[WN] Mijn souvenier uit Montana

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Mijn souvenier uit Montana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 07:03

Hier is ze dan......
De rontgenlogische keuring is super,klinisch super,transport naar Oklohoma is geregeld,transport naar nederland is geregeld,AQHA papieren worden opgestuurd, DNA i.v.m. het veulen is geregeld,Competition License NRHA wordt opgestuurd,Verzekering is geregeld, Invoice is gemaakt,BTW nederland is geregeld,invoerrechten zijn geregeld,ophalen op schiphol is geregeld,Alle data zijn bekend................en ik heb er heel wat grijze haren bij.Wat een onderneming is dit zeg,maar wel super leuk.Nu alles zo goed als rond is,kunnen we gaan aftellen.Lena en Coco (Mijn vriendin met wie ik op vakantie ben geweest heeft ook een paardje gekocht) zijn "as we speak" op weg naar oklahoma,waar ze vanavond aan zullen komen.Daar worden ze opgepikt door Nedpoint en begint zaterdag de quarantaine.Op 21 julli zullen de paarden ( als alles goed gaat) dan naar nederland vliegen.
Ik wilde haar nu alvast even vorstellen.De foto's zijn van slechte kwaliteit,omdat ze uit een filmpje zijn gehaald en het was al donker...maar wat vinden jullie zo op het eerste gezicht van mijn nieuwd aanwinst?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

git

Re: Mijn souvenier uit Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:15

Wow, ik zie dat ik mijn vakantie toch ook eens richting die kant moet gaan plannen. Daar kan je mooie souveniers kopen.
Wat een prachtig dier.
Succes met het transport en natuurlijk veel plezier samen als je paard eenmaal in nederland is.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:15

Echt een heel leuk beestje ! Wat een organisatie zeg. Lijkt me toch dat je dan een hele speciale band krijgt ! Echt een leuk beestje, erg mooie kleur ook !

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:21

She 's a beauty!!!!! Kwijl Cool

Hoe heet ze?

Veel succes met de rest van de onderneming Go jij! Go jij!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:24

Super voor je!
Ik heb daar meer dan een half jaar gewoond en het is daar echt prachtig. Heerlijk rijden op relaxte paarden in de mooie bossen en bergen. Ik denk dat je genoten hebt!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:43

Wauw! Wat een prachtig paardje!
Doe mij ook maar zo'n souvernirtje Schijnheilig Haha!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:07

Leuk hoor, waarom vlieg je niet met je paardje mee ?
Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan toen Spot hier naar toe kwam, dat was helemaal fantastisch, je eigen paard in het vliegtuig begeleiden.
Gelukkig viel zijn transport toen samen met mijn vakantie ( en anders had ik die wel genomen Knipoog ).

In ieder geval veel plezier en als ze hier is is alle geregel snel vergeten, al vond ik dat juist ook een leuk onderdeel van het geheel Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:21

Wat een leuk paard!!! *LOL* Gaaf souvenirtje hoor! Cool
Vertel eens wat meer; hoe ben je haar tegen gekomen? Hoe oud is ze? Hoe heet ze? Afstamming?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 08:49

