[WN] Barefoot Arizona, schuift naar voren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Barefoot Arizona, schuift naar voren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 20:10

Hier wat foto's van het testzadel op Clover.
Ik heb zelf het idee dat het naar voren schuift, met name na een drafje. Ik kan dan nog wel mijn hand tussen Clover en het zadel krijgen, dus echt knellen doet het ook weer niet.

Als ik het zadel eraf haal zie je wel echt zweetplekken van waar het dekje heeft gelegen op haar schouderbladen.

Ik zelf was nog niet helemaal weg van het zadel. Jullie nog commentaar/tips etc.? Alles welkom!

Dit is voor dat ben gaan rijden:

[img]Afbeelding[/img]
Dit is na het rijden:
[imgAfbeelding][/img]

Hier nog van dichterbij:
Voor:
[img]Afbeelding[/img]

na:
[img][Afbeelding/img]

Clovertje

Re: Barefoot Arizona, schuift naar voren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 20:12

Sorry, het zijn niet de beste kwaliteit foto's....

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:18

Is dit een maat 2?
Ik vind hem een beetje groot ogen, misschien schuift hij daarom wat naar voren.
(ik vind hem trouwens wel een stoer staan! *LOL*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:19

heb je ook een foto van paard zonder zadel?
heb het idee dat het door de bouw van je paard komt dat het zadel naar voren schuift. heb je dat met andere zadels ook?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:20

Succubi schreef:
Is dit een maat 2?
Ik vind hem een beetje groot ogen, misschien schuift hij daarom wat naar voren.
(ik vind hem trouwens wel een stoer staan! *LOL*

dat maat 2 is voor zitting, maar daardoor kan hij of beter gezegd mag hij niet verschuiven
mischien is de pommel te breed
je kan het beste contact opnemen met de verkoper

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:24

Hij schuift naar voren omdat de singelplaats op het zadel niet overeenkomt met de singelplek op je paard. Dus is het logisch dat het zadel naar voren gaat komen.

Overigens ligt het zadel na het schuiven helemaal niet zo verkeerd.
'Voor' ligt de zitting niet horizontaal, 'na' wel. Dus dat zal voor je zit ook alleen maar beter zijn.

Bij boomloos is het helemaal niet zo'n ramp als het zadel iets verder naar voren uitkomt, er kan immers geen boom in de schouders prikken. Wél moet de pommel wijd genoeg zijn.

Haal de pommel eens uit het zadel en pas hem op je paard (en maak daar eens fotoos van).

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:09

Het is een maat 2.
Met andere zadels heb ik inderdaad ook het probleem van naar voren schuiven.

Dit is een testzadel en moet vandaag weer terug, dus foto's zonder pommel gaat niet lukken. De pommel is een extra brede die er in zat.

Ik moet zelf erg wennen aan de kleur op Clover. Toen ik Engels reed wilde ik juist alles zwart. het westernzadel wat er dus een paar maandjes hiervoor op heeft gelegen was heeeel donkerbruin, dus daar moest ik al aan wennen, maar ik vond het wel erg mooi eigenlijk. Omdat dit weer lichter van kleur is, is dat weer wennen denk ik.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:31

@ Dubbeldun, is dat van die singelplaats iets waar ik wat aan kan doen? Behalve OF een ander zadel, OF een ander paard Haha! .

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de reacties. Het is zoooo moeilijk, die zoektocht naar een fijn zadel..... Dus alle hulp is welkom en wordt zeeeeer gewaardeerd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:57

Je hebt banaansingels, daarmee kun je 'in een bocht' singelen.
Je zadel blijft dan wel op zijn plek liggen, maar dat verhelpt niets aan die niet-horizontale seat.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:04

Foto's van Clover zonder zadel (wederom van een kwaliteit die waardeloos benadert... En dan ook nog savonds gemaakt Bloos )

[img]Afbeelding[/img]

[img][Afbeelding/img]

dit zijn de meest recente foto's van Clover, een weekje of 2 geleden gemaakt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:07

Ik denk dat het zadel daar HOORT, waar het na het rijden zit.
Daar vind ik het beter liggen eigenlijk, zo aan de singel te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:10

Je zadel ligt IMO voor te ver naar achteren en na goed... Net wat HannahFrouk zegt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:11

ik zie het al...jouw paard heeft dezelfde rug als mijn pony..een weke rug dus.
een barefoot pastte bij hem ook niet,schoof naar voren en gaf drukpunten op de schouders.
ik ken je probleem hoor, heel moielijk om voor zo'n rug een fijn zadel te vinden wat goed past.r
onde kussens zijn nog het beste maar weinig zadels hebben die
een barefoot is gewoon te recht dan voor je.vrees dat je toch op zoek moet naar een ander model zadel

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:21

Zolang je niet intensief rijdt, gaat het wel ook al ligt het wat verder naar voren. Zo'n barefoot is eigenlijk alleen een slappe pad, dat stoort niet zo op de schouder. Maar met zo'n barefoot zou ik geen langere ritten gaan maken, hangt wel een beetje van je gewicht af maar je "zit er zo doorheen" met je zitknobbels. Tis echt maar een soort luxe flap he. Ik heb er ook eentje, die ligt trouwens ook wat meer op de schouder, net zoals bij jouw paard.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:24

daar was ik al een beetje bang voor ja.....

