[WN] Hoe laat begind die/dit/dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JAZZ4ff

Hoe laat begind die/dit/dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 06:42

Hoe laat begind die/dit/dat?
Veel voor komende vraag bij western evenementen topics.
Kunnen organisatoren niet gebruikmaken van http://www.startlijsten.nl/
Heb gemaild naar de web beheerder om bij disciplines 'Western Riding' op tenemen. Cool
Frans

Anoniem

Re: Hoe laat begind die/dit/dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:37

Tja, sommige organisatoren maken het wel bekend van te voren en anderen niet.
Ideaal is het als het bekend is, maar ik snap ook goed dat ze het niet van te voren bekend maken doordat je dan mensen krijgt die gaan zeuren als het schema anders is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:30

Je moet gewoon zorgen dat je overal op tijd bent, dat is mijn mening

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:26

Als er nu net als bij de dressuursport niet meer bijgeschreven kon worden (dus vol=vol) en dat ver van tevoren aangegeven wordt, kan er ook ver van tevoren gepland worden hoe laat bepaalde onderdelen gaan beginnen.
Met dat verschil dat de gemiddelde tijd voor een trailparcours gewoon niet te plannen valt. En als je heel ruim plant, het publiek naar een lege bak staat te kijken.

Goed plannen is idd een kunst.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:09

proberen altijd iets te vroeg aan wezig te zijn scheelt een hoop stres haha

slipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:30

paris20 schreef:
proberen altijd iets te vroeg aan wezig te zijn scheelt een hoop stres haha

Dat lijkt mij handig Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:32

Is alleen heel vervelend voor het paard als je denkt dat je op 14.00 uur moet starten, om 13.30 op je paard zit omdat er gezegd wordt dat men goed op schema ligt, en de klasse uiteindelijk om 20.00 uur pas begint.

De meeste wedstrijden worden in de inrijring al gewonnen (of verloren). En voor de ruiter is het ook niet fijn dat je in principe de hele dag vrij moet houden omdat er niet knap gepland kan worden (die dag ben je toch al kwijt omdat voor heel veel mensen de wedstrijden niet naast de deur liggen).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:38

Cassidy schreef:
Is alleen heel vervelend voor het paard als je denkt dat je op 14.00 uur moet starten, om 13.30 op je paard zit omdat er gezegd wordt dat men goed op schema ligt, en de klasse uiteindelijk om 20.00 uur pas begint.

De meeste wedstrijden worden in de inrijring al gewonnen (of verloren). En voor de ruiter is het ook niet fijn dat je in principe de hele dag vrij moet houden omdat er niet knap gepland kan worden (die dag ben je toch al kwijt omdat voor heel veel mensen de wedstrijden niet naast de deur liggen).

Helemaal mee eens! Ben dan wel beginner, die klasse is altijd (tot nu toe) begin van de dag, dus met zulke extreme uitlooptijden heb ik nog niet te maken gehad, maar ben inderdaad al keer na 3 uur in het zadel, voortijdig naar huis gegaan en niet meer alle onderdelen gestart omdat het voor mijn jonge paardje gewoon te lang ging duren (afzadelen en in de trailer zetten was geen optie). En er waren nog wat andere omstandigheden, maar dit was er één van.

Tuurlijk is Trail moeilijk in te schatten, maar daar kan toch wel wat op gevonden worden? Als je inderdaad een week van te voren een harde inschrijfdatum vastlegt, kun je een aardige planning maken, lijkt me. Blijft een kunst, ik onderschat het niet, maar lijkt mij niet onmogelijk. Bijv. Trail voor de pauze plannen en dan afhankelijk van de duur is de pauze dus minstens een half uur tot max 1,5 uur? Dus een uur speling met de Trail? En als het dan dus snel gegaan is, kan het Trailparcour gebruikt worden voor een soort scholing dat mensen na de wedstrijd kunnen oefenen in de pauze? Ik noem maar even een zijstraat. Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:44

Maar voor de scholing heb je ook inschrijvingen. Sneu voor de mensen die zich hebben ingeschreven, geld hebben betaald en door tijdgebrek niet aan de beurt komen.
En een dag heeft maar een beperk aantal uren. Ik heb ook weleens gehoord van een wedstrijd waar ze 's nachts om 4 uur nog bezig waren...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:58

Ja, daar heb je ook gelijk in... Scheve mond Probeer mee te denken, maar zoals aan ieder idee zitten er haken en ogen aan, anders was het al wel zo gegaan, lijkt me...

