Jip 90 km in heet Zelhem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Jip 90 km in heet Zelhem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 10:53

Na de klasse 3 poging vorig jaar Holten, waarbij Jip helaas werd afgekeurd op locomotie in de tweede vetgate, wilden we 19 April in
Kootwijk in de herkansing gaan op de 82 km.
Jip was zo slim om vlak van te voren in een hek te springen waardoor ze met een dikke knie stond en dus moesten we afblazen.
Dus nu in Zelhem gingen we het dan toch proberen, de 90 km, er werd behoorlijk warm weer voorspeld dus we hebben van te voren besloten echt mega rustig te gaan rijden, ons enig doel was uitrijden!
Zelhem de 90 km is toch wer 20 km meer dan onze langste afstand tot nu toe, de 70 km van KWB, en dan ook nog eens in zware omstandigheden wat het weer betreft.

Vrijdag al richting Zelhem vertrokken en zonder ál te veel files aangekomen, heel tentenkamp opgezet voor de grooms en Jip vermaakte zich prima in haar paddock.
Het was erg gezellig de vrijdag avond en Onno Grund heeft nog even een paar nagels vast getimmert van Jip haar beslag, super die hulp onderling!
Natuurlijk niet best geslapen in mijn trailertje, al was het best een gezellig slaapkamertje!

Bij de voorkeuring konden we bijna al naar huis omdat de DA die Jip in februari geënt heeft per ongeluk het jaartal 2007 had opgeschreven ipv 2008...
Gelukkig kon je aan alle andere data zien dat dat een foutje was. Het gekke was dat het mij ook nooit is opgevallen terwijl ik altijd de data van de entingen check al wéét ik dat ze goed zijn...(duh, niet dus.)
Jury besloot iig dat ik mocht starten als ik het maar wel even officieel liet veranderen! Ja, uiteraard!

Voorkeuring HF 40 locomotie A, de HF vond ik nog netjes want Jip was aardig onrustig!

Eerste rondje zijn we samen met Jeike en Evelien gestart na de massastart, we wilden nl allemaal puur en alleen gaan voor uitrijden het was voor Garfield en Jip ook hun eerste klasse 3!
Het eerste rondje was het echt moeilijk om de paarden ons tempo te laten lopen, want zij waren echt wel in de stemming om hard te gaan, maar met moeite is het ons toch gelukt.
We zijn nog ergens een stukje verkeerd gereden maar we kwamen er al snel achter en zijn terug gegaan, een paar anderen gingen wel door en die zijn echt een héél stuk terug moeten rijden. Ik had echt medelijden met ze!

Eerste vetgate: Wat een muggen, maar we waren gewaarschuwd, dus we hadden heel rustig aan gedaan wardoor we bij binnenkomst meteen aan konden bieden zodat de paarden zich niet kwaad konden gaan maken over de muggen zodat de HF er niet weer van omhoog zou gaan.
De HF was 48 en bij de Ridgeway Trot 48-46, super dus!
Locomotie een A!
Ze heeft goed gras zitten bunkeren maar dronk eigenlijk nog steeds niet, wel wat slobber gehad gelukkig!
We mochten weg en nadat we even op Evelien en Garfield hadden gewacht weer samen vertrokken, ze begonnen heel enthousiast maar al gauw had Jip er geen zin meer in wat echt héél apart is voor haar!
Ze had het gewoon gehad met het warme weer.
De HF heb ik nooit boven de 100 gezien en zelfs 90!! in draf, we gingen ook erg rustig en hebben veel tijd genomen voor koelen en groomen en Garfield heeft haar uit haar dip gesleept.
Ik heb zelfs bitloos gewoon op halster kunnen rijden want dan dronk ze beter. Wel in voorkeur uit plassen (ja, die waren er nog op sommige stukken) of uit emmers die eigenlijk niet voor haar waren, maar goed als ze maar drinkt!
Als iemand me van te voren had verteld dat ik zonder bit Jip in wedstrijd kon rijden had ik ze voor gek verklaard, maar je ziet maar!
Vetgate 2, weer op tijd gaan stappen en meteen aangeboden, HF 44 en Ridgeway Trot geloof ik 44-46!!
Locomotie een A! mooi zo, dat geeft de burger moed!
Jip weer vreselijk gras lopen bunkeren dat was toch wel haar favoriete eten gister!!
En daar gingen we weer, rondje 3, weer samen met Evelien en Garfield!

