WK Maleisie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

WK Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 17:20

BRON: De Paardenkrant 14 augustus 2008

NOMINATIES MALEISIE WORDEN DUIDELIJK

Kootwijkerbroek - Endurancebondscoach Mechteld Gerding
heeft na het afgelopen weekend de nominaties voor het WK in
Maleisië duidelijk gekregen. Donna Oudshoorn was met Karrimh
na haar overwinning in Kopenhagen al geen discussie.Janet Lam en
Lisette van Druenen toonden in Kootwijkerbroek vormbehoud, terwijl Yvonne van der Velde met Joy Escobar in het Duitse Kreuth haar nominatie afdwong door een zesde plaats op de 160 km te behalen.Helaas voor Jeanne Linneweever werd haar Riki's Macho
Man daar op de nakeuring op onregelmatigheid afgekeurd.
Aan het viertal is de ervaren Anita Lamsma toegevoegd. Aan alle
internationale eisen is reeds voldaan, zodat Lamsma alleen nog vormbehoud moet tonen. Zij hoopt dit in september in Duitsland te doen.
Als alle paarden en ruiters dan fit weten te blijven kunnen zij half oktober op het vliegtuig naar Maleisië.

SamCo

Re: WK Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:59

Spannend!!!

En aldus jij op Karimh, Lisette op haar schimmel-paardje, Janet op de Akhal Teke, Yvonne op ? en Anita op ook vraagteken...

Zijn er dus vijf combinaties.
Wat enorm spannend en enorm leuk!
's Nachts rijden onder de lampjes (toch?).

Volgens mij is zoiets werkelijk een ervaring of a life-time!!!
Al rijd je maar tot aan de 1e vetgate... bij wijze van spreken Knipoog Het hele "circus" an sich is volgens mij echt kei- en keileuk.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 08:54

scoxxx schreef:
Spannend!!!

En aldus jij op Karimh, Lisette op haar schimmel-paardje, Janet op de Akhal Teke, Yvonne op ? en Anita op ook vraagteken...

Zijn er dus vijf combinaties.
Wat enorm spannend en enorm leuk!
's Nachts rijden onder de lampjes (toch?).

Volgens mij is zoiets werkelijk een ervaring of a life-time!!!
Al rijd je maar tot aan de 1e vetgate... bij wijze van spreken Knipoog Het hele "circus" an sich is volgens mij echt kei- en keileuk.

Lisette of Escapade II (Barek), Janet op Burgainvillia, Yvonne of Escabar (?) en Anite op Layla..

En inderdaad, al liggen we er op de 1e vet-gate uit:" so what" Clown Hebben we inderdaad het hele "circus" meegemaakt.. Zijn we er toch maar geweest Knipoog Mijn paard moet met het vliegtuig mee Sigaar Zo bizar allemaal Koe We hebben er zo ontzettend veel zin in Haha!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:45

Lijkt me idd erg tof om allemaal mee te maken, wens jullie dan nu alvast veel succes en veel plezier

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 16:12

fannetje schreef:
Lijkt me idd erg tof om allemaal mee te maken, wens jullie dan nu alvast veel succes en veel plezier

tanx.. Haha! plezier zullen we zeker maken, want het meegaan is gewoon al super Knipoog

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:39

Hihi... Donna als een soortje Anky... in VerWegistan. Tong uitsteken In Azie.
Ik gun het jullie allemaal van harte.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:25

Echt superleuk voor je Donna, dat je meegaat! Spannend!! Hyper!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:29

Paard van Yvonne heet Joy Escobar, paard van Anita heet Layla ara Francina. Ja

Gaaf dat Nederland vijf gekwalificeerde combinaties heeft! Maleisië komt nu wel heel dichtbij! Lachen

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 18:16

ja het komt zeker dichterbij.. nu alleen nog op de handtekeningen wachten van de topsportcommissie Bloos en dan................................ Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:02

Zeker gaaf, al zou je alleen al meekunnen om te groomen is dat al een hele eer!
Heel veel succes!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:39

Alleen de nominatie is al geweldig
Wat spannend voor je om nou nog te moeten
wachten tot het eindelijk zover is ...

super gaaf.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:20

Gefeliciteerd Donna, Super gaaf.

Weet nog dat ik je eerste klasse IV in zelhem vaak tegenkwam, omdat je toen met Barbara reed, die ik groomde. Echt gaaf dat je nu hier staat. Succes alvast.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:25

Prinnie schreef:
Gefeliciteerd Donna, Super gaaf.

