Cassidy"]
Antoine zal in het begin als hij het paard aan de dubbele longe neemt zeker meer in zijn handen hebben dan die 500 gram waarover hij iedere keer opnoemde dat hij die graag wil zien. Nogmaals, ook bij hem weerstand biedende hand, en naar die lichte druk moet je van daar uit toewerken. Maar hoeveel westernruiters hebben constant 500 gram in hun handen? Wij willen toch dat het paard ontspannen en verzameld loopt aan waslijnen van teugels?
[/quote]
ja... dat was ook precies wat mijn paardje zo tegenviel
die was/is inmiddels gewend om na te geven op die '500 gram'
en juist door de hoeveelheid 'druk' die ik moest geven, zijn hoofd ver in de lucht bracht.
[quote="Cassidy schreef:Antoine wil dat je continu naar de hand toerijdt. Daarom kan hij ook niet zoveel met westernruiters die nauwelijks contact met die mond willen hebben. De doorsnee westerntrens vindt hij te dun, een dikke bustrens wordt beter door het paard aangenomen.
yep...dit laatste is ook iets waar ik al verschillende keren met Antoine over gesproken heb, en ondanks dat hij vindt dat ik 'mijn werk' goed doe, en zijn lessen niet nodig heb, staat hij er nogal 'negatief' tegenover...
in dat opzicht vindt ik dat ie wat meer 'open' moet staan...
eigenlijk zou ik hem eens uit willen nodigen om alleen maar eens te kijken hoe wij westernruiters bepaalde dingen oplossen, waarvan ik denk dat het echt niet alleen maar constante aanleuning hoeft te zijn.
En ja... er zijn een hoop westernruiters die 'menen' goed western te rijden bij het 'alleen maar' langer laten v. de teugels
(paard op de voorhand, of geen gebruik v. de achterhand).
Maar hoho... er zijn nog meer westernruiters.. .we zijn niet allen gelijk, toch?
En in dat geval omdat ik dus te horen kreeg het allemaal prima te doen, had ik dus wat meer 'openheid' verwacht.
maar ...ik heb wel begrepen dat ie bij veel westernruiters 'alleen' maar problemen heeft gezien.... paarden op de voorhand, geen sprong meer... etc. etc.
Tevens denk ik dat de keuze van bit niet uitmaakt, als de 'volgorde' maar juist is... als je begrijpt wat ik bedoel
als een paard 'neigt' op de voorhand te lopen, hang je er niet maar ff een scherper bit in, want dan kan ik hem omhoog 'rukken' , maar ligt je probleem in het 'niet voorwaarts' zijn.
Wat is er mis mee, een goed voorwaarts paard op een 'westerntrensje' die niét op de voorhand loopt, niet sloft, te rijden in buitenstelling om hem recht te stellen?!
Daar was ie het weer wel mee eens... maar heeft ie dus nog niet/weinig zien gebeuren
en kom je weer op het 'kopje' instructie etc.
groetjes