[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:09

Ik ben heel erg benieuwd (als niet startende Huilen ) hoe het de mensen in Maarsbergen is vergaan...

Kom maar op met die verslagen Haha!

renskek

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:12

ik ben de eerste Haha!
We kwamen een beetje te laat op het terrein ondanks dat we om 5 uur op waren gestaan. De dressuur ging wel heel lekker.
Daarna ben ik nog een keer de cross gaan fietsen en ben ik erachter gekomen dat ik echt geen conditie heb Knipoog
Toen was het al tijd om me klaar te gaan maken voor het springen.
Met springen een fijn foutloos rondje gereden. De cross ging ook lekker! Ik zat zelf een beetje te prutsen op hindernis met greppeltje. Daardoor maakte Sunny een tussenpasje. Op het laatst lekker door gereden en ik kwam binnen de tijd binnen.
Blijkt dat ik gewoon eerste geworden ben Haha!
Kreupele Violin maakt het goed. Er zijn overal foto's van gemaakt en het hele been is gescand en dat ziet er toppie uit (gelukkig!!!)
Ze moet nog een tijdje rust en dan moet het weer helemaal goed komen~!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:14

Super Renske! Gefeliciteerd Lachen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:19

super Renske!!! Top!! Van harte gefeliciteerd met je eerste prijs.. Fijn van Violin!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:38

Renske: proficiat! Wanneer ging je voor het eerst Z?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:07

Super zeg Renske, gefeliciteerd!!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:12

Ik heb mijn tweede rondje M foutloos volbracht! Alleen had hij de dagen van te voren ook al wat last van zijn mond(hengstetand komt door) en kwam daardoor echt dramatisch in verzet tijden de dressuur. Springen ging nog wel. Dus we weten waar we aan moeten werken Knipoog

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:27

ik heb gelukkig na 2 moeizame crossen weer lekker gereden. Van de week hard geoefend op het springparcours.
Dressuur ging heerlijk, stond ook 1ste met 202 punten. Daarna gesprongen, dat is altijd maar de vraag hoe het gaat na 2x 5 balken te hebben gesprongen. Vandaag klopte gewoon alles, lekker rond gesprongen met 1 balkje.
De cross ging ook geweldig, pakte weer goed aan, paar seconden buiten de tijd. Resultaat: 1STE PLAATS Lachen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:31

gefeliciteerd Marloeske!! Top

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:33

Wat een mooie resultaten hier Lachen

Renske en Marloeske, gefeliciteerd met jullie prijs OK dan!

San, dat gaat lekker Lachen. Gefeliciteerd met je WP's.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:39

Renskek en Marloeske gefelcititeerd Go jij! Go jij! Marloeske, fijn dat het oefenen zn vruchten heeft afgeworpen!
_San_ ook fijn dat jij lekker gereden hebt, jammer van de verzet met de dressuur maar dat komt volgende keer vast weer goed, kijkend naar de oorzaak.
Ik hoop dat het bij mij morgen net zo goed gaat Tong uitsteken

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:56

Goede verhalen, gefeliciteerd allemaal met de prijzen en de punten! En @ _san_: tja, een beetje hengstentand is inderdaad hinderlijk maar zo te zien niet onoverkomelijk. Groeten Paul

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:59

Renske en Marloes, gefeliciteerd!! Echt helemaal super zeg!!!

@ san: ach voor de dressuur nog ff oefenen. Hoeveel punten had je dan?

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:00

Ben net terug! Echt heerlijk gereden.
Dressuur ging goed. Kon zijn spanning onder controle houden. Maar ik begon en had ik me springschoenen nog om Bloos Schaamde me echt dood! Maarja
177 viel beetje tegen had in de 180 gedacht maar goed wel een lekker gevoel.
Springen ging super! op de laaste hindernis een balkje. Dat was balen.
De cross ging super. Alles zonder probleem gesprongen. Hij deed alles zonder te twijfelen. We kwamen alleen te kort op die bak met water waar door hij door mijn gevoel hem flink aanraakte maar ging veder goed.
Wel iets te snel. Je kon merken dat hij het terrein kent. Hij had echt zo iets van kom maar op. Dit ken ik wel Tong uitsteken. Zelfs de sprongen die hij nog nooit gezien had.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:17

Super Renske !!