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:35

Goooooooooo Frans!!!!!!! Ja Go jij! Go jij! Helemaal mee eens.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:30

Wij lossen het hele probleem redelijk makkelijk op.Als er geen box is voor ons paard dan gaan we niet.
Als wij rustig in de kantine kunnen wachten op een uitgelopen klasse dan mag ons paard ook rustig staan in een box.
verder is het heel simpel als een organisatie de boel totaal uit de hand laat lopen qua planning zijn wij er de eerste en laatste keer geweest.
Ik denk dat als meer mensen zo zouden denken organisaties echt wel gaan nadenken.

Ook mag ik zeggen dat een planning maken helemaal niet moeilijk is.En wie anders beweert weet niet waar het over gaat.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:18

Heb voor onze onderlinge wedstrijd met zo'n 120 starts een tijdschema gemaakt en op 3 minuten na, klopte dit helemaal dus in mijn optiek moet het toch redelijk te doen zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:38

Hoeveel bijschrijvingen hadden jullie op de dag zelf?

@Rob_H, planning maken is helemaal niet moeilijk. Je aan de planning houden zo te zien wel Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:53

Rob_H schreef:
Wij lossen het hele probleem redelijk makkelijk op.Als er geen box is voor ons paard dan gaan we niet.
Als wij rustig in de kantine kunnen wachten op een uitgelopen klasse dan mag ons paard ook rustig staan in een box.
verder is het heel simpel als een organisatie de boel totaal uit de hand laat lopen qua planning zijn wij er de eerste en laatste keer geweest.
Ik denk dat als meer mensen zo zouden denken organisaties echt wel gaan nadenken.

Ook mag ik zeggen dat een planning maken helemaal niet moeilijk is.En wie anders beweert weet niet waar het over gaat.

Dan zet je je paard toch in de trailer, dat is ook een box maar dan rijdend

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:57

Cassidy schreef:
Hoeveel bijschrijvingen hadden jullie op de dag zelf?

@Rob_H, planning maken is helemaal niet moeilijk. Je aan de planning houden zo te zien wel Tong uitsteken

je moet je ten eerste aan de sluitingsdatum hoeden en
je moet na insluiting ook geen bijschrijvingen accepteren!!
dit doen wij al jaren en dat gaat heel goed, nog geen wanklank gehoord

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:43

MSQuincyTE schreef:
Rob_H schreef:

Dan zet je je paard toch in de trailer, dat is ook een box maar dan rijdend

Dat is wel heeeel makkelijk gedacht. Die van mij kan je echt niet zomaar effe een uur op de trailer zetten. Een box daarentegen zou wel gaan. Het is alleen zo duur omdat iedere wedstrijd te doen. Zoals ik al eerder schreef, ik ben al een keer voortijdig weggegaan. Jammer, wel betaalt voor meerdere onderdelen, maar enkel 1 onderdeel kunnen starten. Was voor mij ook de eerste en laatste keer dat ik daar kwam. Ik ga niet dik een uur met de trailer rijden, 3 uur inrijden, betalen voor onderdelen, om dan met een afgedraaid paard een onderdeel te rijden wat dus helemaal niet lekker gaat. Vind ik zonde van m'n tijd en geld. Ik ben wel bezig met conditie opbouwen, maar inclusief het trailerrijden (wat ook al vermoeiend is voor menig paard) en dergelijke, duurt het al snel te lang.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:14

Duke dan moet je je paard dat leren, eten geven in de trailer wil ook heel goed, die van mij kan echt wel 1 uur lang op de trailer staan op een wedstrijd geen probleem, hooinet erbij en klaar

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:58

MSQuincyTE schreef:
Duke dan moet je je paard dat leren, eten geven in de trailer wil ook heel goed, die van mij kan echt wel 1 uur lang op de trailer staan op een wedstrijd geen probleem, hooinet erbij en klaar

Ja hoor, lekker paardvriendelijk MSQuincyTE!
Erg leuk voor een paard om een uur of 2 uur in een trailer te staan! Ziek
Ergens wist ik wel dat je met zo'n antwoord zou komen. Ben in elk geval blij dat ik jouw paard niet ben.

