Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
adnariM schreef:Ik heb de wintec pro dressuur, een echte aanrader.
Weinig gewicht, en je zit comfortabel. Zowel in de zomer
als in de winter. Ik heb wel een extra bontje onder m'n kont
tijdens de echte lange ritten.
Karin schreef:Ik hoor idd goede verhalen over Kieffers in de endurance.

louw01 schreef:Een dressuurzadel is mi. niet echt geschikt voor endurance. De zit is zo anders, wat men je ook wil vertellen. Ik heb nog nooit de dressuurploeg op een endurancezadel de wedstrijden zien rijden. En er zijn zat hele goede endurance zadels....

Only_Hellen schreef:Daan rijdt met een Massimo dressuur. Is ook een heel erg fijn zadel.
Lenneke_ schreef:Een dressuurzadel is nog het beste van de drie gewone engelse zadels (springzadels en vzh zadels zijn waardeloos qua drukverdeling)
CxX schreef:We hebben nu een afspraak voor vrijdag staan om zadels te passen. Ik ben nu van plan een dressuur zadel te nemen. Maar nog niks is zeker. Ben benieuwd.

Tieneke schreef:Karin schreef:Ik hoor idd goede verhalen over Kieffers in de endurance.
Ik denk dat dat is omdat ze zo zacht zijn. Ik had 0.0 zadelpijn na die rit, terwijl ik nog nooit zo lang op een paard had gezeten en ik heel erg snel overal pijn krijg. Dit is één van de enige zadels waar ik nooit pijn van krijg, ook in de rug. Bij andere zadels heb ik dat heel snel.
Had wel andere pijntjes achteraf, maar dat kwam door mijn val
Verder heb ik zelf met een Hulsebos Endurance gereden. Dat is een dressuurmodel met extra opties (wrongen, ringen aan de achterkant, kussentje boven de stijgbeugelgesp). Ik heb er zelf vier seizoenen heerlijk endurance mee gereden (t/m afstanden van 100 km). Mijn zusje reed er de dressuurproeven van haar SGW's mee. Helaas groeide mijn paard eruit (ik rijd nu met een Massimo Trail).