Elcid: Ik wilde heel graag mee vliegen...maar helaas ,groomingvlucht zat al vol.
Wranglerbutt:Na onze cattledrive in Montana zijn we nog een week wezen rondrijden in Montana.Het leek ons leuk om onder andere wat paarden te bekijken.Kijken hoe de prijzen liggen,wat voor paarden er zo te koop zijn etc.We zijn toen twee paarden tegen gekomen waar we op slag verliefd op waren.Niet erg handig,want ik had eigenlijk niet gedacht dit echt te gaan doen.Maar het is wel een hele leuke voorzetting van ons avontuur in Montana en na een heel aantal slapeloze nachten de knoop doorgehakt.Je leeft tenslotte maar een keer.
Mijn paardje heet Hollywoods lena Lady.Haar afstamming kun je zien op mijn site:www.healthyhorseranch.nl (die nog niet helemaal klaar is),maar je raadt het al...het is een hollywood dun it.Ze is 7 jaar en dragend van Spook Charmer.Het veulen zullen we niet gaan houden ( zeg ik nu heel moedig).Het is echt een super gaaf paard.In 2006/2007 is ze in de reining uitgebracht,daarna door omstandigheden van de eigenaar niet meer(ook niet meer veel gereden,alleen wat buitenritjes).Ik zal er dus nog wel wat werk mee hebben,maar dat is nu juist ook het leuke.Een kant en klaar paard kopen is niet mijn ding.
Vanaf 21 juli zal ik jullie waarschijnlijk gaan overladen met nog meer foto's...is dat okee??
Nu alleen nog duimen dat alles goed gaat,ik vind het een heel eng idee dat mijn paard door half amerika moet reizen en dan in het vliegtuig heerheen.Het liefst was ik daarbij geweest,maar helaas.Voor zo'n paard moet het ook wel heel heftig zijn,iemand enige ervaring hoe dat gaat als je paard uit amerika hier komt?Het voer enzo is natuurlijk heel anders,maar gelukkig nog 30 dagen om daar achter te komen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:32

Ik vind haar een plaatje!
Moet wel spannende zijn de dagen aftellen nu!! Knipoog
En we willen idd meer foto's zien binnekort Haha!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:37

Wauw wat een mooi beestje zeg Lovers
En wat een onderneming is dat inderdaad! Maar ik kan me voorstellen dat je het er graag voor over hebt allemaal Lachen
Ik ben héél benieuwd naar de foto's.. vanaf 21 juli!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:44

Super mooi beestje! Wat is haar schofthoogte ?
Je kan misschien vragen of ze een paar zakken voer mee laten komen. Of mag dat dan weer niet?
En misschien lust ze het voer hier wel niet de eerste week. Maar denk eraan: op den duur gaan alle paarden eten hoor als ze honger hebben. Volgens mij maakt het niet zoveel uit.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:21

catalyst1 schreef:
Nu alleen nog duimen dat alles goed gaat,ik vind het een heel eng idee dat mijn paard door half amerika moet reizen en dan in het vliegtuig heerheen.Het liefst was ik daarbij geweest,maar helaas.Voor zo'n paard moet het ook wel heel heftig zijn,iemand enige ervaring hoe dat gaat als je paard uit amerika hier komt?Het voer enzo is natuurlijk heel anders,maar gelukkig nog 30 dagen om daar achter te komen.

Toen Spot hierheen kwam is hij eerst vanuit New Mexico naar Nedpoint, Oklahoma, gereisd; dit was zijn 1e reis, hij was toen 15 maanden. Na de maand quarantaine bij Nedpoint is hij naar Houston, Texas gegaan ( om 5 uur 's ochtends!), alles bij elkaar een reis van ca. 1500 mijl Cool .

Ik weet dat Spot vermoeid bij Nedpoint is aangekomen, vind ik ook niet zo gek. Toen hij van Nedpoint naar Houston ging ( reis van ca. 4 uur) hebben alle paarden daar eerst nog een paar uur in quarantaine stallen gestaan, daar heb ik hem toen opgezocht en om een uur of 11/ 11.30 zijn ze in de gooseneck gegaan naar de container. Om een uur of 12.30 gingen ze toen met de container het vliegtuig in, bij temperaturen van ca. 30 graden. De paarden waren daar opvallend rustig onder en stonden meteen aan de Alafalfa te knagen. Om een uur of 15.30 vertrok het vliegtuig, alle paarden waren heel rustig tijdens de reis, ook tijdens opstijgen en landing. Ze hebben doorlopend ALfalfa en krijgen om de ca. 2 uur water en worden dan meteen gecheckt.
Na de landing op Schiphol moeten ze in de container wachten tot de DA komt voor de keuring, dat kan erg lang duren Boos! . Wij arriveerden om ca. 07.30 en om ca. 11.00 kwam de DA, ,maar soms is dat nog later. De paarden zijn wel vaak stijf als ze uit de container komen, maar verder prima in orde.