Weet nog dat ik je eerste klasse IV in zelhem vaak tegenkwam, omdat je toen met Barbara reed, die ik groomde. Echt gaaf dat je nu hier staat. Succes alvast.

Barbara kwam vandaag ook een paar keer ter sprake in een interview voor Bit Magazine, het blijft toch raar hoor Huilen

Maar we zijn al super trots en blij met de goede resultaten van de afgelopen jaren en inderdaad met de nominatie al.. Vooral met het behaalde succes in Denemarken.. CEI*** 160km winnen en dan ook nog eens de Best Condition Haha!

En nu mogen we er hoogst waarschijnlijk naar toe Bloos helemaal te gek, super en vooral waanzinnig Cool

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:13

Super hoor Donna! (en de rest!)
En Barbara...ja, dat blijft moeilijk te verkroppen..

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:18

mazzeltje schreef:

in het interview ging het over hoe ben je aan de endurance gekomen/begonnen.. en tja.. dat heb ik echt wel via Barbara.. zo ook met haar onze 1e klasse IV (120km) gereden..

zo was het ook zo raar om op de Fasna te zijn zonder Joan..

maar goed, that's life.. weet ik ook wel.. maar toch komt het nu nog zo vaak ter sprake Bloos

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:13

Wat geweldig zeg! Super hoor! Van harte gefeliciteerd Donna en de anderen Haha! Moet idd een ervaring van ones in a lifetime zijn!

Wanneer komt het artikel in de Bit te staan Donna?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:58

AnneOmie schreef:
Wat geweldig zeg! Super hoor! Van harte gefeliciteerd Donna en de anderen Haha! Moet idd een ervaring van ones in a lifetime zijn!

Wanneer komt het artikel in de Bit te staan Donna?

we komen er 2x in te staan Bloos

geloof in de 1st volgende een klein stukje nav de overwinningen in Denemarken, onder het kopje "winnaars (oid)"

en de volgende iets later in het jaar (nrs ben ik kwijt sorry) en dat is een groot artikel met veel foto's. daar zijn we vorige 3,5u mee bezig geweest, lange fotoshoot dus Haha! en gisteren het interview ook bijna 3u Bloos heb natuurlijk zoveel te vertellen hihi. gelukkig vroeg ze ook naar Adami, want ze vond dat ik met hem ook veel goede resultaten had behaald (2x goud en 2x zilver op het EK Knipoog )

ben ook erg benieuwd naar de stukjes.. gelukkig stuurt me ook een extra exemplaar thuis (natuurlijk zijn we al jaren lid van het Bit) Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:09

Wat stoer joh Haha! Ik zal er naar uitkijken! Altijd leuk om endurance stukjes in de Bit te lezen! Lijkt me echt een hele leuke ervaring om jezelf zo in de Bit te zien staan Haha! Nogmaals van harte gefeliciteerd en maak er wat moois van in Maleisie!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:24

Karrimh schreef:
mazzeltje schreef:

in het interview ging het over hoe ben je aan de endurance gekomen/begonnen.. en tja.. dat heb ik echt wel via Barbara.. zo ook met haar onze 1e klasse IV (120km) gereden..

zo was het ook zo raar om op de Fasna te zijn zonder Joan..

maar goed, that's life.. weet ik ook wel.. maar toch komt het nu nog zo vaak ter sprake Bloos

Voor het groomen heb ik toen een presentje gekregen van haar, wat ik nog vaak gebruik op wedstrijden. Elke keer weer even slikken als ik dat zie. Gelukkig zijn het wel fijne herrineringen, voor jou ook denk ik.

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:42

Het is nu voor de 5 deelnemers en hun grooms een spannende tijd.

Er zal nog veel geregeld moeten worden.

Allen wordt een fantastische happening in Maleisië toegewenst.

Opnieuw een stimulans voor de ENDURANCE SPORT in Nederland.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:23

Citaat:
Voor het groomen heb ik toen een presentje gekregen van haar, wat ik nog vaak gebruik op wedstrijden. Elke keer weer even slikken als ik dat zie. Gelukkig zijn het wel fijne herrineringen, voor jou ook denk ik.

ben benieuwd wat je gekregen hebt, het enige wat ik toen kreeg was een emmer met water over me heen haha.. werd gelijk gedoopt haha Clown

we vertrekken gewoon al (als alles gewoon doorgaat) over 7 weken al Cool heb gisteren mijn prikken al gehaald, damm die doen zeer Boos! maar alles voor Maleisie Knipoog

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:53

Ik kreeg een verzorgingstasje met fot van Jahil en inhoud, zoals dazenspray, waterdichtehoesjes en dat soort dingen. Later bij een andere keer groomen nog een mooi endurance boek gehad. (of was het nou andersom).