_San_ schreef:
Ik heb mijn tweede rondje M foutloos volbracht! Alleen had hij de dagen van te voren ook al wat last van zijn mond(hengstetand komt door) en kwam daardoor echt dramatisch in verzet tijden de dressuur. Springen ging nog wel. Dus we weten waar we aan moeten werken Knipoog

Geweldig ! Gefeliciteerd hoor, vond het echt pittig !!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:01

Mijn verslagje dan ook maar meteen.. Ben heel moe dus hou het een beetje kort.
Dressuur ging heel fijn, 2 plek. Met het springen zat ik een beetje te slapen in het lijntje van 3 naar 4, kreeg een dode afstand, deed niets en toen een stop. Helemaal mijn schuld dus. Heb ons allebei even goed wakker geschud en toen pakte hij verder super aan. Pakte onderweg nog wel twee balken mee omdat ik hem wel erg veel op druk reed. Geeft niets, daar kwamen we deze keer niet voor.
Cross ging moeizaam. Niet vanwege Ollie maar vanwege mijn rug en (onze) conditie. Heb staan prutsen bij de waterbak en dacht dat ik daar een weigering voor zou krijgen maar kreeg hem niet. (zal hem ook wel weer eens krijgen als ik hem niet verdien Clown ). Overal wel rechtdoor gegaan en Ollie deed zijn best voor twee (de schat Lovers ). Uiteindelijk dus foutloos en 9 seconden buiten de tijd. Had verder niet op de tijd gelet dus dat viel me erg mee. Heb nu wel echt het gevoel dat als we weer helemaal fit zijn dat we het M echt wel kunnen en dat is wel heel fijn.

Marloes nogmaals gefeliciteerd, echt super!! OK dan!
Renske: Gefeliciteerd! Jij wint echt veel de laatste tijd, knap zeg!!!

_San_ : Netjes gedaan zeg! En leuk je ook eens ontmoet te hebben! Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:10

Renske; dat hadden we eigenlijk ook wel gedacht. Nogmaals gefeliciteerd! OK dan!

Marloeske; ook gefeliciteerd!

Sanne; ik hoorde je al juichen op die hindernis voor de wal. Op de wal heb ik je nog aangemoedigd Haha!

Chartje; te snel? Voor het B lijkt me de tijd wat lastig te halen omdat er nergens stukken zitten waar je vaart kunt maken. Maar L en M gingen verder het bos in. Daar zul je veel tijd goed kunnen maken.
Volgende keer met stopwatch rijden Knipoog

Wollie; ik heb je gezien op de sprong na de waterbak. Dat zag er heel erg goed uit. Gefeliciteerd met je eerste winstpunten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 19:11

Nou knap hoor voor de eerste keer in de M Ja Ik doe het je niet na! Je kan echt trots zijn..

Wel erg jammer dat je zo'n last van je rug had!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:11

Renske, heb ik iets gemist mbt Violin? Mag ook via pb Knipoog

Vandaag dus ook met de merrie naar MB. Dressuur voelde fijn, punten waren iets minder. Ik geloof middenmoot. Springen werd het echt even noodweer. Merrie stond best te steigeren van de regen op der kop. Wel foutloos parcours.
Met cross lopen was ik niet echt gecharmeerd van de effen zwarte dakjes die ook nog in de hoogglans stonden. Voor een paard met bodemvrees is het dan extra lastig. Kreeg ook echt geen fijne sprong op 2 en 4. Bij 5 (greppel) gaf ik voor de zekerheid tikje bij en toen ging ze meteen af Dromen 1 galopsprong te vroeg. Met stijlbeoordeling had ik daar echt een 1 voor gekregen Clown Helaas waren we even stuurloos en klapte ik nog half tegen de boom ook. Volgende keer maar geen tik meegeven....

Cross wel foutloos uitgereden, doordat ik ook nog ergens te ver rechtdoor was gereden en dat gestunt bij 5 een 1/2 min buiten de tijd.
Scum en Renske nog even gewaarschuwed bij afsprong Tong uitsteken paard springt altijd ver weg, voor het M was het best een haakse bocht en ik wist even niet meer hoe we weer op het pad terug konden komen Bloos
Tal ik ben dus een heel end meer rechtdoor gegaan, wat ik al dacht.
Uiteindelijk 5de geworden.

