[WN] Nav Paspoortperikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Nav Paspoortperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:57

[WN-AM] Paspoort Perikkelen...alweer!!! Deze link bedoel ik.

Heb afgelopen week weer eens gekeken of de PVE na 1.5 jaar een QH weer als zodanig geregistreerd heeft. Mooi niet dus. Die van mij staat nog steeds op de site alszijnde Fjord Clown Hamer . Heb hen maar weer eens een mailtje gedaan. Volgens alle instanties zou men er in 2006 hard mee bezig zijn om de inschrijving als Fjordenpaardenstamboek te veranderen in QH. Kennelijk is zoiets ontzettend moeilijk. Het Fjordenpaardenstamboek gaat nu eea nakijken. Van de PVE nog steeds niets gehoord en de NQHA vroeg zich af waarom ik hen mailde (was cc aangezien ik vind dat zij het ook moeten weten). De paspoortuitgevende instantie heeft ook nog niets van zich laten horen. Toch heeft mijn paard een QH paspoort.

Nog meer mensen met een Fjord in schaapskleren? Haha! Ik ben er in ieder geval niet zo blij mee.

DubbelFun

Re: Nav Paspoortperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:07

In de HK kwam laatst een melding dat het daar wel rechtgetrokken was.
Deze opmerking verbaast me dus, maar ik ga eens kijken of ik ook nog Fjorden heb Haha!

Website gescheckt en mijn paarden bestaan gewoon helemaal niet Cool
Dus zelfs geen Fjorden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:45

Ah DD is paardloos Ach gut

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:36

Gelukkig heb ik de papieren nog wel Clown

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:42

Op papieren kun je niet rijden ROFL

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:50

Maar het verkoopt wel beter Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:22

mmm, mijn paint is wel een quarter geworden maar er is 1 cijfertje niet goed in het midden van het levensnummer Boos!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:37

ROFL Mijn Lena is wel een Quarter geworden, maar dr moeder is nog steeds een Fjord Clown Het lijkt Malle wel Huilen van het lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:57

Hm ik zal binnenkort ook eens checken. Heb nu geen zin om het paspoort te pakken. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:19

Hmmm...ik heb er veel actie op ondernomen en recentelijk een mail ontvangen van het PVE dat het opgelost zou zijn... Ik zal de contactpersoon daar weer mailen...

Bravura: ik ben er begin dit jaar heel erg druk mee geweest. T PVE heeft het serieus opgepakt, maar het blijkt idd heel lastig. Het heeft temaken met allerlei computerprogramma's enz. Ze hebben echt hun uiterste best gedaan om alles op te lossen, jammer dat het nu nog niet gelukt blijkt. Maar ik wilde iig even duidelijk melden dat het PVE er wel heel serieus mee omgaat, evenals t FPS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:44

Zojuist telefonisch contact gehad met de contactpersoon bij t PVE:

Ze zijn er echt druk mee! Het FPS baalt er ook enorm van, zij willen er ook vanaf zijn.
Hoe staat t er nu voor?
De NQHA en het FPS hebben inmiddels gescheiden systemen. Om nu te zorgen dat al onze paarden via de NQHA geregistreed staan en niet meer via de FPS, dient de NQHA alle paarden die door hun van een paspoort zijn voorzien opnieuw door te voeren, maar nu via hun eigen systeem. Dit zou gebeuren. Gaandeweg kwam het PVE er achter dat bijv. mijn paarden nog niet goed waren. Wat bleek: de NQHA had álleen de American Quarter Horses doorgevoerd en de rest niet. Maar zij moeten alle paarden waarvoor zij een paspoort hebben gemaakt doorvoeren, dus had t PVE hierover weer contact opgenomen. Inmiddels is sinds het mailtje dat ik op 16 mei kreeg van t PVE dat alles geregeld zou zijn, gebleken dat er nog steeds categorieën waren die niet waren doorgevoerd. O.a. kruissingen enz. Wanneer nu blijkt dat je paard niet goed in het systeem staat, verzoek ik je mij de nummers en t ras van je paard door te geven. Ik zal dit weer doorgeven aan t PVE en zij zorgen dan dat het goed komt. De NQHA moet echt álle paspoorten die ze hebben uitgegeven, opnieuw doorvoeren om de paarden goed geregistreerd te krijgen bij t PVE!

Verzoek aan Bravura en DD: willen jullie mij de nummers sturen? Dan kijkt t PVE het na!

Verder nog even: het PVE doet werkelijk haar uiterste best, net als het FPS en ook de NQHA! Ja

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:58

Skippy toppie dat je dit allemaal doet hoor OK dan!
Die van mij zijn inmiddels wel juist geregistreerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:01

Gelukkig! Enne thanks Jottum! Die van mij zijn inmiddels ook goed, dat had de vrouw bij t PVE al gecheckt! Clown
Maar ik ga door tot alles goed is! Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:44

skippy ik heb je een pm gestuurd of moet ik de gegevens ergens anders heen sturen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:45

skippy1 schreef:
Wat bleek: de NQHA had álleen de American Quarter Horses doorgevoerd en de rest niet.

Helaas zelfs dat dus niet. Mijn Lena en haar moeder zijn echt allebei Quarters. Lena staat er nu goed in maar moeders dus niet. Beide zijn gechipt en wel.

skippy1 schreef:
Wanneer nu blijkt dat je paard niet goed in het systeem staat, verzoek ik je mij de nummers en t ras van je paard door te geven. Ik zal dit weer doorgeven aan t PVE en zij zorgen dan dat het goed komt.

