[WN] western kleding voor alledag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

western kleding voor alledag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 08:48

hoi hoi,

Wil graag nog wat western spulletjes kopen, gewoon om tijdens les en vrijrijden te dragen.
Welke western shop heeft leuke spullen van vesten, truien, broeken leuke riemen enz. maar dus niet alleen maar showkleding.
Wie geeft mij een goede tip (tot max 1,5 uur rijden vanaf rotterdam)

Anoniem

Re: western kleding voor alledag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:25

Arthur heeft leuke kleding, dat is in Vorstenbosch bij Veghel. Van het weekend nog daar geweest en erg leuke kleding gezien, ook om buiten het rijden om te gebruiken. Aan zijn site zie je in de rubriek kleding niet zoveel, in zijn winkel heeft hij een veel groter assortiment. Maar dit is de site www.westernstore.nl Lachen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:26

bij arthur ben ik inderdaad wel eens geweest en misschien ga ik daar ook wel langs maar meer tips blijven welkom

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:30

Als je niet per se de kleding in 't echt wilt zien en al weet welke maat je nodig hebt, is via internet bestellen misschien ook een optie. www.rods.com heeft een leuke collectie.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:33

leuke site, inderdaad leuke kleding te vinden, hoe is de service met verzenden enz. geregeld daar, waar vind je de verzendkosten? heb je zelf wel eens wat besteld en hoe liep dat?
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 13-08-08 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:40

Oef... Kijk even bij Arthur in de shop en zie deze:
Afbeelding

Krijg bijna zin in het koude weer! Haha! Ohja, dat is het al.... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:42

Equinecoach schreef:
Oef... Kijk even bij Arthur in de shop en zie deze:
Afbeelding

Krijg bijna zin in het koude weer! Haha! Ohja, dat is het al.... Tong uitsteken

Kun je nagaan als je in die winkel staat. Dan eist het echt een heleboel discipline hoor Bloos Ik stond er ook mee in mijn handen, maar had al een nieuw pad en nieuwe PC's dus dat was even genoeg Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-08 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:42

Er is heel veel workwear te koop via internet
Gewoon even googlen op western outdoor wear of western workwear
Zelf ben ik gek op carharrt !

Succes
Laat je even weten waar je geslaagd bent ?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:48

In Amsterdam heb je ook een gewone schoenenwinkel op de Dam met onzettend veel keuze aan boots van Loblan, Sendra etc. De echte showboots hé, niet de rijboots.

Ik heb enkele leuke hemdjes (in allerlei soorten en kleuren) die ik gewoon in de winkel heb gekocht bij bv Esprit, Vero Moda. En tja een jeans van Levis of Wrangel vind je ook overal.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:49

voorkeur is wel om te kunnen passen, maar als ik niet anders vind.... en weet dat de winkel netjes is met verzenden enzo, wie weet

ow en ik zoek dus juist geen showkleding of gewone kleding die je in de vero moda enz. vind.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:17

http://www.sheplers.com , met de huidige dollarkoers zeer aan trekkelijk, zelfs met invoerrechten etc. erbij. En ze hebben hele mooie ( en hele dure Knipoog ) laarzen. Passen kan dan dus niet Cool

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:19

kan iemand me wegwijs maken hoe het zit met de verzendkosten en hoe de ervaringen zijn? zowel voor rods als voor sheplers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:21

Bolieke schreef:
In Amsterdam heb je ook een gewone schoenenwinkel op de Dam met onzettend veel keuze aan boots van Loblan, Sendra etc. De echte showboots hé, niet de rijboots.

Weet je toevallig hoe die winkel heet? Ik ga binnenkort weer naar Amsterdam... Schijnheilig

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:28

@ RedPassion: ik zou het niet meer weten. Ik weet nog wel dat het in die grote winkelstraat (de Dam) was en dat het een hele grote schoenwinkel was. De boots staan al vooraan uitgestald, je kan er dus niet naast kijken.
Veel winkelgenot, zou ik zo zeggen Knipoog

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:38

mystery1980 schreef:
kan iemand me wegwijs maken hoe het zit met de verzendkosten en hoe de ervaringen zijn? zowel voor rods als voor sheplers