Renske, gefeliciteerd. Ze wilde je prijs al laten vervallen, omdat je er niet was. Even gemeld dat je wsl met Violin aan het starten was.

Marloes OK dan! Ik zag je naar voor komen met de prijs uitreiking, weet niet of ik je de volgende keer herken.

In het M waren er aardig wat bokkers in de prijzen.

San, goed gereden maar dat had ik al gezegd, balen van je dressuur.

Chartje, welke klasse reed jij? Wel netjes gedaan hoor.

Simmie, heeft mijn schop geholpen?

Eigenlijk best nog wel wat mensen gesproken, Tess nog bedankt voor het vasthouden.

Miriam, ik had jou al gecomplimenteerd.
Wat betreft het water, mijn instructeur dacht dat hij met zijn eerste paard daar 2 weigeringen op had en dat was er 1. Zat daar wsl een jury die ook gecrosst heeft, of met een stopwatch Tong uitsteken

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:15

GvdT schreef:
Wat betreft het water, mijn instructeur dacht dat hij met zijn eerste paard daar 2 weigeringen op had en dat was er 1. Zat daar wsl een jury die ook gecrosst heeft, of met een stopwatch Tong uitsteken

Ik moest er nog aan denken ja! Ja Haha!

Scum: Ik hoorde je roepen bij 7, bedankt nog!

Was nog vergeten te vermelden dat ik gewoon nog 6e was (5 prijzen). Erg trots op mijn pownie, hij heeft veel voor me opgelost vandaag!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:16

Haha! Ja, je stak een heel verhaal af daar. Gefeliciteerd met je prijs! Op naar het Z?

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:20

Scum schreef:
Chartje; te snel? Voor het B lijkt me de tijd wat lastig te halen omdat er nergens stukken zitten waar je vaart kunt maken. Maar L en M gingen verder het bos in. Daar zul je veel tijd goed kunnen maken.
Volgende keer met stopwatch rijden Knipoog

Ja, had ik bij me maar gewoon vergist in de tijd dacht dat toen ik over de finisch kwam precies op de tijd zat. Niet dus.... Thja volgende keer weer beter Knipoog

GvdT schreef:
Chartje, welke klasse reed jij? Wel netjes gedaan hoor.

M-pony's

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:41

zo ook even mijn verslagje...

dressuur ging voor mijn gevoel lekker...weet geen uitslag, maar geloof niet hoog beoordeeld.
losspringen viel me op dat ze op een ander been landde als altijd...maar ze voelde nog redelijk aan, wel een beetje lauw...maar ja, dat kan wel eens.
springparcour in...kreeg haar niet naar voren gereden, dus van 3 naar 4 in 6 galopsprongen dus te weinig vaart voor de dubbel en vol in de 2de beland/weigert.
daarna op tempo weer naar 4 maar nog maakte ze 2 idiote kleine galopsprongetjes in de dubbel...dus toen had ik al zoiets van..hmmm....
verder in het parcour dramatisch slecht gesprongen...ze kwam niet naar voren, op 8 weer bijna in de hindernis beland en heb haar gewoon in de volte getrokken en de 9 apart aangereden...ze was echt niet lekker.
dierenarts laten checken en ze was op rechts licht kreupel...
heb toen besloten om de cross niet te rijden...en ben naar huis gegaan.

@renske...proficiat meid!!!..ik zei het toch!! Pling
@marloes..proficiat!!!...echt geweldig...dit gevoel vasthouden hè..(en anders kun je hem nog altijd een keer dat nummer laten zien Knipoog Cool )
@miriam..goed gedaan hoor...met je rugproblemen zo'n cross uitrijden...proficiat!!!!
@gvdt...ook voor jou proficiat!!!...was gezellig kletsen weer met je...tot gauw!!
@san...je had zo'n geweldige smile op je gezicht!!!...proficiat!!!

verder iedereen die goed gereden heeft Haha! en niet goed gereden heeft Ach gut

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:00

He Maddie wat ongelukkig! Je bent er juist zo precies in dat ze in orde is wanneer je met haar op wedstrijd gaat. Heb je al enig idee wat het is en waardoor het komt? Groeten Paul

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:11

Maddie je stond derde na je dressuur! Ja

Geef je die knappe merrie van je een dikke knuffel van me?