Ik heb een Barefoot Cheyenne gehad voor mijn westernzadel. Die heb ik na een paar maanden weggedaan, omdat die inderdaad (met bananensingel ook trouwens) naar voren schoof en toch wat drukpuntjes op de schouder gaf. Helaas, want ik vond het heerlijk zitten.
Iemand adviseerde het toch eens te proberen met het westernmodel, dus vandaar.

Omdat Clover artrose heeft (een overhoef linksvoor) rijd ik alleen nog maar recreatief met haar, op zijn hoogst een ritje van een uurtje. Dus heel intensief rijden we niet meer. Ik ben al lang blij dat we weer rijden, maar dat is een ander, lang verhaal.

ik heb nu een optie op een hele brede Equiflex. Hij lijkt me wel goed te liggen op Clover, ik heb binnenkort een afspraak met iemand die hier op de vereniging les geeft, dat die even kijkt of het goed ligt. Zij heeft er veel meer kijk op als ik, als beginnertje in de western.
Ik ben morgen druk, maar als ik de tijd even heb, zal ik even wat foto's schieten van dat zadel. Misschien dat jullie weer een blik willen werpen dan?

In elk geval bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:27

Ik zou gewoon een professionele zadelpasser laten kijken... Knipoog Heb teveel ellende gezien met mensen die zelf een zadel denken te kunnen passen...zou echt iedereen aanraden een prof erbij te halen...en dan vooral een goede. Knipoog

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:30

Ja, je hebt ook gelijk hoor. asl dit niets wordt, dan ga ik toch eens kijken voor een zadelpasservice.
Het probleem is dat ik helemaal in Friesland woon, dus dan betaal ik me scheel aan voorrijkosten. En ik ben altijd een beetje huiverig dat ze alleen maar willen verkopen, niets tweedehands hebben of alleen maar heeeel duur. Met tweedehands heb ik altijd het idee dat het zadel wat soepler is en wat meer gevormd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:33

Evelien van Euro-horse heeft bijv. ook vaak 2e hands, ze is wel prijzig, maar dan heb je ook wat. De CoutryMill heeft vaak equiflex-zadels, ook hen zou je kunnen laten passen...
Probleem is gewoon dat níemand van buiten kan zien hóe het zadel nu echt op t paard ligt, een zadel er opgooien en een beetje bewegen is IMO niet voldoende... Knipoog

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:39

wat zou je dan verder nog kunnen doen? Alle tips zijn echt welkom hoor!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:43

Clovertje schreef:
Ja, je hebt ook gelijk hoor. asl dit niets wordt, dan ga ik toch eens kijken voor een zadelpasservice.
Het probleem is dat ik helemaal in Friesland woon, dus dan betaal ik me scheel aan voorrijkosten. En ik ben altijd een beetje huiverig dat ze alleen maar willen verkopen, niets tweedehands hebben of alleen maar heeeel duur. Met tweedehands heb ik altijd het idee dat het zadel wat soepler is en wat meer gevormd.

Dat zou ik dus direct doen als imk jou was en niet eerst iets anders uitproberen

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:51

Evelien van eurohorse komt binnenkort naar een ondelinge wedstrijd inbeetgumermolen, das dichtbij voor je Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:00

@Clovertje : je paard heeft idd een hoge schoft in kombinatie met een verzonken rug.
Ik vrees dat het zéér moeilijk wordt om daar een goed passend bestaand westernzadel op te passen.
Misschien moet je eens op zoek naar een SwayBack pad. Die is in het midden iets dikker als aan de zijkanten waardoor de 'holling' wat uit de rug genomen wordt en een zadel dus minder hoeft mee te buigen. Hierdoor krijg je meer ruimte bij de schoft en zal ook het zadel beter op zijn plaats blijven liggen.
Ik heb deze pad zelf ook op mijn 22 jarige met hetzelfde probleem en het werkt perfect.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:17

ik zou niet voor een boomzadel gaan ,omdat deze Bridging zal geven omdat de rug wat hol is
en als jij maar korte ritjes rijd ,kan je denk ik beter een boomloos oplossing zoeken,misschien een dikkere pad eronder?
maar bij een boomzadel zal je puntbelasting krijgen,omdat het zadel het midden van de rug niet raakt.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:36

@ Dubbeldun: enig idee waar je zo'n SwayBackpad kunt kopen? En heb je een indicatie van de kosten? Alvast bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:27