Een paard is een levend dier en geen gebruiksvoorwerp om punten mee te scoren op een wedstrijd.

Vwb boxen, mjah is wel makkelijk maar het zou nog makkelijker zijn wanneer de organisatie goed kijkt naar het aantal deelnemers per onderdeel en per deelnemer (zoals Trail) een tijd uittrekt.
Heel simpel, 10 deelnemers in Trail. 2 minuten per deelnemer. Dus 2 x 10 en dan de prijsuitreiking dus zeg maar 25 minuten om maar even een voorbeeldje te noemen.

Vaak als ik bel met een organisatie weten ze geen eens hoeveel deelnemers er per onderdeel mee doen..... Vind ik wel 'weird'.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:34

MSQuincyTE schreef:

Dat zeg je wel heel makkelijk hoor. Dit heb je niet zomaar effe geleerd voor een wedstrijd.

Ik ben er mee bezig, maar Rome is ook niet in een dag gebouwd. Ik kan dit alleen opbouwen door hem steeds iets langer op de trailer te laten staan voor ik hem ga uitladen. Ik ben al blij dat ik hem uberhaupt op de trailer krijg. Heeft ook met veel geduld en begeleiding een half jaar geduurd voor ik hem fatsoenlijk kon laden.

En om maar geen wedstrijden te gaan rijden voordat mijn paard een uur op de trailer kan staan, vind ik te ver gaan.

Bovendien... als de trailer in de brandende zon staat, zou ik daar geen enkel paard een uur in laten staan.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:31

Nou ik vind het niet normaal om een paard een uur in de trailer te laten staan, maar dat is mijn mening.

Wat ik altijd doe, met mooi weer, hoofdstel uit, halster om en ergens lekker laten grazen aan de hand. Dan maar een uur voor jan doedel naast je paard staan maar paard is dan happy. Happy paard, happy ik.
Met slecht weer, afhankelijk hoe lang het nog duurt, anders gewoon rechtsomkeert naar huus Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:38

Ik zet mijn paarden nooit in de trailer, maar erbuiten. Ik kan ze aan de achter of zijkant veilig vastbinden. Hang er een hooinet bij en ze vermaken zich best. Kunnen lekker om zich heen kijken. Ik ben meestal wel in de buurt of mijn man, ga niet rustig urenlang in de kantine/tribune zitten of zo.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:22

Ik vraag me af waar je die paarden kunt kopen.. die zo kant en klaar trailerproof zijn en die je er een halve dag op kunt zetten en dan eraf kunt plukken en met 10 minuten inrijden wordt je dagkampioen.. Zo eentje wil ik er ook wel. En dan ook ene goedkope die euro's schijt want anders kan ik de wedstrijden niet betalen, laat staan een trainer.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:41

dapperdier schreef:
Ik vraag me af waar je die paarden kunt kopen.. die zo kant en klaar trailerproof zijn en die je er een halve dag op kunt zetten en dan eraf kunt plukken en met 10 minuten inrijden wordt je dagkampioen.. Zo eentje wil ik er ook wel. En dan ook ene goedkope die euro's schijt want anders kan ik de wedstrijden niet betalen, laat staan een trainer.

Wie weet heeft MSQuincyTE er een voor je te koop Haha!
Die kan in elk geval no problemo kennelijk uren op de trailer staan.... of ie dan ook eurie's kakt...dat weet ik niet Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:40

Blunneke schreef:
Wie weet heeft MSQuincyTE er een voor je te koop Haha!
Die kan in elk geval no problemo kennelijk uren op de trailer staan.... of ie dan ook eurie's kakt...dat weet ik niet Clown

Ik zal als ik jou was je grote waffel eens houden miss perfect