Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lenneke_ schreef:Anouar wil altijd in galop en niet omdat hij lekker wil racen, dus dat is fijner voor hem.
In galop zijn ze er sneller doorheen en maken ze grote sprongen waardoor de benen minder vaak in het zware zand komen.
Heuvel doe ik op wedstrijd ook in galop, dan springen ze ertegen op wat minder vermoeiend is. Thuis doe ik in stap of een rustige draf om die achterhand te trainen.
(vol gaaaaas!!) Lenneke_ schreef:Hartslag van Anouar blijft lager in galop dan in draf door het zware zand. Dus conditioneel lijkt me draf niet perse beter.
Jet schreef:Ik heb juist begrepen dat zwaar mul zand beter in draf gedaan kan worden dan in galop of stap. In stap duurt het wel even voordat je er doorheen bent, waardoor het erg zwaar is voor een paard. In galop heb je toch steeds een moment dat het paard op 1 been in het zand staat en dat vergroot de kans op peesblessures voor zover ik weet. Dus ik neem ze voor zover het me lukt in een vlotte draf.

Jet schreef:Ik heb juist begrepen dat zwaar mul zand beter in draf gedaan kan worden dan in galop of stap. In stap duurt het wel even voordat je er doorheen bent, waardoor het erg zwaar is voor een paard. In galop heb je toch steeds een moment dat het paard op 1 been in het zand staat en dat vergroot de kans op peesblessures voor zover ik weet. Dus ik neem ze voor zover het me lukt in een vlotte draf.
)
), alles is hard en dat vinden onze paarden ook heel prettig. Dus voor onze paarden is het zwoegen in mul zand, en ik ben huiverig voor overbelasting van de pezen. Als het een kort stukje is probeer ik gewoon het ritme en tempo in draf vast te houden, bij langere stukken ga ik stappen of zelfs ernaast lopen.
Verzuring wil je absoluut niet natuurlijk, op zo'n stuk.
) doen en zo de vertraging inhalen.
Ook dat is iets wat je paard moet leren natuurlijk, op een handige en snelle manier afdalen. Citaat:Ps. Donna.... heel erg gefeliciteert met je nominatie![]()
we duimen voor jullie !![]()
check t kopje WK Maleisie