[SGW] cross training voor beginners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

cross training voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:43

Nou zoals de titel het al zegt,

Hoe zit het met cross training voor beginnners en dan zowel ruiter als paard?

Ik snap dat je enige ervaring in het springen moet hebben om met een cross training moet beginnen,
Ik snap ook dat je niet gelijk de grootste boomstammen e.d moet springen.
Maar hoe word zo'n beginnersles opgebouwd?

Ik wil zelf heel graag SGW gaan rijden, het dressuur gedeelte en springgedeelte zit wel goed, maar ik heb nog nooit een cross gereden en wil natuurlijk wel ervaringen (Les) opdoen voordat ik me in het wedstrijdgebeuren stort.
weet iemand waar je in brabant (omg breda - tilburg) trainingen voor beginners kan volgen? bij ons in de buurt zit Max tuitelaars maar daar betaal je 60 euro per uur voor een privé les.... dat is voor mij iets te veel van het goede.

alvast bedankt

I_Moondance

Re: cross training voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:45

Hee! Naar mijn weten is er niet zoveel te crossen in Brabant..
Ik volg dit ook even omdat ik ook op zoek ben Knipoog

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:46

In hoge mierde ligt in het bos wel een vast cross terrein, iedereen kan daar zo gebruik van maken, niet dat het heel erg goed onderhouden is, maar hier gebruik van maken zonder ervaring lijkt me niet zo'n goed plan haha Lachen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:48

Ik zou erg graag zo'n terrein in de omgeving van Epe / Emst weten, zodat ik daar een beetje kan oefenen. Weet iemand wat?

Reddevil_taz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:36

Bij ons op stal (omg. Breda) is nu iemand begonnen met eventing/cross training. Zij lest bij Rob Janssen, hier op bokt kom je zijn naam vaak tegen. Helaas is het zo dat je voor de verschillende trainingen een stuk moet rijden, want ze vinden niet allemaal op hetzelfde terrein plaats.

Voor de rest heb je in Hulten volgens mij ook een terrein waar je tegen betaling kunt trainen, maar ik weet niet hoe de trainer en het terrein heet.
Dan heb je ook nog Jan van Beek uit Rijsbergen. Volgens mij heeft hij geen eigen terrein, maar maakt hij gebruik van het terrein net over de grens in Belgie, De Mosten. Dit is niet zo ver en je kunt Jan van Beek vragen om jou daar te trainen.
Bovendien kun je ook zelf gebruik maken van het terrein, en er liggen ook hele lage hindernissen/boomstammetjes. Als je al springtraining hebt (gehad), kun je die van 30 cm toch wel springen toch?

Voor dat ik een aantal bokkers over me heen krijg:
Natuurlijk pleit ik voor training, vooral niet zomaar wat gaan springen maar ik vind dat je best voor de lol in De Mosten een bosrit kan maken en ook een boomstammetje (30/40 cm) kan springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:51

Rob Jansen heeft een eigen terrein in Hernen (bij Nijmegen) waar echt meer dan genoeg variatie in crosshindernissen is gemaakt. Je kunt hem gewoon bellen en een afspraak maken om een crossles af te spreken. Kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dat kun je altijd vragen.

Rob traint ook op diverse andere terreinen. Dit zijn de reguliere trainingen waar je je voor op kunt geven bij Lielle hier op bokt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:20

Je zou ook eens Piet Potten kunnen proberen. Die geeft trainingen in Hooge Mierde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:40

bedoel jij niet piet aarts? piet potten (voornaam is anders) deed de trainingen voor rob, wat ik nu doe.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:57

even opgezocht, hij heet wel piet potten, maar ik denk nog steeds dat jij piet aarts bedoelt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:12

Nee, ik bedoel Piet Potten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:13

voor zover ik weet geeft die geen trainingen en zeker niet in HM.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:15

Ik ken een paar mensen die bij hem gelest hebben in HM, vandaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:22

vreemd Verward

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:03

ik hou dit topic even in de gaten - ik zou zelf graag een keer een crossles willen volgen of een oefencross rijden (omgeving prinsenbeek-breda-etten-leur) Ik heb vorig jaar de oefencross in etten-leur gereden en dat was wel ontzettend gaaf! Sindsdien heb ik het springtechnische iets meer op peil gehouden, maar geen oefencross in deze omgeving meer gevonden..

wat is dat in hulten precies? en niet te vergeten: hoe duur is het Lachen ?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:58

HannahFrouk schreef:
Ik zou erg graag zo'n terrein in de omgeving van Epe / Emst weten, zodat ik daar een beetje kan oefenen. Weet iemand wat?

