Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ziet er supperr uit

SUPER

Spirit heeft wel een onwijs lekker bekkie
Ods schreef:Tuurlijk kan je wel kortere teugels gebruiken bij Western.
Vooral in het begin zou ik mijn focus niet op lange teugels leggen.
Verder zou ik wat ontspannendere handen willen zienSpirit heeft wel een onwijs lekker bekkie
spicegirl schreef:geen verstand van western en dan zulke opmerkingen?
erg boud..
Citaat:dit moet ik ook doen tijdens lessen.en als ik haar hoog vraag, dan is t omdat ze minder hoog -nog -niet reageerd.zodra zij lager gaat, laat ik los. zolang ze niet reageerd, vraag ik door.
Citaat:en aangezien ze in die nieuwe omgeving errug afgeleid is, is t ff een kwestie van doorvragen.dit krijg ik iedere les te horen.en als ik korter rijd, heb je constante teugeldruk, en dat wil ik niet.
Citaat:en ik vraag haar niet echt diep, allen ze heeft nog maar 2 standen-erg hoog, of erg laag.ik zoek de middenweg. als ze op de mij gewenste hoogte is, laat ik los.ze hoeft niet diep, maar ook niet bij de heer op zn bordje te kijken. zij zakt dan verder, tot ze weer afgeleid is.
Citaat:maar om te gelijk zeggen dat t niet vriendelijk is, is weer typisch.en over de spanning in mn lichaam; errug overdreven, dat zie ik er niet vanaf. erg ontspannen ben ik zeker niet, het is een jong paard,mij nog vreemd, in een vreemde omgeving.
Citaat:maar de 1-na laatste foto, loopt ze diep genoeg naar mn zin, met losse teugel, en ik ontspannen.het zijn allemaal moment opnames, vergeet dat niet. als ik verkrampt zou rijden,zou ik de dag erna kreupellopen...doe ik dus niet.

spicegirl schreef:het is allemaal zeker wel voor verbetering vatbaar, maar een analyse is ook wel overdreven.door bepaalde ervaringen in het verleden kan ik erg slecht tegen een nieuw paard( en ook zadel!). ik zal ook nooit op andermans paard gaan zitten. na de dood van mn vorige paard(waarmee ik kon lezen en schrijven), heb ik me noodgedwongen over een heleboel heen moeten zetten.ben begonnen om les te nemen op vreemde paarden.wat al heel wat is voor mij! ik wilde dit paard verkopen, ik heb/had geen zin in een 3 jarige. voor de goede orde; ik heb haar al 2,5 jr.maar er is een klik tussen haar en mij.imo is ze perfect-voor mij-, op haar leeftijd na.dus ik moet ff door deze moeilijke periode heenbijten; een vreemd paard, en een 3 jarige. dus ik ben niet zo ontspannen als ik moet zijn. van mn vorige ben ik gewend met lange teugels te rijden. enz.enz.maar ik heb slechts een handvol keren op haar gereden, en ik vind t ondanks mijn eigen grote zelfkritiek ( daar heb ik jullie niet voor nodig, ik kraak me eigen wel af!) gaat t redelijk.op de fotos zie ik ook, wat ik tijdens t rijden niet merk.ik mis een spiegel..
spicegirl schreef:zoals gezegd, het gaat niet zozeer om wat je zegt, maar hoe..
bedankt voor de tip, ga ik zeker doenanneliesdj schreef:Daar ben ik het wel mee eens, vooral dat over de handen.
Valt me op de eerste 2 foto's niet echt vriendelijk ogen mbt tot jouw handhouding en contact. De teugels korter nemen zou een stuk beter zijn, dan hoef je je handen/armen ook niet in rare bochten te wringen. Als het beter gaat kun je met hetzelfde gemak de teugels langer laten.
Een contstante teugeldruk heb je alleen als je dat zelf wilt, gaat het goed dan kun je je handen iets naar voren doen waardoor de druk op de teugels afneemt, is het weer even nodig dan neem je weer contact.