Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Troelaatje schreef:ik rijd thuis meestal met een vliegendeken. is niet helemaal ideaal, maar er zijn op dit moment zo verschrikkelijk veel dazen hier dat inspuiten weinig meer helpt. ik wil toch rijden dus pak ik mn fjordenbeest helemaal in....

HHenny schreef:ik gebruik adhoc,is nieuw.werkt prima
spatter schreef:zoiets heb ik ook, endure, werkt ook op die manier
maar ik was mijn paard af na het rijden en dan kun je aan de gang blijven
pinkyhorse schreef:Troelaatje schreef:ik rijd thuis meestal met een vliegendeken. is niet helemaal ideaal, maar er zijn op dit moment zo verschrikkelijk veel dazen hier dat inspuiten weinig meer helpt. ik wil toch rijden dus pak ik mn fjordenbeest helemaal in....
ik heb ook verschrikkelijke last van dazen, net als mijn paardje..
Het is een ware plaag voor ons, ik kan gewoon niet meer deftig rijden zonder een daas dood te kloppen.
En dan heb je nog die dazenplagen! Wanneer je 30 dazen rond je vliegen hebt, kun je ze moeilijk dood slaan he..:s
En inspuiten werkt bijna niet...
Maar je zegt dat je gebruikt maakt van een vliegendeken,,
dat lijkt mij een goede oplossing, maar heb je dan geen last van dazen die onder het deken kruipen?
Want ze zitten op de buik, en kruipen dan verder en zitten bijgevolg onder het deken.
Dan kunnen ze dus niet meer weg, en beginnen de paarden hysterisch te doen want die daas kan niet weg!:s
Althans, dat is het geval bij veel van mijn vriendinnen.
Heb jij daar dan geen last van?
anneliesdj schreef:Zoals ik zei; veerust.
Werkt alleen niet meer als het regent maar dan heb je ook geen last van dazen natuurlijk.

elexis schreef:en hoe beschermen jullie jezelf??