PB naar jou is onderweg Knipoog

skippy1 schreef:
De NQHA moet echt álle paspoorten die ze hebben uitgegeven, opnieuw doorvoeren om de paarden goed geregistreerd te krijgen bij t PVE!

Hoe staat dat eigenlijk met paspoorten die zij hebben uitgegeven VOORDAT het chippen ed "verplicht"* werd. Al mijn andere paarden hebben nl in nov 2003 (dat was net voor het chippen) allemaal een paspoort gekregen. Daarin staat wel een levensnummer, maar chip/transponder/dna nummer dus niet. En al die paspoorten zijn ook via Stroe gegaan.

*verplicht is niet helemaal het goede woord, het chippen is niet verplicht maar anders word de zin zo lang Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:05

Pb-tjes en de vraag heb ik doorgestuurd...

*edit* antwoord op de vraag al binnen!

Citaat:
Paspoorten die vóór 1 januari 2004 zijn uitgegeven door NQHA zijn geldig gebleven
aangezien NQHA een erkend stamboek is.
Als de paarden later zijn gechipt, bijvoorbeeld in de loop van 2004, had het
paspoort ingenomen moeten worden en de chipsticker erin geplakt moeten worden.
Anders zijn paspoort en paard niet aan elkaar gekoppeld.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:56

Goed bezig Skippy! OK dan!

*zucht* Bonanza staat ook nog steeds verkeerd. En zijn levensnummer klopt ook niet...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:28

Citaat:
Paspoorten die vóór 1 januari 2004 zijn uitgegeven door NQHA zijn geldig gebleven
aangezien NQHA een erkend stamboek is.
Als de paarden later zijn gechipt, bijvoorbeeld in de loop van 2004, had het
paspoort ingenomen moeten worden en de chipsticker erin geplakt moeten worden.
Anders zijn paspoort en paard niet aan elkaar gekoppeld.

En wat als die paarden niet gechipt/ en of ge-DNA't zijn Haha! Knipoog Mijn paarden hebben nl wel een paspoort maar zijn nog gechipt nog ge-DNA't (voordeel van in Duitsland wonen, wij hebben die verplichting niet Cool Die zullen dus nooit in die lijst te vinden zijn, en het paspoort zal ook nooit aan het paard gekoppelt kunnen worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:41

Ik heb nu 1 'oud' en 1 paspoort nieuwe stijl en beide zijn dus onbekend. Skippy heeft ook een PB Haha!
OK dan! dat je het weer zo oppakt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:43

Toekie stuur me ff zn nummers... Knipoog
Rina: is dit een vraag vanwege je situatie of gewoon ter vergelijking? In Duitsland is t sowieso anders dan in NL. Waar heb jij je paarden geregistreerd? Ik wil ze bij t PVE namelijk niet lastig vallen met allerhande dingen die er niet echt toe doen! Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:11

Die paarden van mij hebben allemaal een NL paspoort. Dus dat ik in Dld woon is even ter zijde. Ik kan me nl ook voorstellen dat er in NL mensen zijn met QH, Paint of Appie die wel een paspoort hebben (van voor 2004) maar dus niet het paard hebben laten chippen of DNA typen. Voor mensen die geen wedstrijden rijden is het ja ook geen noodzaak. Of bv fokmerries die wel paspoort hebben maar geen chip ed.

Dat ik de boel kan omzeilen (chippen oid) met wedstrijden omdat ik in Dld woon Knipoog , is daarvoor even niet van belang.

Het ging meer om: ze willen de paspoorten koppelen aan de paarden, maar wat als die paarden niet gechipt (oid) zijn. Zijn deze dan in die database te vinden op basis van het levensnummer? En willen ze die paarden ook in die database??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:15

vraag en nummers doorgestuurd...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:34

skippy1 schreef:
vraag en nummers doorgestuurd...

Afgod Misschien hebben ze daar nog een vacature voor bemiddelaar? Huilen van het lachen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:52

Antwoord terug:
Citaat:
De conclusie dat het voor mensen die geen wedstrijden rijden geen noodzaak is om hun
paard te laten chippen is fout!
Sinds 1 januari 2007 is dat verplicht, voor ieder paard en iedere pony of je er nu
op rijdt of dat ie gewoon alleen in het land loopt.
Zonder chip in het paard en chipnummer in het paspoort weet je namelijk nooit 100%
zeker dat dit paspoort bij dit paard hoort.
Het komt dus hierop neer:
- paard heeft paspoort en is gechipt. Derhalve zit dit paard in de databank op
http://www.nl-paardenpaspoort.nl In die databank zitten alleen paarden die gechipt zijn.
Paarden zonder chip komen daar niet in.
- paard heeft paspoort en is niet gechipt want eigenaar heeft ontheffing gevraagd en
in plaats daarvan is DNA-code paard bepaald volgens hiervoor geldende PVV procedure.
Dit paard zit ook in een databank, maar een andere. Die databank is niet algemeen
toegankelijk; alleen wij kunnen daarin kijken.
- paard heeft paspoort en is niet gechipt en eigenaar heeft geen ontheffing. Paard
staat in geen enkele databank en eigenaar is strafbaar.
Laatst bijgewerkt door Jessica op 29-05-08 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:06

skippy1 schreef:
- paard heeft paspoort en is niet gechipt want eigenaar heeft ontheffing gevraagd en in plaats daarvan is DNA-code paard bepaald volgens hiervoor geldende PVV procedure.
Dit paard zit ook in een databank, maar een andere. Die databank is niet algemeen
toegankelijk; alleen wij kunnen daarin kijken.
Meldt zich Haha!
En gaan ze nu voor jou als die paarden in hun speciale dbank checken ??