[WN] manege ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geanny

manege ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:41

Een vraagje

is iemand bekent met de western manege die in dorst zit en zo ja wat zijn jullie ervaringen?? ik wil er misschien gaan rijden maar twijfel een beetje.

bedankt vast

Mikk_

Re: manege ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:49

ik rij er zelf dressuur, ik vind het een hele fijne manege met een fijne sfeer, alleen jammer dat er geen weides zijn.

Ik denk dat je dan les krijgt van Alphons, die geeft goed les(heb ik van andere gehoord) maar ik vindt dat hij soms heel grof kan zijn tegen de paardne. bijvoorbeel heel veel spoor geven als ze iets fout doen of juist heel hard in de mond trekken.

Ik denk dat je het beste een kertje langs kunt gaan..

De paarden zijn iig wel super leuk!

geanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:51

ja ik ben er dus langs geweest. vandaar die grote twijfel

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:52

een proefles nemen in ook een optie, dan weet je meteen hoe het ongeveer is.

geanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:56

ja dat zou idd altijd kunnen... maar nu heb ik gewoon erg grote twijfels bij die plek, ik ben er zo eens een paar keer weeste kijken, en t lijkt wel hoe meer ik kijk hoe meer t me tegen valt. ik vind die meneer die les geeft weet zn naam niet echt verschrikkelijk oneerlijk tegen zn paarden. zag een lesklant die elke keer iets verkeerd deed waardoor haar paard elke keer lastig werdt, en toen werdt hij boos niet op dat meisje maar op dat paard en stond te schreeuwen in de rijbak. toen moest ze afstappen en hij ging op dat paard en toen idd met heel veel spoor ging hij heel hard door de bak en elke keer als hij spoor gaf en het paard versnelde snukte hij aan de teugels. terwijl ik hem hoorde zeggen dat je een paard niet mag straffen in de mond. vandaar mijn vraag over de ervaringen want blijkbaar geeft hij anders les als hij zelf rijd. tenminste zo lijkt t

vond t eigenlijk wel zielig voor dat paardje

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:01

dat bedoelde ik dus dat hij soms overdreven reageert..
Maar over het algemeen zijn de meeste wel tevreden..
Is er anders nergens anders in de buurt les?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:30

Ik zou een andere manege kiezen, als ik dit zo lees Scheve mond

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:56

als je twijfeld zou ik persoonlijk verder kijken. Zoals ik dit lees zou ik ook voor een andere manege kiezen.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:47

die man is geen trainer die man is een dierenbeul. Huilen Hamer
snel een andere manage zoeken Ja
en wie bij hem lest..... laat hem in hemelsnaam niet op je paard stappen Ach gut

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:19

Mag ik me even aansluiten bij bovenstaande antwoorden: andere manege zoeken, die man kan weet duidelijk net waar hij mee bezig is ( Hoop ik toch?! Boos! ).

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:21

ik zou idd even verder kijken, ik ben hier ook voor proefles geweest en trof slecht passende zadels aan.
les werd gegeven door een invaller, ik was er niet weg van.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:37

ElCid schreef:
Mag ik me even aansluiten bij bovenstaande antwoorden: andere manege zoeken, die man weet duidelijk niet waar hij mee bezig is ( Hoop ik toch?! Boos! ).

Edit: Even een paar rare typefouten verwijderd!

geanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:52

piggeljay schreef:
die man is geen trainer die man is een dierenbeul. Huilen Hamer
snel een andere manage zoeken Ja
en wie bij hem lest..... laat hem in hemelsnaam niet op je paard stappen Ach gut

ElCid schreef:
ElCid schreef:
Mag ik me even aansluiten bij bovenstaande antwoorden: andere manege zoeken, die man weet duidelijk niet waar hij mee bezig is ( Hoop ik toch?! Boos! ).

Edit: Even een paar rare typefouten verwijderd!

uhmmmmm oke .... mag ik vragen waarop jullie dit zeggen... het verhaal hier boven of ervaring met deze man....

ik vond de stallen ook mega vies, leken echt al een poos niet uitgemest. zou er als ik een paard had deze er niet neer zitten in elk geval

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:21

nou geanny, zonder jou persoonlijk aan te vallen wat denk je nu zelf....
iemand die op deze manier met paarden om gaat....
vind je dat normaal...
nee ik kan deze man niet en ik heb ook geen ervaring met hem, maar dat is misschien voor hem ook maar beter zo Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:28

Ik en mijn vriend rijden er ook.
over het algemeen geen problemen daar hoor.
er kunnen altijd dingen beter maar dat heb je op iedere stal/manege.

