Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze zeggen ook dat Buckskin paarden, wilder zouden zijn dan andere paarden omdat hun kleur 'dichterbij de natuur zou staan'. Ik heb nooit een buckskin meegemaakt die wild is (op mijn merrie na als ze hengstig is
) Lynn_Nikita schreef:dat zeggen ze ook van vos merries, is een fabel (lhoewel ik idd vrij lastige vos merries ken, maar zal wel toeval zijn)
Sonja schreef:Klopt.
Net zoals zwarte mensen stinken.
En blonde mensen dom zijn.
Cassidy schreef:Een goed paard heeft geen kleur.

Haarbal schreef:Krijg je met roan niet die hele toestand dat homozygoot roan niet levensvatbaar is? Of ben ik nu in de war?
.
Sonja schreef:Klopt.
Net zoals zwarte mensen stinken.
En blonde mensen dom zijn.
, puur vanwege de kleur.. Cassidy schreef:Yep, dan moet je zo poetsen.![]()
Maar als ik een goed paard tegen zou komen, maakt de kleur me niet uit. Ik heb er gisteren een gezien die ik zo wel zou willen hebben! En dat was een Paint.
Het is helaas wel zo dat vooral bij fokkerij van paarden met aparte vachttekening in het verleden niet altijd even kritisch naar de ouderdieren is gekeken, omdat men graag een vlekpatroon op de vacht wil hebben. Een solid bred willen veel mensen hebben, naar wat ik begrepen heb jij toch ook niet?