Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

je moet ook een keer een proff naar je paard en naar je ryden laten kyken, of je paard een keer laten proberen. dan kan die zien wat voor bit je het beste kunt gebruiken voor jouw paard.
YouthReiner schreef:Als jeugdruiter ken je vast Roel van Dijk wel, volgende keer toch eens goed naar zijn zadel kijkenik zie ook nooit boomloze zadels op wedstryden enzo..
DubbelDun schreef:YouthReiner schreef:Als jeugdruiter ken je vast Roel van Dijk wel, volgende keer toch eens goed naar zijn zadel kijkenik zie ook nooit boomloze zadels op wedstryden enzo..

shamyrah schreef:Hebben jullie hier ook ervaringen mee. zowel engels als western rijden ?
shamyrah schreef:Hallo, Na veel rond te kijken en omdat het western rijden z'n charme heeft zit ik erover na te denken om met mijn nrps-er de overstap te maken van engels naar western.Het engelse rijden lukt ivm het temperament van mijn paardje niet zo goed. Het is dan vaak vechten en op die manier gaat de lol ervan af.
shamyrah schreef:Ik was er altijd een beetje huiverig voor omdat ik de zadels zo vreselijk zwaar vind, maar vind het contact met de paarden zoveel vriendelijker ogen, ook de mentaliteit van de ruiters spreekt me erg aan.
DubbelDun schreef:Als je als ruiter maar op één manier kunt rijden zou je je serieus eens af moeten vragen of je wel een goede ruiter bent
Verder wordt het hele verschil tussen engels en western imo zwaar overtrokken.
DubbelDun schreef:Als je als ruiter maar op één manier kunt rijden zou je je serieus eens af moeten vragen of je wel een goede ruiter bent
Verder wordt het hele verschil tussen engels en western imo zwaar overtrokken.
TurdusMerula schreef:Ik ben ook Westernbeginner, heb altijd Engels gereden (basisniveau). Ik vind het nu heel lastig om twee stijlen tegelijk te rijden, omdat de hulpen voor Western nog zo 'bewust' gaan.
Het trainingsprincipe is wel hetzelfde, maar er zijn toch verschilletjes in de uitvoering.
Ik denk dat je prima twee stijlen naast elkaar kunt rijden, als je op allebei de gebieden redelijk ervaren bent. Ben je nog beginner binnen één stijl, dan is het een stuk lastiger. (Mijn persoonlijke ervaring...)

YouthReiner schreef:ik zeg toch niet dat ze dat niet kan weten? ik ben het gewoon niet met haar eens. en ja, de NK western, ligt er natuurlyk ook aan of je Pleasure of Reining start.. ik geef alleen myn mening, voor my ging dat niet. en je kunt op basis daarvan niet oordelen of ik een goede ruiter ben of niet, dat weet je pas als je me hebt zien ryden.

Al vind ik dressuur niet zo leuk meer
Maar weet nog wel hoe het moet, en wat wel of niet moet
Waratje schreef:YouthReiner schreef:ik zeg toch niet dat ze dat niet kan weten? ik ben het gewoon niet met haar eens. en ja, de NK western, ligt er natuurlyk ook aan of je Pleasure of Reining start.. ik geef alleen myn mening, voor my ging dat niet. en je kunt op basis daarvan niet oordelen of ik een goede ruiter ben of niet, dat weet je pas als je me hebt zien ryden.
Nope, dat maakt niet uit. Paard goed rijden is en blijft paard goed rijden, dat geldt voor de Z, dat geldt (als het goed is) voor de Pleasure en dat geldt voor de Reining, Trail, Horsemanship, etc.
Op basis van jouw uitlating dat jij het niet uit elkaar kunt houden valt wel degelijk jouw kennis/kunde niveau te beoordelen. Jouw mening is inderdaad gewoon jouw mening, gebaseerd op jouw ervaring, maar dat maakt het dus niet tot de algemene waarheid.
Probeer het dan eens met de i en de j