In onze omgeving zijn niet direct oefencross terreinen.
Dichtbij zijn:
Bussloo
Biddinghuizen, Gert & Alice Naber
Lelystad
Lunteren (mevr (R?)Oskam)
Ede, de Valouwe Wendela Schlimmer

Muv Bussloo, moet je overall wel betalen, maar kun je ook les krijgen. Ikzelf zit met enige regelmaat in Biddinghuizen.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:18

In Meer bevind zich inderdaad een crossterrein met hindernissen,
in Minderhout ook, het is wel zo dat er geen lessen worden georganiseerd, maar je je eigen lesgever moet meenemen. Haha!
Om te beginnen zal ik naar Meer gaan,
daar zijn meer hindernissen voor te beginnen, Knipoog
in Minderhout heb je er ook enkele maar er zijn ook meer hindernissen van hoger niveau. Knipoog

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:38

Oke, mag ik vragen waar dat Meer ergens ligt? Want ik woon dicht bij Eindhoven..
En hier in de omgeving is volgens mij echt niks !

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:21

In Panningen (vanuit Eindhoven zo'n half uurtje rijden) worden ook beginners trainingen gegeven, de kleintjes mag ik doen en er zijn ook groepen die van Rob Janssen of Fried v Stiphout leskrijgen Bloos

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:42

Ik zoek hetzelfde als de TS, maar dan in Zuid-Holland. Welke trainingslocaties zouden jullie in de omgeving van Rotterdam/Den Haag aanraden?

Volgend jaar wil ik wel met de trainingen van Zuid-Holland west (zo heet dat toch?) mee gaan doen, maar ik zit even nog met het detail dat ik dan wel een eigen auto moet kopen die m'n trailer mag trekken, want steeds die van m'n vader lenen is niet te doen Clown

Plus dat ik niet zo thuis ben in dit wereldje, dus misschien niet onverstandig om deze zomer al eens te kijken hoe het bevalt Vork want we hebben alleen in ermelo een cross-training gereden, dat beviel ons wel erg goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:14

Jav; dan moet je MissJumpy eens een PB sturen. Die woont meer bij jou in de buurt.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:24

Reddevil_taz schreef:
Bij ons op stal (omg. Breda) is nu iemand begonnen met eventing/cross training. Zij lest bij Rob Janssen, hier op bokt kom je zijn naam vaak tegen.

Hm, ben eigenlijk wel benieuwd wie dat dat is, want ik ken eigenlijk niemand in de buurt van Breda die bij Rob lest en ook les geeft....?

Jan van Beek is een aanrader. Is het trouwens echt zo dat je bij Max 60 euro per uur kwijt bent? Dat geloof ik haast niet...

Edit: quote gerepareerd..
Laatst bijgewerkt door Miriam op 09-07-08 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:31

Ik kan het me ook bijna niet voorstellen. De terreinkosten zijn ook maar 10 euro.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:33

crossmonster weet vast ook wel wat te vinden hier in brabant Knipoog pb haar even anders

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:36

Javayo schreef:
Ik zoek hetzelfde als de TS, maar dan in Zuid-Holland. Welke trainingslocaties zouden jullie in de omgeving van Rotterdam/Den Haag aanraden?

Volgend jaar wil ik wel met de trainingen van Zuid-Holland west (zo heet dat toch?) mee gaan doen, maar ik zit even nog met het detail dat ik dan wel een eigen auto moet kopen die m'n trailer mag trekken, want steeds die van m'n vader lenen is niet te doen Clown

Plus dat ik niet zo thuis ben in dit wereldje, dus misschien niet onverstandig om deze zomer al eens te kijken hoe het bevalt Vork want we hebben alleen in ermelo een cross-training gereden, dat beviel ons wel erg goed.

Een van de trainers van de cursus die jij volgend jaar wil volgen geeft zelf ook wel eens losse trainingen in Moordrecht. Daar zit een heel mooi beginnersterrein, vlak bij Rotterdam!

Hij heet Michiel Brons, zijn gegevens kan je vinden op www-sgw-eventing.nl bij informatie, adressen. Ik zou hem gewoon eens bellen, is een enthousiaste kerel en wie weet kan je een keer bij 1 van zijn lessen aansluiten!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:39

[/quote]
In onze omgeving zijn niet direct oefencross terreinen.
Dichtbij zijn:
Bussloo
Biddinghuizen, Gert & Alice Naber
Lelystad
Lunteren (mevr (R?)Oskam)
Ede, de Valouwe Wendela Schlimmer

Muv Bussloo, moet je overall wel betalen, maar kun je ook les krijgen. Ikzelf zit met enige regelmaat in Biddinghuizen.[/quote]

Ik kom zelf uit Almere en deze liggen voor mij dus nog wel dichtbij, is daar een website van met info van data en kosten?