Bij Sheplers: verzendkosten krijg je vanzelf te zien op de site als je gaat bestellen, over het totaal bedrag moet je ca. 23% invoerrechten, inklaring en belasting betalen.
Wij hebben kort geleden een vrij grote bestelling geplaatst ( 2 paar laarzen, 3 broeken, 5 overhemden en een jas), die hadden we binnen een week thuis. In totaal ( dus met alle kosten) waren we ca. 400 euro kwijt.
Als er dingen niet op voorraad zijn wordt je daar per email van op de hoogte gesteld, je kan met credit card betalen en ze laten weten wanneer het pakket verstuurd wordt.
Zeer goede service!
Rods ken ik niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:43

Ik heb zowel bij Sheplers als bij Rods besteld en heb goede ervaring met ze. Bij Sheplers hanteren ze vaste prijzen voor verzenden, bij Rods ligt het aan de zwaarte van het pakket. De verzendkosten laten ze allebei van te voren weten. Bij Sheplers zie je dat bij het doen van je bestelling, bij Rods sturen ze je voor je bestelling definitief is een mail met opgave van de verzendkosten. Ze doen allebei niet moeilijk zolang je nog niets betaald en dus niets definitief besteld hebt.
Bij Sheplers hebben ze vooral laarzen en wat jeans en minder andere kleding, Rods heeft meer keuze.
Bij allebei was de bestelling binnen een week binnen. Zeker met de lage dollarkoers een aanrader. Overigens betaal je wel nog apart invoerbelasting, te voldoen bij aflevering, maar dan nog zijn de prijzen beste leuk.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:10

hmm creditcard en vooruitbetalen ben ik nogal voorzichtig mee, kun je niet gewoon bij aflevering betalen? En wat doen jullie als iets niet past?

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:13

Bij dat soort gerenomeerde winkel kan je echt wel met CC betalen en ruilen is geen probleem
Sheplers is een grote naam en Carharrt ook !
Wat ook mooi spul heeft is OS western wear
Daar heb ik al eens besteld en is allemaal keurig gegaan .

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:25

Heb ook zowel bij Rods als bij Sheplers besteld, maar het via kennissen in Amerika laten versturen. Had er dus gelukkig geen extra kosten over.

Als je gewoon via hun site besteld heb je dus wel douanekosten, maar zelfs dan is het wel goedkoper dan dat je het hier in Nederland zou gaan kopen. Als je het uberhaupt al kan vinden.

Bij rods en sheplers kun je rustig je cc gebruiken, ze hebben beveiligde sites en goede service. Verder kun je ebay.com proberen. Koop daar meestal mijn Ariat laarzen/schoenen/chaps.

Net gister een pakketje gekregen met allemaal leuke kleren! Ben zelf verzot van Roper... Knipoog Besteld bij Sheplers die nu veel dingen in de uitverkoop heeft!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:10

Ik ben onwijs fan van Old Sorrel/Ranch Girl kleding. Bestel ook direct van de site af en dat gaat goed en snel. Perfecte service.
Op stal bij ons zei iemand, n dressuurfanaat, "goh die kleding is wel kleurrijk he'? Yep die is zeker kleurrijk enne....niet zo (sorry)
stijfjes als de Engelse kleding Tong uitsteken .

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:23

Ik weet nog wel een webwinkel waar heel wat leuke shirts etc staan in o.a. rose, lichtblauw, turqoise etc maar ik mag hier helaas de link niet plaatsen Lachen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:24

hey leuk te weten dat dat ook goed gaat, old sorrel en ranch girl vind ik ook leuk.
kan dalijk weer niet kiezen haha

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:11

Ja gaat echt goed, heb gister nog een zwarte bodywarmer besteld en je moet wel eerst vooruit betalen en als ze t hebben komt t direct naar je toe. Je hebt alleen wel 8 euro verzendkosten maarja als ik naar Arthur moet ben ik t al lang aan de brandstof kwijt. Voordeel ze hebben alles wat je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:06

Bolieke schreef:
@ RedPassion: ik zou het niet meer weten. Ik weet nog wel dat het in die grote winkelstraat (de Dam) was en dat het een hele grote schoenwinkel was. De boots staan al vooraan uitgestald, je kan er dus niet naast kijken.
Veel winkelgenot, zou ik zo zeggen Knipoog

Okee, dan vind ik het vast wel. Ik ben benieuwd! Haha!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:10