[WN] kadans in zijn western pakje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

kadans in zijn western pakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:32

Afbeelding
op dit draakje paste een vzh zadel en een dressuur zadel niet goed, nu heb ik een western outfit voor hem gekocht en het bevalt super..
Afbeelding
hij vind zichzelf echt de man Bloos
Afbeelding
ik vind hem ook wel knap hoor!
Afbeelding
wat vinden jullie van zijn nieuwe pakje Clown ??
en nog een foto van me maat en ik samen
Afbeelding

Violaaa

Re: kadans in zijn western pakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:43

Ziet er leuk uit, paars staat hem goed Haha! !

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:44

Staat hem heel goed, hoor!! Lekkere stoere Alpenquarter... Haha! Knipoog

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:22

jaaa daar hebben we hem nu ook op bokt! Echt gave haf! die krullen zijn om te smullen haha
Ik denk dat het goed is dat je voor een roundskirt bent gegaan, met zo'n korte ponyrug. (ik heb ook een roundskirt op mijn fjord)
Wel zou ik kijken of de pad niet te groot is. achter steekt het te ver over. In de flanken. Misschien kan de pad nog wat naar voren? dat kan ik door de manen niet goed zien.
Anders zou ik een roundskirt pad kopen die passen bij het zadel en zijn ook korter.
Succes ermee!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:24

Wat een mooi zadel, waar heb je die vandaan? Ziet er gaaf uit hoor, zo in zijn western outfit Lachen

Mara_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:13

mooi mooi Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:33

Staat hem goed zo te zien!Nu jij nog een hoed op, laarzen aan wegrijden Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:50

Door wie heb je dit zadel aan laten meten? Op grond van de foto's zoals ik het nu zie, krijg ik de indruk dat het zadel te ver naar voren kantelt en lijkt de pad ook wat aan de dunne kant.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:00

Ik kan niet anders als Cassidy's bericht onderschrijven. De pad is zoals hij nu ligt te lang voor het paard en het zadel is ook aan de lange kant.
Het ligt érg op de schoft, ik zie iig geen ruimte tussen schoft en zadel.

Nu kan een foto met pad erg vertekenen, ik zou dus graag een foto zonder pad zien Lachen

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 11:25

ik heb het zadel gekocht in vorstenbosch bij die grote westernzaak.
er zit wel degelijk ruimte tussen de schoft en de boom, maar is inderdaad niet te zien zo!
vinden jullie het zadel op zich ook te lang? de pad klopt, is wat te lang, maar ik dacht dat hij hier geen last van had Clown Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:36

Ben je met je paard daar naartoe geweest of heb je dit zadel zo meegekregen? Is Arthur erbij geweest met passen?

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 12:15

nee hij is er niet bijgeweest, ik had foto,s bij en hij zei dat dit zadel goed moest liggen..
ik zelf heb altijd engels gereden dus ik zie het ook niet als het zadel een klein beetje verkeerd ligt!
een kennis die zelf gespelialiseerd is in western komt nog kijken hoe het ligt, maar daar ben ik nog even op aanhet wachten Knipoog ik ben ook nog niet volop aan het rijden met dit zadel. dus veel kwaad kan het niet, afentoe rustig stapritje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:22

Ik zou er helemaal niet meer mee rijden en teruggaan naar Arthur voor een ander zadel. Je kunt je paard meenemen, dan weet je zeker dat het past, en je kunt ook vragen of Arthur aan huis komt als je geen vervoer hebt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:31

Zeker niet mee gaan rijden, ook niet eventjes. De pad is in ieder geval veel te lang, en het lijkt alsof het zadel dat ook is. Maar dat is erg lastig te zien op deze foto's.
Kan je niet een foto plaatsen van opzij, met en zonder pad? Dan is het wat duidelijker te zien.

Als je Arthur belt is er zeker wat te regelen. Misschien kan je hem een foto mailen, geeft hem ook een idee wat er anders zou moeten.
Het beste kan je een zadel echt laten passen door iemand die er verstand van heeft, dus vraag wanneer hij kan of in de buurt is. Met een slecht passend zadel kunnen de kosten voor DA en oshteopaathe veel hoger oplopen dan een zadelpas sessie!