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:48

Prinnie schreef:
Ik kreeg een verzorgingstasje met fot van Jahil en inhoud, zoals dazenspray, waterdichtehoesjes en dat soort dingen. Later bij een andere keer groomen nog een mooi endurance boek gehad. (of was het nou andersom).

de volgorde maakt niet uit haha.. het gaat om het gebaar Haha!

Maleisie komt nu wel steeds enger dichtbij hoor Bloos gister weer met het kader er veel over gehad, veel handige tips van Jeanne gehad Knipoog en nu echt mega veel kriebels in mijn buik Bloos

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:20

BRON: KNHS

Definitieve selectie voor WK Endurance Maleisië bekend
18 september 2008

ERMELO (KNHS) – Bondscoach Mechteld Gerding (Bant) heeft haar selectie bekend gemaakt voor het WK Endurance dat van 6 – 9 november plaatsvindt in Terengganu (Maleisië). Vijf Nederlandse amazones reizen af naar Maleisië.

De selectie bestaat uit:

Lisette van Druenen (Ermelo) – Escapade II
Janet Lam (Heumen) - Bugainvillia
Anita Lamsma (Vriezenveen) – Layla ara Francina
Donna Oudshoorn (Nieuwpoort) - Karrimh
Yvonne van der Velde (Cherain) - Joy Escobar

Vier van deze vijf ruiters maken deel uit van het team. Wie dit zijn, mag bondscoach Gerding tot 1 uur na de voorkeuring bepalen. De vijfde ruiter rijdt individueel.

Donna Oudshoorn zegevierde dit jaar in Kopenhagen. Janet Lam en Lisette van Druenen toonden in Kootwijkerbroek vormbehoud, terwijl Yvonne van der Velde met Joy Escobar in het Duitse Kreuth haar nominatie afdwong door een zesde plaats op de 160 km te behalen. Anita Lamsma is de vijfde amazone die aan alle internationale eisen voldoet en toonde 6 september in het Duitse Oer-Erkenschwinck Duitsland vormbehoud door als tweede te eindigen op een wedstrijd over 108 km. Bovendien won ze de best condition prijs.

Als alle paarden en ruiters fit blijven, vertrekken zij half oktober met het vliegtuig naar Maleisië.
Het WK gaat op donderdag 6 november van start met de veterinaire keuring. Op vrijdagmiddag 7 november start de wedstrijd over 160 kilometer, om op zaterdag 8 november te eindigen. Er strijden meer dan twintig landen in de landenwedstrijd om de teammedailles. Daarnaast wordt er ook om de individuele medailles gereden.

Op zaterdag 8 november wordt de best condition award uitgereikt. Afsluitend vindt zondag 9 november de prijsuitreiking plaats.

Informatie over het WK kunt u vinden op www.eventuz.com

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 11:42

ok aardig wat date bekend nu.

de paarden vliegen op maandag 20 oktober en zullen dinsdag 21 op stal arriveren. mijn vader en ik vliegen zondag 19 oktober zodat we aanwezig zullen zijn als Karrimh arriveerd. ook zullen op 19 oktober vliegen, Lisette van Druenen & Gerhard Dokter, Eric Lamsma, groom van Yvonne v/d Velde en ik denk van het team van Janet Lam Janet de Waard.
de overige mensen en oa mijn groom Kimberley Borghuis (pas 16 jaar) zullen op woensdag 29 oktober vliegen.

de wedstrijd was natuurlijk al bekend.

op maandag 10 november zullen de meeste mensen weer terug vliegen waaronder mijn vader en Kimberley.

op zondag 16 november zullen de paarden terug vliegen en 1 groom/ruiter waaronder ik dus.

bij deze wil ik alvast de volgende mensen bedanken: OK dan! Afgod

Frits Roest (mijn partner) voor het doneren van mijn oranje hoofdstel, borstuig, martingaal en teugels
Sandra Girgis, masseur van Karrimh die de massages tot het WK doneerd
DaVinci College te Dordrecht voor het super meewerken en het steeds vrij geven van Kimberley Borghuis voor oa de persconferentie en het WK