Endurance in Oost- en West-Vlaanderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Endurance in Oost- en West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 11:39

Oost- en Westvlaamse endurance-ruiters verenigt U Pling :
http://www.endurance-elite.be/nieuws23052008.aspx

Doel is om vanaf volgend jaar terug CEN-wedstrijd(en) naar onze provincies te brengen,
ook info-sessies endurance en andere activiteiten.
To be continued...

SuSEQ

Re: Endurance in Oost- en West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:47

HET grote probleem met endurance in onze contreien is het gebrek aan doorlopende onverharde wegen... Misschien is het geen slecht idee om met alle aanwezig endurance-gewicht op de kar van "Ruiter- en menpaden Vlaanderen" te springen?

Ik ben overigens overtuigd voor - ik wil ook wel eens starten op minder dan een uur rijden van huis... Lachen

Groeten, SuSEQ
Laatst bijgewerkt door SuSEQ op 26-05-08 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:59

We hebben inderdaad niet de gemakkelijkste provincie daarvoor maar met een positieve ingesteldheid, wat creativiteit en zoekwerk zie ik verschillende plaatsen om lussen te creëren. Denk maar aan de bossen rond Beernem/Wingene, de regio rond Damme, de kuststreek, Heuvelland om maar iets te zeggen in West-Vlaanderen alleen. Inderdaad veel verhard op de klassieke wegen maar het ideale parcours zullen we niet cadeau krijgen. Het wordt werken en zoeken en het is tijd dat we eraan beginnen.
Suggesties en vragen mogen altijd naar
west-vlaanderen@endurance-elite.be
Wie op de hoogte wil blijven van onze initiatieven mag er ook zijn email adres opgeven.
Laat ons eens tonen waar de Vlaanders liggen aan de endurance-wereld Knipoog

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:17

Onmogelijk is het niet, maar ik vind het geen slecht idee om de geleverde inspanningen ook op langere termijn te laten renderen door het ijveren voor de aanleg van ruiterpaden of de erkenning van bestaande wegen als ruiterpad. Natuurlijk is de organisatie van een endurance wedstrijd een mooie opstap, maar het zou mooi zijn om de hele vergunningencarrousel na verloop van tijd tot een minimum te kunnen herleiden omdat de gebruikte route bijna volledig over ruiterpaden loopt. Of ben ik nu te hard aan het dromen?

Het is wel zo dat de organisatie van een eenmalig (per jaar, dan) evenement doenbaarder is dan het permanent aanleggen van een ruiterpad: eenmalig is de toestemming van een boer om over dat ene stuk land tussen 2 landwegen te gaan wel te verkrijgen... Zo doen we het hier ook lokaal voor de organisatie van een jachtrit: hindernissen liggen gewoon op weiden en maïsstoppels en doorgangen tussen percelen worden waar nodig gecreëerd...

Ik wens jullie bij Team Elite in alle geval veel succes en hoop dat jullie slagen in het opzet!

Groeten, SuSEQ

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 12:17

Om de discipline 'endurance' meer te promoten in onze contreien organiseren we eind augustus in West-Vlaanderen een gratis en vrijblijvende info-avond.

Onbekend maakt onbemind. Op deze avond zullen we dus het concept endurance zo goed mogelijk uiteen zetten. Tevens wordt ruim aandacht besteed aan het materiaal, de voeding, de training, de organisatie van een wedstrijd en uitgelegd wat endurance is maar ook wat het niet is.

Wie interesse heeft (of iemand kent die dit kan hebben) is meer dan welkom. We vragen wel om je via mail in te schrijven zodat we een notie hebben van de opkomst.

Ik denk dat onze provincies meer in hun mars hebben dan enkel dressuur en jumping. 'Buitenruiters' meldt U aan !

http://www.endurance-elite.be/img/infoavond290808.pdf

inschrijven en info via west-vlaanderen@endurance-elite.be

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:35

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:51

Onze eerste info-sessie mag een succes genoemd worden Sigaar . Direct een mooie opkomst voor deze ongekende discipline in West-Vlaanderen. Wie interesse heeft, kan mee stappen op onze wandeling te Beernem bos op zaterdag 13/9 a.s. (zie onderschrift).

Afbeelding
Afbeelding

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:45

Als het even kan, probeer ik erbij te zijn!