Ben jij diegene die 2 weken geleden op vrijdagavond is wezen kijken?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:30

piggeljay schreef:
nou geanny, zonder jou persoonlijk aan te vallen wat denk je nu zelf....
iemand die op deze manier met paarden om gaat....
vind je dat normaal...
nee ik kan deze man niet en ik heb ook geen ervaring met hem, maar dat is misschien voor hem ook maar beter zo Bloos

Zo denk ik er ook over!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:39

Maar, heel eerlijk, Western ziet er misschien al sneller grof uit voor een dressuurruiter... Scharenbit, bumpen, zulke dingen...

Maar daarentegen, eerste indruk zegt veel. Bij twijfels zeker verderzoeken hoor!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:52

Ik ken deze 'trainer' van wedstrijden; ik wordt allesbehalve blij van zijn rijstijl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:41

Oké, die is dan duidelijk. Knipoog

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:47

ik heb een eigen westernrijhal waar regelmatig in getraint en gereden wordt maar een ruiter die onnodig zijn sporen in een paard zet of een paard overal de schuld van geeft staat bij mij snel weer met zijn paard op de trailer.
want wat elke ruiter en trainer vaak vergeet is....
het paard kan het allemaal al bij de geboorte, kijk maar in de wei een veulen maakt perfecte cirkels, rollbacks, galopwissels en stops maar zodra wij op zijn rug gaan zitten lukt dat niet meer... dus wie en waar ligt dan de schuld? precies ruiter en trainer.
dus inplaats van dat deze trainer gaat kijken waar de ruiter of hij de fout maakt, gaat hij het paard straffen voor zijn of de ruiter's onvermogen om het paard te rijden.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:36

Afgod

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 01:13

Ik kan het alleen maar met Piggeljay eens zijn

geanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:02

even op alles reageren,
nee was er niet op vrijdag,
ik vind western er helemaal niet heftig uitzien, ben ook eens bij ricky young geweest, bij peter simons, en andere diverse western wedstrijdjes en daar zie ik dingen gebeuren die er heel anders uitzien als daar in dorst. ik ben niet echt onder de indruk van het gebruik van grove sporen. een billy allen of een correctie bitje heb ik ook mensen zien gebruiken, maar die mensen met een schare bit zie ik nooit aan de teugels snukken. ik ben er nog eens gaan kijken nu in totaal 3 keer en ik hoopte dat dit voorval dat ik zag een moment opname was en hij gewoon een slechte dag had, maar heb de conclusie genomen dat in mijn ogen deze man geen paard waard is. heb ook van diverse wedstrijd ruiters hun verhaal gehoord over deze man en nu ben ik niet iemand die oordeelt over iemand door de verhalen, maar wat ik nu deze 3 keer gezien heb geloof ik de verhalen toch best wel. vind ze in ieder geval door hem zelf goed onderbouwd en erg geloofwaardig gemaakt

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:04

Geanny, is er nergens in de buurt een andere westernstal?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:19

geanny schreef:
ik vind western er helemaal niet heftig uitzien, ben ook eens bij ricky young geweest, bij peter simons, en andere diverse western wedstrijdjes en daar zie ik dingen gebeuren die er heel anders uitzien als daar in dorst. ik ben niet echt onder de indruk van het gebruik van grove sporen. een billy allen of een correctie bitje heb ik ook mensen zien gebruiken, maar die mensen met een schare bit zie ik nooit aan de teugels snukken. ik ben er nog eens gaan kijken nu in totaal 3 keer en ik hoopte dat dit voorval dat ik zag een moment opname was en hij gewoon een slechte dag had, maar heb de conclusie genomen dat in mijn ogen deze man geen paard waard is. heb ook van diverse wedstrijd ruiters hun verhaal gehoord over deze man en nu ben ik niet iemand die oordeelt over iemand door de verhalen, maar wat ik nu deze 3 keer gezien heb geloof ik de verhalen toch best wel. vind ze in ieder geval door hem zelf goed onderbouwd en erg geloofwaardig gemaakt

Mijn complimenten dat je gewoon zelf een aantal keer gaat kijken en bovendien ook ziet en registreert wat er gebeurt OK dan!
Het gedrag dat jij hier beschrijft is gewoon niet acceptabel voor een trainer en nog minder voor een lesgeefmens. En het feit dat je dit gedrag dus bij 3 verschillende bezoeken hebt gezien, betekent dus duidelijk dat het geen "slechte dag" was, maar gewoon zijn manier van doen. Inderdaad een andere stal zoeken waar ze wel op een fatsoenlijke manier omgaan met de paarden. Diep triest dat zo'n man op deze manier een verkeerd beeld schept van de omgang met paarden (en de westernsport). No Cheer