Ik moet nog even melden dat we allebei super super grooms hadden!
In feite hadden we samen 3 groom teams rijden en die pakten allemaal andere punten en groomden dan ons allebei!
Zonder grooms was het ECHT NIET gelukt gisteren, want wat hebben we een water gebruikt!!
En ook de mentale oppepper die je krijgt elke keer als je grooms ziet, want ik kan zelf totáál niet tegen warmte dus iok had het ook best zwaar. Hihi, ik heb ook gereden met verrekte kniebanden dus daar kreeg ik toch ook wel wat last van!
Maar elke kilometer was er weer 1, en toen waren we dan toch op de finish!
De laatste 100 meter hebben we toch maar gedraaft/gegaloppeerd want we wilden niet stappend over de finish!!
Jip had HF 58 op de finish en dat na het (kleine) eindsprintje!
Bij de paddock naverzorgt en die 30 minuten waren wel héél snel om tot de nakeuring!
Wat blijkt nou, ze is op 20 minuten na de finish al nagekeurd, maar daar kwamen we pas achter toen de HF al gemeten was en die was 52, dus om nou 10 minuten later nóg eens te kijken..ja, dan was ie misschien lager geweest! Maar 52 was al prima!
Locomotie weer een A, al was Jip woedend over dat gedraaf want ze sleurde Susanne nog het grasveld op want ze wou ETEN! De vet zei nog, ze loopt prima maar wat kan ze kwaad kijken zeg!
ik heb in de rondte gesprongen van blijdschap en van trots op Jip!!!!
Ze had er echt niet veel zin in in die hitte, maar deed het prima en met zulke mooie waarden!
Echt ik kijk weer terug op een prachtig week-end bij een super gezellige wedstrijd die zoals altijd geweldig georganiseerd was!
Hier voor de zoveelste keer, dan aan mijn grooms die het er toch maar voor over hadden zoveel vrije tijd aan mij te besteden!!!!

Foto's komen nog.
Gemaakt door mijn man die als verassing voor mij ineens op vetgate 2 stond, samen met Douwe onze hond, maar die moet ik nog uploaden!

SuSEQ

Re: Jip 90 km in heet Zelhem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:14

Leuk verslag! Gefeliciteerd met je eerste klasse 3; op naar de volgende!

Groeten, SuSEQ

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:16

Geweldig, wat een mooi resultaat en wat een prima waardes bij Jip Lachen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:20

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ik had je al 'live' gefeliciteerd, maar uiteraard hier nog een keer!

Dat zag er geweldig goed uit Sas! Ik zag Jips locomotie op de nakeuring, hartstikke fris nog. En fijn dat het allemaal meeviel met je knie! OK dan!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:21

Helemaal super Sas, leuk verslag weer en petje af voor jou, Jip en ook vooral de grooms!!!

Toppie hoor, ben trots op jullie!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:27

WAUW! Wat een SUPER verslag! 90 KM!!! Das niet niks zeg! En geweldig mooie waardes overal! Echt een mooi voorbeeld van een super Endurance rit zoals het hoort! OK dan! Gefeliciteerd!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:36

Mooi verslag zeg,heel knap gedaan van jullie allemaal.Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 11:43

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:44

Wat een super verslag, heel knap van jullie beide.
Toppie.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:13

Wat goed dat Jip het zo goed heeft gedaan, én jij natuurlijk!!!

narila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:45

Wat super zeg!! Gefeliciteerd met jullie 1e klasse 3!!!!!

Coen en Nathalie

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:32

Gefeliciteerd Sas met Super Jipper !!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:12

Gefeliciteerd met zo een mooie resultaat. Super en dat in de hitte.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:21

gefeliciteerd!!! wauwie, 90 km in die hitte.... pff wat was het warm!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:50

Ook hier nogmaals gefeliciteerd !!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

[strenge modus]Ik hoop voor je dat je je kniebanden nu de tijd geeft om te herstellen, want geloof me...daar voor altijd last van blijven houden is geen pretje ![/strenge modus]

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 14:53

zal ik doen!

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:12

Super hoor Sas.....gefeliciteerd met dit super mooie resultaat!!!!!!!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:25

Nogmaals van harte!
En je hebt met recht super-grooms!

groetjes Marjolein (van die vlekkenpoownie Haha! )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:27

gefeliciteerd Mazzel. supergoed gedaan, ondanks de tropische omstandigheden.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:53

Jip stond er vandaag trouwens echt super bij, geen gram afgevallen, eerder dikker geworden. Beentjes strak en ze loopt soepel, ze ziet er niet naar uit dat ze gister wat gedaan heeft!
En ze eet als een dijker!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:59

Leuk verslag Sas!
Van harte!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:18

Gefeliciteerd, wat een prestatie zeg! Fijn dat Jip er de dag erna ook nog goed bijstaat!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:54

gefeliciteerd!!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 06:59

he sas gefeliciteerd 3x is scheepsrecht !

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:13

Leuk verslag en knappe prestatie van Jip en jou!

Gefeliciteerd.