uitsteken
maarja, blijft er wel een probleempje, de verenigingen moeten wel samen kunnen (en willen)werken aan één NK.
volgens mij is dat altijd al een probleem geweest.