Groeten, SuSEQ

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:00

waw! proficiat jan!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:46

Fijn dat er een goede opkomst was en er duidelijk interesse is voor de endurancesport!
Ik wil ook maar al te graag een infoavond bijwonen maar het moet een beetje in de buurt zijn...jammer genoeg is Oost-en Westvlaanderen dan weer iets te ver.
Hopelijk komen er ook dergelijke initiatieven de kant van Limburg uit!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:57

nog te ver voor ons ben ik bang ..
misschien in den toekomst Vork

groeten vanuit een ruiterpad"loos" zeeuwsvlaanderen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:56

Ruiters van Lange adem hebben in het begin van het seizoen een info avond gegeven over endurance.
Ik heb eentje bijgewoond van Elite aan de kanten van antwerpen. Die was ook net voor het wedstrijd seizoen begon.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:03

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:17

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:22

nickyu schreef:
nog te ver voor ons ben ik bang ..
misschien in den toekomst Vork

groeten vanuit een ruiterpad"loos" zeeuwsvlaanderen

Hoi,

we zijn niet helemaal ruiterpadloos in Zeeuws-Vlaanderen Lachen
Bij jou in de omgeving -denk ik- wel.. (helaas)
Maar bij mij (west zeeuws-Vlaanderen) ligt er achter mijn stal langs een mooi ruiterpad wat geheel tot het braakmanbos loopt. Vervolgens kom je ergens bij Philippine uit en kan je daar de grens over richting België.

Momenteel zijn er mensen bezig om West-Zeeuws Vlaanderen te voorzien van leuke ruiterpaden, van Groede tot Nieuwvliet/Cadzand.
Probleem is alleen het heersende mestbeleid in de gemeente Sluis (paardenpoep opruimen en anders: Geld, geld! ) en er zijn nog wat strubbelingen. Maar er wordt aan gewerkt. En plan is om in 2009 het een en ander te realiseren.

Voor midden Zeeuws-Vlaanderen (omgeving Biervliet-Braakman) is men ook bezig. Daarover kan je pmen. Zet ik liever niet hier neer.

Groetjes, Nicole

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 17:52

Nicole85 schreef:
Maar bij mij (west zeeuws-Vlaanderen) ligt er achter mijn stal langs een mooi ruiterpad wat geheel tot het braakmanbos loopt. Vervolgens kom je ergens bij Philippine uit en kan je daar de grens over richting België.

Kan je hier iets kwijt over dat pad : lengte, grond, etc. ?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:50

Ik ga je vanavond even pmen,als ik het niet gedaan heb, trek me even aan mijn jasje Knipoog

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 20:14

trek, trek, snok, snok

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 12:08

SuSEQ schreef:
Als het even kan, probeer ik erbij te zijn!

Groeten, SuSEQ

Dus als je zaterdag vrij bent...
Met de verwachte regen van morgen, zal het parcours niet keihard liggen Knipoog .

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:56

Ik heb je gemaild; we zullen morgen eens zien wat mijn haflinger waard is... Lachen

Groeten, SuSEQ

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 15:09

SuSEQ schreef:
we zullen morgen eens zien wat mijn haflinger waard is... Lachen

awel, hij deed goed zijn best en had als hengst tussen die mariekes goeie manieren. Knipoog

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:46

Hij deed inderdaad goed zijn best... En meestal goed door de plassen/modder hoewel hij anders niet graag zijn voeten vuil maakt. Ook op conditioneel vlak viel het goed mee.

Bedankt voor de mooie rit; dat belooft voor volgend jaar. Het was gezellig en gelukkig nog goed weer. Hier regent het alweer...

Groeten, SuSEQ

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 07:23

Hier een paar videoclips van bij het vertrek van de wandeling (de pics kan ik hier niet posten want ze zijn te groot) :

http://nl.youtube.com/watch?v=dj2Qqqn15SE

http://nl.youtube.com/watch?v=lpryf-bExOc

In februari of maart houden we nog eens een info-sessie die toelicht wat endurance is en tevens een inleiding zal zijn voor de oefenwedstrijd die er in mei 2009 komt in dit domein.

@ Nicole: bedankt voor je pb'tje, ik ga dat eens bekijken

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 18:57

Voor de tweede maal organiseert de Westvlaamse afdeling van Enduranceteam Elite een infoavond over Endurance.
Ook wordt de oefen-endurance, die in mei te Beernem zal doorgaan, als premiere op deze avond toegelicht.
Beernem wordt dus het eerste grootscheepse endurance-evenement in West-Vlaanderen waar iedereen kan aan deelnemen.

Dit keer zal de infoavond doorgaan in Torhout in Stoeterij De Loof op vrijdag 27 februari 2009 om 20 uur stipt.
Bij deze is iedereen dus vrijblijvend uitgenodigd op deze leuke avond, zowel nieuwkomers als ervaren ruiters die hun ervaringen willen delen en nieuwe gezichten leren kennen.
Om organisatorische redenen vragen we toch op uw komst op voorhand te melden per mail of telefonisch.

Op deze avond verwachten we alvast ook enkele Zeeuwsvlamingen, we werken dus grensoverschrijdend :D

affiche :

http://www.endurance-elite.be/img/affic ... ut2009.pdf

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:42

Ik abonneer me op het topic.. heb totaal geen endurance ervaring, maar het boeit me wel!
En met wat begeleiding zou ik dit graag ooit meedoen ;)

Ps: mijn paardje staat ergens bij Sint Niklaas gehuisvest.. dus daar in de omgeving zou ideaal zijn!