Spot werd in New Mexico en Oklahoma gevoerd met haver en alfalfa, dat hebben we vrijwel zo gelaten en voorzichtig hooi en gras geintroduceerd. Spot is wel een paar weken wat duf geweest ( paarden schijnen pas een dag of 14 na de reis een soort van jetlag te krijgen), maar hij heeft verder nergens last van gehad. Weet je wat voor voer je merrie nu krijgt? Bij Nedpoint voeren ze ook graan ( haver) en Alfalfa ( lucerne), ik zou proberen om dat te blijven voeren en dan evt, langzaam over te stappen ( wij voeren onze paarden graan, hooi en lucerne en dat bevalt prima).
Stond ze daar op gras? Dan toch zou ik oppassen, Nederlands gras is iets heel anders, toch vaak vetter en suiker/ eiwit rijker, dus langzaam laten wennen en dan moet het goed komen.
Ik moet toch nog eens proberen om bij jullie langs te komen, het is per slot van zake "om de hoek".

Succes met de aanwinst Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Album=VBOIRJSW , hier staan veel foto's van de reis en wat foto's van de stallen op het vliegveld.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:55

gefeliciteerd met je prachtige paardje! veel succes met de verhuizing, kan me voorstellen dat je van de hele boel grijze haren hebt gekregen maar zo te zien is het wel de moeite waard!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:23

toe maar.... een Dun It nog wel! mag wat kosten Knipoog
maar leuk peert! spannend hoor zo'n reis..
Maar je gaat dus niet mee met de vlucht dus mn pad kan niet mee? Tong uitsteken

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:24

Wat een ontzettend gaaf beest zeg!! Hopelijk verloopt hun reis goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:09

catalyst1 schreef:
Vanaf 21 juli zal ik jullie waarschijnlijk gaan overladen met nog meer foto's...is dat okee??

Eten koeien gras????
Haha!

Wat een beauty zeg! Tong uitsteken

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:12

Dat is nog eens een heel leuk "souveniertje"!! Heel veel plezier met dit prachtige paardje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:16

Wow! Wat een mooie!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:44

Of dat ok is ??? Het is een MUST!
Wat een geweldig souvenir heb je uitgezocht!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:52

Gaaf hoor.. om dat te doen. Wat je zegt.. je leeft maar een keer. Het is een hele ervaring voor beiden. Je hebt een fantastisch souvenir aangeschaft. Zo eentje wil ik ook wel Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:42

Spannend allemaal hoor! Leuk paardje!!!
Mijn paard heeft nooit last gehad van het overschakelen met het voer en het is echt een kieskeurige tante hoor.
Dus ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken.
Het wachten op het vrijgeven van je paard kan ook nog langer duren hoor Bloos
De laatste vlucht die ik als groom heb gedaan hebben de paarden van 8 uur 's morgens tot 15.00 uur 's middags gewacht Ach gut ..... en wij dus ook Boos!
Dus hopelijk loopt het allemaal vlotter op 21 juli Knipoog
Nu aftellen *LOL*

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:26

Wauw!! Doe er mij ook maar eentje!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:36

Vera schreef:
De laatste vlucht die ik als groom heb gedaan hebben de paarden van 8 uur 's morgens tot 15.00 uur 's middags gewacht Ach gut ..... en wij dus ook Boos!
Dus hopelijk loopt het allemaal vlotter op 21 juli Knipoog
Nu aftellen *LOL*

Dan hebben wij dus geluk gehad, al vond ik dat ook al erg lang duren. Voor zowel grooms als paarden, wij moesten daarna ook nog naar huis rijden ( 2,5 uur) en er gingen toen nog 2 veulens door naar Tsjechie.

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:05

mooi paardje zeg, veel succes met haar in de toekomst