Leuk paardje Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:34

Ik zou ook niet met het zadel gaan rijden. Niet alleen om het paard niet, maar zeker ook niet omdat je nu rijsporen gaat krijgen en Arthur het zadel niet meer zondermeer terug zal nemen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:21

unicumW schreef:
nee hij is er niet bijgeweest, ik had foto,s bij en hij zei dat dit zadel goed moest liggen..
ik zelf heb altijd engels gereden dus ik zie het ook niet als het zadel een klein beetje verkeerd ligt!
een kennis die zelf gespelialiseerd is in western komt nog kijken hoe het ligt, maar daar ben ik nog even op aanhet wachten Knipoog ik ben ook nog niet volop aan het rijden met dit zadel. dus veel kwaad kan het niet, afentoe rustig stapritje

Wat een domme man is dat dan dat hij een zadel mee geeft op indicatie van een foto,.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:34

MSQuincyTE schreef:
Wat een domme man is dat dan dat hij een zadel mee geeft op indicatie van een foto,.

Tja, zo werken sommige zadelpassers/ verkopers nou eenmaal Duivel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:38

Toen ik Arthur heb laten komen voor een zadel voor mijn jongere merrie, heb ik hem wel eerste een foto gestuurd zodat hij in kon schatten wat hij mee moest nemen. Hij had er 13 mee, maar het eerste zadel wat hij pakte was meteen goed.

Nu is zadelpassen hier op bokt een heet hangijzer, dus wat ik nu ga zeggen zal wel de nodige opmerkingen opleveren: niet iedereen hoeft met spin te werken, en ook niet ieder paard heeft een op maat gemaakt zadel nodig. En ook een - wat MSQuincyTE als "domme man" bestempeld, die op grond van een foto een zadel meeneemt, kan daar gerust goed mee zitten. In dit geval helaas niet. Dus terug naar Arthur, niet mee rijden, neem je paard mee of laat hem langskomen.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:40

Ik heb geen verstand van western,
maar ik denk dat dit zadel te groot voor hem is..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:45

Cassidy schreef:
Toen ik Arthur heb laten komen voor een zadel voor mijn jongere merrie, heb ik hem wel eerste een foto gestuurd zodat hij in kon schatten wat hij mee moest nemen. Hij had er 13 mee, maar het eerste zadel wat hij pakte was meteen goed.

Nu is zadelpassen hier op bokt een heet hangijzer, dus wat ik nu ga zeggen zal wel de nodige opmerkingen opleveren: niet iedereen hoeft met spin te werken, en ook niet ieder paard heeft een op maat gemaakt zadel nodig. En ook een - wat MSQuincyTE als "domme man" bestempeld, die op grond van een foto een zadel meeneemt, kan daar gerust goed mee zitten. In dit geval helaas niet. Dus terug naar Arthur, niet mee rijden, neem je paard mee of laat hem langskomen.

Meningen verschillen inderdaad, maar alle zadels die ik via Arthur voor mijn paard gekocht heb, bleken dus niet te passen. Hij heeft het paard ook gezien en de zadels gepast. Moet ik er wel bij zeggen dat het paard in kwestie een zeer afwijkende rug heeft dus uiteindelijk ben ik met hem wel bij een custom-made uitgekomen. Mijn paint heeft een veel "makkelijkere" rug en daar is veel sneller iets pas op te vinden.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:47

ElCid schreef:
MSQuincyTE schreef:

Tja, zo werken sommige zadelpassers/ verkopers nou eenmaal Duivel

Helaas wel ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:59

Dom? Verward
Volgens mij verdiend die vent bakken met geld me zijn manier van werken! Sigaar

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:10

nou ik heb van veel mensen goede verhalen over die ma gehoord, en ook dat hj zo kan zien wat voor zadel erop past!
maar ik wacht even met arthuer bellen totdat mijn kennis geweest is, kijken wat die van het zadel vind

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:15

Dus als je "kennis" vindt dat het goed past, ga je er gewoon mee rijden, ondanks alles wat wij hier nu hebben aangekaart?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:22

Wranglerbutt schreef:
Dom? Verward
Volgens mij verdiend die vent bakken met geld me zijn manier van werken! Sigaar

Het is maar hoe je het bekijkt! Bloos